Den stora tråden om Iphone skal/skydd

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tillbehör & reservdelar Skal & Skydd Den stora tråden om Iphone skal/skydd

Viewing 50 posts - 151 through 200 (of 278 total)
  • Author
    Member
    Post count: 199

@mrsmart 64892 wrote:

Skulle behöva lite tips på skydd och fodral till min 3gs:a som jag beställde i Fredags och nu sitter och väntar på. Det jag vill ha svar på är egentligen vilket skyddsuppsättning jag skall använda, dvs. vilken skärmskydd och fodral-aktigt skydd, det ska vara tåligt men inte för stort och klumpigt. Någon som har erfarenhet att dela med sig av?

Detta är utan tvekan det bästa skal jag testat, displayskydd ingår, kolla videon för att få en bättre inblick om hur det ser ut. Det är bl.a jag som driver denna butik. Detta skall finns att köpa från de flesta välsorterade internetbutiker som säljer iPhonetillbehör.
    CandyShell från Speck

mrsmart
    Member
    Post count: 287

@iPhoneButiken.se 65503 wrote:

Fungerar (förhållandevis) dåligt med iPhone?

Vi säljer flera hundra varje månad och har inga klagomål.

(edit: förutom klagomål från folk som misslyckats med att sätta dit dem, men det är väldigt väldigt få)

Baksidan är otroligt svår att sätta dit, men om du bara ska ha framsidan så funkar IS ypperligt (kom bara ihåg att använda MYCKET av sprejen som medföljer)

Okej, då har jag helt och hållet misstolkat IS, har på flera ställen läst av den framförallt tar bort en stor del av touch-känslan (mer än andra liknande skal). Men då jag inte vill vara fördomsfull får jag ta tillbaks det jag tidigare sagt och ta mig en funderare på vilket skydd jag ska ha.
    Tack för svar.

iPhoneButiken.se
    Member
    Post count: 118

@mrsmart 65527 wrote:

Okej, då har jag helt och hållet misstolkat IS, har på flera ställen läst av den framförallt tar bort en stor del av touch-känslan (mer än andra liknande skal). Men då jag inte vill vara fördomsfull får jag ta tillbaks det jag tidigare sagt och ta mig en funderare på vilket skydd jag ska ha.
    Tack för svar.

En del tycker att känslan inte är densamma som utan, men det är kanske inte så konstigt då IS har lite av en annan textur än skärmen (vilken delvis hjälper emot fettfläckar/fingeravtryck).

Personligen så tycker jag inte att det är nån speciellt stor skillnad, men alla är vi olika 🙂

MrGizmo.se
    Member
    Post count: 2

Hej Daniel.
    Jag vet att vi är konkurrenter när det gäller iphone tillbehör. Det är bara bra för köparna.

Tycker det är mycket dåligt att skriva ner oss så här i forum trådar.
    Har du problem med en produkt som du inte gillar hos MrGizmo får du börja med att kontakta oss.
    Vi är mycket tydliga med vad som original eller kompatibelt, vi säljer inga kopior som du påstår. Vi lägger mycket tid på att hitta bra produkter. Däremot lägger vi ingen tid att skriva osanningar eller förstöra för konkurrenter.

Gör det du är bra på istället.

Vänligen men bestämt
    Andreas Cermak
    CEO Norden
    Du når mig på info@mrgizmo.se

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Jag skulle också vilja veta vad iphonebutiken.se bygger dessa anklagelserna på. Jag har handlat hos MrGizmo förut och kollade även i deras hemsida när jag först läste kommentarerna men jag har inte kunnat se nån kopia med Apple logo på. Att anklaga en annan företag för att bedriva en olaglig verksamhet är väldigt allvarlig och kan förstöra dess rykte och affärer. Om inte iphonebutiken.se har nån grund för dessa anklagelser så kommer jag att radera de posterna.

iPhoneButiken.se
    Member

Skälet till att Mr* nämndes var för att användaren Applefanatikern nämnde dem.

Det kanske var dåligt skrivet och vi borde inte lagt in något namn (admin: feel free att redigera).

Men fakta kvarstår, att sälja produkter med Apple-logo ELLER utskärning i form av logon är olagligt, om inte licens finns.

Även produkter som inte har logon på sig kan vara olagliga att importera då Apple äger en hel uppsjö av designpatent (som i princip säger “du får inte designa/importera/sälja något som liknar våra produkter utan en licens från oss”).

Om man går till OHIM – Search registered Community designs: RCD-Online, klickar på “Search Online” och gör en sökning på “Owner” “is” “Apple” så kommer dessa upp.

Några nämnvärda är t ex 000644000-0002 / 000678016-0001 (som täcker hörlurar/headset) och 000748298-0003 / 000748298-0001 / 000748298-0004 / 000748298-0006 (som täcker dockningsstationen).

Om någon är mer nyfiken på Apples designpatent och varumärke så går det bra att ta kontakt med Bird & Bird som har hand om Apples (design)patent/varumärke: Bird & Bird – Stockholm

Även Tullverket Kontakta oss – Tullverket [NS4 version] borde kunna hjälpa till på att svara på eventuella frågor om detta.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Vi tycker det är bra att butikerna finns här och svarar hjälper användarna med sina produktval. Fler inlägg liknande de senaste tolererar vi dock inte, de tillför absolut nada för slutanvändaren – det är säljarens ansvar att se till att butiken har erforderliga rättigheter att saluföra varorna.

Vi sätter där P för debatten som får fortsätta på annan plats, kanske över en pilsner på neutral mark.

MrGizmo.se
    Member
    Post count: 2

Tack PonnyBoy, Daniel (iphonebutiken.se) som man säkert förstår är det inte så kul att få anklagelser från en konkurrent på ett öppet forum. Dom har allt att tjäna på att säga dåliga saker om oss. En seriös aktör borde inte göra på detta sätt. Det finns andra sätt att få kunder på.

Vänligen
    Andreas

Freebo
    Member

Vad sa jag precis i posten ovanför din?

iPhoneButiken.se
    Member

För att försöka liva upp stämningen här inne så tänkte jag att vi kunde dela ut lite skal.

Vi har nyligen spelat in en reklamfilm och skalen som användes där kan vi av förståeliga skäl inte sälja (förpackningarna är brutna).

Det handlar om:
    6 st Puro Cover iPhone 3G – Svart (Puro Cover iPhone 3G – Svart – iPhonebutiken.se)
    8 st Puro Cover iPhone 3G – Silver (Puro Cover iPhone 3G – Silver – iPhonebutiken.se)
    10 st Elago S2 Case – Vit (Elago S2 Case – Vit – iPhonebutiken.se)

Vill du ha ett skal, släng iväg ett PM med önskat skal (gärna ett backup-alternativ om det du vill ha tagit slut) och adress så kirrar vi resten.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@iPhoneButiken.se 65831 wrote:

För att försöka liva upp stämningen här inne så tänkte jag att vi kunde dela ut lite skal.

Vi har nyligen spelat in en reklamfilm och skalen som användes där kan vi av förståeliga skäl inte sälja (förpackningarna är brutna).

Det handlar om:
    6 st Puro Cover iPhone 3G – Svart (Puro Cover iPhone 3G – Svart – iPhonebutiken.se)
    8 st Puro Cover iPhone 3G – Silver (Puro Cover iPhone 3G – Silver – iPhonebutiken.se)
    10 st Elago S2 Case – Vit (Elago S2 Case – Vit – iPhonebutiken.se)

Vill du ha ett skal, släng iväg ett PM med önskat skal (gärna ett backup-alternativ om det du vill ha tagit slut) och adress så kirrar vi resten.

24st. Från att klockan var 17.36, hur många minuter dröjer det innan alla är slut?

iPhoneButiken.se
    Member

@mossarelli 65835 wrote:

24st. Från att klockan var 17.36, hur många minuter dröjer det innan alla är slut?

På snart 90 minuter har endast 2 gått åt. I den här takten så är alla slut om 18 timmar. Trodde folk skulle vara mer på hugget.

Folk kanske äter middag just nu?

Freebo
    Member

Middagen är över, rasa in i tråden och hugg nu!

mrsmart
    Member
    Post count: 287

Själv paxade jag ett Elago skal gratis för ett par timmar sedan. Väldigt trevligt initiativ från iPhonebutikens sida, förtroende barometern slår i taket. Passa på alla “iPhonare”.

Alven73
    Member
    Post count: 31

Ett svart alt. silverskal skulle sitta fint.

Jonas Alvkäll
    Månvägen 2
    38631 Färjestaden

Alven73
    Member

Jonas Alvkäll
    Månvägen 2
    38631 Färjestaden

Alven73
    Member

Jonas Alvkäll
    Månvägen 2
    38631 Färjestaden

Alven73
    Member

Jonas Alvkäll
    Månvägen 2
    38631 Färjestaden

Alven73
    Member

Jonas Alvkäll
    Månvägen 2
    38631 Färjestaden

iPhoneButiken.se
    Member

@alven73 65871 wrote:

Vi skickar idag, så bör det ha kommit över bron tills imorgon 🙂

iPhoneButiken.se
    Member

Kvar efter natten & morgonen:

2 st Elago S2 Case – Vit
    2 st Puro Cover iPhone 3G – Silver

Freebo
    Member

@iPhoneButiken.se 65876 wrote:

Kvar efter natten & morgonen:

2 st Elago S2 Case – Vit
    2 st Puro Cover iPhone 3G – Silver

Ja om ingen annan anmäler sig så önskar sig hustrun ett Elago S2 Case – Vit =)

iPhoneButiken.se
    Member

@freebo 65877 wrote:

Ja om ingen annan anmäler sig så önskar sig hustrun ett Elago S2 Case – Vit =)

Som dom säger, what the wife wants, the wife gets.

Freebo
    Member

@iPhoneButiken.se 65878 wrote:

Som dom säger, what the wife wants, the wife gets.

Hon är vacker men glömsk. Hon menade ett Puro Cover iPhone 3G – Silver

iPhoneButiken.se
    Member

Heh, inga problem, har ändrat.

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

jag får tacka iphonebutiken.se för att ni skickade idag ett “Puro Cover Silver”
    förväntade mig att dom skulle vara slut, men ikke ^^ tack igen

edit: är det något fel på mina ögon, eller har freebo bara 23inlägg?

iPhoneButiken.se
    Member

@pongo 65881 wrote:

jag får tacka iphonebutiken.se för att ni skickade idag ett “Puro Cover Silver”
    förväntade mig att dom skulle vara slut, men ikke ^^ tack igen

Our pleasure 🙂

@pongo 65881 wrote:

Min gissning är att räknaren började om från 0.

Freebo
    Member

@pongo 65881 wrote:

jag tyckte jag hade för många inlägg 😮 – så nollställde

raekaN
    Member
    Post count: 139

Väldigt trevligt inititiv av Iphonebutiken.se!!

Uppskattas 🙂

Valde ett Elago S2, tackar så mycket!

iPhoneButiken.se
    Member

Så, då var skalen borta.

Tack för hjälpen 😉

Freebo
    Member

tack for initiativet Daniel, mycket uppskattat. Vi ser fram mot att se reklamfilmen 😉

iPhoneButiken.se
    Member

En liten förhandstitt på skådisarna i filmen (som BÖR komma i början av nästa vecka): Bilder frn inspelningen

mossarelli
    Member

Coolt.

Alltså på mindre än 24 timmar lyckades ni bli av med alla skal. Hallelujah

Hejmer
    Member
    Post count: 13

Snabbt levererat me ett vitt elago dök upp hos mig redan idag:)

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

Här trillade det också ner ett skal i brevlådan 🙂 Det tackar vi Daniel på iPhonebutiken för. tack:)

Freebo
    Member

Tack och bock även här

imported_Thian
    Member

Gjorde en liten tabbe här…

Jag försökte kränga över skalet över min IS, resulterade i något skrynkliga hörn 😛

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

blev lite förvånad, blev skickat igår o kom fram till umeå idag,
    älskar det nya skalet! tack ännu en gång iphonebutiken.se (daniel tydligen)

edit: efter att ha sätt hur skådisarna är sminkade, så blev jag nyfiken på reklamfilmen, länka så fort ni har den

imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

@thian 65988 wrote:

Gjorde en liten tabbe här…

Jag försökte kränga över skalet över min IS, resulterade i något skrynkliga hörn 😛

Märkligt. Själv fick jag också mitt skal idag (Tack Daniel), satte på det på min iphone. Inga problem alls med min IS

/iA i blå tornet

mossarelli
    Member

Tackar iPhonebutiken (Daniel).

img0104y.jpg
    Helnöjd! Känns redan självklart i handen. 😀

img0105se.jpg
    Vad ska jag göra med dessa? Har dem vita gått ut eller kan jag använda dem fortfarande?

iPhoneButiken.se
    Member

@mossarelli 65999 wrote:

Tackar iPhonebutiken (Daniel).

(stoor bild)
    Helnöjd! Känns redan självklart i handen. 😀

(stoor bild)
    Vad ska jag göra med dessa? Har dem vita gått ut eller kan jag använda dem fortfarande?

Varsågod!

Små bilder 😉

De vita funkar fortfarande, dock tog jag mig inte tiden att kolla upp vilka som redan är befintliga kunder och vilka som är nya, så jag tänkte att jag skickar ut 3 visitkort till alla som fick ett skal. Antingen kunde man använda själv, eller ge till kompis(ar).. var min tanke.

PaddeSan
    Member
    Post count: 41

Damn, synd att man missade denna tråd. Har själv aldrig ägt skal… får bli på tiden att man kanske inskaffar en.

nilsalexander
    Member
    Post count: 4

nice!

diflover
    Member
    Post count: 178

Produkt: Silikon skal
    1. DealExtreme
    2. Fördelar:
    + Passar bra.
    + Gör vad det ska
    + Snyggt
    Nackdelar:
    Jag skulle säga att det inte finns några nackdelar.
    Men finns ett litet minus.
    – Kan vara lite svårt att använda ljud av/på knappen, då skalet står ut där.
    Det är det enda enligt mig.
    3. $1.74 = 14,36kr!!
    4. Jag ger det 9 i betyg, för det funkar perfekt! 🙂

Länk/Info: DealExtreme: $1.74 Silicone Case for iPhone (Black) Det är fri frakt över HELA världen från DealExtreme, vilket är mycket positivt.
    Om någon av er skulle vilja ha detta skal, men vill inte beställa från kina.
    Så kan ni skicka ett Pm till mig så kan jag ta hem det till er. 🙂

Bilder:

sku_11687_1.jpg
    sku_11687_2.jpg

imported_Thian
    Member

@iash 65993 wrote:

Märkligt. Själv fick jag också mitt skal idag (Tack Daniel), satte på det på min iphone. Inga problem alls med min IS

/iA i blå tornet

Var det Elago S2 Case – Vit ?

iPhoneButiken.se
    Member

@pongo 65989 wrote:

blev lite förvånad, blev skickat igår o kom fram till umeå idag,
    älskar det nya skalet! tack ännu en gång iphonebutiken.se (daniel tydligen)

Varsågod!

@pongo 65989 wrote:

edit: efter att ha sätt hur skådisarna är sminkade, så blev jag nyfiken på reklamfilmen, länka så fort ni har den

Nu är den (äntligen!) uppe: Reklamfilm – iPhonebutiken.se

Cophe
    Member
    Post count: 1079
    Quote:

Snyggt jobbat.

imported_Thian
    Member

@iPhoneButiken.se 66214 wrote:

Riktigt skön 🙂

iPhoneButiken.se
    Member

Vi tackar för komplimangerna!

Freebo
    Member

Jag hoppas mitt skal satt på en av damerna 😉

Viewing 50 posts - 151 through 200 (of 278 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.