Visa vem som ringer app (WhoIsCalling i Cydia)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Apps Visa vem som ringer app (WhoIsCalling i Cydia)

Viewing 50 posts - 301 through 350 (of 457 total)
  • Author
    Member
    Post count: 146

@mossarelli 73306 wrote:

Har köpt en licens jag också. Kirneh, hur långt tills du blir miljonär då?

Cirka 1 miljon kr (om det räcker med 1 miljon för att kallas miljonär:D)

Kirneh
    Member

@linus 73313 wrote:

Funkar denna med iPhone 4 fw 4.0.1 och hur betalar jag licensen?

Japp, Kör 4.0.1 på 4:an jag testat appen på. Licensen kan köpas via Cydia eller i applikationen (registration tab som kommer upp efter att reklamen försvinner) via sms eller paypal.

Kirneh
    Member

@chefen99 73086 wrote:

Så kul igår fick jag ett samtal där det stod Var inte hemma.. Nyfiken som jag var så svarade jag och det var en telefon försäljare:) Nu vet man att det funkar klockrent.. En fråga bara hur gör man om man får nån crasch och vill installera igen , tänkte på licensen mm

Licensen är kopplad till ditt deviceid och är kvar även om du kör en restore etc på telefonen.

adam_
    Member
    Post count: 43

Köpte en licens via sms, hur vet jag om det fungerar? har fortfarande farmville-reklam eller vad det är:)

Kirneh
    Member

@adam_ 73350 wrote:

Köpte en licens via sms, hur vet jag om det fungerar? har fortfarande farmville-reklam eller vad det är:)

Du kan kontrollera om telefonen är registrerad genom att klicka på fliken “registration” i programmet. Reklamen bör försvinna direkt om den inte gör det bör den försvinna senast dagen efter registrering. (Synkronisering mot min server görs direkt efter registrering samt 1 gång per dag då applikationen används)

adam_
    Member

Verkar inte som den är registrerad än, får göra en ny check imorgon då…

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@adam_ 73373 wrote:

Verkar inte som den är registrerad än, får göra en ny check imorgon då…

fick du nått bekräftelse sms om att det var betalt då?
    ( fick iaf jag efter jag betalade min licens med SMS )
    efter jag fick den bekräftelsen starta jag om appen
    och reklamen var borta!

adam_
    Member

Nej jag fick ingen bekräftelse..
    Kom bara upp en liten ruta som frågade om jag ville skicka betalsmset och det ville jag, sen inget mer..?

Kirneh
    Member

@adam_ 73388 wrote:

Nej jag fick ingen bekräftelse..
    Kom bara upp en liten ruta som frågade om jag ville skicka betalsmset och det ville jag, sen inget mer..?

Skicka ett meddelande till mig med ditt mobilnummer så ska jag kolla med SMS-tjänste företaget.

micked
    Member
    Post count: 84

för information. 1.55.6a funkar inte på 3.1.2. Tog bort beta repon och installerade 1.55 från bigboss repon så funkar det bra igen.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

kirneh, jag beslöt mig för att återigen ge appen ett försök och installerade senaste skarpa versionen på min iP4a med 4.0.1 men det gick som vanligt. Installationen gick sisådär – telefonen hängde sig vid äpplet vid Respring. Reset. Appen startade först efter 4:e försöket, första gångerna dök inte ens splashen upp utan allt vara bara svart. Sedan kraschade den så for jag rörde någon av appens menyalternativ. Efter många försök lyckades jag till slut få den att fungera när jag tryckte på menyerna i nederkant men då lade sig plötsligt reklamen över knapparna.

Ångrar nu att jag inte installerade en crash reporter så att du fick ta del av buggarna…=/

MarieLoise
    Member
    Post count: 199

1.55.6a fackade ur på min 3g 3.1.3 hur hämtar jag versionen som var innan?

Freebo
    Member

@marieloise 73873 wrote:

1.55.6a fackade ur på min 3g 3.1.3 hur hämtar jag versionen som var innan?

Avinstallera den och installera den du hittar i Bigboss-repon

MarieLoise
    Member

i bogboss repon hittar jag inte whoiscalling

Kirneh
    Member

@freebo 73847 wrote:

kirneh, jag beslöt mig för att återigen ge appen ett försök och installerade senaste skarpa versionen på min iP4a med 4.0.1 men det gick som vanligt. Installationen gick sisådär – telefonen hängde sig vid äpplet vid Respring. Reset. Appen startade först efter 4:e försöket, första gångerna dök inte ens splashen upp utan allt vara bara svart. Sedan kraschade den så for jag rörde någon av appens menyalternativ. Efter många försök lyckades jag till slut få den att fungera när jag tryckte på menyerna i nederkant men då lade sig plötsligt reklamen över knapparna.

Ångrar nu att jag inte installerade en crash reporter så att du fick ta del av buggarna…=/

Om den hänger sig vid äpplet är det inte applikationen som ställer till det. Inte hört om de problem du upplevde med krascher (länge sedan jag hörde om problem med applikationen överhuvudtaget). Är det någon annan som upplevt samma problem?

Kan vara så att webbhotellet hade problem när du testade applikationen. Men krascha ska den inte göra, får kolla på det.

Kirneh
    Member

@marieloise 73878 wrote:

i bogboss repon hittar jag inte whoiscalling

Du bör hitta den efter att du avinstallerat WhoIsCalling och beta-repon.

Kirneh
    Member

@micked 73846 wrote:

för information. 1.55.6a funkar inte på 3.1.2. Tog bort beta repon och installerade 1.55 från bigboss repon så funkar det bra igen.

Nyaste versionen av XCode verkar inte ha brytt sig om att jag kompilerade för OS 3.0 ->. Ska kolla detta om jag få ordning på det ikväll.

MarieLoise
    Member

@kirneh 73913 wrote:

Du bör hitta den efter att du avinstallerat WhoIsCalling och beta-repon.

Vilken beta repo ska jag ta bort?? jag har bigboss och lannerhjelm i cydia

Freebo
    Member

Errr… Ta bort Lannerhjelm

MarieLoise
    Member

@freebo 73944 wrote:

Errr… Ta bort Lannerhjelm

K. Tack Hoppas dom uppdaterar whoiscalling

Taz_Sweden
    Member
    Post count: 28

Jag tog bort Lannerhjelm o installera den från bigboss, nu fungerar allt igen 🙂

Kirneh
    Member

Nu är 1.56.6b ute på beta-repon. Behövde justera inställningarna i Cydia lite för att få allt att fungera på 3.x igen.

slaneby
    Post count: 0

Hej Kirneh, jag har köpt ny telefon. Finns det någon chans att du har möjlighet att flytta min licens? Har köpt programet via SMS i gamla telefonen.

Kirneh
    Member

@slaneby 74100 wrote:

Hej Kirneh, jag har köpt ny telefon. Finns det någon chans att du har möjlighet att flytta min licens? Har köpt programet via SMS i gamla telefonen.

Det går bra. Det jag behöver är ditt nya deviceid samt det nummer du köpte programmet via. Ett enkelt sätt är att skicka ett meddelande från applikationen med det telefonnummer som du använde för att köpa applikationen. (deviceid läggs på av applikationen)

slaneby
    Post count: 0

Tack det uppskattas, you got mail

lelkes
    Member
    Post count: 19

har jag installerat på min iPhone 4 (4.0.1) men förstår inte riktigt hur jag ska få det att funka. Kan det bero på att jag ännu inte köpt licens?
    Jag skickar mess till mig själv, men får inte upp info från whoiscalling…

Kirneh
    Member

@lelkes 75486 wrote:

har jag installerat på min iPhone 4 (4.0.1) men förstår inte riktigt hur jag ska få det att funka. Kan det bero på att jag ännu inte köpt licens?
    Jag skickar mess till mig själv, men får inte upp info från whoiscalling…

Hej,

För att funktionen att få namnet via inkommande sms ska fungera ska standard sms-applikationen används (Fungerar idag inte med BiteSMS och iRealSMS och liknande applikationer som ersätter sms-funktionen = inget namn visas).

Du ser att den är aktiv genom att en extra knapp läggs till i SMS-fönstret (där det bland annat står searching..). Du kan också kontrollera inställningar för att se att SMS-funktionen är på.

lelkes
    Member

@kirneh 75595 wrote:

Hej,

För att funktionen att få namnet via inkommande sms ska fungera ska standard sms-applikationen används (Fungerar idag inte med BiteSMS och iRealSMS och liknande applikationer som ersätter sms-funktionen = inget namn visas).

Du ser att den är aktiv genom att en extra knapp läggs till i SMS-fönstret (där det bland annat står searching..). Du kan också kontrollera inställningar för att se att SMS-funktionen är på.

I inställningarna har jag både samtal och sms “aktiverad”

Jag använder mig av standard sms-applikation, men det finns ingen extra knapp i SMS-fönstret. Kan det bero på att jag använder gratis varianten med reklam?

//Peter

Nalle55a
    Member
    Post count: 73

Funkar det för samtal när man har BiteSms installerat ?

Kirneh
    Member

@lelkes 75597 wrote:

I inställningarna har jag både samtal och sms “aktiverad”

Jag använder mig av standard sms-applikation, men det finns ingen extra knapp i SMS-fönstret. Kan det bero på att jag använder gratis varianten med reklam?

//Peter

Trial-versionen ska även den visa namn vid inkommande sms. Testa att installera om programmet.

Kirneh
    Member

@nalle55a 75610 wrote:

Namnvisningen vid inkommande Samtal påverkas ej av BiteSMS.

Nalle55a
    Member

Betalt och klart 😀

lelkes
    Member

@kirneh 75616 wrote:

Trial-versionen ska även den visa namn vid inkommande sms. Testa att installera om programmet.

Nu har jag:
    1) avinstallerat
    2) installerat
    3) gjort “soft reset”
    Utan att det funkar
    Ska kanske tillägga att jag “kör” ip4(4.0,1) och försöker WhoiCalling 1.55

r_o_n
    Member
    Post count: 658

@nalle55a 75610 wrote:

Innan man frågar brukar man väl läsa lite i tråden, eller? 🙂 Sidan före den du skrev din fråga på finns detta svar:
    @kirneh 75595 wrote:

Hej,

Kirneh
    Member

@lelkes 75633 wrote:

Nu har jag:
    1) avinstallerat
    2) installerat
    3) gjort “soft reset”
    Utan att det funkar
    Ska kanske tillägga att jag “kör” ip4(4.0,1) och försöker WhoiCalling 1.55

Kör själv iOS 4.0.1 på min iPhone 4.

Står det “från: +46 XX-XXX XX XX” i SMS fönstret när ett inkommande SMS kommer? (X = siffra för numret)

Om du skickar en syslog från t.ex. Rock till mig så kan jag se vilka program du har installerade samt en log på eventuella problem.

lelkes
    Member

@kirneh 75643 wrote:

Kör själv iOS 4.0.1 på min iPhone 4.

Står det “från: +46 XX-XXX XX XX” i SMS fönstret när ett inkommande SMS kommer? (X = siffra för numret)

Om du skickar en syslog från t.ex. Rock till mig så kan jag se vilka program du har installerade samt en log på eventuella problem.

lyckades jag skicka rätt till dig?

Kirneh
    Member

@lelkes 75647 wrote:

lyckades jag skicka rätt till dig?

Japp, ett mail dök upp

lelkes
    Member

Allt fungerar:D:D
    kruxet var att få ett SMS från någon som jag inte i mina “kontakter”

//Peter

Nalle55a
    Member

@r_o_n 75639 wrote:

Innan man frågar brukar man väl läsa lite i tråden, eller? 🙂 Sidan före den du skrev din fråga på finns detta svar:

Läste det och det var inte det jag undrade. Utan om det fungerade för vanliga samtal även med BiteSms installerat och det står inte i inlägget du citerar. :mad2:

svanteson
    Member
    Post count: 1

Hej!

Har du provat att skicka denna till appstore? Vägrar Apple att godkänna den?
    Anger de isåfall någon anledning?

Mvh/Svanteson

r_o_n
    Member
    Post count: 658

@svanteson 76089 wrote:

Hej!

Mvh/Svanteson

Står nog i tråden, något om “hook”….

Kirneh
    Member

@svanteson 76089 wrote:

Hej!

Mvh/Svanteson

Jag har inte provat att skicka den. De applikationer som man publicerar till AppStore lever i en egen sandlåda och har ingen åtkomst till övriga program och funktioner i telefonen. Apple har dock gett tillgång till vissa funktioner i begränsad omfattning, t.ex. addressbok, kamera etc. Att lyssna på inkommande samtal ingår tyvärr inte i de delar som Apple öppnat.

chefen99
    Member

Vet ej om jag missat detta i tråden men när man sparat kontakt efter ett samtal så hittar jag den inte i min kontaktlista

Kirneh
    Member

@chefen99 76440 wrote:

Vet ej om jag missat detta i tråden men när man sparat kontakt efter ett samtal så hittar jag den inte i min kontaktlista

Hjälpt en som hade detta problemet för någon vecka sedan. Efter lite eftersökning kom vi fram till att problemet kan hända enheter som uppgraderar till i iOS 4.0X och drabbar de applikationer som använder Apples SDK för att spara kontakter. (Det är fullt ut Apples kod som sparar kontakten när du klickar på spara kontakt i applikationen). Troligtvis har du samma problem med Hitta.se applikationen.

Troligtvis kan du hitta kontakten om du söker efter kontakten i spotlight. Finns några tips för att fixa detta i nedanstående tråd. T.ex. stänga av kontaktsynkroniseringen etc. Vet inte om 4.0.2 löser Apples problem men den ska vi inte prova 🙂

Apple – Support – Discussions – Can’t Edit Contacts …

chefen99
    Member

tyvärr provat söka efter kontakten med detta. Fick lägga in personen manuellt.

MarieLoise
    Member

Tjo jag skulle gärna vilja tipsa om en sak. Jo man kan inte stänga av och sätta på programet vilket är dålig. Alla cydia apps har nästan det alså on och off om programet ska vara på. + att på min iphone 3g 3.1.3 så laddas whoiscalling när man öppnar den och den slutar aldrig ladda

johanfo
    Member
    Post count: 52

Hur gör jag för att få denna app? Vad kostar den, vart betalar jag, är det en engångssumma ?

aeus
    Member
    Post count: 62

@johanfo 76817 wrote:

Hur gör jag för att få denna app? Vad kostar den, vart betalar jag, är det en engångssumma ?

Du går in på Cydia och söker efter WhoIsCalling och installerar den.
    Där finns det en knapp ” Purchase Package “, programmet kostar $1.99 och du kan betala via Cydia Store. (Via Amazon.com eller PayPal.)

Kirneh
    Member

@marieloise 76816 wrote:

Tjo jag skulle gärna vilja tipsa om en sak. Jo man kan inte stänga av och sätta på programet vilket är dålig. Alla cydia apps har nästan det alså on och off om programet ska vara på. + att på min iphone 3g 3.1.3 så laddas whoiscalling när man öppnar den och den slutar aldrig ladda

Du kan stänga av varje funktion för sig i programmet (Leta upp namn vid sms/inkommande telefonsamtal och i nyaste betan utgående telefonsamtal). Detta gör under settings i programmet.

Får du bara upp loggan? Är det ett snurrande hjul uppe i vänstra hörnet?

MarieLoise
    Member

@kirneh 76857 wrote:

Du kan stänga av varje funktion för sig i programmet (Leta upp namn vid sms/inkommande telefonsamtal och i nyaste betan utgående telefonsamtal). Detta gör under settings i programmet.

Får du bara upp loggan? Är det ett snurrande hjul uppe i vänstra hörnet?

Jag jag får upp loggan och det är ett snörande hjul men det funkade nu i allafall:)

Men det blir problem när jag använder Mcallphone samtidigt, går det att fixa??? När jag sätter på mcallphone så och har på whoiscalling och någon ringer så laggas den och hamnar i Safe Mode

Viewing 50 posts - 301 through 350 (of 457 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.