Visa vem som ringer app (WhoIsCalling i Cydia)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Apps Visa vem som ringer app (WhoIsCalling i Cydia)

Viewing 50 posts - 351 through 400 (of 457 total)
  • Author
    Member
    Post count: 146

@marieloise 76887 wrote:

Jag jag får upp loggan och det är ett snörande hjul men det funkade nu i allafall:)

Men det blir problem när jag använder Mcallphone samtidigt, går det att fixa??? När jag sätter på mcallphone så och har på whoiscalling och någon ringer så laggas den och hamnar i Safe Mode

Ska testa MCallPhone och se vad som händer. Tror spontant att jag inte kan göra så mycket åt problemet då programmen är inne och läser samma saker.
    Kan t.ex. vara så att MCallShow lyssnar på händelsen att texten med numret sätts vid samtal. WhoIsCalling i sin tur uppdaterar denna texten och MCallShow triggas två gånger.

MarieLoise
    Member
    Post count: 199

@kirneh 76941 wrote:

Ska testa MCallPhone och se vad som händer. Tror spontant att jag inte kan göra så mycket åt problemet då programmen är inne och läser samma saker.
    Kan t.ex. vara så att MCallShow lyssnar på händelsen att texten med numret sätts vid samtal. WhoIsCalling i sin tur uppdaterar denna texten och MCallShow triggas två gånger.

A tack det är bra att du löser våra problem och försöker i allafall:)

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Appen hittar bara mitt nummer med RKSeek inställt, använder jag någon annan så händer det inget. Sen finns inte mitt nummer med på vemringde.se men det finns på eniro.

EsonG
    Member
    Post count: 2

Vet inte om det tagits upp innan men funktionen för att spara kontakter verkar inte skilja på förnamn/efternamn utan lägger in båda på efternamn.

Kirneh
    Member

@mossarelli 76964 wrote:

Appen hittar bara mitt nummer med RKSeek inställt, använder jag någon annan så händer det inget. Sen finns inte mitt nummer med på vemringde.se men det finns på eniro.

Får tacka för info, såg att den nuvarande Eniro källan hade ett fel. RKSeek söker bland annat på Eniro. Värt att nämna är att programmet söker på mobil varianterna av söksidorna. Av någon anledning kan det skilja i resultatet från den normala sidan.

Kirneh
    Member

@esong 76982 wrote:

Vet inte om det tagits upp innan men funktionen för att spara kontakter verkar inte skilja på förnamn/efternamn utan lägger in båda på efternamn.

Den ska skilja på för och efternamn (om detta hittas rätt i VCarden). Tyvärr är det stor variationer i utseendet mellan VCard från olika källor. Meddela mig gärna vilket nummer den tolkar fel så kan jag kolla om det går att fixa.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@kirneh 77040 wrote:

Får tacka för info, såg att den nuvarande Eniro källan hade ett fel. RKSeek söker bland annat på Eniro. Värt att nämna är att programmet söker på mobil varianterna av söksidorna. Av någon anledning kan det skilja i resultatet från den normala sidan.

Man har ju betalat!

Underbar app när folk ringer som jag inte känner. Nu vill jag bara få folk att ringa mig så jag kan skryta med min James Bond-funktion.

MarieLoise
    Member
    Post count: 199

Tack för den nya uppdateringen som kom verkar ha löst problemet med mcallshow:)

Mr.Axan
    Member
    Post count: 33

Hej

Jag har betalat för programmet men ändå får jag upp reklam när jag startar det, ska det vara så?

Kirneh
    Member

@Mr.Axan 77274 wrote:

Hej

Jag har betalat för programmet men ändå får jag upp reklam när jag startar det, ska det vara så?

Nej, det skall inte vara så. Finns en bugg i nuvarande version som kan råka få reklamen att visas i den registrerade versionen. Detta ska vara fixat i nuvarande beta som planeras att släppas i veckan.

Kirneh
    Member

@marieloise 77097 wrote:

Tack för den nya uppdateringen som kom verkar ha löst problemet med mcallshow:)

Låter bra, har dock inte gjort någon förändring i de delarna så jag kan inte ta åt mig äran!

aitkin
    Member
    Post count: 37

Får fortfarande upp reklam, trots betald licens, lägger sig över raden längst ner. Försvinner efter en stund, men ändå väldigt jobbigt, vad är felet?

//Aitkin

Keyeffdee
    Member
    Post count: 6
    aitkin wrote:
    Får fortfarande upp reklam, trots betald licens, lägger sig över raden längst ner. Försvinner efter en stund, men ändå väldigt jobbigt, vad är felet?

//Aitkin

Kolla upp 3 posts ser du att det är en bugg och ny version kommer i veckan.

Keyeffdee
    Member

Hej

Jag testade programmet och uppdaterade många av mina kontakter. Nu är det så att jag har en hemtekefon, som inte är registrerad som kontakt i telefonen, som jag ringde med. Den telefonen är registrerad på Eniro etc, men det kom inte upp någon info när det ringde. Kollade inställningarna och där står det “look up incoming calls” ON.

Är det någon mer inställning jag behöver göra?

// Fredrik

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@keyeffdee 77599 wrote:

Hej

Jag testade programmet och uppdaterade många av mina kontakter. Nu är det så att jag har en hemtekefon, som inte är registrerad som kontakt i telefonen, som jag ringde med. Den telefonen är registrerad på Eniro etc, men det kom inte upp någon info när det ringde. Kollade inställningarna och där står det “look up incoming calls” ON.

Är det någon mer inställning jag behöver göra?

// Fredrik

inne på inställningar finns det flera olika sidor den söker på

Eniro
    vemringde.se

etc

sätt på allihop och försök igen!

Keyeffdee
    Member
    SomethinG wrote:
    inne på inställningar finns det flera olika sidor den söker på

Eniro
    vemringde.se

etc

sätt på allihop och försök igen!

Satte på allt, fungerade bara när jag ringde/sms:ade.
    Startade om telefonen och nu funkar allt. Skitbra. Tackar.

En fråga till.
    Jag jobbar mycket med spanjorer. Kan man lägga in pagínas amarillo? Alltså de spanska gula sidorna? Iaf hur gör jag det?

//Fredrik

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@keyeffdee 77609 wrote:

En fråga till.
    Jag jobbar mycket med spanjorer. Kan man lägga in pagínas amarillo? Alltså de spanska gula sidorna? Iaf hur gör jag det?

//Fredrik

Går inte att göra idags läget , därimot kan du ju ta det som ett förslag och PM Kirneh som kanske kan göra din önskan uppfylld.

Kirneh
    Member

@keyeffdee 77609 wrote:

En fråga till.

//Fredrik

Det går att lägga till egna källor (add source). Denna använder sig av regexp uttryck. Dock går det inte att lägga till länder som jag inte har lagt till.

Jag kan försöka lägga till den om du skicka mail från applikationen med en länk till “pagínas amarillo” samt ett nummer som ger träff där (p.m. går bra också)

r_o_n
    Member
    Post count: 658

Sedan jag drog ner senaste versionen igår så kraschar springboard så fort whoiscalling ska leta efter tfn.nr

Kirneh
    Member

@Mr.Axan 77274 wrote:

Hej

@aitkin 77584 wrote:

//Aitkin

Den nya versionen finns nu ute på Cydia. Har problemen löst sig efter uppdatering?.

Kirneh
    Member

@r_o_n 77635 wrote:

Sedan jag drog ner senaste versionen igår så kraschar springboard så fort whoiscalling ska leta efter tfn.nr

Låter inte bra, har egentligen inte gjort någon ändring. Den största förändringen är att jag har lagt till att den även söker på utgående samtal samt att jag bytt version på XCode. Är det vid utgående samtal den kraschar?

Keyeffdee
    Member
    Kirneh wrote:
    Det går att lägga till egna källor (add source). Denna använder sig av regexp uttryck. Dock går det inte att lägga till länder som jag inte har lagt till.

Jag kan försöka lägga till den om du skicka mail från applikationen med en länk till “pagínas amarillo” samt ett nummer som ger träff där (p.m. går bra också)

Tjenare.
    Det går no inte med spanska nummer. Har en suite här.
    Tack endå.

As a result of the ruling of the Spanish Ministry of Science and Technology, 711/2002, of 26th of March searching by means of telephone number has become prohibited.

We have therefore taken the initiative of suspending the functionality of search by telephone numbers on the universal telephone directory.

Mr.Axan
    Member
    Post count: 33

@kirneh 77637 wrote:

Den nya versionen finns nu ute på Cydia. Har problemen löst sig efter uppdatering?.

Jag får inte upp någon uppdatering i Cydia, måste jag göra en reinstall eller?

Kirneh
    Member

@Mr.Axan 78050 wrote:

Jag får inte upp någon uppdatering i Cydia, måste jag göra en reinstall eller?

Då har du troligtvis den senaste versionen (1.57.2).

Om du fortfarande har problem med att reklamen visas kan du gå till registration-fliken i programmet och kontrollera att din telefon står som registrerad. (Om du köpte via Cydia ska “Cydia verifiering” klickas en gång efter köp i Cydia.)

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Jag betalade med SMS och det står att den är licencerad.
    Då och då kommer fortfarande reklam ?

Kirneh
    Member

@iPhoneReservdelar.se 78284 wrote:

Hmm, ska kontrollera om det kan inträffa om den t.ex. misslyckas med att hämta licensinfo från min server.

r_o_n
    Member

Alla övriga saker är lösta för mig nu, tack för hjälpen 🙂

Men…….
    Det dök upp en liten grej som är oerhört irriterande.

Igår behövde jag ringa en som inte är i min telefonbok och inte ska vara där heller. Det är ju ok att “din” ruta dyker upp och frågar om jag vill lägga till den jag ringt i telefonboken.

Men det var upptaget och jag fick ringa om en 6-7 gånger och “din” ruta dök upp var gång och jag fick alltid välja nej först innan jag kunde ringa igen.

Så kan du fixa ett “minne” i programmet som kommer ihåg att jag valt nej?

Om det går så kanske nejvalen kan hamna i en lista om man senare ångrar sig och vill lägga till detta nummer trots allt.

Kirneh
    Member

Hej,

@r_o_n 79790 wrote:

Alla övriga saker är lösta för mig nu, tack för hjälpen 🙂

Men…….
    Det dök upp en liten grej som är oerhört irriterande.

Igår behövde jag ringa en som inte är i min telefonbok och inte ska vara där heller. Det är ju ok att “din” ruta dyker upp och frågar om jag vill lägga till den jag ringt i telefonboken.

Men det var upptaget och jag fick ringa om en 6-7 gånger och “din” ruta dök upp var gång och jag fick alltid välja nej först innan jag kunde ringa igen.

Så kan du fixa ett “minne” i programmet som kommer ihåg att jag valt nej?

Om det går så kanske nejvalen kan hamna i en lista om man senare ångrar sig och vill lägga till detta nummer trots allt.

Den ska bara fråga en gång i den registrerade versionen on man har cache på. Tyvärr har jag ett problem att den alltid frågar när man ringer någon och den inte finns bland kontakter. Skall lösas till nästa version 🙂

DaHe
    Member
    Post count: 4

Min ikon till whoiscalling har försvunnit (tror iaf att jag hade en tidigare). Jag har efter det försökt uppdatera appen till senaste versionen men fick ändå inte fram ngn ikon. Hur gör jag för att lösa detta?

Kirneh
    Member

@dahe 80092 wrote:

Min ikon till whoiscalling har försvunnit (tror iaf att jag hade en tidigare). Jag har efter det försökt uppdatera appen till senaste versionen men fick ändå inte fram ngn ikon. Hur gör jag för att lösa detta?

Testa att avinstallera och installera igen. Ikonen ska se ut som min profilbild.

DaHe
    Member

@kirneh 80106 wrote:

Testa att avinstallera och installera igen. Ikonen ska se ut som min profilbild.

Hur går jag till väga för att avinstallera jag då jag inte ser någon ikon?

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

I cydia.. Dvs gå on på packages och avinstallera..

DaHe
    Member

@dahe 80092 wrote:

Jag hade visst råkat dölja ikonen via ett annat program 😮

Brantic
    Member

Reklam är inte tillåtet. /iA

Egget01
    Member

Har haft whoiscalling ett tag nu, men mitt problem är att när jag väljer att den skall spara kontakt så sparas kontakten lokalt på telefonen. Jag vill spara på exchange kontot, går det??
    Annars grymt program =)

r_o_n
    Member

@brantic 80228 wrote:

Reklam är inte tillåtet. /iA

Vad är då hela tråden?

Egget01
    Member

@egget01 81667 wrote:

Har haft whoiscalling ett tag nu, men mitt problem är att när jag väljer att den skall spara kontakt så sparas kontakten lokalt på telefonen. Jag vill spara på exchange kontot, går det??
    Annars grymt program =)

Mm har löst det 😉

Kingmiran
    Member
    Post count: 122

Kirneh Kan du inte lägga in calldata sweden i whoiscalling så slipper man hämta det okså. Och att det inte verkar funka att hämta hem det häller?

Kirneh
    Member

@kingmiran 82014 wrote:

Kirneh Kan du inte lägga in calldata sweden i whoiscalling så slipper man hämta det okså. Och att det inte verkar funka att hämta hem det häller?

Kan tänkas att det blir problem att ha båda samtidigt då MCallShow och WhoIsCalling presenterar data i samma textsträng.

Kingmiran
    Member
    Post count: 122

@kirneh 82027 wrote:

Kan tänkas att det blir problem att ha båda samtidigt då MCallShow och WhoIsCalling presenterar data i samma textsträng.

Jaha oki men calldata sweden och mcallskow är väl helt oliks program???? eftersom mcallshow kan bara söka efter hem nummer

Choffa
    Member

@iPhoneReservdelar.se 78284 wrote:

Jag skulle också vilja köpa den här appen men har inget kreditkort. Hur gjorde du för att betala med sms? :confused:

EDIT: Va dum jag är xD Hittade det inne i appen nu 🙂

Inkoholic
    Member
    Post count: 40

Jag har köpt det här programmet, nu sista dagarna har det strulat med att visa vem numret tillhör. Jag har prövat att ominstallera samt att starta om telefonen, men det vill sig inte ändå. /(japp betalat för programmet)

Choffa
    Member

Upptäckte efter att jag köpt att programmet inte funkar med biteSMS… Går det att fixa? Det skulle vara underbart! 😀

Kirneh
    Member

@kingmiran 82037 wrote:

Jaha oki men calldata sweden och mcallskow är väl helt oliks program???? eftersom mcallshow kan bara söka efter hem nummer

Stämmer bra, jag som blandade ihop dem. Misstänker dock att calldata gör samma sak som mCallShow dvs uppdaterar texten vid inkommande samtal. Stämmer det?

Kirneh
    Member

@inkoholic 82187 wrote:

Jag har köpt det här programmet, nu sista dagarna har det strulat med att visa vem numret tillhör. Jag har prövat att ominstallera samt att starta om telefonen, men det vill sig inte ändå. /(japp betalat för programmet)

Skicka ett meddelande till mig från programmet med de nummer som har strulat så kollar jag på det.

Kirneh
    Member

@choffa 82212 wrote:

Upptäckte efter att jag köpt att programmet inte funkar med biteSMS… Går det att fixa? Det skulle vara underbart! 😀

Har haft kontakt med utvecklarna av BiteSMS och eventuellt kommer vi att kunna lösa detta. Vågar dock inte lova något.

hermees
    Member
    Post count: 29

Vad är det som inte funkar med bitesms och whoicalling?

Choffa
    Member

@kirneh 82466 wrote:

Har haft kontakt med utvecklarna av BiteSMS och eventuellt kommer vi att kunna lösa detta. Vågar dock inte lova något.

Ok jag får hoppas på det då 🙂 Tack!

@hermees 82468 wrote:

Vad är det som inte funkar med bitesms och whoicalling?

WhoIsCalling kan inte visa information om den som smsar. Man ser bara numret som vanligt 🙁

hermees
    Member
    Post count: 29

Ahh ok, har inte tänkt på det.
    Inte så vanligt att jag får sms av okända nummer.

Choffa
    Member

@hermees 82471 wrote:

Ahh ok, har inte tänkt på det.
    Inte så vanligt att jag får sms av okända nummer.

Ne inte jag heller iofs 😛 men skönt om det funkar ifall man skulle få det 🙂

Viewing 50 posts - 351 through 400 (of 457 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.