Visa vem som ringer app (WhoIsCalling i Cydia)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Apps Visa vem som ringer app (WhoIsCalling i Cydia)

Viewing 50 posts - 201 through 250 (of 457 total)
  • Author
    Posts
  • Kirneh
    Member
    Post count: 146

    @r_o_n 65348 wrote:

    Min beta visar vem som ringermen jag kan inte lägga till i telefonboken. Är det så du “dödat” utvärderingsversionen?
    Hur köper jag den och vad kostar den?

    Det är VCard-parsern som jag tar betalt för som upphör efter testperioden (det är denna som plockar fram kontaktuppgifterna som lagras).
    Den går att köpa i Cydia, Samt i applikationen vid tryck på Registration. 14 Kronor om du väljer paypal. SMS betalning är något dyrare.

    r_o_n
    Member
    Post count: 658

    @kirneh 65410 wrote:

    Det är VCard-parsern som jag tar betalt för som upphör efter testperioden (det är denna som plockar fram kontaktuppgifterna som lagras).
    Den går att köpa i Cydia, Samt i applikationen vid tryck på Registration. 14 Kronor om du väljer paypal. SMS betalning är något dyrare.

    Ok, den är värd 14 kr. hör av mig via paypal, Varar licensen så länge programmet existerar, eller gäller den bara inom nuvarande versionsnummer.

    Kirneh
    Member
    Post count: 146

    @r_o_n 65420 wrote:

    Ok, den är värd 14 kr. hör av mig via paypal, Varar licensen så länge programmet existerar, eller gäller den bara inom nuvarande versionsnummer.

    Licensen gäller även för alla kommande versioner.

    _Niklas_
    Member
    Post count: 48

    Perfekt App! Sånna här gillar jag. Hade varit värt det dubbla priset också.

    Bra jobbat!

    /Niklas

    r_o_n
    Member
    Post count: 658

    När jag laddar programmet vi ikonen så kommer det en reklambanner längst ner som täcker hela fältet med ikoner. Så hur ska jag göra för att komma åt “betalikonen”? Samma om jag klickar på “i” så ligger reklambannern där. Är det Cydia som strular med att ha reklam där, eller är det från ditt program?

    Kirneh
    Member
    Post count: 146

    @r_o_n 65591 wrote:

    När jag laddar programmet vi ikonen så kommer det en reklambanner längst ner som täcker hela fältet med ikoner. Så hur ska jag göra för att komma åt “betalikonen”? Samma om jag klickar på “i” så ligger reklambannern där. Är det Cydia som strular med att ha reklam där, eller är det från ditt program?

    Reklambannern försvinner efter ca 12 sekunder, då bör du komma åt knapparna.

    pozz2
    Member
    Post count: 49

    Om det ringer på min lur så ser jag att appen startar, men om jag inte svarar utan det blir ett missat samtal och jag sedan låser upp luren så har programmet avslutats och jag ser inget nytt samtal i listan missade samtal. Nummret syns där men det är inte markerat som nytt.

    r_o_n
    Member
    Post count: 658

    @kirneh 65668 wrote:

    Reklambannern försvinner efter ca 12 sekunder, då bör du komma åt knapparna.

    Tack.
    Är den heltborta på betalversionen?

    Kirneh
    Member
    Post count: 146

    @pozz2 65674 wrote:

    Om det ringer på min lur så ser jag att appen startar, men om jag inte svarar utan det blir ett missat samtal och jag sedan låser upp luren så har programmet avslutats och jag ser inget nytt samtal i listan missade samtal. Nummret syns där men det är inte markerat som nytt.

    Jag ska kontrollera om det går att göra något åt detta.

    Kirneh
    Member
    Post count: 146

    @r_o_n 65680 wrote:

    Tack.
    Är den heltborta på betalversionen?

    Reklamen är helt borta på den registrerade versionen.

    r_o_n
    Member
    Post count: 658

    @kirneh 65747 wrote:

    Reklamen är helt borta på den registrerade versionen.

    Nu ska jag gå och hämta telefonen……

    hugoboss
    Member
    Post count: 32

    Varför funger det ej i min 3gs 05.12.1

    Kirneh
    Member
    Post count: 146

    @hugoboss 65753 wrote:

    Varför funger det ej i min 3gs 05.12.1

    Startar ingen sökning?. Testa att installera om programmet

    hugoboss
    Member
    Post count: 32

    Har provat att installera om det änder inget ändå.
    Kan det bero på att det är 3.1.3 ?

    Kirneh
    Member
    Post count: 146

    @hugoboss 65768 wrote:

    Har provat att installera om det änder inget ändå.
    Kan det bero på att det är 3.1.3 ?

    3.1.3 ska fungera. Har många användare som har 3.1.3. Har du firewall-ip eller liknande installerat.

    Skicka gärna ett meddelande från applicationen så kan jag kontrollera loggarna.

    r_o_n
    Member
    Post count: 658

    Betalat och klart. 🙂
    Vad är RKSeek?

    hugoboss
    Member
    Post count: 32

    Var hittar jag applicationen ?

    r_o_n
    Member
    Post count: 658

    Testat att läsa första inlägget i tråden? Det ser ut så här:
    @kirneh 54479 wrote:

    Hej,

    Jag har skrivit in applikation (WhoIsCalling) som fungerar på jailbreakade telefoner 3.0 och framåt. (Bara testad på 3.1.2 telefoner men bör funka från 3.0). Sökning fungerar idag i Sverige på de flesta privatpersoner som inte har skyddat nummer.

    Denna applikation söker via nätet efter namnet på de personer som ringer/SMS:ar och som du inte har i din telefonkatalog. Namninfo visas efter någon sekund upp i displayen vid ett telefonsamtal (Beroende på uppkopplingshastighet).

    Efter samtalet fås en möjlighet att spara kontakten med den information som applikationen hittar i vcard:s på nätet.

    Lägg till http://lannerhjelm.se/repo i cydia(under manages/Sources) för att ladda ner applikationen.

    /Henrik Lannerhjelm

    Här står det du letar efter. 🙂
    Sedan så betalar du det via sms eller paypal eller vad det heter…

    Kirneh
    Member
    Post count: 146

    @hugoboss 65846 wrote:

    Var hittar jag applicationen ?

    Det ligger som en app på springboard när det är installerat.

    Kirneh
    Member
    Post count: 146

    @r_o_n 65839 wrote:

    Betalat och klart. 🙂
    Vad är RKSeek?

    Eniro + vemringde.se sökning.

    kirk
    Member
    Post count: 15

    Drog hem detta program igår och måste säga bra jobbat.. gillar det som fan, köpte en licens efter 10 minuters lekande 😀

    Kirneh
    Member
    Post count: 146

    Beta version 1.50 ligger nu i mitt beta repository. Ni som inte vill testa nya betaversion ska ta bort lannerhjelm.se från Cydia.

    * Ny går det att stänga av sökning vid inkommande samtal/sms.
    * Stöd för länder med areacodes
    * Löst problem för de telefoner som haft lösenordsskydd vid låst läge.

    r_o_n
    Member
    Post count: 658

    @kirneh 66134 wrote:

    Beta version 1.50 ligger nu i mitt beta repository. Ni som inte vill testa nya betaversion ska ta bort lannerhjelm.se från Cydia.

    * Ny går det att stänga av sökning vid inkommande samtal/sms.
    * Stöd för länder med areacodes
    * Löst problem för de telefoner som haft lösenordsskydd vid låst läge.

    Vi som köpt programmet då?

    Kirneh
    Member
    Post count: 146

    @r_o_n 66145 wrote:

    Vi som köpt programmet då?

    Det är fritt fram att testa den nya betan. Den kommer att läggas upp på Cydia så snart den är färdigtestad. Både betan och den kommande skarpa versionen kommer att behandla din enhet som registrerad.

    Gobbe
    Member
    Post count: 92

    är inte 100 på att det var WIC-appen, men vid samtal “Dolt Nummer” så sökte den nyss och fick felmeddelande varpå telefonen frös helt och vägrade starta på 2-3 försök!

    Ej nya beta-versionen utan den från bigboss repon

    Kirneh
    Member
    Post count: 146

    @Göbbe 66242 wrote:

    är inte 100 på att det var WIC-appen, men vid samtal “Dolt Nummer” så sökte den nyss och fick felmeddelande varpå telefonen frös helt och vägrade starta på 2-3 försök!

    Ej nya beta-versionen utan den från bigboss repon

    Mysko, ingen sökning ska ske vid dolt nummer (kontroller görs om numret är numeriskt och innehåller minst 5 siffror.). Skicka gärna ett meddelande från applikationen för att jag ska kunna kontrollera loggar.

    Gobbe
    Member
    Post count: 92

    @kirneh 66270 wrote:

    Mysko, ingen sökning ska ske vid dolt nummer (kontroller görs om numret är numeriskt och innehåller minst 5 siffror.). Skicka gärna ett meddelande från applikationen för att jag ska kunna kontrollera loggar.

    Har sänt ett mejl via programmet nu, hoppas det är till någon hjälp!

    mikeybo
    Member
    Post count: 64

    jag har många som ringer från norge på min telefon,
    och skulle vilja att den sökte både i norge och i sveriges listor
    går det att fixa till det på nåt sett ?

    Kirneh
    Member
    Post count: 146

    @mikeybo 66291 wrote:

    jag har många som ringer från norge på min telefon,
    och skulle vilja att den sökte både i norge och i sveriges listor
    går det att fixa till det på nåt sett ?

    Vid ett inkommande samtal från Norge eller annat land som stöds av programet görs en sökning på

    mikeybo
    Member
    Post count: 64

    @kirneh 66329 wrote:

    Vid ett inkommande samtal från Norge eller annat land som stöds av programet görs en sökning på

    testa många gånger med med mitt norska kort jag har .

    då måste jag välja norge som land i whois calling föratt få det funka . men då funkar inte svenska nummer som ringer till mig

    slaneby
    Post count: 0

    Betalning erfodrad, tack för en jävligt bra tjänst.
    En av dom största anledningarna varför jag JB

    r_o_n
    Member
    Post count: 658

    Nu står det “Dolt nummer” som det brukade göra innan jag började använda “ditt” program. Tror det gjort det sedan jag tog hem senaste uppdateringen för en del dagar sedan…

    Kirneh
    Member
    Post count: 146

    @r_o_n 66653 wrote:

    Nu står det “Dolt nummer” som det brukade göra innan jag började använda “ditt” program. Tror det gjort det sedan jag tog hem senaste uppdateringen för en del dagar sedan…

    Om det står “Dolt nummer” på skärmen kommer programmet inte att agera eftersom ett nummeriskt nummer krävs för att sökning ska ske. Har programmet tidigare sökt på dolda nummer?

    Kirneh
    Member
    Post count: 146

    Ny version i mitt beta repo: Version 1.51.

    * Innehåller cache funktion (Den sparar de 30 senaste numren den sökt upp i minnet)
    * Applikationen visar vid start upp en lista med de cachade numren. Dessa kontakter kan läggas upp från programmet.
    * Möjlighet finns nu att ta bort frågan om kontakten ska sparas efter samtal (registrerad version)

    HabboHotel
    Member
    Post count: 132

    @kirneh 66959 wrote:

    Ny version i mitt beta repo: Version 1.51.

    * Innehåller cache funktion (Den sparar de 30 senaste numren den sökt upp i minnet)
    * Applikationen visar vid start upp en lista med de cachade numren. Dessa kontakter kan läggas upp från programmet.
    * Möjlighet finns nu att ta bort frågan om kontakten ska sparas efter samtal (registrerad version)

    fick en ny uppdaterng i dag på 1.51.2

    Copsi
    Member
    Post count: 9

    @habbohotel 67023 wrote:

    fick en ny uppdaterng i dag på 1.51.2

    uppdaterade till 1.51.3 idag.. är det någon som har koll på någon changelog?

    Kirneh
    Member
    Post count: 146

    @copsi 67085 wrote:

    uppdaterade till 1.51.3 idag.. är det någon som har koll på någon changelog?

    Dåligt uppdaterad på min sida(ska skärpa mig). Alla nyheter kommer ut på min twitter sida.

    1.51.3 I Innehåller valet att endast göra sökningar när telefonen har Wifi-koppling.

    Copsi
    Member
    Post count: 9

    @kirneh 67090 wrote:

    Dåligt uppdaterad på min sida(ska skärpa mig). Alla nyheter kommer ut på min twitter sida.

    1.51.3 I Innehåller valet att endast göra sökningar när telefonen har Wifi-koppling.

    OKej nice 🙂 förövrigt är det en riktigt fin app iaf 😀

    Däremot så fungerar den inte att söka över Edge nätet? (inte kollat efter senaste uppdateringarna men då jag väl köpte den så var jag tvungen att köra 3G) :confused:

    Kirneh
    Member
    Post count: 146

    @copsi 67101 wrote:

    OKej nice 🙂 förövrigt är det en riktigt fin app iaf 😀

    Däremot så fungerar den inte att söka över Edge nätet? (inte kollat efter senaste uppdateringarna men då jag väl köpte den så var jag tvungen att köra 3G) :confused:

    Den säker över Wifi/3G och Edge. Vid ett inkommande samtal stänger telefonen automatiskt av edge under tiden samtalet pågår. Programmet gör då sökningen först efter samtalet.

    r_o_n
    Member
    Post count: 658

    @kirneh 67090 wrote:

    Dåligt uppdaterad på min sida(ska skärpa mig). Alla nyheter kommer ut på min twitter sida.

    1.51.3 I Innehåller valet att endast göra sökningar när telefonen har Wifi-koppling.

    Lägg gärna din twitter- och sidinfo i din signatur…

    Copsi
    Member
    Post count: 9

    @r_o_n 67121 wrote:

    Lägg gärna din twitter- och sidinfo i din signatur…

    länkar lite här: Henrik Lannerhjelm (WhoIsCallingApp) on TwitterWhoIsCalling 😎

    Copsi
    Member
    Post count: 9

    Uppdaterat till Version 1.52 nu 😮

    Changelog? 😀

    r_o_n
    Member
    Post count: 658

    Kan du göra valbart om man vill ha sms i presentationen?
    I min telefon så ser jag ju det inkomna meddelandet (sms) men så lägger sig “din” ruta över och när jag stänger den så ser jag inte sms:et på startskärmen längre, utan jag får bläddra till den vanliga platsen för detta.
    Så för min del så är det bra om man kan stänga av visningen av vem som skickat ett sms.

    mikeybo
    Member
    Post count: 64

    skulle vara bra ha en custom .
    så man kan välja vilka sökmotor man vill använda sig av .

    r_o_n
    Member
    Post count: 658

    @mikeybo 67329 wrote:

    skulle vara bra ha en custom .
    så man kan välja vilka sökmotor man vill använda sig av .

    Det har jag för mig att man kan. Kör du gratisvarianten eller har du den fulla versionen?

    Kirneh
    Member
    Post count: 146

    @mikeybo 67329 wrote:

    skulle vara bra ha en custom .
    så man kan välja vilka sökmotor man vill använda sig av .

    Du kan välja mellan fyra olika källor idag i Sverige (under settings). Valet gäller endast den sökning som görs när ett inkommande samtal görs.

    mikeybo
    Member
    Post count: 64

    @r_o_n 67337 wrote:

    Det har jag för mig att man kan. Kör du gratisvarianten eller har du den fulla versionen?

    jag kör gratis . har även kollat på polarns lur som inte är gratis .
    där går det inte att ändra

    Kirneh
    Member
    Post count: 146

    @r_o_n 67319 wrote:

    Kan du göra valbart om man vill ha sms i presentationen?
    I min telefon så ser jag ju det inkomna meddelandet (sms) men så lägger sig “din” ruta över och när jag stänger den så ser jag inte sms:et på startskärmen längre, utan jag får bläddra till den vanliga platsen för detta.
    Så för min del så är det bra om man kan stänga av visningen av vem som skickat ett sms.

    Du kan stänga av sökning vid inkommande SMS i Settings i programmet. Är det programmets logga som lägger sig över sms:et?.

    Kirneh
    Member
    Post count: 146

    Version 1.52 finns nu i Cydia.
    Inehåller:
    * Val om sökning ska ske vid inkommande samtal och eller sms.
    * Lokal cache (de senaste 50 samtalen/sms sökningarna)
    * Möjlighet att endast söka när Wifi-anslutning finns
    * Möjlighet att ta bort frågan om att spara till kontakter (registrerad version)

    kirk
    Member
    Post count: 15

    Tjenna.. sen jag installerade BiteSMS så har whoiscalling börjat strula lite, den visar inte namnet på den som skickar sms längre.. någon annan som haft det problemet?

    Jag har givetvis fullversionen

Viewing 50 posts - 201 through 250 (of 457 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.