Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Blackra1n är ute nu!!
-
AuthorPosts
-
Imorgon kommer Blackra1n RC2 med bl.a fix för 3G. Förhoppningsvis kirrar detta strulet ni upplever
On the iPhone@donron 45160 wrote:
Har ingen Mac tyvärr.
Så jag antar att jag får försöka mig på ladda ner en Custom firmware och installera den på ett mycket krångligt sätt 🙂
Då försvinner även min förra tethrad firmware installation hoppas jag!Tack för svaren, uppskattas som fan.
Din tethrade version kan vara mobilen som gör det. Förhoppningsvis inte.
@freebo 45178 wrote:Imorgon kommer Blackra1n RC2 med bl.a fix för 3G. Förhoppningsvis kirrar detta strulet ni upplever
On the iPhoneÄntligen.
@mossarelli 45193 wrote:
Din tethrade version kan vara mobilen som gör det. Förhoppningsvis inte.
Äntligen.
Nej den var jailbreakad och klar när jag köpte den.
Fick för mig att göra en restore för att bli av med all skit som låg på den, det var efter reseten alla problem började, redsn0w gick ej, blackra1n gick ej, även om installationerna slutfördes som jag tidigare nämde.
Har även en iphone 3g 8gb som jag jailbreaket felfritt ett par gånger tidigare utan problem.
Just nu är jag helt ideè lös, funderar på att sälja den vidare innan den flyger in i väggen 🙁den nya Blackra1n funkade felfritt 😀
Klarar den nya Blackra1n av att jailbreaka de senaste Iphone 3Gsarna som börjat säljas?:rolleyes:
Alltså klarar den av att komma förbi det nya un-jailbreakable skyddet Apple fixat? ( de med den nya boot rom:en)
@leksakstomten 45216 wrote:
Klarar den nya Blackra1n av att jailbreaka de senaste Iphone 3Gsarna som börjat säljas?:rolleyes:
Alltså klarar den av att komma förbi det nya un-jailbreakable skyddet Apple fixat? ( de med den nya boot rom:en)
bara att prêva 🙂
@wariorman 45217 wrote:
bara att prêva 🙂
Skulle gärna göra det om jag kunde XD men som jag nämnt tidigare i forumet så funderar jag på att be mina kusiner köpa en iphone 3gs då de är i Usa nu,,,,,,vem vet man kanske kan be dem fråga expediten i appelstore butiken om man får testa att jailbreaka den i butiken XDXD:P
men skämt och sido ,,,undrar om den nya jailbreaken klarar de nya 3gsarna ? hmm:confused:
Man kommer vara tvungen att jailbreaka sin iPhone igen genom blackra1n om batteriet tar slut eller om man behöver göra en reboot som man ibland behöver när man använder cydia så jag tycker inte han lyckats med något speciellt :/
@leksakstomten 45216 wrote:
Enligt uppgift kan du nu JBa 3GS på 3.1.2 med det uppdaterade bootrom:et men detta blir en tethered jailbreak. Om du stänger av telefonen/bootar om/batteriet drar ur helt så måste du ansluta den till datorn och göra om det igen, res alltså ingenstans utan datorn…..:eek:
Nu måste vi som köper nya iPhone 3GS fortfarande vänta på en s.k un-tethered jailbreak 😡
SilenT’
October 26, 2009 at 06:53Post count: 0Har min första Iphone och jb:ade den igår och det gick på första försöket,men har juh inte stängt av den ännu och det vågar man juh tydligen inte göra heller 🙂
Jb:ade även min sambos lur och det var inga probs med den heller 🙂 Men om jag har fattat det hela rätt så kommer allt försvinna så fort jag rebootar?
Är totalt naab vad det gäller Iphone men lär mig under tiden:)
( btw jag hade iTunes igång under mina jb:ar )@silent‘ 45240 wrote:
Har min första Iphone och jb:ade den igår och det gick på första försöket,men har juh inte stängt av den ännu och det vågar man juh tydligen inte göra heller 🙂
Jb:ade även min sambos lur och det var inga probs med den heller 🙂 Men om jag har fattat det hela rätt så kommer allt försvinna så fort jag rebootar?
Är totalt naab vad det gäller Iphone men lär mig under tiden:)
( btw jag hade iTunes igång under mina jb:ar )Om den behöver jailbreakas igen efter att ha stängts av beror helt och hållet på vilken bootrom version du har. Testa att stänga av och se vad som händer. I “värsta” fall är din JB tethered vilket innebär att du har det uppdaterade bootrom:et och du kommer att se en Recovery-skärm. Då är det bara att låta det regna svart regn igen….
Bättre att testa detta i kontrollerad miljö än att upptäcka det när du sitter på björnpass eller i en segelbåt på drift över Atlanten 😉
SilenT’
October 26, 2009 at 08:32Post count: 0Jag skulle vilja testa Jailbreak för att utvärdera fördelarna, men undrar om det är lätt att återgå till ursprungsskick?
Jag har en Iphone 3gs med modemfirmware: 05.11.07
Version: 3.1 (ej uppgraderad till 3.1.2 då jag är lite oroligt att Apple täppt till något som sedan gör att jag inte kan jailbreaka)Hade tänkt använda mig av BlackRain som nu också verkar finnas för Mac (som jag har).
Kommer detta att funka och är det något jag ska tänka på innan jag gör det i så fall? (Tänker då på backup osv).
@cabasse 45532 wrote:
Jag skulle vilja testa Jailbreak för att utvärdera fördelarna, men undrar om det är lätt att återgå till ursprungsskick?
Jag har en Iphone 3gs med modemfirmware: 05.11.07
Version: 3.1 (ej uppgraderad till 3.1.2 då jag är lite oroligt att Apple täppt till något som sedan gör att jag inte kan jailbreaka)Hade tänkt använda mig av BlackRain som nu också verkar finnas för Mac (som jag har).
Kommer detta att funka och är det något jag ska tänka på innan jag gör det i så fall? (Tänker då på backup osv).
Har du 3.10 så är det redan tilltäppt. Den stora skillnaden var mellan 3.0 och 3.1 Till 3.12 så är det i princip ingen skillnad.
Hej!
Jag har några frågor till er som är lite mer erfarna. Nu när denna Jailbreak kommit så tror jag att jag ska våga med. Jag undrar om jag synkar med iTunes innan så jag får en backup, kan jag synka efter att jag gjort Jailbreak? Hur gör jag en restore till min säkerhetskopia som skapades innan jag Jailbreakade?
Mvh Patrik
Synka vad du ska, se till att du har original 3.x på din telefon. Kör blackrain enl. de guider som finns. Eller inte. Det är enkelt. Man kör .exefilen vissa säger att man ska stänka av allt som har med itunes/apple att göra (PC) andra gör som jag, låter det vara igång. Som sagt, kör .exe-filen. Den lägger in blackrainikonen i din iphone. När du kommit så långt (har du tur gör du det på ett försök) så klickar du på blackrainikonen i din iphone, väljer att installera cydia, om du vill ha cydia, annars något annat av de program som listas i telefonen. Själv fick jag lägga till winterboard själv.
Går det inte första gången kanske det går den 5:e eller 20:e…
@cabasse 45618 wrote:
Så jag kan lugnt uppgradera till 3.1.2 innan jag kör Blackrain?
Ställde samma fråga, typ, som du, om 3.12 gör någon skillnad och det svar jag fick var att 3.12 inte var några stora grejer utan bara lite buggar som fixats till.
Det problem en del har är att blackra1n inte funkar direkt. Finns många frågar om de som försökt x antal gånger utan att få till det. Men den ska ju gå att återställa till original om man inte får till det….
Hahaha det funkade ju skitbra även med verion 3.1.2.
Är det någon mera än mig som har spanat in att en ny upplåsning är på väg den 4 november???!!!!
Verkar som att GEO har gjort det igen!!! hopfully:)“I have an unlock for 05.11.07. I will be releasing on 11/04/09,”
@leksakstomten 45740 wrote:
Är det någon mera än mig som har spanat in att en ny upplåsning är på väg den 4 november???!!!!
Verkar som att GEO har gjort det igen!!! hopfully:)“I have an unlock for 05.11.07. I will be releasing on 11/04/09,”
Finns en helt tråd om det.
@leksakstomten 45758 wrote:
hehe,,oj sorry:o,,,blev lite för ivrig att meddela omvärlden 😛
Inga problem! Tänkte bara informera om det. Så att man kan läsa mer osv.
Waoo! vad enkelt och snabbt det gick! Kopplade i iPhonen-tryckte “Let it Snow”-väntade MAX 20sec-klart!
Imponerande!Hade du på telefonen när du gjorde det eller stängde du av den? 😮
på (för kort att skriva på så skriver detta också) 🙂
Kanske är artikeln värd en egen tråd men here goes: men Jailbreak Community Battles Apple for Control of iPhone | Gadget Lab | Wired.com
Jailbreakade precis telefonen med blackrain och satte i mitt Comviq Kontant kort, men den verkar inte vilja fungera som jag vill.. ingen täckning… någon som har några idèer?
@mattias 46816 wrote:
Jailbreakade precis telefonen med blackrain och satte i mitt Comviq Kontant kort, men den verkar inte vilja fungera som jag vill.. ingen täckning… någon som har några idèer?
Du måste även installera Blacksn0w
Gör detta enligt länken eller direkt i Blackra1n applikationen på din springboard
@freebo 46817 wrote:
Du måste även installera Blacksn0w
Gör detta enligt länken eller direkt i Blackra1n applikationen på din springboard
sitter med liknade problem.
Jag får bara “No Service” hela tiden även efter jag har installerat Blacksn0w
har kört Blackra1n ett antal gånger nu
Följt denna youtube videon (YouTube – How to Unlock 05.11.07 3.1.2 iPhone 3G and 3Gs FULL TUTORIAL!)Någon som har haft samma problem och löst de?
@morgan 46823 wrote:
sitter med liknade problem.
Jag får bara “No Service” hela tiden även efter jag har installerat Blacksn0w
har kört Blackra1n ett antal gånger nu
Följt denna youtube videon (YouTube – How to Unlock 05.11.07 3.1.2 iPhone 3G and 3Gs FULL TUTORIAL!)Någon som har haft samma problem och löst de?
Ruggigt svårt att säga vad det beror på. Gjorde du verkligen en komplett restore till 3.1.2 innan du körde Blackra1n? Hade du Ultrasn0w installerat innan? har du startat om? 1000 frågor…
Om allt misslyckas så gör om hela proceduren med rätt guide som du följer till punkt och pricka PC och Mac
@freebo 46826 wrote:
Ruggigt svårt att säga vad det beror på. Gjorde du verkligen en komplett restore till 3.1.2 innan du körde Blackra1n? Hade du Ultrasn0w installerat innan? har du startat om? 1000 frågor…
Om allt misslyckas så gör om hela proceduren med rätt guide som du följer till punkt och pricka PC och Mac
Jag har kört de två gånger till nu. utan något större resultat.
Jag har ju följt instruktionerna utan att göra något annat
innan kommer jag inte ihågmen om man kör en total återställning genom menyn i iphonen
och testar ännu en gång kanske de funkar?@morgan 46832 wrote:
Jag har kört de två gånger till nu. utan något större resultat.
Jag har ju följt instruktionerna utan att göra något annat
innan kommer jag inte ihågmen om man kör en total återställning genom menyn i iphonen
och testar ännu en gång kanske de funkar?Jag har inte hört att det skall spela någon roll. Mitt råd är fortfarande att göra om proceduren, gick allt som det skulle enligt guiden eller stötta du på patrull någonstans?
@freebo 46848 wrote:
Jag har inte hört att det skall spela någon roll. Mitt råd är fortfarande att göra om proceduren, gick allt som det skulle enligt guiden eller stötta du på patrull någonstans?
allt går som de ska fram till man ska installera cydia och snow
när jag försöker installera båda två på samma gång låser sig
telefonen när log för snow kommer upp
så jag har installerat dem för sig.@morgan 46852 wrote:
allt går som de ska fram till man ska installera cydia och snow
när jag försöker installera båda två på samma gång låser sig
telefonen när log för snow kommer upp
så jag har installerat dem för sig.Ok, den låser sig inte riktigt – ibland kan det ta flera minuter för den att presentera loggen. Skall fundera lite
Fantastiskt nu provade jag igen att köra Blacksn0w och nu fungerade det,wifi och Youtube och allt verkar fungera.Skillnaden denna gång är att nu när jag laddade ner Blackra1n så var Blacksn0w med i applikationen förra gången så var det inte med utan jag hämtade Blackra1n via Cydia.Såg även att mms och data inställningar fylldes i automatiskt då jag stoppade i jobbets Telenor kort,jag har för mig att man fick lägga in dem manuellt förr.
hm… kanske har kommit upp förut men har inte hittat det iaf….
Ngn som vet hur man gör för att utforska en Jailbreakad 3Gs (05.11.07) i t.ex.
iPhone Explorer eller dylikt ?Med 3G:n så fick jag upp de gamla hedliga mapparna som VAR, STASH, MOBILE osv.osv… nu får jag bara upp basic mapparna… ngn som vet ?
@bmode 46867 wrote:
hm… kanske har kommit upp förut men har inte hittat det iaf….
Ngn som vet hur man gör för att utforska en Jailbreakad 3Gs (05.11.07) i t.ex.
iPhone Explorer eller dylikt ?Med 3G:n så fick jag upp de gamla hedliga mapparna som VAR, STASH, MOBILE osv.osv… nu får jag bara upp basic mapparna… ngn som vet ?
lite osäker på vad du är ute efter, kolla filsystemet eller? “iFile” i Cydia eller vanlig SSH in i telefonen via puTTY på pc:n kanske
@freebo 46869 wrote:
lite osäker på vad du är ute efter, kolla filsystemet eller? “iFile” i Cydia eller vanlig SSH in i telefonen via puTTY på pc:n kanske
Tänkte haxxa lite, har ett tema på 3G:n som jag gärna vill ha över i 3Gs men som sagt så gick det inte
då det saknades en jävla massa mappar :S ! SSH är inget jag är intresserad av att testa, ngn annan lösning 🙂 ?Tjenna !
Jag har en iphone 2g som jag uppgradera till 3.1.2 !
Men det låste ju sig…
Och när jag testa med Blackrain så funkar det ej ?@larsson21 47026 wrote:
Tjenna !
Jag har en iphone 2g som jag uppgradera till 3.1.2 !
Men det låste ju sig…
Och när jag testa med Blackrain så funkar det ej ?På vilket sätt fungerar det inte, du behöver vara ngt mer specifik för att vi skall kunna vara behjälpliga =)
Har du kört allt (förutom att installera Blacksn0w i STEG 6) enligt denna guide? En 2G kan du jailbreaka med Blackra1n men du låser upp med Bootneuter, som du installerar via Cydia.
Okej men ja det har jag och det står bara lika dant iphonen är dock från USA från början .. ?
@larsson21 47029 wrote:
Okej men ja det har jag och det står bara lika dant iphonen är dock från USA från början .. ?
ok, men vad är det står? Hittar den ingen operatör eller kommer du inte in till menyerna/springboard?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.