Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › iPhone 3.0 jailbreak
-
AuthorPosts
-
konstigt att man ska kunna jailbreaka itouch 1g och inte 2g om jag har uppfattat det hela rätt?
Jag får oxå 1600… =/
EDIT: Står att man kan testa med en annan USB när jag googlade lite…
@gelegrodan 34658 wrote:
Öppna terminalen, leta rätt på mappen där du har ipsw filen, kör “md5 filen.ipsw”
Posta output 😉Tack, där lärde jag mej nått nytt :laugh: Iaf, output:
13f108714117797a8f8ca98ff9ba496e
@mekke 34660 wrote:
Tack, där lärde jag mej nått nytt :laugh: Iaf, output:
13f108714117797a8f8ca98ff9ba496e
Har aldrig kört OSX 🙂
Blä, fast i error 1600, blir att prova att nergradera till 2.2.1 (om det nu vill sig), jailbreka det, och sen uppdatera utan dfu/restore-mode till din ipsw fil.Edit: And its a match (md5 hashen)
1600. Fan va CP.
@mossarelli 34662 wrote:
1600. Fan va CP.
Provar om det är 64bit itunes som spökar, kan inte nergradera heller. error 1600.
Provar på laptopen strax, återkommer 😛Du behöver inte pröva där heller. Jag fick 1600 när jag skulle nedgradera till 2.2.1.
Nej jag ska pröva en clean install och sen återställa utan DFU.Men DFU-mode heter “Återhämtningsläge” på svenska eller?
Får själv error 1604, så det verkar som det är olika felsvar.
Mekke!? Vart ääääär du? vad valde du?
To everyone who is getting the “error: 1600” message:
This is caused by you incorrectly check or unchecking the option “Has this phone been pwned before?” option. If you just downloaded the .ipsw because you are waiting on quickpwn you have only 2 options:
1)keep downloading them until you find the correct one
2)wait for quickpwn and make the setting EXACTLY right for your deviceIf you are on a mac just simply create a new .IPSW using pwnagetool with the correct settings for your device
Hmm kan detta vara nåt ?
To everyone who is getting the “error: 1600” message:
This is caused by you incorrectly check or unchecking the option “Has this phone been pwned before?” option. If you just downloaded the .ipsw because you are waiting on quickpwn you have only 2 options:
1)keep downloading them until you find the correct one
2)wait for quickpwn and make the setting EXACTLY right for your deviceIf you are on a mac just simply create a new .IPSW using pwnagetool with the correct settings for your device
*EDIT* Too late verkar det som 😛
Jag får oxå 1604 om jag inte är i DFU-mode…
jahapp jag åkte precis ifrån mac:en. Någon som kan göra en ny ipsw fil ?
Retligt. Ska kolla devblog.
Länk från ISPAZIO
MEGAUPLOAD – The leading online storage and file delivery service
Resultat:
Den bootar om till Restore läge (aka. itunes-pil-usb) och sen händer inget, avslutades med ett error 1604 😉@gelegrodan 34683 wrote:
Resultat:
Den bootar om till Restore läge (aka. itunes-pil-usb) och sen händer inget, avslutades med ett error 1604 😉mm…. Förbereder iPhone för återställning..
Jo, så blev det med den första oxå…testat från DFU oxå?
Så det funkar inte med den där spazio guiden?
Nä, den startar om i återställning…dfu är när skärmen är helt svart… Avstängd -> Power + Home i 10sek -> Home i 10sek…
Fick samma som dig Gelegrodan.
Nej jag skiter i detta nu.
matteh80;34688 wrote:nä, Den Startar Om I återställning…dfu är När Skärmen är Helt Svart… Avstängd -> Power + Home I 10sek -> Home I 10sek…1600.
Jo, men hur svårt kan det vara för nån att fixa en fil som funkar… Alla här har en telefon som haft jailbreak förut va?
Men stod det inte att om man haft det NÅN gång så ska man kryssa i “Yes” rutan när man fixar sin custom firmware? Alltså i 2.2.1 eller liknande…
For those with the 1600 Error:
I had the same problem when I tried it for the first time. After researching around, these were my steps:
1 -I moved all files from /Library/Itunes/Device Support and /Library/Itunes/Iphone Software Update into a temp folder.
2 – Exited the DFU mode by pressing both Home and Sleep buttons at the same time until the Iphone restarted.
3 – Ran Pwnage again.
4 – Itunes recognized the Recovery mode, so I pushed Restore while holding the Alt/Option button.
5 – JB !Vad innebär library för en windowsanvändare då?
Har en ny fil som kan funka.. Den är inte uppe än, men snart 😉
http://files.getdropbox.com/u/1118863/iPhone1%2C2_3.0_7A341_Custom_Restore.ipsw
Och library för en Windows-användare är nog ……/Användarnamn/AppData/Roaming/Apple Computer, men jag är inte säker.. Leta runt 🙂
@matteh80 34695 wrote:
For those with the 1600 Error:
I had the same problem when I tried it for the first time. After researching around, these were my steps:
1 -I moved all files from /Library/Itunes/Device Support and /Library/Itunes/Iphone Software Update into a temp folder.
2 – Exited the DFU mode by pressing both Home and Sleep buttons at the same time until the Iphone restarted.
3 – Ran Pwnage again.
4 – Itunes recognized the Recovery mode, so I pushed Restore while holding the Alt/Option button.
5 – JB !Vad innebär library för en windowsanvändare då?
C:Documents and SettingsAdministratorApplication DataApple ComputeriTunes
Schysst Mekke! Nä, det tipset var totalt värdelöst…ska ta mig en cigg, en folköl o lite mackor o vänta på att det går att ladda hem din fil! =)
Hoppas jag vaknar imorrn av att ultrasn0w är släppt 🙂
Själv har men en original 3.0 firmware som ligger å väntar på macintosh hd. Som senare ska få krypa in i min lille iphone och göra den en version äldre! Sen skall det till att jailbreakas! Godnatt allesammans, sitt inte uppe för länge!
Fan har knappt hängt med 😀 Fullt upp med att fira midsommar 😀
Hoppas nån är vaken…
Äre värt att tanka hem quickpwn iaf? quickpwn 3.0 som finns på dev-teams sida? Eller väntar man fortfarande till imorgon? 😀@gelegrodan 34705 wrote:
Tror någon har druckit för mycket, eller inte läser, som .. många inte verkar klara av 😉
Man läser väll det man vill se kanske
Va säger ni? ska man tanka hem det iaf? Lär ju inte komma nån ny verre till imorgon?
Har inte ens uppat till 3.0 😀Nä, det kommer inte nån ny version av pwnagetool så dra hem det du!
@klon 34708 wrote:
Va säger ni? ska man tanka hem det iaf? Lär ju inte komma nån ny verre till imorgon?
Har inte ens uppat till 3.0 😀Jag ser bara PwnageTool_3.0.dmg och det är för mac, vart ser du QuickPWN 3.0 ?
Aaah sorry okej då … ja vaffan jag kallar de nog lite fel 😀
Jag drar hem PwnageTool… skönt med en uppsjö olika datorer 😀Quickpwn har inte släppts…
EDIT: Nu laddar jag hem Mekkes fil o ska kika om den funkar, annars ger jag upp o hoppas på bra nyheter från dev-team imorgon…
Asså, vrf får alla 1600 hela tiden? 🙁 Blir snart lite arg på detta.. :mad2:
Aja, jag är för trött för att göra nått åt det nu 🙁 Och när jag är pigg nog att göra nått finns nog QuickPwn :laugh:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.