Visa vem som ringer app (WhoIsCalling i Cydia)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Apps Visa vem som ringer app (WhoIsCalling i Cydia)

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 457 total)
  • Author
    Member
    Post count: 146

Hej,

Jag har skrivit in applikation (WhoIsCalling) som fungerar på jailbreakade telefoner 3.0 och framåt. Sökning fungerar idag i Sverige på de flesta privatpersoner som inte har skyddat nummer.

Denna applikation söker via nätet efter namnet på de personer som ringer/SMS:ar och som du inte har i din telefonkatalog. Namninfo visas efter någon sekund upp i displayen vid ett telefonsamtal (Beroende på uppkopplingshastighet).

Efter samtalet fås en möjlighet att spara kontakten med den information som applikationen hittar i vcard:s på nätet.

Finns att ladda ner i Cydia.

/Henrik Lannerhjelm

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Det har varit diskussion om en sån applikation i denna forum tidigare. https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/6100-telefonboksintegrering-med-hitta-se.html
    Låter jättebra ifall det funkar. Testar gärna.

micked
    Member
    Post count: 84

den appen har jag saknat!

skulle gärna prova!

har sett polarna med android lurar har den funktionen.

mail.

mikael_*******@hotmail.com

Kirneh
    Member

Lade till en länk i mitt inlägg.

Kirneh
    Member

Kirneh
    Member

Kirneh
    Member

hugoboss
    Member
    Post count: 32

Det funkar bara bra.

hugoboss
    Member

Det funkar bara bra.

hugoboss
    Member

Det funkar bara bra.

hugoboss
    Member

Det funkar bara bra.

hugoboss
    Member

Det funkar bara bra.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Ska man ge feedback eller? 😀

H3NR11K
    Member

H3NR11K
    Member

H3NR11K
    Member

H3NR11K
    Member

Freebo
    Member
    Post count: 4365

under installationen fick jag följande felmeddelanden. Inga syrliga kommentarer om repos eller paket tack…

whois.jpg

whois2.jpg

Freebo
    Member

under installationen fick jag följande felmeddelanden. Inga syrliga kommentarer om repos eller paket tack…

whois.jpg

whois2.jpg

Freebo
    Member

whois.jpg

whois2.jpg

Freebo
    Member

whois.jpg

whois2.jpg

Freebo
    Member

whois.jpg

whois2.jpg

H3NR11K
    Member

Freebo; Jag får det ganska ofta när jag installerar saker. Dock så funkar de prima..

H3NR11K
    Member

Freebo; Jag får det ganska ofta när jag installerar saker. Dock så funkar de prima..

H3NR11K
    Member

H3NR11K
    Member

H3NR11K
    Member

micked
    Member

rätt mail ska vara:

micked
    Member

rätt mail ska vara:

micked
    Member

rätt mail ska vara:

micked
    Member

rätt mail ska vara:

micked
    Member

rätt mail ska vara:

Gagge
    Member
    Post count: 20

Halloj!

Installerat, gick smidigt och utan problem.
    Testat 3-4 samtal och det funkar kalasfint 🙂

Tack för en skön app!

/Gagge

Gagge
    Member

Halloj!

Tack för en skön app!

/Gagge

Gagge
    Member

Halloj!

Tack för en skön app!

/Gagge

Gagge
    Member

Halloj!

Tack för en skön app!

/Gagge

Gagge
    Member

Halloj!

Tack för en skön app!

/Gagge

Minglarn
    Member
    Post count: 343

DEtta låter kanon! Hade en liknade på min Nokia N95 och har verkligen saknat detta på iPhonen. Tankar direkt och återkommer med omdömme och buggar…

H3NR11K
    Member

Provade lite snabbt nyss. Funkar bra. Najs kodande. Det kosmetiska skulle kunna kirras men annars är de bra!

micked
    Member

fick samma fel som frebo, avinstallerade några hackade cydia appar (xsellize repo) därefter funkade det.

har provat programmet och det funkar bra, riktigt snabb på o leta upp namnet!!
    ska se om jag kan komma på vilket prog det var som låste installationen men det får vänta ett par dagar, är mitt uppe i en flytt.

edit.

tidigare version av stack är ett av programmen som gör att inte detta funkar, senaste stack lirar.

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

Nu är det installerat och det ska bli intressant att se hur det fungerar

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Wo, Detta är en sån där framtidsgrej där man ser ett nummer, sen ett namn.

Blev riktigt imponerad av hur snabbt den hittade mitt eget nummer samt hela min adress.

Kan säga först att du ska försöka lägga allt som en substrate i mobilen så att sen när man låser upp mobilen så ska inte programmet starta direkt.
    Det hade varit en fördel om senast mottagna samtal från telefonappen kom upp i den lista som finns inne i Whoiscalling. Då kan man gå in i appen senare efter ett avslutat samtal istället för att behöva svara på frågan: Lägga till nummer?

Bra jobbat. Jag köper det så fort du släpper det.

Edit:

*Ringer*
    -Nej jag känner ingen Eva Johansson, vem är det här?
    -Öh

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

En bugg som är ganska synlig och irriterande:
    När man trycker på den svarta toppen där namnet står så skickas man tillbaka till loadingscreen och kan inte komma där ifrån.

Lättaste fixet hade varit att inte ha någon loading screen, utan skaffa en riktig default.png och sen skickas in i appen. Skaffa en riktig loadingscreen utan reklam, och sen en sida där man utför själva tjänsten där reklam får synas. Halva buggen försvinner då.
    Settings behövs. I settings kan det finnas en funktion som heter: Check numbers in adress book and add adress if missing. Likadant: Check numbers, add additional numbers.

Funkar tjänsten med utländska nummer? Prövade med 2 stycken och hittade inget, men det kan säkert finnas nummer som fungerar.

Det är bra att nummerformateringen är med +46, på så sätt kan man ringa hem lättare från utlandet.

stickaaan
    Member
    Post count: 259

Funkade skitbra för mig. Den hittade numret efter mindre än 1 sek 🙂

bozz
    Member
    Post count: 1199

Nu kanske jag är dum. Jag har installerat appen, men när någon ringer syns ingen info alls!? bara numret som syns, som vanligt.
    Eller är grejen att man ska gå in på appen och söka efter nummer? Hänger inte med 😮

muffins
    Member
    Post count: 1906

@bozz 54596 wrote:

Nu kanske jag är dum. Jag har installerat appen, men när någon ringer syns ingen info alls!? bara numret som syns, som vanligt.
    Eller är grejen att man ska gå in på appen och söka efter nummer? Hänger inte med 😮

Har du kollat så att din apn-adress är rätt inställd för din operatör?
    Den söker ju över telenätet för åtkomst av internet när den söker efter namn till numret.

bozz
    Member
    Post count: 1199

@muffins 54597 wrote:

Har du kollat så att din apn-adress är rätt inställd för din operatör?
    Den söker ju över telenätet för åtkomst av internet när den söker efter namn till numret.

Ja, den stämmer. Har alltid varit samma. Kommer ut på nätet.

Freebo
    Member

Springboard kraschar vid varje samtal. Uninstall

Kirneh
    Member

@mossarelli 54553 wrote:

En bugg som är ganska synlig och irriterande:
    När man trycker på den svarta toppen där namnet står så skickas man tillbaka till loadingscreen och kan inte komma där ifrån.

Lättaste fixet hade varit att inte ha någon loading screen, utan skaffa en riktig default.png och sen skickas in i appen. Skaffa en riktig loadingscreen utan reklam, och sen en sida där man utför själva tjänsten där reklam får synas. Halva buggen försvinner då.
    Settings behövs. I settings kan det finnas en funktion som heter: Check numbers in adress book and add adress if missing. Likadant: Check numbers, add additional numbers.

Funkar tjänsten med utländska nummer? Prövade med 2 stycken och hittade inget, men det kan säkert finnas nummer som fungerar.

Det är bra att nummerformateringen är med +46, på så sätt kan man ringa hem lättare från utlandet.

I Sverige används hitta.se eller eniro.se som sökmotor. Vilket gör att den bara hittar svenska nummer (tror jag). Om man t.ex. har Norge som land i telefonen används mobil.tlf.no som sökmotor. Ska fundera på om jag ska lägga till funktionalitet så att den byter sökmotor vid en annan landskod. Tack för påpekandet av buggen du hittade!

Kirneh
    Member

@freebo 54606 wrote:

Springboard kraschar vid varje samtal. Uninstall

Vilket OS och vilken modell av Iphone har du?

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 457 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.