mwallon

Forum Replies Created

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • mwallon
    Member
    Post count: 3

    @lindhardsen 16278 wrote:

    Folk skall väl ha lov att komma med sina åsikter. Dock är det lite tråkigt att ganska få användare får det att se ut som att kortet är dåligt:(
    Faktum är att långt de flesta av de 300+ kunder som har köpt Rebelsim för använder med Iphone 3G är nöjda.

    Jag har i dagsläget get pengarna tillbaka till 3 kunder, och det tolkar jag som fullt godkänt för Rebelsim! 🙂

    Sedan är det jo tråkigt att vissa Tele2 kunder drabbas av problem med 3G påslagen. Vi får hoppas att Rebel snart är klara med uppdateringen för detta, och så hoppas jag att vi nu kan lägga den diskussionen bak oss!
    Vi vet att vissa av Er har bytt till Telia… Och det råder väl tvivel att det är en enklare lösning än att hålla på med ett upplåsningssim.

    Som sagt, hoppas att vi härmed kan föra diskussionen framåt!

    Hej Lindhardsen!
    jag har en undran, du menar att det är en väldigt liten del användare som har problem. Baserar du detta på att det är så få som har returnerat sina kort eller något annat?
    Jag har nämligen själv problem med mitt kort och jag har inte tele2 utan 3, det började efter ca. 1 vecka då jag tappade datauppkopplingen och den kom tillbaks stundtals. Tänkte att detta kanske berode på att mitt simkort var gammalt och slitet så jag bytte det. Hade täckning en dag sen har jag inte haft någon nu på en vecka.
    Så till kontentan, jag är inte nöjd med mitt kort. Men har inte skickat tillbaka det till dig av två anledningar.
    1. Än så länge verkar allt utom 3g data funka så jag kan hålla mig till wlan ett tag. Vill heller inte använda Telia av olika anledningar.
    2. Tycker inte det var värt problemmen att krångla med post mm för 250 kr.
    Så kan det var så att betydligt fler faktiskt har problem men väljer att leva med dem tills ett riktigt unlock kommer. Och inte alls bara dessa 3 som skickat tillbaka sina kort och som du hanvisar till.
    Har också läst på flera forum att väldigt många med 3 abonnemang precis som jag inte får datatrafik, detta är alltså inte bara ett tele2 problem.

    Vill inte kritisera dig för jag var medveten när jag köpte det att det antagligen kommer bli problem. Men vore det inte bättre att köra med öppna kort och säga rakt ut att många har problem med korten, men den stora fördelen finns där ändå, ni kommer åtminstonne kunna ring utan telia =) i varje fall om ni inte har tele 2.

    mwallon
    Member
    Post count: 3

    @lindhardsen 16278 wrote:

    Folk skall väl ha lov att komma med sina åsikter. Dock är det lite tråkigt att ganska få användare får det att se ut som att kortet är dåligt:(
    Faktum är att långt de flesta av de 300+ kunder som har köpt Rebelsim för använder med Iphone 3G är nöjda.

    Jag har i dagsläget get pengarna tillbaka till 3 kunder, och det tolkar jag som fullt godkänt för Rebelsim! 🙂

    Sedan är det jo tråkigt att vissa Tele2 kunder drabbas av problem med 3G påslagen. Vi får hoppas att Rebel snart är klara med uppdateringen för detta, och så hoppas jag att vi nu kan lägga den diskussionen bak oss!
    Vi vet att vissa av Er har bytt till Telia… Och det råder väl tvivel att det är en enklare lösning än att hålla på med ett upplåsningssim.

    Som sagt, hoppas att vi härmed kan föra diskussionen framåt!

    Hej Lindhardsen!
    jag har en undran, du menar att det är en väldigt liten del användare som har problem. Baserar du detta på att det är så få som har returnerat sina kort eller något annat?
    Jag har nämligen själv problem med mitt kort och jag har inte tele2 utan 3, det började efter ca. 1 vecka då jag tappade datauppkopplingen och den kom tillbaks stundtals. Tänkte att detta kanske berode på att mitt simkort var gammalt och slitet så jag bytte det. Hade täckning en dag sen har jag inte haft någon nu på en vecka.
    Så till kontentan, jag är inte nöjd med mitt kort. Men har inte skickat tillbaka det till dig av två anledningar.
    1. Än så länge verkar allt utom 3g data funka så jag kan hålla mig till wlan ett tag. Vill heller inte använda Telia av olika anledningar.
    2. Tycker inte det var värt problemmen att krångla med post mm för 250 kr.
    Så kan det var så att betydligt fler faktiskt har problem men väljer att leva med dem tills ett riktigt unlock kommer. Och inte alls bara dessa 3 som skickat tillbaka sina kort och som du hanvisar till.
    Har också läst på flera forum att väldigt många med 3 abonnemang precis som jag inte får datatrafik, detta är alltså inte bara ett tele2 problem.

    Vill inte kritisera dig för jag var medveten när jag köpte det att det antagligen kommer bli problem. Men vore det inte bättre att köra med öppna kort och säga rakt ut att många har problem med korten, men den stora fördelen finns där ändå, ni kommer åtminstonne kunna ring utan telia =) i varje fall om ni inte har tele 2.

    mwallon
    Member
    Post count: 3

    @lindhardsen 16278 wrote:

    Folk skall väl ha lov att komma med sina åsikter. Dock är det lite tråkigt att ganska få användare får det att se ut som att kortet är dåligt:(
    Faktum är att långt de flesta av de 300+ kunder som har köpt Rebelsim för använder med Iphone 3G är nöjda.

    Jag har i dagsläget get pengarna tillbaka till 3 kunder, och det tolkar jag som fullt godkänt för Rebelsim! 🙂

    Sedan är det jo tråkigt att vissa Tele2 kunder drabbas av problem med 3G påslagen. Vi får hoppas att Rebel snart är klara med uppdateringen för detta, och så hoppas jag att vi nu kan lägga den diskussionen bak oss!
    Vi vet att vissa av Er har bytt till Telia… Och det råder väl tvivel att det är en enklare lösning än att hålla på med ett upplåsningssim.

    Som sagt, hoppas att vi härmed kan föra diskussionen framåt!

    Hej Lindhardsen!
    jag har en undran, du menar att det är en väldigt liten del användare som har problem. Baserar du detta på att det är så få som har returnerat sina kort eller något annat?
    Jag har nämligen själv problem med mitt kort och jag har inte tele2 utan 3, det började efter ca. 1 vecka då jag tappade datauppkopplingen och den kom tillbaks stundtals. Tänkte att detta kanske berode på att mitt simkort var gammalt och slitet så jag bytte det. Hade täckning en dag sen har jag inte haft någon nu på en vecka.
    Så till kontentan, jag är inte nöjd med mitt kort. Men har inte skickat tillbaka det till dig av två anledningar.
    1. Än så länge verkar allt utom 3g data funka så jag kan hålla mig till wlan ett tag. Vill heller inte använda Telia av olika anledningar.
    2. Tycker inte det var värt problemmen att krångla med post mm för 250 kr.
    Så kan det var så att betydligt fler faktiskt har problem men väljer att leva med dem tills ett riktigt unlock kommer. Och inte alls bara dessa 3 som skickat tillbaka sina kort och som du hanvisar till.
    Har också läst på flera forum att väldigt många med 3 abonnemang precis som jag inte får datatrafik, detta är alltså inte bara ett tele2 problem.

    Vill inte kritisera dig för jag var medveten när jag köpte det att det antagligen kommer bli problem. Men vore det inte bättre att köra med öppna kort och säga rakt ut att många har problem med korten, men den stora fördelen finns där ändå, ni kommer åtminstonne kunna ring utan telia =) i varje fall om ni inte har tele 2.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)