Vilket klockslag kommer 3.0?!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Vilket klockslag kommer 3.0?!

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 217 total)
  • Author
    Member
    Post count: 482

@hugoworld 33948 wrote:

Nej jag tror att den kommer ut på itunes kl 19.00 idag . vad är jailbreak ? ska in och läsa på apples hemsida .

mossarelli har skrivit info om jail här

https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/1499-quickpwnguide-diskaidguide-svenska.html

raven305
    Member
    Post count: 29

Oki sweet =) Läste på Dev-tems blogg att det var någon som skrev att det hade flyttats fram till den 18 juni.. Men då kan man vara lugn då =)

En fråga.. Måste man uppdatera till 3.0 för att Ultrasnow ska funka eller kan man vara kvar på 2.2.1 tro?

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

@hugoworld 33948 wrote:

Nej jag tror att den kommer ut på itunes kl 19.00 idag . vad är jailbreak ? ska in och läsa på apples hemsida .

om du går in på apples hemsida så hittar du inte mycket om Jailbreak kan jag lova 😛

Det är en process som låter dig komma in i telefonens filer och kunna instalera program som inte finns i Appstore. Om du jailbreakar med iClarified.com så kommer du få 2 program som heter Cydia och Installer. Med dessa program laddar du ner tex MMS redan nu och Videokamera, altså dessa är program som inte Apple har godkänd men går att få om du Jailbreakar.

hugoworld
    Member
    Post count: 20

Okej då fattar jag .

Iphone svart 16 GB

Palledaman
    Member
    Post count: 50

Det har ju spridits rykten om att den släppts den 18, ja det är sant, i Singapore! Gå in på apples hemsida själv och kolla 😛 Om man tar USA / Sverige så är det 17 men om man tar länder långt borta i öst så är det den 18 🙂 Pga tidszoner osv osv!

hugoworld
    Member

:laugh:Tur att det inte hade flyttat till den 18 juni i sverige . Ska bort då och kan inte ladda ner iphone os 3.0 . Sitter väl och spelar Age of empire till kl 19.00

Men försvinner apps som man har när man instalerar iphone os 3.0 ?

Wester
    Member
    Post count: 200

Synka innan ni uppdaterar så får ni en säkerhetskopia och då kommer alla apps vara kvar som ni handlat i app store. Om ni vill ha kvar andra apps så kanske det är dags att köra aptbackup? Om det inte var appbackup, kommer inte ihåg 😛

Men är det någon som vet om det är bäst att återställa innan man uppdaterar till 3.0an? Med tanke på att det är en stor release…
    Annars så är det ju skönt att en officiell release ska funka från dev-teams sida 🙂 Så man kan uppdatera i iTunes 🙂

Själv ska jag nog vänta några timmar efter releasen. Så man inte gör något misstag 😛 ( Man vill ju inte springa i frontlinjen… )

thunell
    Member
    Post count: 19

Hur gör man lättast med kontakterna? Stannar dom kvar i telen trots en uppdatering eller måste man spara över dom på datorn eller något åt det hållet?

Wester
    Member

@thunell 33965 wrote:

Hur gör man lättast med kontakterna? Stannar dom kvar i telen trots en uppdatering eller måste man spara över dom på datorn eller något åt det hållet?

Har du windows eller mac?
    I windows så synkas kontakterna till outlook har jag för mig, på mac så kommer de hamna i adressboken 🙂

thunell
    Member

@wester 33969 wrote:

Har du windows eller mac?
    I windows så synkas kontakterna till outlook har jag för mig, på mac så kommer de hamna i adressboken 🙂

Sitter på en windows-maskin, synkas dom automatiskt dit eller är det något jag måste göra själv? 🙂

spjonky
    Member
    Post count: 138

Några frågor
    liksom måste man bocka av allt man har i winterboard ? likadant bossprefs måste bocka av allt man har där med eller?

Wester
    Member

@thunell 33973 wrote:

Sitter på en windows-maskin, synkas dom automatiskt dit eller är det något jag måste göra själv? 🙂

Kolla i iTunes om du har synkronisering på kontakter aktiverat 🙂

Wester
    Member

@spjonky 33974 wrote:

Några frågor
    liksom måste man bocka av allt man har i winterboard ? likadant bossprefs måste bocka av allt man har där med eller?

Jag läste att man skulle bocka av numeric battery i boss/sb iaf. Om man inte ville ha det i 3.0. Jag ska iaf se till så att min SER stock ut innan jag uppdaterar 🙂

thunell
    Member

@wester 33977 wrote:

Kolla i iTunes om du har synkronisering på kontakter aktiverat 🙂

Har markerat “Synkronisera kontakter med Windows Adressbo” .. har däremot ingen aning om vad “Windows Adressbo” är eller om mina kontakter hamnar där 😮

Wester
    Member

@thunell 33985 wrote:

Har markerat “Synkronisera kontakter med Windows Adressbo” .. har däremot ingen aning om vad “Windows Adressbo” är eller om mina kontakter hamnar där 😮

Jag har för mig att det är outlook, annars brukar ju kontakter ligga på simkortet? Det är ju bara dubbelkolla med en annan mobil. För jag importerade nämligen mina kontakter från en W850i till iphonen genom simkortet

thunell
    Member

@wester 33986 wrote:

Jag har för mig att det är outlook, annars brukar ju kontakter ligga på simkortet? Det är ju bara dubbelkolla med en annan mobil. För jag importerade nämligen mina kontakter från en W850i till iphonen genom simkortet

Aaha jo det hade jag ju kunnat gjort om jag hade haft en annan mobil att kolla med just nu 🙂 mina gamla kontakter ifrån min K810i låg ju på simkortet men jag vet inte hur iPhone gör, om den också sparar på simkortet alltså.

Har dock skrivit ner dom viktigaste kontakterna på papper nu så det bör ju inte vara någon fara oavsett vad som händer.

thunell
    Member

Kollade precis kontakttjosan i Outlook och där låg varenda en! 🙂 tack så mycket Wester

malmis
    Member
    Post count: 3
    Zike
    Member
    Post count: 571

Kontakterna ligger i itunes. När jag fick en ny iPhone på försäkringen och uppdaterade från backup så blev min nya en exakt kopia på min gamla, kontakter och allt!

Maker
    Member
    Post count: 44

Jag synkar då min adressbok med gmail, hur smidigt som helst.
    Så fort ja lägger till/tarbort eller ändrar så synkar det. 😎
    Google Mobile | Sync for your iPhone

adde
    Member
    Post count: 11

det är ingen som skriver om video innspelning,
    kommer de finnas de på 3.0 uppdateringen?

DTS
    Member
    Post count: 169

@adde 34011 wrote:

det är ingen som skriver om video innspelning,
    kommer de finnas de på 3.0 uppdateringen?

Nej, det kommer bara finnas på nya iPhonen 3Gs

frojK
    Member
    Post count: 69

@maker 34006 wrote:

Jag synkar då min adressbok med gmail, hur smidigt som helst.
    Så fort ja lägger till/tarbort eller ändrar så synkar det. 😎
    Google Mobile | Sync for your iPhone

Gör samma här, grymt smidigt!

QeuDee
    Member
    Post count: 463

15 minuter kvar?

Maker
    Member
    Post count: 44

klipp “Fått information från Telias presstjänst. Kl 19.00 svensktid kommer man kunna ladda ner 3.0 för befintliga iPhones.”

Telia iPhone Blog

snook
    Member
    Post count: 2190

Spänningen stiger 😮

Kungen
    Member
    Post count: 985

3 min kvar 😀

QeuDee
    Member

2 minuter 🙂

Mhellstrom
    Member
    Post count: 42

Fan va gött, nedräkning nu. 1 minut!

QeuDee
    Member

ja skiter i, ja uppdaterar och väntar 2 dar tills ultrasn0w kommer, kan köra med telia så länge, tycker synd om er som har BB 2.28 :D:D

Mhellstrom
    Member

19:00 !

ekkg
    Member
    Post count: 294

:eek:!!!!!!!!!!!!

QeuDee
    Member

har nån lyckats få tag på nått? sitter här o trycker på “check for updates”…

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@qeudee 34024 wrote:

har nån lyckats få tag på nått? sitter här o trycker på “check for updates”…

Jag med, inget än :/

gelegrodan
    Member
    Post count: 111

Varför inte bara ladda hem 3.0 GM om ni nu är så intresserade? Ni kommer bli så besvikna 😀
    För mig vart det “Jaha… Så det här är 3.0… Det var ju kul)

Micke_P
    Member
    Post count: 7

Händer ju ingenting… Kollar om en timme igen…

Mhellstrom
    Member

Jag hade glömt att ladda ner iTunes 8.2, så håller på med det just nu 😛

QeuDee
    Member

@mhellstrom 34028 wrote:

kör hårt *inget nytt än*

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@mhellstrom 34028 wrote:

Jasså behöver man det ? haha, då kan man ju sitta här och trycka i evigheter 😛

Micke_P
    Member

Jag har tänkt använda telefonen som modem också…så för mig är det inte bara jaha…
    Ladda ner? Blir den inte fabrikinställd då?

ekkg
    Member
    Post count: 294

jag håller på att återställa min telefon 😀

utalker
    Member
    Post count: 403

Jaha ingen uppdatering i tid :/

Micke_P
    Member

Jag har 8.2. Hjälper inte…

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

Den här versionen av iPhone-programvara (2.2.1) är den senaste.

vikcrille
    Member
    Post count: 43

Nuuuuu!
    Den finns YEES!

hugoworld
    Member

jag tror att jag har 8.2 man måste väll vänta litte KOMMER INTE SOVA EFTER JAG HAR UPPTATERIRNINGEN !!!!!

slaneby
    Post count: 0

Laddar ner i skrivandets stund 😀

alfredsson
    Member
    Post count: 5

Nu :D:D:D

Mhellstrom
    Member

@gelegrodan 34026 wrote:

Varför inte bara ladda hem 3.0 GM om ni nu är så intresserade? Ni kommer bli så besvikna 😀
    För mig vart det “Jaha… Så det här är 3.0… Det var ju kul)

Läs igenom vad som uppdateras/läggs till ordentligt en gång till, efter någon vecka kommer du nog fatta vad som va bra med 3.0…

Men vafan, nu sitter man här som en jävla fågelholk, tror inte Appels servrar kommer klara den här stormen galant så det är lika bra att var snabb, men så har nedladdningen av iTunes 8.2 hängt sig 🙁

utalker
    Member
    Post count: 403
    vikcrille;34036 wrote:
    nuuuuu!
    Den Finns Yees!

Nu Finns Den

Viewing 50 posts - 51 through 100 (of 217 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.