AndySTHLM

Forum Replies Created

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • AndySTHLM
    Member
    Post count: 4

    Har lite feedback nu efter att ha använt Rebel i ca 2 veckor nu.

    Funkade klockrent i några dagar tills jag behövde stänga av telefonen när jag skulle flyga till England. Väl i England fick jag ingen operatör utan det stod “Ingen service”. Jag trodde självklart det berodde på att det kanske inte fanns stöd för rebel i England men när jag landade fick jag fortfarande ingen täckning. Kom hem och satt in simkortet (Tele2/Comviq) i en annan lur, satte sen tillbaks det i Iphonen och vips, funkade direkt!

    Sen har det funkar bra igen under drygt 1 vecka tills i fredags då täckningen försvann mitt i ett samtal, sen stod det igen “ingen service”. Inte så kul då jag är beroende av telefonen på arbetstid. Åkte tillbaks till kontoret och gjorde om samma procedur med en annan telefon och sen funkade det igen.

    Vad kan detta bero på? Lite jobbigt om man behöver ha med sig en annan telefon hela tiden för säkerhetsskull 😉

    Förutom dessa 2 missöden är jag sjukt nöjd med Rebel, kör med jobbnumret som sagt och använder mig av bl.a pushmail. Hoppas bara det fortsätter funka nu!

    AndySTHLM
    Member
    Post count: 4

    Har lite feedback nu efter att ha använt Rebel i ca 2 veckor nu.

    Funkade klockrent i några dagar tills jag behövde stänga av telefonen när jag skulle flyga till England. Väl i England fick jag ingen operatör utan det stod “Ingen service”. Jag trodde självklart det berodde på att det kanske inte fanns stöd för rebel i England men när jag landade fick jag fortfarande ingen täckning. Kom hem och satt in simkortet (Tele2/Comviq) i en annan lur, satte sen tillbaks det i Iphonen och vips, funkade direkt!

    Sen har det funkar bra igen under drygt 1 vecka tills i fredags då täckningen försvann mitt i ett samtal, sen stod det igen “ingen service”. Inte så kul då jag är beroende av telefonen på arbetstid. Åkte tillbaks till kontoret och gjorde om samma procedur med en annan telefon och sen funkade det igen.

    Vad kan detta bero på? Lite jobbigt om man behöver ha med sig en annan telefon hela tiden för säkerhetsskull 😉

    Förutom dessa 2 missöden är jag sjukt nöjd med Rebel, kör med jobbnumret som sagt och använder mig av bl.a pushmail. Hoppas bara det fortsätter funka nu!

    AndySTHLM
    Member
    Post count: 4

    Har lite feedback nu efter att ha använt Rebel i ca 2 veckor nu.

    Funkade klockrent i några dagar tills jag behövde stänga av telefonen när jag skulle flyga till England. Väl i England fick jag ingen operatör utan det stod “Ingen service”. Jag trodde självklart det berodde på att det kanske inte fanns stöd för rebel i England men när jag landade fick jag fortfarande ingen täckning. Kom hem och satt in simkortet (Tele2/Comviq) i en annan lur, satte sen tillbaks det i Iphonen och vips, funkade direkt!

    Sen har det funkar bra igen under drygt 1 vecka tills i fredags då täckningen försvann mitt i ett samtal, sen stod det igen “ingen service”. Inte så kul då jag är beroende av telefonen på arbetstid. Åkte tillbaks till kontoret och gjorde om samma procedur med en annan telefon och sen funkade det igen.

    Vad kan detta bero på? Lite jobbigt om man behöver ha med sig en annan telefon hela tiden för säkerhetsskull 😉

    Förutom dessa 2 missöden är jag sjukt nöjd med Rebel, kör med jobbnumret som sagt och använder mig av bl.a pushmail. Hoppas bara det fortsätter funka nu!

    AndySTHLM
    Member
    Post count: 4

    Kan också intyga att korten från Linhardsen funkar, kör Tele2 Comviq.
    Bra service dessutom!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)