Har du uppdaterat din 3GS till 3.1.3 av misstag? Se hit!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Har du uppdaterat din 3GS till 3.1.3 av misstag? Se hit!

Viewing 50 posts - 701 through 750 (of 859 total)
  • Author
    Member
    Post count: 8

@h3nr11k 60954 wrote:

Om Fw 3.2 ska ha multitasking så ska det fungera lika bra om du jailbreakat.. Inga funktioner försvinner vid jb..

Jo det var det jag tänkte 🙂 Sitter o ångrar nu att jag uppdaterade till 3.1.3. Det finns absolut inget sätt att jailbreaka om man inte sparade sina SHSH hos cydia när 3.1.2 var akutellt? Basebandet gör mig inget men jailbrake hade varit sjysst 🙂

-XA-
    Member
    Post count: 9

Jag har en iPhone 3GS med nya bootloadern. Körde förut 3.1.2 jailbreakad och snow:ad med blackrain och snow den fungerade perfekt i 3 månader. Sedan vrålhängde sig telefonen och vägrade starta. Det blev efter att telefonen hängt sig och jag resettat nätverksinställningarna. Man kom bara till äpplet sedan startade den om av sig själv. Blackrain kunde inte starta telefonen längre. Testade att köra in 3.1.2 igen ca 10ggr på olika sätt men det gick inte. Eftersom jag hade sparat SHSH filerna i Cydia trodde jag att det skulle gå att nedgradera från 3.1.3 till 3.1.2 så jag installerade 3.1.3. Sen har jag försökt nedgradera utan framgång. Undra vad jag gör för fel? Jag behöver inte låsa upp basebandet eftersom jag kör “rätt” simkort om ni förstår vad jag menar. Jag vill bara Jailbreaka telefonen och köra in mina favvo apps backgrounder, multiflow och runkeeper pro… Har startat telefonen i både DFU mode och restore mod och lagt till cydias server adress i hosts filen. är det ngt jag har missat? Det ska väl gå? Är det bara att fortsätta tills det går? Jag får bara felmedelande att det är en ipsw fil som inte är kompatibel med min modell. Ngn som har tips?

Tack för ett bra forum!

Vasastan
    Member
    Post count: 21

@cuowee 60978 wrote:

Jo det var det jag tänkte 🙂 Sitter o ångrar nu att jag uppdaterade till 3.1.3. Det finns absolut inget sätt att jailbreaka om man inte sparade sina SHSH hos cydia när 3.1.2 var akutellt? Basebandet gör mig inget men jailbrake hade varit sjysst 🙂

hittade detta igår, och min iphone är på lagning så vet ej om det fungera.. men det är kanske värd och testa.

How to Downgrade from 3.1.3 to 3.1.2 iPhone 3GS | Free iPhone Movie,iphone, iPad,iPod touch Apps Review

download på länken funkar inte, men jag hittade det här
    The Firmware Umbrella: iPhone 3GS, iPod Touch 2G/3G 3.1.3 Support

Cuowee
    Member
    Post count: 8

@-=XA=- 61005 wrote:

Jag har en iPhone 3GS med nya bootloadern. Körde förut 3.1.2 jailbreakad och snow:ad med blackrain och snow den fungerade perfekt i 3 månader. Sedan vrålhängde sig telefonen och vägrade starta. Det blev efter att telefonen hängt sig och jag resettat nätverksinställningarna. Man kom bara till äpplet sedan startade den om av sig själv. Blackrain kunde inte starta telefonen längre. Testade att köra in 3.1.2 igen ca 10ggr på olika sätt men det gick inte. Eftersom jag hade sparat SHSH filerna i Cydia trodde jag att det skulle gå att nedgradera från 3.1.3 till 3.1.2 så jag installerade 3.1.2. Sen har jag försökt nedgradera utan framgång. Undra vad jag gör för fel? Jag behöver inte låsa upp basebandet eftersom jag kör “rätt” simkort om ni förstår vad jag menar. Jag vill bara Jailbreaka telefonen och köra in mina favvo apps backgrounder, multiflow och runkeeper pro… Har startat telefonen i både DFU mode och restore mod och lagt till cydias server adress i hosts filen. är det ngt jag har missat? Det ska väl gå? Är det bara att fortsätta tills det går? Jag får bara felmedelande att det är en ipsw fil som inte är kompatibel med min modell. Ngn som har tips?

Tack för ett bra forum!

Testa att köra Freebos guide på sida 1. Om de inte funkar så läs igenom alla sidor. Om inte annat så kommer du nog lära dig något nytt på vägen 🙂

-XA-
    Member

@cuowee 61007 wrote:

Testa att köra Freebos guide på sida 1. Om de inte funkar så läs igenom alla sidor. Om inte annat så kommer du nog lära dig något nytt på vägen 🙂

Det har jag självklart gjort. Glömde skriva det. Jag tänkte bara höra om ngn med min bootloader, jag tror den heter iboot (den senaste) och baseband 05.12.01 har klarat att nedgradera en 3GS telefon från 3.1.3? Telefonen har varit jailbreakad och SHSH är sparat för 3.1.2 i cydia. Har skummat igenom all text i tråden men ser ingen som har exakt samma som jag.

-XA-
    Member

Felmedelandet jag får när jag följer guiden på sid 1 är:

IPhone-enheten “iphone” kunde inte återställas. Den här enheten kan inte använda de begärda bygget.

och med en annan activated ipsw fil får jag felmedelande 1600

Det står i guiden:

“Stöter du på Error 1601, 1602, 1600 så sätt telefonen i DFU-läge och försök igen.”

Ska man starta om telefonen? Räcker det inte med att dra ur USB kabeln och sätta i den igen? Telefonen är ju redan i DFU-mode.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Nej, bättre att börja om från början

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@vasastan 61006 wrote:

hittade detta igår, och min iphone är på lagning så vet ej om det fungera.. men det är kanske värd och testa.

How to Downgrade from 3.1.3 to 3.1.2 iPhone 3GS | Free iPhone Movie,iphone, iPad,iPod touch Apps Review

download på länken funkar inte, men jag hittade det här
    The Firmware Umbrella: iPhone 3GS, iPod Touch 2G/3G 3.1.3 Support

Ingen har fått det att funka.. Jag provade för ett tag sedan och det fuckade bara upp telen totalt..

-XA-
    Member

Det är alltså ingen som har lyckats med nedan?

“Jag tänkte bara höra om ngn med min bootloader, iboot (den senaste) och baseband 05.12.01 har klarat att nedgradera en 3GS telefon från 3.1.3? Telefonen har varit jailbreakad och SHSH är sparat för 3.1.2 i cydia. Har skummat igenom all text i tråden men ser ingen som har exakt samma som jag.”

Jag fortsätter och startar om telefonen i DFU mode några gånger till och försöker installera 3.1.2.

Det verkar som jag får fel 1600 på den versionen som är 3.1.2 activated och felet, passar ej med denna enhet på den vanliga standard 3.1.2 ipsw-filen.

Hör av mig om jag gör några framsteg.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@-=XA=- 61027 wrote:

Det är alltså ingen som har lyckats med nedan?

“Jag tänkte bara höra om ngn med min bootloader, iboot (den senaste) och baseband 05.12.01 har klarat att nedgradera en 3GS telefon från 3.1.3? Telefonen har varit jailbreakad och SHSH är sparat för 3.1.2 i cydia. Har skummat igenom all text i tråden men ser ingen som har exakt samma som jag.”

Jag fortsätter och startar om telefonen i DFU mode några gånger till och försöker installera 3.1.2.

Det verkar som jag får fel 1600 på den versionen som är 3.1.2 activated och felet, passar ej med denna enhet på den vanliga standard 3.1.2 ipsw-filen.

Hör av mig om jag gör några framsteg.

Judå, det är många som har lyckats nergradera från 3.1.3 till 3.1.2 med SHSH sparad i cydia. Det du ska göra är att nergradera med en orörd 3.1.2 ipsw, nerladdnings länk finns i första posten. Läs igenom guiden i första Posten ordentligt och gör exakt som det står, ibland så måste man starta om datorn efter att amn redigerat Host filen. Ibland måste man också prova på andra datorer och olika OS. Har du uppdaterat till 3.1.3 genom iTunes så kommer du inte att kunna nergradera din baseband så upplåsningen är kört för din del. Dessutom om du har uppdaterat ditt baseband så kommer du att få error 1015 i slutet av återställningen och det är normalt, då ska du stänga av iTunes och använda dig av Quickpwn för att komma ut ur recovery mode.

-XA-
    Member

@ponyboy 61029 wrote:

Judå, det är många som har lyckats nergradera från 3.1.3 till 3.1.2 med SHSH sparad i cydia. Det du ska göra är att nergradera med en orörd 3.1.2 ipsw, nerladdnings länk finns i första posten. Läs igenom guiden i första Posten ordentligt och gör exakt som det står, ibland så måste man starta om datorn efter att amn redigerat Host filen. Ibland måste man också prova på andra datorer och olika OS. Har du uppdaterat till 3.1.3 genom iTunes så kommer du inte att kunna nergradera din baseband så upplåsningen är kört för din del. Dessutom om du har uppdaterat ditt baseband så kommer du att få error 1015 i slutet av återställningen och det är normalt, då ska du stänga av iTunes och använda dig av Quickpwn för att komma ut ur recovery mode.

Härligt att höra! Det gör inget att baseband är låst behöver inte låsa upp den eftersom jag använder den operatör den är låst till.

Jag har följt guiden på sid 1 men även testat olika ispw-filer.
    Har testat på 3 olika Mac datorer men har ingen PC att testa på tyvärr. Får väl installera windows 7 på macen men det verkar ju sjukt mkt jobb. Det borde ju gå att göra detta i macos också. Man kan väl använda blackrain för att komma ur recovery mode också? Quickpown fungerar ju bara i windows.

Den där umbrella då? Är det ngt som kan hjälpa mig?

-XA-
    Member

Här är den guide jag har kört för att ändra hostfilen i macosx. Jag kan inte garantera att den fungerar men det verkar som om host filen blir rätt.

Hur man ändrar Host filen för att lura iTunes i MacOSX:

Open terminal write: sudo nano /etc/hosts

paste:

74.208.10.249 gs.apple.com

…on the bottom of the file like this:

# Host Database
    #
    # localhost is used to configure the loopback interface
    # when the system is booting. Do not change this entry.
    ##
    127.0.0.1 localhost
    255.255.255.255 broadcasthost
    ::1 localhost
    fe80::1%lo0 localhost
    74.208.10.249 gs.apple.com

then:

press: ctrl o

press: enter

press: ctrl x

done!

Kan även vara bra att köra denna:

Kan tipsa om ett bra kommando man skriver i terminalen för att tömma dns cachen

skriv:

dscacheutil –flushcache

Ponyboy
    Member

@-=XA=-

Jag är ingen höjdare på mac så jag kan inte komma på några tips där men det du kan göra istället för att installera W7 på din mac är att prova det hos nån kompis som har Windows. Du ska inte heller prova olika ipsw filer, det enda filen du behöver prova är 3Gs 3.1.2 orginal filen som finns i guiden i första posten.

Sen finns det ju olika lösningar för de olika error meddelanden som man får i iTunes så det är bra om du beskriver vilken error meddelande du får. “This request isnt awailable for this requested build” är den jobbigaste, har ingen förklaring till den om du är säker på att du har gjort allting rätt och din 3.1.2 SHSH har sparats i cydias server. Det enda lösningen till den hittills har varit att försöka tills det går.

Umbrella kan du använda om du är osäker på om din 3.1.2 SHSH har sparats hos cydia och om du vill kan du hämta din SHSH från cydia och dirigera iTunes till din egen dator med hjälp av tinyss. Det tjänar du inte mycket på för att förutom att det är komplicerad så gör den precis samma sak som om du kopplar dig till cydias server genom att ändra host filen.

-XA-
    Member

Hej och tack för svaret. Jag får med orginal 3.1.2 filen alltid :
    “This request isnt awailable for this requested build”
    Det känns som om det är så att min itunes inte får kontakt med cydia.
    Undra om det kan vara ngt med portarna i gatewayen men de ska vara öppna hos mig. Det kan också vara så att min guide jag använt för att ändra hosts-filen inte fungerar.

Ska pröva hos en kompis som har en PC med XP ikväll.
    Jag kommer inte att ge mig!

-XA-
    Member

Lyckades precis installera 3.1.2 över 3.1.3 på min 3GS med nyaste firmware och nyaste baseband! Jag lånade en kompis gamla sunkiga bärbara PC med XP och vips så fungerade det att installera 3.1.2. Det fungerade inte alls på macen.

Nu verkar dock basebandet 05.12.01 slutat att fungera! Det fungerar alltså inte att ringa från telefonen! Fungerar inte kombinationen 3.1.2 och 05.12.01 baseband?

Redigerat:

Efter ett till försök så fungerade även basebandet och jag kan ringa!!! Jag är så glad! Tack för hjälpen!

Nu kommer jag äntligen sova gott! Godnatt!

chriiis1
    Member
    Post count: 3

@-=XA=- 61058 wrote:

Lyckades precis installera 3.1.2 över 3.1.3 på min 3GS med nyaste firmware och nyaste baseband! Jag lånade en kompis gamla sunkiga bärbara PC med XP och vips så fungerade det att installera 3.1.2. Det fungerade inte alls på macen.

Nu verkar dock basebandet 05.12.01 slutat att fungera! Det fungerar alltså inte att ringa från telefonen! Fungerar inte kombinationen 3.1.2 och 05.12.01 baseband?

Redigerat:

Efter ett till försök så fungerade även basebandet och jag kan ringa!!! Jag är så glad! Tack för hjälpen!

Nu kommer jag äntligen sova gott! Godnatt!

Riktigt kul!!

Jag befinner mig i samma situation som du befann dig i! Har levt utan min iPhone i över en vecka nu, känns trist.

Jag har gjort precis allting du försökt göra och jag är 100% säker på jag tröck på “Make my life easier”. Så jag får hitta nån polare med xp och hoppas på det allra bästa!

EDIT
    Nope, gick inte :/ Får väll testa på någons windows 7/Mac..

elmi
    Member
    Post count: 20

Jag vet att det här är helt fel ställa att posta detta på men jag har ett problem och vill inte starta en ny tråd.

Jag har använt temat Illumine ett bra tag och har nu tagit bort det, men vissa av app ikonerna är fortfarande likadana som dom var i temat, t.ex väder ikonen.

Hjälp! har avinstallerat winterboard och tagit bort allt från illumine. (tror jag, ^^,)

super störigt, vill inte ominstallera min iphone för då måste jag installera allt igen >.<

elmi
    Member

Jag vet att det här är helt fel ställa att posta detta på men jag har ett problem och vill inte starta en ny tråd.

Jag har använt temat Illumine ett bra tag och har nu tagit bort det, men vissa av app ikonerna är fortfarande likadana som dom var i temat, t.ex väder ikonen.

Hjälp! har avinstallerat winterboard och tagit bort allt från illumine. (tror jag, ^^,)

super störigt, vill inte ominstallera min iphone för då måste jag installera allt igen >.<

Freebo
    Member

Elmi, ladda hem iWipeCache från Cydia

elmi
    Member

hittar det inte i cydia :S

elmi
    Member

hittade det 😉

mikeybo
    Member
    Post count: 64

Hejsan

Jag JB min iphone 3gs förut . men sen hängde den sig och var tvungen upgradera till 3.1.3

nu tänkte jag höra om det går att jb .

när jag kollar i detta så står det att shsh filen är sparad.

RCfmoSAkp.jpg

frågan är om det går eller inte

Freebo
    Member

@mikeybo 61141 wrote:

Hejsan

Jag JB min iphone 3gs förut . men sen hängde den sig och var tvungen upgradera till 3.1.3

RCfmoSAkp.jpg

Ja, det skall gå att nedgradera till 3.1.2 och jailbreaka den igen. Skulle du behöva låsa upp den så går ju inte det just nu (eftersom du har baseband 05.12.01) men att JBa fungerar alltså

-XA-
    Member

När jag följde guiden på sid 1 så fungerade inte sista steget med att köra quickpwn så jag körde blackra1n istället och efter andra försöket så fungerade både jailbreaken och basebandet på min 3GS med nyaste baseband och 3.1.3 nedgraderat till 3.1.2.

Den som har sparat SHSH filer med Cydia behöver alltså inte vara orolig det går att negradera! Det enda som inte går att göra är att låsa upp operatörslåsningen på nya basebandet. Min erfarenhet är endå att motagningen blir sämre när man gör det. Telefonen bryter oftare samtalen när den byter mast verkar det som. Nu med nyaste baseband (oupplåst) har jag inte haft det problemet.

Det är bara att köra guiden på sid 1 tills det går! Testa på alla olika operativsystem du har tillgång till och glöm inte att ändra hosts-filen rätt. Stämmer inte hosts-filen så vägrar iTunes att installera. Fungerar det inte på 10:de försöket byt dator/os.

Ge inte upp!

mikeybo
    Member

@-=XA=- 61146 wrote:

När jag följde guiden på sid 1 så fungerade inte sista steget med att köra quickpwn så jag körde blackra1n istället och efter andra försöket så fungerade både jailbreaken och basebandet på min 3GS med nyaste baseband och 3.1.3 nedgraderat till 3.1.2.

Den som har sparat SHSH filer med Cydia behöver alltså inte vara orolig det går att negradera! Det enda som inte går att göra är att låsa upp operatörslåsningen på nya basebandet. Min erfarenhet är endå att motagningen blir sämre när man gör det. Telefonen bryter oftare samtalen när den byter mast verkar det som. Nu med nyaste baseband (oupplåst) har jag inte haft det problemet.

Det är bara att köra guiden på sid 1 tills det går! Testa på alla olika operativsystem du har tillgång till och glöm inte att ändra hosts-filen rätt. Stämmer inte hosts-filen så vägrar iTunes att installera. Fungerar det inte på 10:de försöket byt dator/os.

Ge inte upp!

att den är låst till Telia spelar ingen roll . men att få den JB är fan guldvärt
    har testat ca 5gånger nu ska testa några gånger till sen bli testa andra datorer . Host filen är ändrad iaf.

Pinging gs.apple.com [74.208.10.249] with 32 bytes of data:

Reply from 74.208.10.249: bytes=32 time=175ms TTL=52
    Reply from 74.208.10.249: bytes=32 time=177ms TTL=52

Ponyboy
    Member

@mikeybo 61141 wrote:

Hejsan

RCfmoSAkp.jpg

Du har gjort fel i sökningen!! Du ska välja “iPhone 3Gs – 3.1.2” för du vill väl nergradera till fw 3.1.2 och för det behöver du din 3.1.2 SHSH. Om du inte får error i Umbrella och det står att din 3.1.2 SHSH är sparad så kan du använda guiden i första posten för att nergradera, men om den inte kan hitta din 3.1.2 SHSH så är nergradering omöjligt.

Freebo
    Member

Pony: good catch…

mikeybo
    Member

upp som en Sol.
    sen föll man ner på marken igen .. GAAAA

Ponyboy
    Member

@mikeybo 61150 wrote:

upp som en Sol.
    sen föll man ner på marken igen .. GAAAA

Sorry!

Nu slipper du iaf ändlösa misslyckade försök. Håll ut 3.1.3 jailbreak är inte så långt borta, sommaren är snart här.

friSAT
    Member
    Post count: 7

Raderad post

cl0r
    Member
    Post count: 4

det här verkar vara den mest lämpliga tråden för min fråga.

jag har uppgraderat till 3.1.3 och nedgraderat tillbaka till 3.1.2, men nu har jag problemet att jag inte har någon tillgång till inställningar för operatör. det finns ej heller någon signalstyrka.

jag har tidigare använt mig av ett abonnemang från tele2 och antog att problemet uppkom p.g.a. att det nya baseband:et inte gick att låsa upp, men efter att ha skaffat ett telia refill-kort verkar det som att inställningarna (och tillika mottagningen) bara kommer fram när jag kör 3.1.3.

jag har återställt nätverksinställningarna och tagit bort så mycket gamla inställningar för upplåsning och nätfunktionalitet som jag kunnat, men utan resultat.
    är det så dumt att baseband 05.12.xx enbart fungerar med 3.1.3 och om så är fallet, hur ska jag bäst gå till väga för att försäkra en bra jailbreak av 3.1.3?

tack på förhand!

//ragnar
    modell: 3gs (a1303)
    operativsystem: iphone os 3.1.2 (7d11)
    modem firmware: baseband 05.12.01
    jailbreak-mjukvara: blackra1n

p.s. om det skulle vara så bra att det finns en metod att låsa upp med baseband 05.12.xx hade även detta naturligtvis varit guld.

Freebo
    Member

@cl0r 61252 wrote:

det här verkar vara den mest lämpliga tråden för min fråga.

jag har uppgraderat till 3.1.3 och nedgraderat tillbaka till 3.1.2, men nu har jag problemet att jag inte har någon tillgång till inställningar för operatör. det finns ej heller någon signalstyrka.

jag har tidigare använt mig av ett abonnemang från tele2 och antog att problemet uppkom p.g.a. att det nya baseband:et inte gick att låsa upp, men efter att ha skaffat ett telia refill-kort verkar det som att inställningarna (och tillika mottagningen) bara kommer fram när jag kör 3.1.3.

jag har återställt nätverksinställningarna och tagit bort så mycket gamla inställningar för upplåsning och nätfunktionalitet som jag kunnat, men utan resultat.
    är det så dumt att baseband 05.12.xx enbart fungerar med 3.1.3 och om så är fallet, hur ska jag bäst gå till väga för att försäkra en bra jailbreak av 3.1.3?

tack på förhand!

//ragnar
    modell: 3gs (a1303)
    operativsystem: iphone os 3.1.2 (7d11)
    modem firmware: baseband 05.12.01
    jailbreak-mjukvara: blackra1n

p.s. om det skulle vara så bra att det finns en metod att låsa upp med baseband 05.12.xx hade även detta naturligtvis varit guld.

cl0r, välkommen till forumet

Om du lyckats nedgradera från 3.1.3 till 3.1.2 så skall det fortfarande gå att ringa med den officiella operatören telefonen är bunden till. Är du säker på att telefonen är bunden till Telia och det fortfarande inte fungerar så rekommenderar jag dig att återställa till 3.1.2 igen, läs inte in någon gammal backup utan testa SIM-kortet direkt. Fungerar det nu att ringa så jailbreaka telefonen, använd om möjligt RedSn0w eller PwnageTool och inte Blackra1n, testa sedan med Telia SIM igen.

Upplåsning för baseband 05.12.01 kommer att dröja en stund till, troligen kommer det under sommaren i samband med att Apple släpper nästa fw/baseband release.

Ponyboy
    Member

@cl0r

Att operatörs inställningarna har försvunnit från Inställningar menyn beror på att din iPhone inte har aktiverats korrekt. Jag antar att du istället för att aktivera med rätt simkort jailbreakade direkt med blackra1n. Blackra1n haktiverar i vanliga fall iPhone på fw 3.1.2 men inte om du har uppdaterat basebandet till 05.12.01.

Mitt råd är att återställa igen och när du får error 1015 stänga iTunes och använda Quickpwn för att komma ut ur recovery mode. Sen koppla den igen till iTunes med ett simkort som din iPhone är låst till och aktivera den korrekt. Efter att du aktiverat den så kan du jailbreaka igen med blackra1n eller redsn0w men du blir tvungen att använda den “rätta” operatören tills en upplåsning för 05.12.01 kommer.

cl0r
    Member

@ freebo
    @ ponyboy

tack för svaren, ska testa och återkommer med en rapport om vad som funkat.

cl0r
    Member

ytterligare problem.
    den versionen .ipsw-filen verkar inte fungera med någon av versionerna av quickpwn jag testat.
    är det någon som vet var kan man hitta en version som fungerar med http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-7270.20091008.phn32/iPhone2,1_3.1.2_7D11_Restore.ipsw ?

Freebo
    Member

@cl0r 61277 wrote:

ytterligare problem.
    den versionen .ipsw-filen verkar inte fungera med någon av versionerna av quickpwn jag testat.
    är det någon som vet var kan man hitta en version som fungerar med http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-7270.20091008.phn32/iPhone2,1_3.1.2_7D11_Restore.ipsw ?

Den som sist stötte på just det problemet tror jag kom vidare genom att läsa denna post

Vidare, är du säker på att filen verkligen har extension .ipsw eller laddade du ned den med Internet Explorer?

Försök även ladda ned den igen

cl0r
    Member

@ freebo

ska titta på posten. tack! =]
    jag laddade ner filen med senaste versionen av firefox.

givememoney
    Member
    Post count: 70

Jag var ju så dum så jag uppdaterade min iPhone 3gs men den nya 3.1.3 men kan jag ändå nergradera den har provat de på första sidan många gånger men inget resultat hoppas ni kan ge bra svar. jag vill ju kunna jailbreaka den?

MVH Jimmy

Ponyboy
    Member

@givememoney 61566 wrote:

Jag var ju så dum så jag uppdaterade min iPhone 3gs men den nya 3.1.3 men kan jag ändå nergradera den har provat de på första sidan många gånger men inget resultat hoppas ni kan ge bra svar. jag vill ju kunna jailbreaka den?

MVH Jimmy

Som det står i guiden så går det endast att nergradera en 3Gs om man har sparat sin SHSH i cydias server innan feb/2010. Det går inte att jailbreaka en 3Gs på fw 3.1.3 och kan du inte nergradera så kan du inte heller jailbreaka.

Braxen
    Member
    Post count: 212

hej jag har en 3gs med 3.1.2 och är behov av upplåsning pom den skulle crasha och måste återställa den kan jag då använda shsh file jag sparar i umbrella???

Chrisofsweden
    Member

Hej,

Jag har en 3GS med 3.1.2. Hur gör jag enklast för att återställa
    till 3.1.2 från en IPSW-fil? Har laddat ner filen från iClarified men när jag väljer den filen i Itunes “kontrollerar” itunes med apple att jag får göra restoren och nekar återställningen. I detta skede har jag bara haft telefonen inkopplad till datorn påslagen. Inte i DFU eller Recovery Mode. När jag satte den i DFU-läge fick jag inget meddelande från iTunes att den hittat telefon i Recovery-läge…

Hur gör jag? Vill inte “råka” göra nåt fel så jag får 3.1.3.

Post flyttad till passande tråd /Freebo

Freebo
    Member

@chrisofsweden 61753 wrote:

Hej,

Jag har en 3GS med 3.1.2. Hur gör jag enklast för att återställa
    till 3.1.2 från en IPSW-fil? Har laddat ner filen från iClarified men när jag väljer den filen i Itunes “kontrollerar” itunes med apple att jag får göra restoren och nekar återställningen. I detta skede har jag bara haft telefonen inkopplad till datorn påslagen. Inte i DFU eller Recovery Mode. När jag satte den i DFU-läge fick jag inget meddelande från iTunes att den hittat telefon i Recovery-läge…

Hur gör jag? Vill inte “råka” göra nåt fel så jag får 3.1.3.

Post flyttad till passande tråd /Freebo

Chris, se första posten i denna tråd.

Chrisofsweden
    Member

@freebo 61756 wrote:

Chris, se första posten i denna tråd.

Tack. Restore is on the way 🙂

snowdonia_90
    Member

Hej
    Det är så att jag laddade ner afc2add från cydia med min iphone g3s, fick starta om den efter installationen av programet och fick sedan upp usb kabeln till itunes på skrämen. Använde mig av blackra1n för att få den normal igen, men använde mig av blackra1n nc1 istället för nc3 och fick upp ängel på bilden med ett snurrande hjul längst ner på skärmen som varade i flera minuter, vet inte om jagt stängde av iphonen eller satte den i dfu mode men nu är den fast. Det är en svart skräm bara. Itunes känner igen den och ber mig att återställa den osv. Har för mig att jag har ett shsh sparad men fick min ihpone efter 4/2, har sett att det står att jag har ett shsh sparat varje gång jag har varit inne på cydia. Men hur ska jag göra med den nu förrutom att göra en hel återställning? Har testa det mesta men den verkar död. Har tstat det som står på första inlägget på första sidan men får upp en rutan att iphonen inte är edgible.

Kan jag använda mig av redsn0w med ispwn från första inlägget?

Ponyboy
    Member

@snowdonia_90 61986 wrote:

Hej
    Det är så att jag laddade ner afc2add från cydia med min iphone g3s, fick starta om den efter installationen av programet och fick sedan upp usb kabeln till itunes på skrämen. Använde mig av blackra1n för att få den normal igen, men använde mig av blackra1n nc1 istället för nc3 och fick upp ängel på bilden med ett snurrande hjul längst ner på skärmen som varade i flera minuter, vet inte om jagt stängde av iphonen eller satte den i dfu mode men nu är den fast. Det är en svart skräm bara. Itunes känner igen den och ber mig att återställa den osv. Har för mig att jag har ett shsh sparad men fick min ihpone efter 4/2, har sett att det står att jag har ett shsh sparat varje gång jag har varit inne på cydia. Men hur ska jag göra med den nu förrutom att göra en hel återställning. Har testa det mesta men den verkar död. Har tstat det som står på första inlägget på första sidan men får upp en rutan att iphonen inte är edgible.

Fick du din iPhone efter den 4:e feb så kan du endast ha 3.1.3 SHSH sparad och då kan du inte nergradera till 3.1.2.

snowdonia_90
    Member

@ponyboy 61988 wrote:

Fick du din iPhone efter den 4:e feb så kan du endast ha 3.1.3 SHSH sparad och då kan du inte nergradera till 3.1.2.

Jahaa, finns det någonting som jag kan göra för att ta den ut ur detta läge utan att göra en återställning via itunes?

den är ju bara i dfu mode tror jag. Vad händer om jag jb den med redsn0w?

Hubbe
    Member
    Post count: 15

Halloj. frugan uppdaterade sin 3gs i går så klart till det senaste
    3.1.3 och 05.12.01. Den har varit tidigare varit jailbreakad på 3.1.2. Har tryckt på Make My Life Easier” i Cydia 20100120. Har kört guiden på 3 olika datorer me OS XP,7, Firefox, men på samtliga kommer bara rutan i iTUnes “Kunde inte återställas. Den här enheten kan inte använda det begärda bygget.” Är det bara att vänta på nästa jail kommer eller??

tehfiskk
    Member
    Post count: 154

@hubbe 62321 wrote:

3.1.3 och 05.12.01. Den har varit tidigare varit jailbreakad på 3.1.2. Har tryckt på Make My Life Easier” i Cydia 20100120. Har kört guiden på 3 olika datorer me OS XP,7, Firefox, men på samtliga kommer bara rutan i iTUnes “Kunde inte återställas. Den här enheten kan inte använda det begärda bygget.” Är det bara att vänta på nästa jail kommer eller??

har du ändrat din hostfil så att gs.apple.com pekar på cydias server? detta krävs för att återställa till 3.1.2.

finns massa info om detta på forumet.

Freebo
    Member

@hubbe 62321 wrote:

Det beror på NÄR du tryckte på “Make My Life Easier”, för att denna guide skall fungera måste du ha gjort det innan den februari månad kickade in, give or take ngn dag.

Hubbe
    Member
    Post count: 15

@freebo 62399 wrote:

Det beror på NÄR du tryckte på “Make My Life Easier”, för att denna guide skall fungera måste du ha gjort det innan den februari månad kickade in, give or take ngn dag.

Gjorde det runt den 20:e jan och hostfilen är ändrad, men ändå får jag inte till det 🙁

Viewing 50 posts - 701 through 750 (of 859 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.