Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tillbehör & reservdelar › Skal & Skydd › Den stora tråden om Iphone skal/skydd
-
AuthorPosts
-
Kolla med seltom.se såg att de hade fotbollsskal
@Märdin 61739 wrote:
Har ett sådant fast blått, det enda negativa är att det skaver lite mot mitt invisible shield på framsidan. Detta har gjort att lite smuts har fastnat i kanten på invisible shield. Har du invisible shield rekommenderar jag inte det, har du ett billigt displayskydd eller ett som är lite mindre/större än IS så är det hur bra som helst!
Jag har inget displayskydd 🙂 men är det bra annars ?
@gurre 62048 wrote:
Jag har inget displayskydd 🙂 men är det bra annars ?
Skitbra! Smidigt att ta av och på om man vill, behövs dock bara tas av om du ska byta simkort. Den har en liten upphöjning på framsidan så om du lägger ner telefonen ligger inte skärmen mot ytan.
Det är inte alls så klibbigt som vissa andra mjuka skal och glider lätt ner och ut ur fickan. Har inte provat det men jag tror att iPhonen tål rätt så mycket högre fall även med bara ett så pass tunt skal.
Kan inte annat än säga: KÖP!@Märdin 62079 wrote:
Skitbra! Smidigt att ta av och på om man vill, behövs dock bara tas av om du ska byta simkort. Den har en liten upphöjning på framsidan så om du lägger ner telefonen ligger inte skärmen mot ytan.
Det är inte alls så klibbigt som vissa andra mjuka skal och glider lätt ner och ut ur fickan. Har inte provat det men jag tror att iPhonen tål rätt så mycket högre fall även med bara ett så pass tunt skal.
Kan inte annat än säga: KÖP!Okej, tror det blir ett köp 🙂
köpte ett grymt skal idag cm case mate på telenor store 195 kr. Man kanske kan få det betydligare billigare p en webbshopp men vad fan det känns riktigt nice i handen
@Märdin 62079 wrote:
Kan inte annat än säga: KÖP!Det gör den 🙂 tappade min från brösthöjd rätt ner i asfalten, inte en skråma 😀
Kolla på XXXXXXXXXX med jag snackade med dom o dom kommer att få in skitfräna fotbollsskal i olika ligor,, troligen efter helgen
kolla på XXXXXXXXXX många bra o billiga skal
@tallani 40081 wrote:
Jag undrar om det finns någon svensk butik/webbutik som säljer följande silicon case till iphone:
jag har beställt på XXXXXXXXX o även pratat med dom, dom kan tydligen fixa fram det mesta till iPhone även sånt dom inte har på sin hemsida,,,
vet nån i vilken affär jag kan hitta billiga bakskal till iphone 3g , skulle vara tacksam om jag fick ett svar
@VW BORA 63284 wrote:
vet nån i vilken affär jag kan hitta billiga bakskal till iphone 3g , skulle vara tacksam om jag fick ett svar
Om man lägger en massa pengar på en iPhone, vill man då verkligen köpa ett BILLIGT baksideskydd?
Gör en sökning på nätet, finns en del butiker på nätet.
IRL har du Macoteket, operatörsbutikerna (Telia osv) och Webhallen
@iPhoneButiken.se 63333 wrote:
Om man lägger en massa pengar på en iPhone, vill man då verkligen köpa ett BILLIGT baksideskydd?
Gör en sökning på nätet, finns en del butiker på nätet.
IRL har du Macoteket, operatörsbutikerna (Telia osv) och Webhallen
Varför betala mer än man behöver. Allt handlar ju om tycke och smak, samt om plånboken så klart. Det finns baksidesskal till din iPhone för 60-70 kr som ger ett utomordentligt skydd om du skulle tappa din iPhone, en del av dem är till och med riktigt snygga.
EX. för runt 90 kr. Snyggt och ger ett bra skydd.
Man kan få en iPhone gratis om man tecknar ett abonnemang, då kanske man inte har råd eller lust att köpa ett skydd för 500 kr. Man måste RESPEKTERA alla kunder och ge dem vad dom vill ha.
Till VW BORA
Det finns massa prisvärda baksidesskydd där ute, hoppas du hittar det du behöver.själv så köpte förra veckan mitt skal för endast 96 kr för ett skal som ser ut om iphonens baksida. jag köpte både glassskärm och skal därifrån. Fick varorna på posten efter 3 dagar med rekommenderat paket. jätte nöjd!
köpte på denna hemsida kom igen nu… ,detta skal köpte jag : iPhone 3G 3GS Fodral Skal 16 GB Svart
redigerat – skall du göra reklam så blir det till att betala /Freebo@applefanatikern 63465 wrote:
själv så köpte förra veckan mitt skal för endast 96 kr för ett skal som ser ut om iphonens baksida. jag köpte både glassskärm och skal därifrån. Fick varorna på posten efter 3 dagar med rekommenderat paket. jätte nöjd!
köpte på denna hemsida bleh ,detta skal köpte jag : iPhone 3G 3GS Fodral Skal 16 GB Svart
Detta låter som spam, men wtf.
Du vet att det skalet inte är lagligt för fem öre, right?
Nordic Apple Parts säljer det skalet olagligt, vilket borde få en att tänka både en och två gånger innan man handlar där.
Redigerat URLer /Freebo
scam??? inte riktigt haha…. asså? Det visste jag faktiskt inte? Beror det på att de är en apple logga på ? Jag har sett massor av liknande skal på olika hemsidor på nätet, har varit inne och tittat på MrGizmo, iphonebutiken och även mailshop etc och dem säljer också massa appleskal iphone skal. va jag vet så är finns det massvis med företag som tillverkar tredjepart skal och det är inte olagligt…aja då är väl alla olagliga, konstigt. spelar inte mig någon roll jag är nöjd och kommer fortsätta handla där. =)
Jepp, beror på Apple-logon.
Om du kollar oss igen så garanterar jag dig att vi INTE säljer något med Apple-logon på, inte heller någon produkt som Apple har designpatent på.
Bara för att M* och andra butiker säljer det, så betyder inte det att det är lagligt. Ungefär samma sak som att säga att bara för att Peter, Glenn och Sture säljer majja och inte åkt dit, så är det lagligt 😉
Intressant diskussion, jag driver som bekant också en iphonetillbehörsbutik. Vi har varit noga med att inte sälja något med Apples logo på. Menar du att MrGizmo bryter mot lagen?
@dojdoj 63427 wrote:
Varför betala mer än man behöver. Allt handlar ju om tycke och smak, samt om plånboken så klart. Det finns baksidesskal till din iPhone för 60-70 kr som ger ett utomordentligt skydd om du skulle tappa din iPhone, en del av dem är till och med riktigt snygga.
EX. för runt 90 kr. Snyggt och ger ett bra skydd.
Man kan få en iPhone gratis om man tecknar ett abonnemang, då kanske man inte har råd eller lust att köpa ett skydd för 500 kr. Man måste RESPEKTERA alla kunder och ge dem vad dom vill ha.
Till VW BORA
Det finns massa prisvärda baksidesskydd där ute, hoppas du hittar det du behöver.men det finns för 150-200 och det är dyrt 🙁 men vet du nån affär typ som el giganten eller onoff eller nåt 🙁
@VW BORA 63512 wrote:
men det finns för 150-200 och det är dyrt 🙁 men vet du nån affär typ som el giganten eller onoff eller nåt 🙁
Vill du ha en fysisk affär så beror det på vart du bor? På nätet finns massa seriösa bra webbshoppar.
@dojdoj 63510 wrote:
Menar du att Mr* bryter mot lagen?
Enligt vår uppfattning, ja.
@dojdoj 63427 wrote:
Man får inte en iPhone gratis, man lägger upp en avbetalningsplan.
Det är lite som att säga att köpa hus endast kostar 10% (eller vad kontantinsatsen är) eftersom resten betalas av varje månad.
Din kommentar om respekt gentemot kunder lämnar vi obesvarad för att inte orsaka meningslös pajkastning i tråden.
@dojdoj 63516 wrote:
Vill du ha en fysisk affär så beror det på vart du bor? På nätet finns massa seriösa bra webbshoppar.
jag bor i västerås men skulle kunna åka till stockholm en dag och köpa ett skal om det finns billiga där 🙁 så jag undrar om det finns runt om västerås eller i västerås
@VW BORA 63560 wrote:
jag bor i västerås men skulle kunna åka till stockholm en dag och köpa ett skal om det finns billiga där 🙁 så jag undrar om det finns runt om västerås eller i västerås
Känner inte till Västerås. Det låter som att det kan bli ett dyrt skal om du ska åka till Stockholm. Varför inte bara beställa ett på nätet?
@dojdoj 63650 wrote:
Känner inte till Västerås. Det låter som att det kan bli ett dyrt skal om du ska åka till Stockholm. Varför inte bara beställa ett på nätet?
rädd att bli lurad, det sättet som jag vill betala är så här, dom skickar med posten jag går till ica betalar och tar min post det är 100 % säker, altså du vet väl sån här post grejs som finns nästan på alla ica affär, aa så det skulle bli bra, VILL INTE BLI LURAD 🙁
Postförskott kallas betalsättet.
Det du kan göra är att beställa emot faktura. Fakturan ska vanligtvis betalas inom 10-14 dagar. Om du inte får ordern kan du alltid bestrida fakturan och då är det upp till butiken att bevisa att du fått något.
Det finns väldigt få butiker på nätet som lurar kunder. Jag har själv handlat online sen 2001(?) och än så länge inte blivit utsatt för nånting.
Att åka från Västerås till Stockholm för att inte bli lurad av en webshop är något min nu framlidne farfar kanske skulle ha gjort…=) Jag har säkerligen handlat över 1000 gånger på nätet och aldrig blivit rippad, det enda du skall tänka på är att vara normalt källkritisk och är du det minsta osäker på butikens legitimitet så Googla dem.
Go on, take the plunge! 😉
ok nån som vet en billig affär på nätet som är säker , eller några bra rekomendationer
Någon som vet ett bra läder case till iPhone 3GS som INTE har någon “knapp” eller dylikt?
Alltså, den får gärna ha ett “lock” men bara den inte går att “låsa”, tycker det är väldigt jobbigt om man t.ex bara ska kolla klockan.
SÅ ett läder case UTAN rem/knapp etc.
@ihaamster 63682 wrote:
Någon som vet ett bra läder case till iPhone 3GS som INTE har någon “knapp” eller dylikt?
Alltså, den får gärna ha ett “lock” men bara den inte går att “låsa”, tycker det är väldigt jobbigt om man t.ex bara ska kolla klockan.
SÅ ett läder case UTAN rem/knapp etc.
Inte riktigt säker på vad du letar efter men det finns läderfodral med en “flärp” där du drar upp telefonen (t ex Curve Stripe Premium Leather iPhone Case – Flera färger – iPhonebutiken.se), men de är inte så smidiga om man bara ska kolla klockan.
Sen finns det läderfodral med magnetlås, som borde vara relativt enkla att öppna (t ex Krusell Orbit – iPhonebutiken.se).
Du har ingen bild eller länk till ett fodral som uppfylller dina krav, eller visasr vad du är ute efter? 🙂
@iPhoneButiken.se 63683 wrote:
Inte riktigt säker på vad du letar efter men det finns läderfodral med en “flärp” där du drar upp telefonen (t ex Curve Stripe Premium Leather iPhone Case – Flera färger – iPhonebutiken.se), men de är inte så smidiga om man bara ska kolla klockan.
Sen finns det läderfodral med magnetlås, som borde vara relativt enkla att öppna (t ex Krusell Orbit – iPhonebutiken.se).
Du har ingen bild eller länk till ett fodral som uppfylller dina krav, eller visasr vad du är ute efter? 🙂
Var precis sånna jag menade att jag INTE ville ha.
Aja, min kompis har ett fodral som är ett sånt jag vill ha, kan ju ta ett foto på det..EDIT: Precis ett sånt HÄR, fast i läder då förstås…
@ihaamster 63708 wrote:
Var precis sånna jag menade att jag INTE ville ha.
Aja, min kompis har ett fodral som är ett sånt jag vill ha, kan ju ta ett foto på det..EDIT: Precis ett sånt HÄR, fast i läder då förstås…
Typ Stilrent läderfodral med ljus insida – iPhonebutiken.se ?
Jag köpte ett skärmskydd men lyckas inte få det bra då det bara blir bubblor, what to do? Va iofs ett billigt från tradera, ska man satsa på dyrare även när det gäller sånt?
@daughterofrock 63742 wrote:
Jag köpte ett skärmskydd men lyckas inte få det bra då det bara blir bubblor, what to do? Va iofs ett billigt från tradera, ska man satsa på dyrare även när det gäller sånt?
Det krävs tid och man måste vara tålmodig.
Om man köper Invisible Shield så är knepet att använda rikligt med vätskan som följer med.
Dyrare brukar (tyvärr) inte vara enklare att applicera.
@iPhoneButiken.se 63712 wrote:
Typ Stilrent läderfodral med ljus insida – iPhonebutiken.se ?
Var precis ett sånt jag menade, tackar 🙂
@ihaamster 63756 wrote:
Var precis ett sånt jag menade, tackar 🙂
Grejhöjta 🙂 Hoppas du blir nöjd, annars får du hojta till.
Vad är grejen med iphonebutiken? Får man ens hålla på och spamma så med sin egen hemsida? Du har betalat Admin för att inte bli utkickad va? Visst e d så? 🙂 Jag tror dom flesta fattar det!
Jag registrerade mig nyligen på hemsidan för att få svar på en del frågor, men vad är meningen att ställa en fråga när jag ändå vet att svaret kommer övermannas av iphone butiken som kommer skrika ut att just HAN har det. Jo tack, vi fattar. Men jag vill veta om det finns andra tips, vilket alla nog vill med sina frågor!
Du trycker ner alla andra hemsidor och framhävar din egen hela tiden. Och så fort någon bara säger ordet “case” så är du i farten “det har vi:)” eller någon säger “var kan man köpa detta?” så är du i farten “det har vi:)”. Och när någon nämner en annan hemsida så är du snabb med att säga något töntigt om den sidan och istället försöker visa dig bättre.
Hur går det med butiken egentligen? Du kanske kan köpa en annonsplats istället för att sitta och göra annonser själv hela dagarna?
Detta är väl ett FORUM? Man ska tipsa varandra och fråga och hjälpa varandra och bolla frågor? Jag tycker du missbrukar detta till din fördel allt för mycket. Ingen får ut något av det mer än du. De flesta andra hemsidorna som säljer delar (mr gizmo, nordicappleparts och my trendyshop) har mycket större sortiment, enklare hemsidor, seriösare (då d inte sitter hela dagarna framför forum) och är till stor del mycket mer framgångsrika än dig.
För att inte förstöra forumet och för att mer folk ska kunna ge sina ideer och tips så tycker jag att Admin borde för allas skull göra sig av med iphone butiken. Om det nu inte är så att Admin och iphonebutiken är samma person.
Är det någon som håller med eller är emot detta (nej inte du iphonebutiken, var tyst för en gångs skull).
Han har kontaktat Admin på den här sidan och har därmed rätten att säga vad han vill i detta forum! Om han nu har det hära “caset” som en viss person söker och denna person nu är nöjd så varför i hela friden ska du komma och gnälla här… Jag tror att Admin har kontroll på allt…
///Cappe
Välkommen till forumet HerrOlsson! Ja, detta är ett forum och ingen gratis affischeringsplats för företagare, vi har en strikt policy och kastar nästan dagligen ut förstagångspostare som med taffliga inlägg uppenbarligen hissar sina egna produkter. Vi tillåter leverantörer att svara på frågor som i denna tråd, de finns här för att hjälpa och det är trist om du tycker att det skapar orättvisa fördelar, det står dock var och en fritt att flytta sina begränsade marknadsföringsresurser mellan olika kanaler. Vi har till exempel Telias kundtjänst som användare, redo att besvara frågor och jag hoppas att även Tre och Telenor vill haka på…
Jag kan hålla med om att en del av de senaste inläggen i just denna tråd har balanserat på en fin linje, vi bevakar dock allt som händer och går det för långt igen – ja då kommer den lilla kvasten fram 😉
Nu när jag ändå är på besök i forumets utkant… Är det någon annan än jag som upplever att SwitchEasy Colors (svart) – iPhonebutiken.se börjar glappa efter ett tag? Trots att jag aldrig tar av det så är passformen inte alls lika tight som när skalet var nytt. Mitt är ca 5mm för långt :/
@herrolsson 63798 wrote:
Vad är grejen med iphonebutiken? …..
Eftersom du tilltalar oss (vi är ett företag, believe it or not), så tänker vi svara.
Vi finns på detta, och många andra forum, för att försöka hjälpa till. Ibland genom att svara på frågor (3 poster ovanför ditt så svarar vi på en fråga), ibland genom att tipsa om andra produkter, ibland genom att tipsa om produkter vi säljer och ofta för att lyssna efter tips på produkter/tjänster/nyheter.
Vi försöker hålla länkandet till ett minimum, men ibland är det enklare (be någon söka efter “Stilrent läderfodral med ljus insida” skulle vara någorlunda drygt).
Vi har inte betalat något för att inte bli bannade. Vi annonserar på många ställen (inom kort, även iphoneinfo.se tror jag bestämt), detta betyder inte att vi inte kan vara delaktiga i diskussioner som pågår.
När har vi tryckt ner någon annan butik? Vi håller oss borta från pajkastning, vi behöver inte det. Eller syftar du på att vi påpekade att nånting var olagligt?
Och blir man mindre seriös för att man pratar med folk som är intresserade av samma sak? Gör vår Facebook-grupp oss mindre seriösa? Gör vårt twittrande oss mindre seriösa? Det handlar om att nå ut, att prata med sina kunder och lyssna på dem.
Om det nu är så att alla andra butiker har större sortiment än oss, varför behöver ens folk ställa frågor här? Och varför väljer ANDRA användare att länka till produkter i vår butik?
För att avsluta, vi ber om ursäkt för om vi länkat för mycket (för vi antar att det är just länkandet som varit störande). Det är inte vår avsikt. Vi vill självklart inte att forumet blir en stor spam-fest.
@freebo 63822 wrote:
Nu när jag ändå är på besök i forumets utkant… Är det någon annan än jag som upplever att SwitchEasy Colors börjar glappa efter ett tag? Trots att jag aldrig tar av det så är passformen inte alls lika tight som när skalet var nytt. Mitt är ca 5mm för långt :/
Hur länge har du haft det (på)?
Det ska självklart inte börja glappa. Undra om användandet av dockningskontakten “drar ut” fodralet lite?
Inte hört från någon annan kund som haft det problemet (inte en enda reklamation av Colors än – ta i trä!)
Vill du reklamera det så går det självklart bra.
@iPhoneButiken.se 63824 wrote:
Hur länge har du haft det (på)?
Det ska självklart inte börja glappa. Undra om användandet av dockningskontakten “drar ut” fodralet lite?
Inte hört från någon annan kund som haft det problemet (inte en enda reklamation av Colors än – ta i trä!)
Vill du reklamera det så går det självklart bra.
Nja, har väl haft det (på) sedan december. Dockningskontakten borde inte påverka då den inte kommer i ‘kontakt’ med skalet på det sättet. Får se om jag fortsätter reta mig på det 🙂
Skulle behöva lite tips på skydd och fodral till min 3gs:a som jag beställde i Fredags och nu sitter och väntar på. Det jag vill ha svar på är egentligen vilket skyddsuppsättning jag skall använda, dvs. vilken skärmskydd och fodral-aktigt skydd, det ska vara tåligt men inte för stort och klumpigt. Någon som har erfarenhet att dela med sig av?
@mrsmart 64892 wrote:
Skulle behöva lite tips på skydd och fodral till min 3gs:a som jag beställde i Fredags och nu sitter och väntar på. Det jag vill ha svar på är egentligen vilket skyddsuppsättning jag skall använda, dvs. vilken skärmskydd och fodral-aktigt skydd, det ska vara tåligt men inte för stort och klumpigt. Någon som har erfarenhet att dela med sig av?
Jag gillar personligen inte silikon fodral eftersom att telefonen lätt fastnar i fickan då. Dem är i regel lite billigare än andra fodral men tycker itne det är värt att köpa’t i alla fall.
Jag kör på Incase slider som är ett hårt två delat skal som finns i massa färg kombinationer. Jag tycker det är rätt glassigt. Kör med vitt atm och det är riktigt cleant och snyggt. Det kostar ca 400 på appstore.seKöp och du blir nöjd garanterat!
@anteup 65492 wrote:
Jag gillar personligen inte silikon fodral eftersom att telefonen lätt fastnar i fickan då. Dem är i regel lite billigare än andra fodral men tycker itne det är värt att köpa’t i alla fall.
Jag kör på Incase slider som är ett hårt två delat skal som finns i massa färg kombinationer. Jag tycker det är rätt glassigt. Kör med vitt atm och det är riktigt cleant och snyggt. Det kostar ca 400 på appstore.seKöp och du blir nöjd garanterat!
Tack för tipset, men har lagt en beställning på en Switcheasy Vulcan, det har fått fin kritik och priset var överkomligt. Och om det visar sig dåligt kan man alltid byta, jag ska då ha ditt förslag i åtanke.
Nu letar jag även efter bra displayskydd, någon som har förslag? (Vet att IS fungerar förhållandevis dåligt på iPhone som jag förstått det).
@mrsmart 65498 wrote:
Nu letar jag även efter bra displayskydd, någon som har förslag? (Vet att IS fungerar förhållandevis dåligt på iPhone som jag förstått det).
Fungerar (förhållandevis) dåligt med iPhone?
Vi säljer flera hundra varje månad och har inga klagomål.
(edit: förutom klagomål från folk som misslyckats med att sätta dit dem, men det är väldigt väldigt få)
Baksidan är otroligt svår att sätta dit, men om du bara ska ha framsidan så funkar IS ypperligt (kom bara ihåg att använda MYCKET av sprejen som medföljer)
@iPhoneButiken.se 65503 wrote:
Fungerar (förhållandevis) dåligt med iPhone?
Vi säljer flera hundra varje månad och har inga klagomål.
(edit: förutom klagomål från folk som misslyckats med att sätta dit dem, men det är väldigt väldigt få)
Baksidan är otroligt svår att sätta dit, men om du bara ska ha framsidan så funkar IS ypperligt (kom bara ihåg att använda MYCKET av sprejen som medföljer)
Instämmer! Skölden fungerar riktigt bra.
Att applicera skölden är inte alls något problem, jag gjorde det på en 40 minuters rast.
Har man bara 2 händer och lite känsla så fixar man det lätt.
Min IS kommer f.ö från er 🙂@iash 65504 wrote:
Instämmer! Skölden fungerar riktigt bra.
Att applicera skölden är inte alls något problem, jag gjorde det på en 40 minuters rast.
Har man bara 2 händer och lite känsla så fixar man det lätt.
Min IS kommer f.ö från er 🙂🙂
Tilläggas ska kanske att IS har livstidsgaranti (dock inte emot felapplicering)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.