Blackra1n är ute nu!!

Viewing 50 posts - 151 through 200 (of 377 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1433

Har du startat om telen? Brukar lösa det mesta då!

Zyper
    Member
    Post count: 15

@orre14 44254 wrote:

jag jailbreakade min iphone 3g 3.1 fungerade skitbra! men t ex sbsettings och winterboard fungerar inte :S någon som har samma problem?

Testa att återställa telefonen till 3.1.2, det är tydligen skillnad på att uppgradera från tidigare firmware och att återställa till samma. Det funkade perfekt för mig efteråt iallfall.

xermi
    Member
    Post count: 7

@peckham 44168 wrote:

Har du fått nån ordning på de där???
    Starta programmet -> Håll inne home tills det står activated ?? 🙂

Nope, Funkar inte tyvärr :/
    Som sagt så går voice-control igång när man håller ner home-knappen.
    provat att installera om, funkar iaf inte!
    Googlade fram att det iaf är fler som har problemet, men ingen som har nån lösning 🙂

Bjornsson
    Member
    Post count: 108

jag fick inte mitt att funka förrens jag körde i xp SP3 kompatibelt läge.
    Kör win7 64bit

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

För dig som provat allt men inte kommer längre än till “running” på blackra1n:

1. Stäng av iTunes.

2. Stäng av iPhonen när den är inkopplad

3. Håll inne Home+Power tills du ser en Apple Logga och släpp power sen home.

4. Starta Blackra1n från C eller skrivbordet

5. Tryck Make it rain

6. Det står running men inget händer.

7. Stäng av Blackra1n och starta det igen, tryck make it rain

8. Håll inne home+power tills apple loggan kommer, släpp power.

9. Håll Home tills Frodo Baggins nuna syns på iPhonen.

10. Repetera 7 till 9 tills fingrarna blöder, eller tills du lyckas.

Jag tänker inte donera ett öre. Tack Frodo.

wariorman
    Member
    Post count: 87

din metod funka inte

mossarelli
    Member

Synd.

Byta USB-port annars.

Minglarn
    Member
    Post count: 343

JAg fick min JB att fungera genom att skapa ett helt rent användarkonto på burken och köra blackra1n där… Körde även som admin på blackra1n.

wariorman
    Member
    Post count: 87

hmm, hur gör man en admin lösenord? för jag har ingen och då vill den inte starta som admin

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

Att få Blackra1n på en iPhone 3G 16 Gb verkar vara svårt jag har försökt hjälpa en kompis men även fast jag kollade in alla tips så går det åt fanders,men med min 3Gs gick det som en dans gick på första försöket.
    Funkar det bättre på en Mac dator?

Minglarn
    Member
    Post count: 343

@wariorman 44707 wrote:

hmm, hur gör man en admin lösenord? för jag har ingen och då vill den inte starta som admin

Du gör inget “admin” lösenord.

Du högerklickar på balckra1n och väljer “kör som administratör” …

mossarelli
    Member

Och i Windows XP så måste man ha ett lösenord. Så då får man skapa ett.
    Och det är inte det lättaste.

Wrazxc
    Member
    Post count: 32

Jag verkar ha ett problem som ingen anna får här.

Jag testar alla olika metoder (Surfat runt på alla olika problemlösningar)

Men hur som helst så när jag kopplar in Iphonen när det står waiting for Iphone så tar det ca 2 sek sen kommer det up runnig i ca 1 sek och sedan blir iphonen svart och på datorn står det “done, waiting for reboot”

Detta händer alltså hur jga en beter mig. Jag har testat i recovery mode, testat att återställa tlf. Testat på flera datorer.

Vad kan det vara som är fel?

Iphone 3GS 32GB

FW: 3.1.2

Baseband: 05:11:07

Tacksam om någon har någon ide

MVH:Niklas

Deks
    Member
    Post count: 119

@wrazxc 44841 wrote:

Jag verkar ha ett problem som ingen anna får här.

Jag testar alla olika metoder (Surfat runt på alla olika problemlösningar)

Men hur som helst så när jag kopplar in Iphonen när det står waiting for Iphone så tar det ca 2 sek sen kommer det up runnig i ca 1 sek och sedan blir iphonen svart och på datorn står det “done, waiting for reboot”

Detta händer alltså hur jga en beter mig. Jag har testat i recovery mode, testat att återställa tlf. Testat på flera datorer.

Vad kan det vara som är fel?

Iphone 3GS 32GB

FW: 3.1.2

Baseband: 05:11:07

Tacksam om någon har någon ide

MVH:Niklas

har du ens läst i tråden ? 😛 e väll en massa som haft samma problem , bara dra ut sladden stänga av programet o göra om . funka andra gången för mig , men var några som hade gjort 7-8 gånger

H3NR11K
    Member

Suck.. Suck.. SUCK!!

Ska vi ta det igen?

1.Stäng ned ALLT som har med ITUNES och APPLE att göra. Dvs iTuneshelper, mobiledevice osv..

2.Plugga in din telefon

3.Kör blackra1n som admin om du har vista. Det kan kanske hjälpa om man kör med win xp service pack 2 också

4.Tryck på knappen “make it Ra1n”

5.Njut av Geohots ansikte..

6.TJohej nu är allt klart

7.Failar det så böja om.. Starta om datorn? SÖK PÅ FORUMET!

pherlo
    Member
    Post count: 104

Efter det första misslyckade försöket för mig så fastnar iPhonen i “anslut till iTunes”-läget och då verkar det som om blackra1n inte kan hitta telefonen alls. Mellan varje försök har jag hittills återställt telefonen i iTunes. Är det onödigt?

H3NR11K
    Member

Låter otroligt onödigt.. Vilken tele har du? Windows eller?

pherlo
    Member
    Post count: 104

3g 16gb, windows vista… vägrar fungera så här långt.

Telefonen fastnar helt enkelt i DFU/recovery mode eller vad det heter och i det läget vägrar blackra1n att hitta den. Vad göra?

MrCabelguy
    Member

Jag fick det att fungera klockrent på min stationära dator men när jag skulle hjälpa en kompis gick det åt helvete och då så testade jag på en bärbar dator som jag har på jobbet och där funkade det och jag har windows vista på bägge.
    Det är tamejfan rena lotteriet om det går eller inte känns det som.
    Är det problem med mac datorer med?

H3NR11K
    Member

Känns som att 3G failar mer.. Provat med att köra ra1n som admin å i win xp servpack 2?

MrCabelguy
    Member

@h3nr11k 44872 wrote:

Känns som att 3G failar mer.. Provat med att köra ra1n som admin å i win xp servpack 2?

Jag har testat det.
    Men nu ska jag köpa en iMac 20″ vilken dag som helst så får jag se om det funkar bättre där.
    Jag har varit sugen ett längre tag på Mac dator då iPhone är så smidigt och alla talar så bra om dem så vill jag testa att ha en sådan så kan barna få pc´n

6295gl
    Member
    Post count: 220

Till er alla som har problem att att blackra1in hänger sig under “running”. Såg ett tips på ett annat forum som jag provade efter 10-12 försök.

Stäng av telefonen.
    Starta blackra1in.
    Anslut telefonen via USB kabeln och håll samtidigt “home” knappen intryckt.

Fungerade på första försöket för mig. (Fast jag kanske bara hade tur.)

mossarelli
    Member

@mossarelli 44660 wrote:

För dig som provat allt men inte kommer längre än till “running” på blackra1n:

1. Stäng av iTunes.

2. Stäng av iPhonen när den är inkopplad

3. Håll inne Home+Power tills du ser en Apple Logga och släpp power sen home.

4. Starta Blackra1n från C eller skrivbordet

5. Tryck Make it rain

Jag tänker inte donera ett öre. Tack Frodo.

Jag skojjar inte, den här metoden är bullet proof.

3de gången jag lyckas tack vare denna metod.

Wrazxc
    Member

Alltså det är inte i running mode skiten fastnar utan det står running i kanske max en sekund sen kommer det “Done, waiting for reboot” Fast iphonen blir bara svart och någon frodo lookalike får jag tyvärr inte upp =(

Någon prata på att det inte går att JB dom nya 3GS. Det kanske är så enklet?
    Blir så frustrerad efter så många timmar med olika metoder men ingen funkar.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@wrazxc 44971 wrote:

Alltså det är inte i running mode skiten fastnar utan det står running i kanske max en sekund sen kommer det “Done, waiting for reboot” Fast iphonen blir bara svart och någon frodo lookalike får jag tyvärr inte upp =(

Någon prata på att det inte går att JB dom nya 3GS. Det kanske är så enklet?
    Blir så frustrerad efter så många timmar med olika metoder men ingen funkar.

Kanske inte så troligt om du inte fick din telefon alldeles nyligen men kanske du sitter med en telefon med uppdaterat bootrom – 359.3.2?

Wrazxc
    Member

@freebo 44973 wrote:

Kanske inte så troligt om du inte fick din telefon alldeles nyligen men kanske du sitter med en telefon med uppdaterat bootrom – 359.3.2?

Det kollar man hur?

Freebo
    Member

@wrazxc 44974 wrote:

Det kollar man hur?

Put your iPhone 3GS into Recovery mode – switch it off, hold down the Home button, and plug the USB cable in. When it shows a picture of the iTunes logo and a USB cable, stop holding down home.

Windows:

1) Download USBView
    2) Start USBView on your PC.
    3) In “options”, check off ”config descriptors” (enable).
    4) Hit F5 on your keyboard to refresh.
    5) Scroll down until you see ”Apple Recovery (iBoot) USB drive”, and click on it.
    6) Look for ECID in right navigation pane.
    7) Copy the 16 digits that follow the ECID.

Mac:

1) Open System Profiler.app (In Applications -> Utilities)
    2) Click USB and select the iPhone from the list, it will show the ECID there.

To get out of recovery mode, simply hold down Home + Power until your phone reboots.

Wrazxc
    Member

@freebo 44976 wrote:

Put your iPhone 3GS into Recovery mode – switch it off, hold down the Home button, and plug the USB cable in. When it shows a picture of the iTunes logo and a USB cable, stop holding down home.

Windows:

1) Download USBView
    2) Start USBView on your PC.
    3) In “options”, check off ”config descriptors” (enable).
    4) Hit F5 on your keyboard to refresh.
    5) Scroll down until you see ”Apple Recovery (iBoot) USB drive”, and click on it.
    6) Look for ECID in right navigation pane.
    7) Copy the 16 digits that follow the ECID.

Mac:

1) Open System Profiler.app (In Applications -> Utilities)
    2) Click USB and select the iPhone from the list, it will show the ECID there.

To get out of recovery mode, simply hold down Home + Power until your phone reboots.

Det som står efter ECID är 0000029C5A081D77

seno
    Member
    Post count: 53

inget annat funkade för mig förutem det här.

Freebo
    Member

@wrazxc 44977 wrote:

Det som står efter ECID är 0000029C5A081D77

Sorry my bad, även om instruktionerna är för att fånga din ECID skall du även kunna se bootrom version. Kollade precis via min PC och kan inte se detta alls, på Mac skall bootrom dock synas med den beskrivning jag gav

Någon annan kanske vet hur vi med PC kan se vilken bootrom vi sitter med?

Wrazxc
    Member

@seno 44984 wrote:

Ja men det är ju inte när det står running den fastnar! det är när det står “done, waiting for reboot”

Dessutom blir ju skärmen svart (Fortfarande på) så om jag försöker göra om det som ni skriver så hinner jag inte sätta den i recovery mode efter jag tryckt på make it rain utan jag måste stänga av telefonen först och sätta den i rm innan jag kan försöka igen….

Jag har testat på både min stationära och min bärbara (xp och vista). Men nät jag skulle testa hos en kompis (2datoreer) och hos farsan o moprsan nu så får jag upp felmeddelande “blackrain.exe har stött på ett problem och måste avslutas” så fort jag trycker make it rain.

Oxå jävligt skumt att jag bara får det att funka på mina datorer :S

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@wrazxc 44993 wrote:

Ja men det är ju inte när det står running den fastnar! det är när det står “done, waiting for reboot”

Dessutom blir ju skärmen svart (Fortfarande på) så om jag försöker göra om det som ni skriver så hinner jag inte sätta den i recovery mode efter jag tryckt på make it rain utan jag måste stänga av telefonen först och sätta den i rm innan jag kan försöka igen….

Jag har testat på både min stationära och min bärbara (xp och vista). Men nät jag skulle testa hos en kompis (2datoreer) och hos farsan o moprsan nu så får jag upp felmeddelande “blackrain.exe har stött på ett problem och måste avslutas” så fort jag trycker make it rain.

Det finns ingen rätt metod, det är olika för alla. Jag har jailbreakat 7 st olika iphone med blackra1n genom min laptop(pc). 5 st 3Gs och 2 st 3G och det har gått jätte smidigt men min tjejs 3G total vägrar. Har testat allt som går att testa men det är så blackra1n är, krånglig och buggig. Jag kommer och att lyckas jailbreaka den också, man måste bara orka.

Wrazxc
    Member

@ponyboy 44994 wrote:

Det finns ingen rätt metod, det är olika för alla. Jag har jailbreakat 7 st olika iphone med blackra1n genom min laptop(pc). 5 st 3Gs och 2 st 3G och det har gått jätte smidigt men min tjejs 3G total vägrar. Har testat allt som går att testa men det är så blackra1n är, krånglig och buggig. Jag kommer och att lyckas jailbreaka den också, man måste bara orka.

Så jag ska bara fortsätta att mata på med samm metod ett par dagar till?

Ponyboy
    Member

@wrazxc 44995 wrote:

Så jag ska bara fortsätta att mata på med samm metod ett par dagar till?

Ja det är så man måste göra, starta om datorn, starta om iphone, återställa o återställa igen, stänga av itunes helper från aktivitets hanteraren. till slut kommer det att gå. Eller så får du ge upp på blackra1n och testa de andra metoderna.

https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/5568-3g-custom-fw-3-1-2-upplast-och-jb.html

Guide to Jailbreak and Unlock iPhone 3.1.2 Firmware on Windows – xSellize

Wrazxc
    Member

@ponyboy 44996 wrote:

Ja det är så man måste göra, starta om datorn, starta om iphone, återställa o återställa igen, stänga av itunes helper från aktivitets hanteraren. till slut kommer det att gå. Eller så får du ge upp på blackra1n och testa de andra metoderna.

https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/5568-3g-custom-fw-3-1-2-upplast-och-jb.html

Guide to Jailbreak and Unlock iPhone 3.1.2 Firmware on Windows – xSellize

Ok, är det annars någon som bor i karlstad eller åmål (lr imellan) så kan ni få bet om n i hjälper mig att jb den för jag slår sönder skiten snart…..

leksakstomten
    Member
    Post count: 16

Hej allihopa,,

nu är det så att min kusin är i USA och jag funderar på att be henne att köpa en ipone,

det kommer troligtvis vara en iphone av den senaste uppgraderingen,
    stämmer det att jag kommer kunna jailbreaka den?
    men inte kunna låsa upp den till någon annan operatör?

Tack på Förhand 🙂

mossarelli
    Member

@seno 44984 wrote:

Jag har hjälpt en person. Jag blir så glad.
    @wrazxc 44993 wrote:

Byta USB-uttag. Avinstallera USB-drivrutinerna via kontrollpanelen. Koppla in iPhonen igen.
    Återställ den från början.

För att avinstallera drivrutinerna till USB går du in på kontrollpanelen > Administationsverktyg > Datorhanteraren > Enhetshanteraren > USB > Apple Mobile > Högerklicka > Avinstallera

Sen stoppar du in iPhonen via USB igen så tankar windows nya drivrutiner automatiskt.
    @leksakstomten 45002 wrote:

Hej allihopa,,

nu är det så att min kusin är i USA och jag funderar på att be henne att köpa en ipone,

det kommer troligtvis vara en iphone av den senaste uppgraderingen,
    stämmer det att jag kommer kunna jailbreaka den?
    men inte kunna låsa upp den till någon annan operatör?

Tack på Förhand 🙂

iPhone 3G eller 3Gs?

Oavsett vilken så kommer du inte kunna låsa upp den till andra operatörer om den är i version 3.1.2.
    Lönt att köpa den från USA.

MrCabelguy
    Member

@wrazxc 44997 wrote:

Ok, är det annars någon som bor i karlstad eller åmål (lr imellan) så kan ni få bet om n i hjälper mig att jb den för jag slår sönder skiten snart…..

Jag skulle gärna hjälpt dig men jag bor 7 km före Karlskoga och det blir ju ännu längre bort.

leksakstomten
    Member

Det är en 3GS jag tänkt beställs,,,eller ja jag har pratat med dem nu,,,få se om de orkar :p

men det är lönt säger du? btw om man jailbreakar den,,vilket borde gå,,,vad är det funktioner man inte kan göra då man inte kan låsa upp den?
    fungerar gps en, internet med trådlöst internet i lägenheten? spela på den ?

eller måste den vara upperatörsupplåst för att man skall kunna göra roliga saker med den förutom att ringa och sms:a?

mossarelli
    Member

@leksakstomten 45048 wrote:

Det är en 3GS jag tänkt beställs,,,eller ja jag har pratat med dem nu,,,få se om de orkar :p

men det är lönt säger du? btw om man jailbreakar den,,vilket borde gå,,,vad är det funktioner man inte kan göra då man inte kan låsa upp den?
    fungerar gps en, internet med trådlöst internet i lägenheten? spela på den ?

eller måste den vara upperatörsupplåst för att man skall kunna göra roliga saker med den förutom att ringa och sms:a?

Du kan inte använda en Amerikansk operatör i Sverige, därför måste du låsa upp den så att du kan ringa med den i Sverige med en Svensk operatör.

Nästan alla iPhones säljes med ett bundet abonemang på ett år så enklast är att köpa den hos din favoritoperatör här i Sverige.

Jailbreak gör så att du kan installera program på din iPhone som Apple inte har godkänt.

leksakstomten
    Member

@mossarelli 45055 wrote:

Du kan inte använda en Amerikansk operatör i Sverige, därför måste du låsa upp den så att du kan ringa med den i Sverige med en Svensk operatör.

Nästan alla iPhones säljes med ett bundet abonemang på ett år så enklast är att köpa den hos din favoritoperatör här i Sverige.

Jailbreak gör så att du kan installera program på din iPhone som Apple inte har godkänt.

är fullt medveten om att mobilen kommer vara låst till AT&T
    då den kostar 4700 i usa ( 32Gb) så betalar jag hellre det än att köpa en i sverige,,, vad jag förstår nu så finns det ingen upplåsning till de 3gs:arna som säljs nu utan man kan bara jailbreaka dem?
    så jag får vänta tills någon smart nisse lyckat fixa en löäsning,,,,men tills dess så undrar jag kan man surfa med mobilen och använda gps:en även om den endast är jailbreakad? måste den ha ett simkort i sig ändå?

Olliver
    Member
    Post count: 95

@seno 44984 wrote:

Exakt detta funkade för mig – thanks Seno!

Men man måste läsa noga och göra exakt som det står, hade provat 10-tals ggr innan ovan.

Ponyboy
    Member

@olliver 45075 wrote:

Men man måste läsa noga och göra exakt som det står, hade provat 10-tals ggr innan ovan.

Du får nog tacka Mossarelli som skrev guiden, Seno citerade honom bara.

deluxenoone
    Member
    Post count: 130

Någon som har ngn aning när Sn0wbreeze kommer ?

H3NR11K
    Member

@leksakstomten 45068 wrote:

då den kostar 4700 i usa ( 32Gb) så betalar jag hellre det än att köpa en i sverige,,, vad jag förstår nu så finns det ingen upplåsning till de 3gs:arna som säljs nu utan man kan bara jailbreaka dem?
    så jag får vänta tills någon smart nisse lyckat fixa en löäsning,,,,men tills dess så undrar jag kan man surfa med mobilen och använda gps:en även om den endast är jailbreakad? måste den ha ett simkort i sig ändå?

surfa kan du göra med wifi. Samma gäller med gps. Så länge din tele är aktiverad så behöver du inte ha ett sim i.
    Jag tycker att det är galet ovärt att köpa i USA. Visst bra mycket billigare men man vet aldrig när 3.1.2 kommer att låsas upp. Det ser inte toppen ut. Vilken operatör har du idag? Tänk också på att du inte får någon garanti från at&t

snowbreez kommer att ta ett jävla bra tag sedan paret som utvecklade blivit osams. En pallar inte att koda och den andra började om på nytt. Detta var dock två veckor sedan.. Har inte kollat sedan dess

DonRon
    Member
    Post count: 96

Jag har en iphone 3g 16gb köpt i usa som vägrar bli jailbreakad.
    Den har dock seanste basebandet så jag är fullt medveten om att den inte går att låsa upp ännu, men jailbreak borde gå?
    Har även provat med costum firmwire som varit jailbreakat och klar, men detta funkar givetvis inte heller, får bara error i itunes efter ett par sekunder.
    Som många andra hade jag svårt att få blackra1n att funka, efter ca 30 försök så fick jag fram geohots ansikte och installen gick igenom, men efter rebooten så förblir iphonen INTE jailbroken.
    Nedgraderade seden till 3.0 och körde redsn0w vilket och gick felfritt och installera men samma där, efter reboot förblir den Ojailbreakad…
    Kan även nämna att jag inte äger något orginal sim kort, kanske är därför det inte fungerar?
    Enda jag kan göra är att ringa nödsamtal, jag kommer alltså inte ens åt telefonen (springboard) utan blir fast i endast nödsamtal/itunes screen.

Någon som har lösning på detta?

H3NR11K
    Member

Ditt problem har jag aldrig hört om. Det ska bara vara med ipt3 som man måste jailbreaka om efter reboot. Jag själv hade aldrig problem med min 3GS och har därför inte orkat läsa så mycket om problem med ra1n

mossarelli
    Member

@leksakstomten 45068 wrote:

Du kan bara jailbreaka den.
    Du kan surfa via Wifi och använda GPS:en om du är nära Internet.
    Du måste ha ett officiellt simkort i när du aktiverar den i iTunes.
    Om du känner någon med iPhone som har en officiell operatör kan du aktivera den med det simkortet i.
    För att slippa aktivera den måste du ladda ner en Custom firmware och installera den på ett mycket krångligt sätt om du inte har MAC.
    @olliver 45075 wrote:

Ähum?!
    @ponyboy 45087 wrote:

Du får nog tacka Mossarelli som skrev guiden, Seno citerade honom bara.

*Klappar på axeln*
    @donron 45104 wrote:

Jag har en iphone 3g 16gb köpt i usa som vägrar bli jailbreakad.
    Den har dock seanste basebandet så jag är fullt medveten om att den inte går att låsa upp ännu, men jailbreak borde gå?
    Har även provat med costum firmwire som varit jailbreakat och klar, men detta funkar givetvis inte heller, får bara error i itunes efter ett par sekunder.
    Som många andra hade jag svårt att få blackra1n att funka, efter ca 30 försök så fick jag fram geohots ansikte och installen gick igenom, men efter rebooten så förblir iphonen INTE jailbroken.
    Nedgraderade seden till 3.0 och körde redsn0w vilket och gick felfritt och installera men samma där, efter reboot förblir den Ojailbreakad…
    Kan även nämna att jag inte äger något orginal sim kort, kanske är därför det inte fungerar?
    Enda jag kan göra är att ringa nödsamtal, jag kommer alltså inte ens åt telefonen (springboard) utan blir fast i endast nödsamtal/itunes screen.

Någon som har lösning på detta?

Grattis, du har en tethrad firmware installation. Varje gång du startar om mobilen kommer den att förlora sin jailbreak.
    För att lösa detta får du helt enkelt aldrig stänga av den.
    Detta är ett problem som iPod touch v3 också har.

H3NR11K
    Member

@mossarelli 45130 wrote:

Om du känner någon med iPhone som har en officiell operatör kan du aktivera den med det simkortet i.
    För att slippa aktivera den måste du ladda ner en Custom firmware och installera den på ett mycket krångligt sätt om du inte har MAC.

Ähum?!

*Klappar på axeln*

Grattis, du har en tethrad firmware installation. Varje gång du startar om mobilen kommer den att förlora sin jailbreak.

Like i said..

DonRon
    Member
    Post count: 96

@mossarelli 45130 wrote:

Ähum?!

*Klappar på axeln*

Har ingen Mac tyvärr.
    Så jag antar att jag får försöka mig på ladda ner en Custom firmware och installera den på ett mycket krångligt sätt 🙂
    Då försvinner även min förra tethrad firmware installation hoppas jag!

Tack för svaren, uppskattas som fan.

Viewing 50 posts - 151 through 200 (of 377 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.