iPhone 3.0 jailbreak

Viewing 50 posts - 151 through 200 (of 492 total)
  • Author
    Member
    Post count: 81

Nu har jag lyckats! (Jäkligt seg nu)

Här kommer filen som jag skapade i Pwnage.
    Jag använde DFU läget på telefonen, om ni inte får det att fungera prova i DFU

Ha det gött och hoppas ni lyckas.

iPhone1,2_3.0_7A341_Custom_Restore.ipsw (download torrent) – TPB

gelegrodan
    Member
    Post count: 111

@sarkostik 34721 wrote:

Nu har jag lyckats! (Jäkligt seg nu)

Här kommer filen som jag skapade i Pwnage.
    Jag använde DFU läget på telefonen, om ni inte får det att fungera prova i DFU

Ha det gött och hoppas ni lyckas.

iPhone1,2_3.0_7A341_Custom_Restore.ipsw (download torrent) – TPB

Med Windows? itunes 8.2 ?

sarkostik
    Member
    Post count: 81

@gelegrodan 34722 wrote:

Med Windows? itunes 8.2 ?

Skapad med Pwnage i MacOS och installerad i iTunes8.2
    Bör ju fungera i Windows oxå

gelegrodan
    Member
    Post count: 111

1245469378491.png
    Okej… Jag kan inte sms, inte ringa, inte edge’a, inte 3G’a, inte… Men den är jailbreakad! Mission Done!

…Ja jag får väl försöka mer efter lite sömn (om inte quickpwn hinner ut före)

(På Windows det här då)

Okej nu lite senare, 06:00… Tänkte att det här kan väl inte vara SÅ svårt att fixa, and here we are:

1245470849508.png
    La in ett litet “proof” med hjälp av sbsetting “fastnote”

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Äntligen!

Den här guiden kom kl 7, du som läser detta 6 timmar eller senare kan alltid vänta en liten stund på DevBlog, NOT!
    High 5.

Läs igenom hela guiden innan du gör den.

Stäng av itunes.

Ladda ner WinPwn Beta RapidShare: Easy Filehosting
    Ladda ner 2.0.2http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-5241.20080818.t5Fv3/iPhone1,2_2.0.2_5C1_Restore.ipsw FW till 3G
    Skaffa även 3.0 Custom pwnd restore från någon av länkarna i tråden.
    TorrentTack till Sarkostik
    Megaupload DDLTack till snubbe på DevBlog

Starta winpwn och ta dig till det steget där den vill att du ska sätta mobilen i DFU. Alltså svara på frågorna om din mobil är aktiverad eller inte blabla.

När du får frågan om att sätta DFU, starta aktivitetshanteraren (CTRL+ALT+DELETE)(Högerklicka på startfältet > aktivitetshanteraren)
    Välj Processer och leta sedan upp WinPwn och tryck avsluta process och sätt sedan knappen med ja eller nej synligt på skärmen.

Sätt mobilen i DFU mode och klicka på “Start pwning”

Så fort mobilen blir vit så tryck “ja” på att stänga av processen.

Starta iTunes utan Winpwn igång och med din mobil vit som snö.

Shift+klicka på återställ och välj Custom Restore 3.0 från någons Mac-dator.

iTunes chirrar biffen.

mossarelli
    Member

BUMP, läs ovanstående POST nu!

Scarface76
    Member
    Post count: 17

Tack för tipset mossarelli, funkade perfekt 🙂

dibb
    Member
    Post count: 379

men vet något om de där youtube saken är den fixad till den här jailbreaket?

och sen mossarelli är din guide för dom som har 2.2.1 lr 3.0?

mossarelli
    Member

@dibb 34731 wrote:

men vet något om de där youtube saken är den fixad till den här jailbreaket?

och sen mossarelli är din guide för dom som har 2.2.1 lr 3.0?

Både och

Youtube funkar, loggade in och allt.

Bildbevis:

img0007tmu.png
    Telia
    SBsettings

img0006s.png
    Stacks lägger sig mitt i vägen för spotligt.

img0005t.png
    Inloggad på youtube.

img0004o.png

slaneby
    Post count: 0

edit: damn 3g endast

mossarelli
    Member

@mossarelli 34725 wrote:

Äntligen!

Den här guiden kom kl 7, du som läser detta 6 timmar eller senare kan alltid vänta en liten stund på DevBlog, NOT!
    High 5.

Läs igenom hela guiden innan du gör den.

Stäng av itunes.

Ladda ner WinPwn Beta RapidShare: Easy Filehosting
    Ladda ner 2.0.2http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-5241.20080818.t5Fv3/iPhone1,2_2.0.2_5C1_Restore.ipsw FW till 3G
    Skaffa även 3.0 Custom pwnd restore från någon av länkarna i tråden.
    TorrentTack till Sarkostik
    Megaupload DDLTack till snubbe på DevBlog

Starta winpwn och ta dig till det steget där den vill att du ska sätta mobilen i DFU. Alltså svara på frågorna om din mobil är aktiverad eller inte blabla.

När du får frågan om att sätta DFU, starta aktivitetshanteraren (CTRL+ALT+DELETE)(Högerklicka på startfältet > aktivitetshanteraren)
    Välj Processer och leta sedan upp WinPwn och tryck avsluta process och sätt sedan knappen med ja eller nej synligt på skärmen.

Sätt mobilen i DFU mode och klicka på “Start pwning”

Så fort mobilen blir vit så tryck “ja” på att stänga av processen.

Starta iTunes utan Winpwn igång och med din mobil vit som snö.

Shift+klicka på återställ och välj Custom Restore 3.0 från någons Mac-dator.

iTunes chirrar biffen.

Värt att tillägga när det gäller guiden: Det funkar oavsett vilken Firmwareverstion man har. Man buggar helt enkelt programvaran till att göra någonting som den nya Quickpwn kommer att göra.

Nackdel än så länge: 3 olika boot images.

rebinrr
    Member
    Post count: 91

Det finns nu redsn0w för iPhone 3G. Den finns för både Windows och Mac användare. LÄnk finns på Dev Teams hemsida. Dev-Team Blog

Alectrified
    Member
    Post count: 8

@mossarelli 34736 wrote:

Nackdel än så länge: 3 olika boot images.

Vad menar du med de?:confused:
    🙂

Jonas
    Member
    Post count: 116

@rebinrr 34748 wrote:

Det finns nu redsn0w för iPhone 3G. Den finns för både Windows och Mac användare. LÄnk finns på Dev Teams hemsida. Dev-Team Blog

Breakar med redsn0w nu, rapporterar strax om det gick bra 🙂

edit: Klart. Gick snabbt och lätt med redsn0w.

khaled1
    Member
    Post count: 4

detta kan låta som en dum fråga men jag kan inte så mycket om iphone och alla dessa program så ja har en enkel fråga till er som kan detta jag har en iphone 3g som är uppdaterad till 3,0 med det där basebandet som e 04 nått. Jag undrar om jag kan låsa upp den med redsnow?

Jonas
    Member

@khaled1 34754 wrote:

detta kan låta som en dum fråga men jag kan inte så mycket om iphone och alla dessa program så ja har en enkel fråga till er som kan detta jag har en iphone 3g som är uppdaterad till 3,0 med det där basebandet som e 04 nått. Jag undrar om jag kan låsa upp den med redsnow?

redsn0w är Jailbreak. Ultrasnow (3g operatörs upplåsning) komer efter helgen troligen ( Twitter / MuscleNerd: The youtube/push debug has … )

khaled1
    Member

@jonas 34755 wrote:

redsn0w är Jailbreak. Ultrasnow (3g operatörs upplåsning) komer efter helgen troligen ( Twitter / MuscleNerd: The youtube/push debug has … )

Aha okej tack så mycket.:)

khaled1
    Member

En till fråga också måste jag jailbreaka för att kunna låsa upp den?

Jonas
    Member

@khaled1 34758 wrote:

En till fråga också måste jag jailbreaka för att kunna låsa upp den?

Ja. För att kunna installera ultrasnow när det kommer behöver du cydia.

khaled1
    Member

Okej tack tack:D:D

Copsi
    Member
    Post count: 9

@jonas 34759 wrote:

Ja. För att kunna installera ultrasnow när det kommer behöver du cydia.

Så det är alltså grönt ljus för oss som är låsta till Felia?
    med firmware 02.30.03?

BigRob
    Member
    Post count: 38

Finns det ingen bra enkel guide till redsn0w? Är inte så hajj när det gäller sånt här.

Jonas
    Member

@copsi 34762 wrote:

Så det är alltså grönt ljus för oss som är låsta till Felia?
    med firmware 02.30.03?

ja, har du telia är det ju bara att köra på, du behöver inte ultrasn0w.

Jonas
    Member

@bigrob 34763 wrote:

Finns det ingen bra enkel guide till redsn0w? Är inte så hajj när det gäller sånt här.

1. ladda hem redsn0w. redsn0w-win_0.7.1.zip (download torrent) – TPB
    2. ladda hem orginal ipsw filen. http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-6578.20090617.VfgtU/iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw
    3. start -> kör -> cdm
    4. cda till mappen där du har redsnow + ipswt.
    5. redsn0w.exe -v iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw
    5.1 iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw <– byt ut mot namnet på ditt ipsw.
    6. Följ instruktionerna på skärmen.

QeuDee
    Member
    Post count: 463

@jonas 34766 wrote:

2. ladda hem orginal ipsw filen. http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-6578.20090617.VfgtU/iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw
    3. start -> kör -> cdm

läste att redsn0w finns för windows oxå, hur blir det på windows? och är det komplett jailbreak? inga buggar?

Algons
    Member
    Post count: 31

Måste jag återställa iphonen innan jag uppdaterar till firmware 3.0 eller kan jag uppdatera den i itunes MED jailbreak på den tidigare versionen?

Jonas
    Member

@qeudee 34767 wrote:

läste att redsn0w finns för windows oxå, hur blir det på windows? och är det komplett jailbreak? inga buggar?

Det där är för windows.

funkar bra, fast sixrows verkar inte va kompatibelt med 3.0 just nu 🙁

Jonas
    Member

@algons 34769 wrote:

Måste jag återställa iphonen innan jag uppdaterar till firmware 3.0 eller kan jag uppdatera den i itunes MED jailbreak på den tidigare versionen?

1. säkerhetskopiera och synca telefonen
    2. updateria i itunes till 3.0
    3. Återställ info från itunes backuppen
    4. jailbreak.

BigRob
    Member
    Post count: 38

@jonas 34766 wrote:

3. start -> kör -> cdm

WEEE det funkade fin fint!!!! Tack!

Alectrified
    Member

@jonas 34766 wrote:

HJÄLP:eek:

Jonas
    Member

@alectrified 34774 wrote:

ex.

cd C:Documents and SettingsAdministratorMy DocumentsDownloadsredsn0w-win_0.7redsn0w-win_0.7[/CODE][CODE]cd C:Documents and SettingsAdministratorMy DocumentsDownloadsredsn0w-win_0.7redsn0w-win_0.7[/CODE]

Alectrified
    Member

@jonas 34776 wrote:

ex.

cd C:Documents and SettingsAdministratorMy DocumentsDownloadsredsn0w-win_0.7redsn0w-win_0.7[/CODE]

Jaha tack:) trodde de skulle vara cda:P[CODE]cd C:Documents and SettingsAdministratorMy DocumentsDownloadsredsn0w-win_0.7redsn0w-win_0.7[/CODE]

Jaha tack:) trodde de skulle vara cda:P

Wester
    Member
    Post count: 200

Jag kommer senare att uppdatera denna post med en custom .ipsw som används genom att återställa i itunes. Så att det finns fler alternativ till att ladda ned 🙂

3.0 custom firmware, jailbroken. Återställ i itunes med denna.
    iPhone1_2_3.0_7A341_Custom_Restore.ipsw – FileFactory

TwiZteD
    Member
    Post count: 238

Nm….

Jonas
    Member

iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows)

0.7.1 startar med gui så det borde inte vara någora problem nu.

LuDii
    Member
    Post count: 360

jag har inte riktigt hängt med i svängarna de senaste dagarna. Jag har en Iphone 3G som jag köpt i USA. Den är låst till AT&T och jag har använt mig av gulsnö. Kan jag uppdatera till 3.0 och jailbreaka samt låsa upp den?

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@alectrified 34774 wrote:

Om sakerna ligger t.ex. under C:/Program/Redsn0w så skriver du “cd C:/Program/Redsn0w” 🙂

EDIT: Såg att svaret redan fanns 😮

Iaf, är alla glada nu när jailbreak finns? :laugh:

@ludii 34796 wrote:

jag har inte riktigt hängt med i svängarna de senaste dagarna. Jag har en Iphone 3G som jag köpt i USA. Den är låst till AT&T och jag har använt mig av gulsnö. Kan jag uppdatera till 3.0 och jailbreaka samt låsa upp den?

Inte förrän ultrasn0w släpps 😉

matteh80
    Member
    Post count: 150

Jag är glad, fast lite sur över att jag satt uppe hela natten igår o försökte till ingen nytta… 😉 Men nu jäklar ska det jailbreakas!

dibb
    Member

jag undrar om man ska följa deras guide måste man först uppgradera från 2.2.1 till 3.0 innan man restorar?

iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows)

LuDii
    Member
    Post count: 360

när släpps den?? 😀

dibb
    Member

@ludii 34800 wrote:

när släpps den?? 😀

det snackas om efter helgen

foppatoffel
    Member
    Post count: 128

@dibb 34801 wrote:

när släpps den?? 😀

Under helgen sägs det.Men exakt vet man inte än pga buggar i ultrasnow jar uppkommit och måste därför fixas 🙂

tegen118
    Member
    Post count: 5

Hej
    Har precis fått till ett JB med hjälp av denna länk:

När jag fått igång luren efteråt så har jag noll täckning på telia (orginalkort)
    Har följt guiden exakt. Vad göra????
    Ska prova och se om den går att återställa, annars är man ju rökt!!
    Ideer???

/Magnus

Ojike
    Member
    Post count: 11

ajdå, missade att säkerhetskopiera innan JB, men JBn funkar iaf. kan jag Säkerhetskopiera i efterhand?

matteh80
    Member
    Post count: 150

Gjorde en snabb översättning på iClarified-artikeln till svenska för de som har problem med engelskan. Lär komma upp snart… Gjorde den jäkligt snabbt så ni får ha överseende! 😉

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

Innan när man Jailbreaka 2.2 på Windows så hette ju programmet Quickpwn.

Nu heter ju programmet när man jailbreakar 3.0 på windows Redsn0w,

Vad är skillnaden?? 😉

dibb
    Member

@foppatoffel 34807 wrote:

Under helgen sägs det.Men exakt vet man inte än pga buggar i ultrasnow jar uppkommit och måste därför fixas 🙂

jo, men jag tror att det blir nog måndag 🙁 men hellre vänta en dag till än att den blir massa krångel, jb finns ute så man klarar sig ett tag :p

Wester
    Member
    HEADS UP

Bland de senaste från musclenerds twitter:

hyfwangsta frågade musclenerd: “i have 3g on yellowsnow, can i upgrade to 3.0 and use redsnow? or do i need to wait for ultrasnow?”

Musclenerd svarade hyfwangsta: “*NO*. Please stay far away from redsn0w if you’re on yellowsn0w. (And that’s an odd sentence out of context). Wait for ultra”

Från musclenerds twitter:

@mmgm ” right. None of this week’s tools should be used yet by those who have working yellowsn0w. Only after ultrasn0w comes out.”

Det jag har kommit fram till är att han helt enkelt avråder folk från att uppdatera och jailbreaka. Bara för att för tillfället, så är de alla användare som är beroende av yellowsn0w som inte kommer kunna ha täckning och ringa/smsa/etc med sin telefon förns ultrasn0w släpps.

Alltså är det ingen fara att uppdatera/jailbreaka men det rekommenderas inte eftersom ultrasn0w inte kommit ut.

Tänkte bara förtydliga detta lite så att folk slipper ställa frågan 🙂 Då det onekligen är mycket förvirring på gång i dessa dagar.

P.S! På blog.iphone-dev.org så skriver de om redsn0w. Uppenbarligen så är det en del förvirringar eftersom det står såhär: “redsn0w is an easy to use, multi-platform, multi-device jailbreaking and unlocking (iPhone 2G only) tool for the iPhone 2G (original iPhone), the iPhone 3G (but not the 3GS)” Observera texten i fet stil! Alltså är redsn0w upplåsning för en iphone 2g men inte 3g osv… D.S!

Tack för mig.
    /wes

dibb
    Member

@wester 34836 wrote:

HEADS UP

Bland de senaste från musclenerds twitter:

hyfwangsta frågade musclenerd: “i have 3g on yellowsnow, can i upgrade to 3.0 and use redsnow? or do i need to wait for ultrasnow?”

Musclenerd svarade hyfwangsta: “*NO*. Please stay far away from redsn0w if you’re on yellowsn0w. (And that’s an odd sentence out of context). Wait for ultra”

Från musclenerds twitter:

@mmgm ” right. None of this week’s tools should be used yet by those who have working yellowsn0w. Only after ultrasn0w comes out.”

Det jag har kommit fram till är att han helt enkelt avråder folk från att uppdatera och jailbreaka. Bara för att för tillfället, så är de alla användare som är beroende av yellowsn0w som inte kommer kunna ha täckning och ringa/smsa/etc med sin telefon förns ultrasn0w släpps.

Alltså är det ingen fara att uppdatera/jailbreaka men det rekommenderas inte eftersom ultrasn0w inte kommit ut.

Tänkte bara förtydliga detta lite så att folk slipper ställa frågan 🙂 Då det onekligen är mycket förvirring på gång i dessa dagar.

P.S! På blog.iphone-dev.org så skriver de om redsn0w. Uppenbarligen så är det en del förvirringar eftersom det står såhär: “redsn0w is an easy to use, multi-platform, multi-device jailbreaking and unlocking (iPhone 2G only) tool for the iPhone 2G (original iPhone), the iPhone 3G (but not the 3GS)” Observera texten i fet stil! Alltså är redsn0w upplåsning för en iphone 2g men inte 3g osv… D.S!

Tack för mig.
    /wes

damn, hoppas det inte blir ett problem att man har 3.0 å jb den :S

Wester
    Member

@dibb 34837 wrote:

damn, hoppas det inte blir ett problem att man har 3.0 å jb den :S

Det tror jag inte, jag tror bara dev-team inte vill att folk ska sitta utan telefon för att de uppdaterat och jailbreakat och ändå inte får täckning.

Viewing 50 posts - 151 through 200 (of 492 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.