Säga upp telia abonemang i förtid

Front page Forums Övriga ämnen Säga upp telia abonemang i förtid

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • TossigToker
    Member
    Post count: 20

    Är så att jag har 8 mån kvar på ett abonnemang hos telia som jag skulle vilja säga upp, ringde dit o fråga om jag kunde få en slut faktura men hon sa nej,

    Är det inte möjligt o få en slutfaktura ?

    Freebo
    Member
    Post count: 4365

    @tossigtoker 51264 wrote:

    Är så att jag har 8 mån kvar på ett abonnemang hos telia som jag skulle vilja säga upp, ringde dit o fråga om jag kunde få en slut faktura men hon sa nej,

    Är det inte möjligt o få en slutfaktura ?

    Säger Regeringen nej så är det nej…

    peddler
    Member
    Post count: 1

    Du kan säga upp abonnemanget på önskat datum, men du får ändå månads eller kvartalsfakturor fram till det datumet. Jag försökte när vi bytte operatör, men bundna avtal var det bara att acceptera kvartalsfakturorna tills tiden var slut.

    brorzan
    Member
    Post count: 121

    Om man vill flytta numret från en operatör till en annan så är operatören skyldig att låta dig göra det genom en slutfaktura.

    Det går till så att operatören skickar dig en blankett du skriver under på att du vill ta bort abonnemanget i förtid. Du skickar in den och får ett inbetalningskort på slutsumman av abonnemanget. Betala in det, sedan har du ett antal dagar på dig att flytta ditt nummer. Görs det inte inom den tiden betalas pengarna tillbaka och bindningen läggs tillbaka på abonnemanget.

    johan235
    Member
    Post count: 1

    @tossigtoker 51264 wrote:

    Är så att jag har 8 mån kvar på ett abonnemang hos telia som jag skulle vilja säga upp, ringde dit o fråga om jag kunde få en slut faktura men hon sa nej,

    Är det inte möjligt o få en slutfaktura ?

    Jag blev fri från mitt bundna abonnemang på CellMe.se – ÖverlÃ¥t ditt bundna abonnemang. Köp/sälj en mobiltelefon, funkade hur smidigt som helst…

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    Hej.

    Jag heter Thomas och arbetar på Telias kundservice.

    Nu var detta en gammal tråd, ända från januari 2010 då villkoren var annorlunda. Sedan sommaren 2010 erbjuder Telia möjligheten att slutfakturera ett abonnemang oavsett bindningstid.

    Ta gärna kontakt med oss på kundservice så hjälper vi er att räkna ut vad en slutfakturering skulle kosta dig.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas Lindmark
    Telia Kundservice

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.