Blackra1n är ute nu!!

Viewing 50 posts - 201 through 250 (of 377 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4365

Imorgon kommer Blackra1n RC2 med bl.a fix för 3G. Förhoppningsvis kirrar detta strulet ni upplever
    On the iPhone

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@donron 45160 wrote:

Har ingen Mac tyvärr.
    Så jag antar att jag får försöka mig på ladda ner en Custom firmware och installera den på ett mycket krångligt sätt 🙂
    Då försvinner även min förra tethrad firmware installation hoppas jag!

Tack för svaren, uppskattas som fan.

Din tethrade version kan vara mobilen som gör det. Förhoppningsvis inte.
    @freebo 45178 wrote:

Imorgon kommer Blackra1n RC2 med bl.a fix för 3G. Förhoppningsvis kirrar detta strulet ni upplever
    On the iPhone

Äntligen.

DonRon
    Member
    Post count: 96

@mossarelli 45193 wrote:

Din tethrade version kan vara mobilen som gör det. Förhoppningsvis inte.

Äntligen.

Nej den var jailbreakad och klar när jag köpte den.
    Fick för mig att göra en restore för att bli av med all skit som låg på den, det var efter reseten alla problem började, redsn0w gick ej, blackra1n gick ej, även om installationerna slutfördes som jag tidigare nämde.
    Har även en iphone 3g 8gb som jag jailbreaket felfritt ett par gånger tidigare utan problem.
    Just nu är jag helt ideè lös, funderar på att sälja den vidare innan den flyger in i väggen 🙁

Freebo
    Member

Nu finns RC2 ute och nej, enligt geohot vinner ni som lyckats med RC1 ingenting på att JB:a igen med RC2.:)

wariorman
    Member
    Post count: 87

den nya Blackra1n funkade felfritt 😀

Freebo
    Member

@wariorman 45213 wrote:

den nya Blackra1n funkade felfritt 😀

Nice, välkommen in i klubben :laugh:

leksakstomten
    Member
    Post count: 16

Klarar den nya Blackra1n av att jailbreaka de senaste Iphone 3Gsarna som börjat säljas?:rolleyes:

Alltså klarar den av att komma förbi det nya un-jailbreakable skyddet Apple fixat? ( de med den nya boot rom:en)

wariorman
    Member
    Post count: 87

@leksakstomten 45216 wrote:

Klarar den nya Blackra1n av att jailbreaka de senaste Iphone 3Gsarna som börjat säljas?:rolleyes:

Alltså klarar den av att komma förbi det nya un-jailbreakable skyddet Apple fixat? ( de med den nya boot rom:en)

bara att prêva 🙂

leksakstomten
    Member

@wariorman 45217 wrote:

bara att prêva 🙂

Skulle gärna göra det om jag kunde XD men som jag nämnt tidigare i forumet så funderar jag på att be mina kusiner köpa en iphone 3gs då de är i Usa nu,,,,,,vem vet man kanske kan be dem fråga expediten i appelstore butiken om man får testa att jailbreaka den i butiken XDXD:P

men skämt och sido ,,,undrar om den nya jailbreaken klarar de nya 3gsarna ? hmm:confused:

ZiLi
    Member
    Post count: 216

Man kommer vara tvungen att jailbreaka sin iPhone igen genom blackra1n om batteriet tar slut eller om man behöver göra en reboot som man ibland behöver när man använder cydia så jag tycker inte han lyckats med något speciellt :/

Freebo
    Member

@leksakstomten 45216 wrote:

Enligt uppgift kan du nu JBa 3GS på 3.1.2 med det uppdaterade bootrom:et men detta blir en tethered jailbreak. Om du stänger av telefonen/bootar om/batteriet drar ur helt så måste du ansluta den till datorn och göra om det igen, res alltså ingenstans utan datorn…..:eek:

ZiLi
    Member
    Post count: 216

Nu måste vi som köper nya iPhone 3GS fortfarande vänta på en s.k un-tethered jailbreak 😡

SilenT’
    Post count: 0

Har min första Iphone och jb:ade den igår och det gick på första försöket,men har juh inte stängt av den ännu och det vågar man juh tydligen inte göra heller 🙂
    Jb:ade även min sambos lur och det var inga probs med den heller 🙂 Men om jag har fattat det hela rätt så kommer allt försvinna så fort jag rebootar?
    Är totalt naab vad det gäller Iphone men lär mig under tiden:)
    ( btw jag hade iTunes igång under mina jb:ar )

Freebo
    Member

@silent‘ 45240 wrote:

Har min första Iphone och jb:ade den igår och det gick på första försöket,men har juh inte stängt av den ännu och det vågar man juh tydligen inte göra heller 🙂
    Jb:ade även min sambos lur och det var inga probs med den heller 🙂 Men om jag har fattat det hela rätt så kommer allt försvinna så fort jag rebootar?
    Är totalt naab vad det gäller Iphone men lär mig under tiden:)
    ( btw jag hade iTunes igång under mina jb:ar )

Om den behöver jailbreakas igen efter att ha stängts av beror helt och hållet på vilken bootrom version du har. Testa att stänga av och se vad som händer. I “värsta” fall är din JB tethered vilket innebär att du har det uppdaterade bootrom:et och du kommer att se en Recovery-skärm. Då är det bara att låta det regna svart regn igen….

Bättre att testa detta i kontrollerad miljö än att upptäcka det när du sitter på björnpass eller i en segelbåt på drift över Atlanten 😉

SilenT’
    Post count: 0

@freebo 45241 wrote:

Bättre att testa detta i kontrollerad miljö än att upptäcka det när du sitter på björnpass eller i en segelbåt på drift över Atlanten 😉

Haha väldigt sant:) får väl vänta med att testa tills man kommer hem:D

Cabasse
    Member
    Post count: 2

Jag skulle vilja testa Jailbreak för att utvärdera fördelarna, men undrar om det är lätt att återgå till ursprungsskick?

Jag har en Iphone 3gs med modemfirmware: 05.11.07
    Version: 3.1 (ej uppgraderad till 3.1.2 då jag är lite oroligt att Apple täppt till något som sedan gör att jag inte kan jailbreaka)

Hade tänkt använda mig av BlackRain som nu också verkar finnas för Mac (som jag har).

Kommer detta att funka och är det något jag ska tänka på innan jag gör det i så fall? (Tänker då på backup osv).

r_o_n
    Member
    Post count: 658

@cabasse 45532 wrote:

Jag skulle vilja testa Jailbreak för att utvärdera fördelarna, men undrar om det är lätt att återgå till ursprungsskick?

Jag har en Iphone 3gs med modemfirmware: 05.11.07
    Version: 3.1 (ej uppgraderad till 3.1.2 då jag är lite oroligt att Apple täppt till något som sedan gör att jag inte kan jailbreaka)

Hade tänkt använda mig av BlackRain som nu också verkar finnas för Mac (som jag har).

Kommer detta att funka och är det något jag ska tänka på innan jag gör det i så fall? (Tänker då på backup osv).

Har du 3.10 så är det redan tilltäppt. Den stora skillnaden var mellan 3.0 och 3.1 Till 3.12 så är det i princip ingen skillnad.

boje
    Member
    Post count: 20

Hej!

Jag har några frågor till er som är lite mer erfarna. Nu när denna Jailbreak kommit så tror jag att jag ska våga med. Jag undrar om jag synkar med iTunes innan så jag får en backup, kan jag synka efter att jag gjort Jailbreak? Hur gör jag en restore till min säkerhetskopia som skapades innan jag Jailbreakade?

Mvh Patrik

r_o_n
    Member

Synka vad du ska, se till att du har original 3.x på din telefon. Kör blackrain enl. de guider som finns. Eller inte. Det är enkelt. Man kör .exefilen vissa säger att man ska stänka av allt som har med itunes/apple att göra (PC) andra gör som jag, låter det vara igång. Som sagt, kör .exe-filen. Den lägger in blackrainikonen i din iphone. När du kommit så långt (har du tur gör du det på ett försök) så klickar du på blackrainikonen i din iphone, väljer att installera cydia, om du vill ha cydia, annars något annat av de program som listas i telefonen. Själv fick jag lägga till winterboard själv.

Går det inte första gången kanske det går den 5:e eller 20:e…

Cabasse
    Member
    Post count: 2

@r_o_n 45533 wrote:

Har du 3.10 så är det redan tilltäppt. Den stora skillnaden var mellan 3.0 och 3.1 Till 3.12 så är det i princip ingen skillnad.

Så jag kan lugnt uppgradera till 3.1.2 innan jag kör Blackrain?

r_o_n
    Member

@cabasse 45618 wrote:

Så jag kan lugnt uppgradera till 3.1.2 innan jag kör Blackrain?

Ställde samma fråga, typ, som du, om 3.12 gör någon skillnad och det svar jag fick var att 3.12 inte var några stora grejer utan bara lite buggar som fixats till.

Det problem en del har är att blackra1n inte funkar direkt. Finns många frågar om de som försökt x antal gånger utan att få till det. Men den ska ju gå att återställa till original om man inte får till det….

Mickelin
    Member
    Post count: 6

Hahaha det funkade ju skitbra även med verion 3.1.2.

leksakstomten
    Member

Är det någon mera än mig som har spanat in att en ny upplåsning är på väg den 4 november???!!!!

Verkar som att GEO har gjort det igen!!! hopfully:)

“I have an unlock for 05.11.07. I will be releasing on 11/04/09,”

On the iPhone

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@leksakstomten 45740 wrote:

Är det någon mera än mig som har spanat in att en ny upplåsning är på väg den 4 november???!!!!

Verkar som att GEO har gjort det igen!!! hopfully:)

“I have an unlock for 05.11.07. I will be releasing on 11/04/09,”

On the iPhone

Finns en helt tråd om det.

leksakstomten
    Member

@h3nr11k 45741 wrote:

Finns en helt tråd om det.

hehe,,oj sorry:o,,,blev lite för ivrig att meddela omvärlden 😛

H3NR11K
    Member

@leksakstomten 45758 wrote:

hehe,,oj sorry:o,,,blev lite för ivrig att meddela omvärlden 😛

Inga problem! Tänkte bara informera om det. Så att man kan läsa mer osv.

bozz
    Member
    Post count: 1199

Waoo! vad enkelt och snabbt det gick! Kopplade i iPhonen-tryckte “Let it Snow”-väntade MAX 20sec-klart!
    Imponerande!

t00k
    Member
    Post count: 40

Hade du på telefonen när du gjorde det eller stängde du av den? 😮

bozz
    Member
    Post count: 1199

på (för kort att skriva så skriver detta också) 🙂

Freebo
    Member

Kanske är artikeln värd en egen tråd men here goes: men Jailbreak Community Battles Apple for Control of iPhone | Gadget Lab | Wired.com

Mattias
    Member
    Post count: 53

Jailbreakade precis telefonen med blackrain och satte i mitt Comviq Kontant kort, men den verkar inte vilja fungera som jag vill.. ingen täckning… någon som har några idèer?

Freebo
    Member

@mattias 46816 wrote:

Jailbreakade precis telefonen med blackrain och satte i mitt Comviq Kontant kort, men den verkar inte vilja fungera som jag vill.. ingen täckning… någon som har några idèer?

Du måste även installera Blacksn0w

Gör detta enligt länken eller direkt i Blackra1n applikationen på din springboard

Mattias
    Member
    Post count: 53

@freebo 46817 wrote:

Gör detta enligt länken eller direkt i Blackra1n applikationen på din springboard

Okej, tack så mycket.. men finns det något sätt att installera BlackSn0w utan WiFi?

morgan
    Member
    Post count: 11

@freebo 46817 wrote:

sitter med liknade problem.
    Jag får bara “No Service” hela tiden även efter jag har installerat Blacksn0w
    har kört Blackra1n ett antal gånger nu
    Följt denna youtube videon (YouTube – How to Unlock 05.11.07 3.1.2 iPhone 3G and 3Gs FULL TUTORIAL!)

Någon som har haft samma problem och löst de?

Freebo
    Member

@mattias 46821 wrote:

Okej, tack så mycket.. men finns det något sätt att installera BlackSn0w utan WiFi?

Inte att rekommendera, bäst är att leta upp ett öppet wifi nät och göra det korrekt. Är wifi defekt får du testa ett hack, jag kan inte gå i god för det =)

Freebo
    Member

@morgan 46823 wrote:

sitter med liknade problem.
    Jag får bara “No Service” hela tiden även efter jag har installerat Blacksn0w
    har kört Blackra1n ett antal gånger nu
    Följt denna youtube videon (YouTube – How to Unlock 05.11.07 3.1.2 iPhone 3G and 3Gs FULL TUTORIAL!)

Någon som har haft samma problem och löst de?

Ruggigt svårt att säga vad det beror på. Gjorde du verkligen en komplett restore till 3.1.2 innan du körde Blackra1n? Hade du Ultrasn0w installerat innan? har du startat om? 1000 frågor…

Om allt misslyckas så gör om hela proceduren med rätt guide som du följer till punkt och pricka PC och Mac

morgan
    Member

@freebo 46826 wrote:

Ruggigt svårt att säga vad det beror på. Gjorde du verkligen en komplett restore till 3.1.2 innan du körde Blackra1n? Hade du Ultrasn0w installerat innan? har du startat om? 1000 frågor…

Om allt misslyckas så gör om hela proceduren med rätt guide som du följer till punkt och pricka PC och Mac

Jag har kört de två gånger till nu. utan något större resultat.
    Jag har ju följt instruktionerna utan att göra något annat
    innan kommer jag inte ihåg

men om man kör en total återställning genom menyn i iphonen
    och testar ännu en gång kanske de funkar?

Freebo
    Member

@morgan 46832 wrote:

Jag har kört de två gånger till nu. utan något större resultat.
    Jag har ju följt instruktionerna utan att göra något annat
    innan kommer jag inte ihåg

men om man kör en total återställning genom menyn i iphonen
    och testar ännu en gång kanske de funkar?

Jag har inte hört att det skall spela någon roll. Mitt råd är fortfarande att göra om proceduren, gick allt som det skulle enligt guiden eller stötta du på patrull någonstans?

morgan
    Member

@freebo 46848 wrote:

Jag har inte hört att det skall spela någon roll. Mitt råd är fortfarande att göra om proceduren, gick allt som det skulle enligt guiden eller stötta du på patrull någonstans?

allt går som de ska fram till man ska installera cydia och snow
    när jag försöker installera båda två på samma gång låser sig
    telefonen när log för snow kommer upp
    så jag har installerat dem för sig.

Freebo
    Member

@morgan 46852 wrote:

allt går som de ska fram till man ska installera cydia och snow
    när jag försöker installera båda två på samma gång låser sig
    telefonen när log för snow kommer upp
    så jag har installerat dem för sig.

Ok, den låser sig inte riktigt – ibland kan det ta flera minuter för den att presentera loggen. Skall fundera lite

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

Fantastiskt nu provade jag igen att köra Blacksn0w och nu fungerade det,wifi och Youtube och allt verkar fungera.Skillnaden denna gång är att nu när jag laddade ner Blackra1n så var Blacksn0w med i applikationen förra gången så var det inte med utan jag hämtade Blackra1n via Cydia.Såg även att mms och data inställningar fylldes i automatiskt då jag stoppade i jobbets Telenor kort,jag har för mig att man fick lägga in dem manuellt förr.

Bmode
    Member
    Post count: 201

hm… kanske har kommit upp förut men har inte hittat det iaf….
    Ngn som vet hur man gör för att utforska en Jailbreakad 3Gs (05.11.07) i t.ex.
    iPhone Explorer eller dylikt ?

Med 3G:n så fick jag upp de gamla hedliga mapparna som VAR, STASH, MOBILE osv.osv… nu får jag bara upp basic mapparna… ngn som vet ?

Freebo
    Member

@bmode 46867 wrote:

hm… kanske har kommit upp förut men har inte hittat det iaf….
    Ngn som vet hur man gör för att utforska en Jailbreakad 3Gs (05.11.07) i t.ex.
    iPhone Explorer eller dylikt ?

Med 3G:n så fick jag upp de gamla hedliga mapparna som VAR, STASH, MOBILE osv.osv… nu får jag bara upp basic mapparna… ngn som vet ?

lite osäker på vad du är ute efter, kolla filsystemet eller? “iFile” i Cydia eller vanlig SSH in i telefonen via puTTY på pc:n kanske

Bmode
    Member
    Post count: 201

@freebo 46869 wrote:

lite osäker på vad du är ute efter, kolla filsystemet eller? “iFile” i Cydia eller vanlig SSH in i telefonen via puTTY på pc:n kanske

Tänkte haxxa lite, har ett tema på 3G:n som jag gärna vill ha över i 3Gs men som sagt så gick det inte
    då det saknades en jävla massa mappar :S ! SSH är inget jag är intresserad av att testa, ngn annan lösning 🙂 ?

Freebo
    Member

afc2add i Cydia

larsson21
    Member
    Post count: 7

Tjenna !
    Jag har en iphone 2g som jag uppgradera till 3.1.2 !
    Men det låste ju sig…
    Och när jag testa med Blackrain så funkar det ej ?

Freebo
    Member

@larsson21 47026 wrote:

Tjenna !
    Jag har en iphone 2g som jag uppgradera till 3.1.2 !
    Men det låste ju sig…
    Och när jag testa med Blackrain så funkar det ej ?

På vilket sätt fungerar det inte, du behöver vara ngt mer specifik för att vi skall kunna vara behjälpliga =)

Har du kört allt (förutom att installera Blacksn0w i STEG 6) enligt denna guide? En 2G kan du jailbreaka med Blackra1n men du låser upp med Bootneuter, som du installerar via Cydia.

larsson21
    Member
    Post count: 7

Okej men ja det har jag och det står bara lika dant iphonen är dock från USA från början .. ?

Freebo
    Member

@larsson21 47029 wrote:

Okej men ja det har jag och det står bara lika dant iphonen är dock från USA från början .. ?

ok, men vad är det står? Hittar den ingen operatör eller kommer du inte in till menyerna/springboard?

H3NR11K
    Member

Har ni gjort så man ska göra?
    Plugga in telen
    stänga ned itunes
    köra blackra1n

Om det inte funkar på första så är det bara att testa på.. Prova att starta om telefonen.

Dock beror det på VAD det står…

Viewing 50 posts - 201 through 250 (of 377 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.