Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Apps › Visa vem som ringer app (WhoIsCalling i Cydia)
-
AuthorPosts
-
1.41 Släppt med nedanstående förbättringar:
Rättning: Misslyckad hämtning av htmladress (timeout etc) + utländska nummer ledde till “Safe Mode”.
Minskat loggen.Är det någon som har en finsk,norsk eller dansk kontakt som kan hjälpa mig testa i respektive länder?
Release Candidate 1.43 Släppt.
* laddar ner mindre data
* Stabil
* Söker även upp utländska nummer automatiskt (de länder som programmet stödjer)
* Väntar max 30 sekunder på att göra en sökning om anslutning saknas.Måste bara säga att jag är grymt nöjd med denna app och funkar grymt bra. Har fler kompiar med iphones som kör den oxå.
En del av mina kompisar svarar inte ibland närde inte vet vem som ringer men nu har de inget att skylla på. De är oxå grymt nöjda!!/ Fredrik
Hur är den sista versionen? Går den i safemode? Fungerar den felfritt?
“Sista”? Det får man väl hoppas att det inte blir den sista. 🙂
Jag la in den igen och hittills har den funkat felfritt.Till Hr. trådskapare: Gratisversionen, hur hämtas reklamen och kan du ge en fast siffra på datamängd?
Kommer den att hämta en reklambanner och sedan köra den x många programstarter eller kommer programmet att hämta nytt var gång man använder det?@r_o_n 61560 wrote:
Till Hr. trådskapare: Gratisversionen, hur hämtas reklamen och kan du ge en fast siffra på datamängd?
Kommer den att hämta en reklambanner och sedan köra den x många programstarter eller kommer programmet att hämta nytt var gång man använder det?Reklamen laddas ner av programmet (Admobs kod). Varje gång reklamen visas laddas en ny reklam ned. Storleken på reklamen kan säkerligen variera beroende på vilken reklam som visas, men skall vara mindre än 5k enligt dem själva.
Om man köper en licens på programmet laddas ingen reklam ned.
Var köper jag licens ?
Kan man betalla med paypal ?
programmet fungerar kanon. Hittade inte ett nummer från Spanien men det finns inte på hitta.se..Som sakt ett jäkligt bra program!!
Det går att köpa en licens via info-knappen i programmet. PayPal eller SMS-betalning finns.
Har inte lagt till spanien ännu:-) Har dock stöd för 10 länder nu.
@taz_sweden 61825 wrote:
Var köper jag licens ?
Kan man betalla med paypal ?
programmet fungerar kanon. Hittade inte ett nummer från Spanien men det finns inte på hitta.se..Som sakt ett jäkligt bra program!!
Jag har köpt appen, det står “Denna enhet är registrerad!” under info.
Varför ser jag fortfarande reklamen?
för du ska starta om iphonen sen ska du återställa den och sen ska du köpa licens 10gånger
APRIL APRIL DIN DUMMA SILL
Nej du ska inte göra som jag sade.
@kingmartin92 62008 wrote:
för du ska starta om iphonen sen ska du återställa den och sen ska du köpa licens 10gånger
Kul, lär dig skriva på svenska.
1.46 Släppt. Denna version är planerad att släppas på Cydia inom kort.
* Snyggare menysystem i applikationen.
* Möjlighet att söka på befintliga kontakters telefonnummer och få mera data
* Stöd för ännu fler länder 🙂@kirneh 62361 wrote:
1.46 Släppt. Denna version är planerad att släppas på Cydia inom kort.
* Snyggare menysystem i applikationen.
* Möjlighet att söka på befintliga kontakters telefonnummer och få mera data
* Stöd för ännu fler länder 🙂Halloj 🙂
Körde senaste uppdateringen nu precis, men får ej fram någon info om att jag är registrerad, köpte licens via sms för ett par dagar sen.
Går jag in under nya fliken som heter “Registration” nu så får jag bara upp betalningsalternativ.
Tack för en kanon app i varje fall!
*Edit* Klickade på ” i ” symbolen i högra hörnet och där framgår att jag är registrerad.
/Gagge
@gagge 62368 wrote:
Halloj 🙂
Körde senaste uppdateringen nu precis, men får ej fram någon info om att jag är registrerad, köpte licens via sms för ett par dagar sen.
Går jag in under nya fliken som heter “Registration” nu så får jag bara upp betalningsalternativ.
Tack för en kanon app i varje fall!
*Edit* Klickade på ” i ” symbolen i högra hörnet och där framgår att jag är registrerad.
/Gagge
Tackar för infon, har nu ändrat på min webbsida så att informationen visas korrekt på båda ställena.
kommer du att försöka få in den i appstore?
Har kanske redan besvarats i tråden men…:o
har nu testat sedan start och gillar appen, MEN, varför söker den upp nummer man redan har i telefonboken. eller rättare sagt, varför agerar programmet överhuvudtaget i det läget?
Jag vill inte ens se en kommentar om programmet i de lägen då jag redan har numrena i mina kontakter. Får uppfattningen att det blir en fördröjning varje gång det ringer.@kurtson 62696 wrote:
har nu testat sedan start och gillar appen, MEN, varför söker den upp nummer man redan har i telefonboken. eller rättare sagt, varför agerar programmet överhuvudtaget i det läget?
Jag vill inte ens se en kommentar om programmet i de lägen då jag redan har numrena i mina kontakter. Får uppfattningen att det blir en fördröjning varje gång det ringer.Programmet kontrollerar vad som står i fönstret. Är det ett numeriskt nummer med mer än 5 tecken görs en sökning på nätet. Om ett namn visas samtidigt som programmet skriver “söker via…” så är något väldigt mysko. Kan i så fall bero på att telefonen i någon version av operativsystemet först visat numret i displayen för att sedan visa kontaktnamnet.
Vilket OS och modell av telefon har du?
Skicka mig gärna ditt deviceid (går att göra via programmet), och om du har möjlighet en syslog.Hello.
Tack för en grym app. Precis börjat testa den.
Kör trialversion. Såg inte hur jag skulle köpa den?
Men finns ingen ikon på springboard va?
Sen vore det nice få upp adress och inte bara namn.
Sen i telefonlistan över mina samtal så står inte namnet kvar, bara okända numret. Kunde man fixa det?
Tack!jag har cashat för appen och tycker att den funkar bra…..synd bara att den ofta inte hittar nr. Men det beror väl på eniro eller vilken tjänst den nu synkar mot
@mickys 62795 wrote:
Hello.
Tack för en grym app. Precis börjat testa den.
Kör trialversion. Såg inte hur jag skulle köpa den?
Men finns ingen ikon på springboard va?
Sen vore det nice få upp adress och inte bara namn.
Sen i telefonlistan över mina samtal så står inte namnet kvar, bara okända numret. Kunde man fixa det?
Tack!Det ska finnas en ikon på springboard. Du borde få upp en fråga om du vill spara kontakten. Om du inte har ikonen och ingen fråga kommer upp kan du testa att installerar om appen.
Appen söker nu även på vemringde.se. Kräver Version 1.47 För att fungera.
Det finns en som utvecklat något liknande för windowsmobiler.
De funktioner som finns där kanske du kan snegla på? 🙂 Alltså de du inte har i ditt program.
Programmet innehåller inställningar som:* Slå bara upp nummer när du är WiFi ansluten.
* Slå enbart upp nummer som du inte har som kontakt.
* Slå upp nummer på sms
* Möjlighet att använda Eniro.se eller Hitta.se
* Spara hittad kontakt i mobilen.
* Intern logg (historik)Har du detta i ditt program?
@r_o_n 63550 wrote:
Det finns en som utvecklat något liknande för windowsmobiler.
De funktioner som finns där kanske du kan snegla på? 🙂 Alltså de du inte har i ditt program.
Programmet innehåller inställningar som:* Slå bara upp nummer när du är WiFi ansluten.
* Slå enbart upp nummer som du inte har som kontakt.
* Slå upp nummer på sms
* Möjlighet att använda Eniro.se eller Hitta.se
* Spara hittad kontakt i mobilen.
* Intern logg (historik)Har du detta i ditt program?
Saknar logg och möjlighet att välja mellan hitta.se och Eniro. Söker på båda + vemringde.se då ingen av dem är speciellt komplett. Kommer lägga till stöd för att välja vilka källor som ska användas samt möjlighet att lägga till egna källor.
WIFI-inställningen låter som en rimlig inställning att lägga till.
Var hittar jag att lägga in appen?
Har sökt efter den i Cydia men inte hittat den…@mdredfox8 64252 wrote:
Var hittar jag att lägga in appen?
Har sökt efter den i Cydia men inte hittat den…Du ska lägga in den via adressen som står i trådskaparens första inlägg i denna tråden. Är du för lat för att klicka till första sidan i tråden så är det inlägget nedan.
@kirneh 54479 wrote:
Hej,
Jag har skrivit in applikation (WhoIsCalling) som fungerar på jailbreakade telefoner 3.0 och framåt. (Bara testad på 3.1.2 telefoner men bör funka från 3.0). Sökning fungerar idag i Sverige på de flesta privatpersoner som inte har skyddat nummer.
Denna applikation söker via nätet efter namnet på de personer som ringer/SMS:ar och som du inte har i din telefonkatalog. Namninfo visas efter någon sekund upp i displayen vid ett telefonsamtal (Beroende på uppkopplingshastighet).
Efter samtalet fås en möjlighet att spara kontakten med den information som applikationen hittar i vcard:s på nätet.
Lägg till http://lannerhjelm.se/repo i cydia(under manages/Sources) för att ladda ner applikationen.
/Henrik Lannerhjelm
Har du ens ansträngt dig att leta efter det du frågar om? Verkar iaf inte så…
Alla är vi nybörjare i början ron. En lite trevligare ton tack kvitter, kvitter.
@mossarelli 64256 wrote:
Alla är vi nybörjare i början ron. En lite trevligare ton tack kvitter, kvitter.
Sorry, men det är ju så lätt att hitta infon…
Jo, men han fick ju ett bra svar. 🙂 Plus min, kanske inte riktigt rumsrena, kommentar.@kirneh 62711 wrote:
Programmet kontrollerar vad som står i fönstret. Är det ett numeriskt nummer med mer än 5 tecken görs en sökning på nätet. Om ett namn visas samtidigt som programmet skriver “söker via…” så är något väldigt mysko. Kan i så fall bero på att telefonen i någon version av operativsystemet först visat numret i displayen för att sedan visa kontaktnamnet.
Vilket OS och modell av telefon har du?
Skicka mig gärna ditt deviceid (går att göra via programmet), och om du har möjlighet en syslog.Såhär ser det ut när någon ringer till mig, funderar på om det är som det ska? Försvinner om man köper licens antar jag?
[IMG]http://data.fuskbugg.se/skalman01/-IMG_0140.PNG[/IMG]Ladda helst inte ner den versionen som finns i Cydia idag. BigBoss verkar ha tagit bort rättigheterna för min dylib (hooken som söker vid inkommande samtal).
Sitter just nu med trialversionen, och den fungerar klockrent! Precis en sådan app jag väntat på, kommer definitivt att köpa en licens.
Bra jobbat!
När upphör de betaversioner som finns att fungera? Så man vet när man ska köpa. 🙂
Märkligt att inte Apple tillåter detta? Får hoppas att de inte gör en variant på ditt program i eget namn bara.
Kirneh är smart nog att köpa ett patent så fort han märkt att efterfrågan var stor på hans program.
Med Apples nya villkor för SDK 4.0 kanske Kirneh kan skriva till Apple och be om tillåtelse för den hooken han behöver för att köra programmet. 4.0 ska tydligen bli så mycket mer öppet mot en apputvecklare.
hur gör du för dom(jag) som har köpt appsen via sms och ska uppdatera i cydia? ska man betala 1.99$ igen?
@vasastan 65286 wrote:
hur gör du för dom(jag) som har köpt appsen via sms och ska uppdatera i cydia? ska man betala 1.99$ igen?
Jag handlade också appen tidigt under beta perioden via sms.
Efter den släpptes officiellt under Cydia så tankade jag ner den och licensen följde med, tryck på “i” uppe till höger så borde det stå “Denna enhet är registrerad”/Gagge
asså du betalar 15kr om dagen utan att du vet om de. det dras av i din mobilräkning så det kostar fortfarande 15kr pär dag, så uppdateringar är gratis. Du får läsa vilkoren innan du installerar saker. du kan bara avsluta din tid. men det är efter 1år. och för att avsluta dags avgiften så måsste du smsa: stopp whoiscallning till nummer 72550 och de kostar 100kr och moms
Naturligtvis gäller alla gamla licenser nu. Det går alltid att uppdatera i Cydia utan kostnad.
verkar som att det fortfarande är bugg i programmet?
Jag hade det installerat, och när jag pratade med någon i luren, och någon annan ringde till mig, då kan jag välja om jag vill svara eller ignorera samtalet, så blev telen helt svart och respringa sig själv!
Hur jäkla irriterande som helst.
Fick avinstallera programmet….
@2crueal4u 65318 wrote:
verkar som att det fortfarande är bugg i programmet?
Jag hade det installerat, och när jag pratade med någon i luren, och någon annan ringde till mig, då kan jag välja om jag vill svara eller ignorera samtalet, så blev telen helt svart och respringa sig själv!
Hur jäkla irriterande som helst.
Fick avinstallera programmet….
Programmet är under samtal i ett viloläge och gör ingenting = Thread.Sleep(). Varannan sekund kontrollerar programmet om samtalet är över. Rent teoretiskt kan telefonen svara att inget samtal finns under tiden som den byter mellan samtalen (Har testat men aldrig fått den att svara att samtalet är över).
Vilket alternativ klickade du på?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.