Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Apps › Visa vem som ringer app (WhoIsCalling i Cydia)
-
AuthorPosts
-
@bozz 54596 wrote:
Nu kanske jag är dum. Jag har installerat appen, men när någon ringer syns ingen info alls!? bara numret som syns, som vanligt.
Eller är grejen att man ska gå in på appen och söka efter nummer? Hänger inte med 😮Testa att köra en respring på telefonen. Annars kan du testa att SMS:a dig själv. Skicka ett sms och stäng sedan Meddelandeapplikationen snabbt. Om appen är igång korrekt (och du inte har dig själv som kontakt) ska det visas tre stycken knappar. Den tredje knappen heter först searching och byts till Save när nummret är hittat,
POSIX: Operation timed out, får jag då jag försöker ladda hem.
Edit: Telefonen hamnar i “SafeMode” varje gång jag får ett SMS.
Fungerade utmärkt idag, väldigt trevligt
Min iPhone har säkert gått in i safe mode typ 15 gånger efter jag installerade detta :/
Har inte haft problem med min 3GS, funkat bra.
Och nu har jag haft problem.
Safemode, safemode, safemode när jag tagit emot SMS. SMS från människor som är i min adresslista. Sen respringade mobilen själv och jag missade viktiga samtal.För att hjälpa dig en sista gång:
jag har installerat följande cydiaprogram:
stacks
tonefxs (shufflar ringsignaler)
beweld edges
volume boost
winterboardjag avinstallerade whoiscalling och väntar på nästa version.
När det gäller versionsnummer: allting efter 1.0 är inte beta eller alpha.funkar inte ens att installera för mig , har 3.1.. funkar inte för andra som har testat med 3.1 heller.. fixa en uppdatering så den funkar med 3.1 !
Funkar riktigt bra fast det är en BETA! Fortsätt att förbättra applikationen och snälla lägg inte ner det, det är nog många som skulle vilja använda sig av den här. Är villig att betala en slant då FINAL version kommer =) Bra jobbat!!
Edit: Jag kör 3.1.3 och det funkar utan problem hittills..
Ny Version 1.34 finns att ladda ner. (håller helt med dig mossarelli, borde heta 0.34)
Har löst ett problem där det blev safemode vid mottagande av SMS. Problemet uppstod i de fall då mottagarens namn var kortare än 10 tecken.
Har rensat DS-Store filerna för att detta inte ska ge problem vid installation.@kirneh 54753 wrote:
Ny Version 1.34 finns att ladda ner. (håller helt med dig mossarelli, borde heta 0.34)
Har löst ett problem där det blev safemode vid mottagande av SMS. Problemet uppstod i de fall då mottagarens namn var kortare än 10 tecken.
Har rensat DS-Store filerna för att detta inte ska ge problem vid installation.Står fortfarande 1.33
Vart ifrån kollar programmet upp telefonummren ifrån? För ringer jag ifrån tex mitt företag där jag jobbar så dyker det inte upp, står bara: Numret kunde inte hittas. Fast numret finns både på hitta.se och eniro.se =)
Annars funkar det rikigt fint!
Tack!
@bigrob 54838 wrote:
Vart ifrån kollar programmet upp telefonummren ifrån? För ringer jag ifrån tex mitt företag där jag jobbar så dyker det inte upp, står bara: Numret kunde inte hittas. Fast numret finns både på hitta.se och eniro.se =)
Annars funkar det rikigt fint!
Tack!
Den letar upp från hitta.se tror jag.
Hur mycket datatrafik tar det att leta upp ett nummer?
För oss småsnåla som inte har freesurf. 🙂Måste programmet vara igång hela tiden?
@r_o_n 54876 wrote:
Hur mycket datatrafik tar det att leta upp ett nummer?
För oss småsnåla som inte har freesurf. 🙂Måste programmet vara igång hela tiden?
Min logg säger 859 bytes för sökningen (mobil.hitta.se).
Admob (reklamen) = mindre än 5k enligt dem själva.Om man sedan väljer att spara kontakten görs en sökning efter ett vcard. Denna sökning laddar ner ca: 2500 bytes. (programmet måste gå via tre sidor för att komma till vcard:et, om eniro:s vcard skulle användas istället skulle denna sökning kunna ta mycket mindre datatrafik.)
Observera att jag endast nämnt nedladdad datamängd. (datatrafiken kan eventuellt vara högre !?)
Själva programmet WhoIsCalling behöver ej vara igång hela tiden.
Har nu haft programmet igång i ca 2 dygn … Nu med den senaste versionen igång. Jag har inte märkt någon skillnad när jag får ett inkommande samtal. Det verkar som om den inte fungerar som den skall. Har provat att respring, starta om telefonen… Ingen skillnad.
fungerade perfekt för en stund sedan! han knappt se numret som ringde innan namnet visades
@minglarn 54913 wrote:
Har nu haft programmet igång i ca 2 dygn … Nu med den senaste versionen igång. Jag har inte märkt någon skillnad när jag får ett inkommande samtal. Det verkar som om den inte fungerar som den skall. Har provat att respring, starta om telefonen… Ingen skillnad.
Vilken firmware och vilken modell av iphone har du?
Verkar funka bra, enda som stör är att programmets startlogga kommer upp när man låser upp mobilen, skulle räcka med fråge rutan istället och sedan om man stänger ner den så kommer man tillbaka till alla ikonerna bara beroende vad man väljer.
Men den funkar och snabb är den med, men SMS vill inte ritigt funka då jag även kör med biteSMS.
Så programmet hoppar igång av sig själv när någon ringer?
Eller hur funkar det?Maha, tack för programmet, riktigt nice!
Men ett smärre problem: Jag provade att skicka sms till mig själv då jag inte har mig själv i kontaktlistan, och mitt efternamn är Noré alltså med appostrof (stavning?) men det blev ju bara massa 33##¤&%%/ istället för det sista E:et..
Något som kan fixas kanske?@swinge 54992 wrote:
Maha, tack för programmet, riktigt nice!
Men ett smärre problem: Jag provade att skicka sms till mig själv då jag inte har mig själv i kontaktlistan, och mitt efternamn är Noré alltså med appostrof (stavning?) men det blev ju bara massa 33##¤&%%/ istället för det sista E:et..
Något som kan fixas kanske?Kan intyga på att atostrof-E inte funkar och man får samma siffror som Swinge nämner.
@r_o_n 54971 wrote:
Så programmet hoppar igång av sig själv när någon ringer?
Eller hur funkar det?WhoIsCalling består av två deler (en app och en hook). Programmet använder sig av en mobilesubstrate-hook (för att lyssna på vissa händelser i springboard = inkommande samtal och sms). Denna hook innehåller kod för att göra en snabb sökning efter ett namn som för aktuellt nummer.
Appen WhoIsCalling innehåller kod för att spara kontakten i adressboken. Denna innehåller också kod för att söka fram en vcard för det aktuella nummret. Hooken startar appen för att spara kontakten i adressboken.
Testade denna app nu då jag JailBreakat. Var den första appen jag använt genom Cydia och är redan supernöjd över Jailbreaken! Tacks så mycket Kirneh!
///Cappe
Efter uppgradering till 1.34 fungerar dessvärre inte programmet alls för mig.
Varken manuella sökningen eller om någon ringer :(.
Har provat med att install om programmet.Jailbreak på iPhone 3G med 3.1.2
@bruketfans 55189 wrote:
Efter uppgradering till 1.34 fungerar dessvärre inte programmet alls för mig.
Varken manuella sökningen eller om någon ringer :(.
Har provat med att install om programmet.Jailbreak på iPhone 3G med 3.1.2
Får du felmeddelande vid manuell sökning eller vid telefonsamtal? Står det att programmet söker via hitta.se?
Programmet får hela min springboard och krascha. Ska testa installera om den…
Version 1.35 är nu släppt. Vid eventuella problem finns det en genväg under info-ikonen där det går att skicka felanmälan till mig.
Programmet stänger nu av sig om man svarar nej på frågan om kontakten ska sparas.
Fungerar klockrent på min 3G S 32GB med 3.12 i operativet.
Jag fick frågan om jag ville spara kontakt (efter en som hade ringt till mig). Infon stod på skärmen, men hur sparar jag den? Hittade ingen knapp eller liknade.
Så när det inte är beta längre, “dör” våra betaversioner då? Om den hamnar på appstore kan du låta priset bli standardpris, 7 kr ($0,90) då?
Vore fin att kunna få reda på exakt datatrafik. Jag menar, så det inte blir billigare att öppna safari och leta det själv på eniro.se eller hitta.se. Men det är klart bekvämt och än så länge väldigt prisvärt. 🙂 🙂
Hamnar knappast på appstore utan på cydia store. Men 20-25kr. Är det lätt värt. 🙂
Fungerar utmärkt på min 3g 8gb med 3g inaktiverat. Stort tack!
Så vad är nytt i 1.35?
Frågar igen. Hur sparar man en som ringt upp till kontakter? Fanns inget att “klicka” på.
@barateau 55834 wrote:
Lustigt, då 2G/GPRS inte kan samverka utan data kopplingen dör om de ringer. Så frågan är hur den kollar på din, 😮
Appen fungerar även om man har 3g avstängt/ eller inte tillgängligt, dock visas informationen upp om vem som ringde först efter samtalet (via frågerutan). Appen väntar tills det finns en tillgänglig anslutning.
@02k 55765 wrote:
Fungerar utmärkt på min 3g 8gb med 3g inaktiverat. Stort tack!
Så vad är nytt i 1.35?
Försöker skriva ner versionsinfo på WhoIsCalling
Helt sjukt bra app, många tack för denna! 🙂
Alla som jag har visat denna för, har direkt tagit hem den.
Bra är ju också att även adressen läggs till när man väljer att spara som kontakt.
Fungerar jättebra att trycka på kontakt i tex navigon och få en vägbeskrivning till personen i fråga.
Har fått reda på många mellan namn på folk som ringt med, det är alltid kul haha..
Första gången i mitt liv som jag HOPPAS på att någon ska ringa fel till mig 😛Denna app planeras inte till “riktiga” appstore?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.