iPhone 3.0 jailbreak

Viewing 50 posts - 301 through 350 (of 492 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

ååååå hade missat detta hehe och på svenska med tackar tackar 😀

TwiZteD
    Member
    Post count: 238

@ason 35115 wrote:

NNu jäklar, jag tog bort filändeelsen .zip innan jag sparade filen, då verkar det funka:o

Vissa konstiga datorer gör om filen till .zip fil har jag märkt hos en kompis för en stund sedan, bara gör om filändelsen till rätt, så går det hur bra som helst.

Min lur är mkt bättre som 3.0 JB än 2.2.1 JB, sjukt nöjd.
    Me so happy 🙂

// TwiZteD

Anniie
    Member
    Post count: 27

nm, det löste sig. iPhone 3G 3.0, jailbreakad. Till slut. haha

JackeShan
    Member
    Post count: 113

@anniie 35174 wrote:

Men vad är det jag gör fel då? Jag har försökt nu 4 gånger. Sista gången hakade den och bara dog av. Nu denna gång så vaknade den till liv men inte en enda ikon fanns på telefonen… Nånting gör jag men jag vet fan inte vad! hade inga problem att fixa på förra versionen men nu på 3.0 .. Fuuuuck! :mad2:

Nu har jag inte läst hela tråden men jag hoppas att du har iTunes 8.2? Jag gjorde misstaget att inte kolla det innan jag började krångla med min. Tydligen så krånglar det för de flesta innan de får igång det. Läs kommentarerna här iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows) så kanske du får något tips.

Anniie
    Member
    Post count: 27

@jackeshan 35181 wrote:

Nu har jag inte läst hela tråden men jag hoppas att du har iTunes 8.2? Jag gjorde misstaget att inte kolla det innan jag började krångla med min. Tydligen så krånglar det för de flesta innan de får igång det. Läs kommentarerna här iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows) så kanske du får något tips.

Hehe, jo jag har den versionen. Hade allt man skulle ha, testade olika. Men den sista gav med sig till slut! Tack gode gud. Min iPhone är som mitt barn… haha :rolleyes:

matteh80
    Member
    Post count: 150

@pizzemyra 35175 wrote:

ååååå hade missat detta hehe och på svenska med tackar tackar 😀

Jo för faen, det e undertecknad som har översatt! 😀 Dock missat nåt mellanslag o liknande såg jag nu men men…gjorde det snabbt… =)

Kruset
    Member
    Post count: 22

kan inte ladda ner något från cydia, får ett error meddelande

“sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (2)”

någon som vet varför och hur man löser det?

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Du får error som alla andra men programmen installeras ändå.

Låtsasmod my ass ditt as.

spjonky
    Member
    Post count: 138

Okaj problem här då med en polares iphone

den är köpt i USA
    uppdaterad till 3.0
    följer guiden: iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows)

funkar bra men sista steget när iPhonen ska starta om så lyser bara skärmen grått och kommer ingenstans där. stängde av den och startade den själv men då är den inte jailbreakad.

vad är det som kan tänkas vara fel O_o?

mixen1
    Member
    Post count: 11

“we’re still working on ultrasn0w, w__ found a great way we can refresh the SIM without manual ejection, so just need loader+packaging now”
    Saxat från twitter (@planetbeing) för några timmar sedan..

Ska vi tro att det ligger nära nu..? Av erfarenhet brukar det inte ta lång stund för dem att fixa loader+packaging..

Hoppas.. Börjar bli riktigt jobbigt för hela familjen när man sitter framför den här förb… burken 24 timmar om dygnet:eek:

/Micke

6295gl
    Member
    Post count: 220

@kruset 35186 wrote:

kan inte ladda ner något från cydia, får ett error meddelande

“sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (2)”

någon som vet varför och hur man löser det?

Jag får följande felmeddelande:

“Couldn´t configure pre-depend dpkg for ncurses, probably a dependency cycle.”

slaneby
    Post count: 0

felpost

slaneby
    Post count: 0

dubbelpost

freeride00
    Member
    Post count: 59

@mixen1 35204 wrote:

“we’re still working on ultrasn0w, w__ found a great way we can refresh the SIM without manual ejection, so just need loader+packaging now”
    Saxat från twitter (@planetbeing) för några timmar sedan..

Ska vi tro att det ligger nära nu..? Av erfarenhet brukar det inte ta lång stund för dem att fixa loader+packaging..

Hoppas.. Börjar bli riktigt jobbigt för hela familjen när man sitter framför den här förb… burken 24 timmar om dygnet:eek:

/Micke

Vi hoppas på det 🙂 jag är med trött på att sitta och vaka över iphonesidor 24/7. Men jag antar att det har vart värt det när de släpper upplåsningen sen:)
    <3 dev-team

Kruset
    Member

@6295gl 35205 wrote:

Jag får följande felmeddelande:

“Couldn´t configure pre-depend dpkg for ncurses, probably a dependency cycle.”

Får också det meddelandet nu

Sockerbyxa
    Member
    Post count: 3

Okej, jag har uppdaterat till 3.0 och jailbreakat. efter det så har jag lagt in mina kontakter (kopierade från diskaid) samt sms. Nu när jag öppnar mina kontakter så fryser mobilen fast och sen så kommer apple loggan och under så kommer den där som fylls upp (kommer in på vad den heter nu) men alltså den där som kommer när man återställer sin mobil. Och så håller den på hela tiden typ. När jag går in på sms så blir det samma sak. Fast då står kontakt namnen men när jag går in på kontakter så finns det inga. Någon som förstår vad jag menar och hur jag löser detta?

MVH// Sockerbyxa

salkin
    Member
    Post count: 5

YouTube – How To: Jailbreak 3.0 Firmware Using Pwnage Tool On iPhone 3g & iPod Touch (Mac)

Hur vet jag att t.ex denna jailbreak inte funkar till de med mitt simkort? Jag har telenor abonnemang.

Vad för jailbreak funkar för att telenor inte ska bli sura? 🙂 Försöker förstå mig på detta med jailbreak just nu…

Tack för svar!

steffe
    Member
    Post count: 2452

Jailbrejk har inget med operatören att göra!

brejkish
    Member
    Post count: 98

@salkin 35279 wrote:

YouTube – How To: Jailbreak 3.0 Firmware Using Pwnage Tool On iPhone 3g & iPod Touch (Mac)

Hur vet jag att t.ex denna jailbreak inte funkar till de med mitt simkort? Jag har telenor abonnemang.

Vad för jailbreak funkar för att telenor inte ska bli sura? 🙂 Försöker förstå mig på detta med jailbreak just nu…

Tack för svar!

Jailbreak har inget med operatörslås att göra, och när du jailbreakar telefonen så slutar garantin att gälla ( men går lätt att återställa telefonen så det inte syns att det vart jailbreakad, på så sätt så gäller garantin igen ).

Däremot måste du jailbreaka den för att installera ett program som tar bort operatörslåset.
    Så du jailbreakar den, och sedan via Cydia installerar du UltraSn0w ( UltraSn0w har inte släppts ännu, släpps troligen inatt skulle jag tippa på ).

Sockerbyxa
    Member

@sockerbyxa 35275 wrote:

Okej, jag har uppdaterat till 3.0 och jailbreakat. efter det så har jag lagt in mina kontakter (kopierade från diskaid) samt sms. Nu när jag öppnar mina kontakter så fryser mobilen fast och sen så kommer apple loggan och under så kommer den där som fylls upp (kommer in på vad den heter nu) men alltså den där som kommer när man återställer sin mobil. Och så håller den på hela tiden typ. När jag går in på sms så blir det samma sak. Fast då står kontakt namnen men när jag går in på kontakter så finns det inga. Någon som förstår vad jag menar och hur jag löser detta?

MVH// Sockerbyxa

ingen som vet?

Tjompa29
    Member

Halloj gott folk!

Har bara ett problem nu efter jag har JB luren.
    När jag ska synca med itunes så får jag ett error meddelande och undrar nu om någon annan har haft detta problem samt om någon smarting har en lösning på detta?

Tacksam som satan för lite help!:rolleyes:

Jonas
    Member
    Post count: 116

@tjompa29 35297 wrote:

Halloj gott folk!

Har bara ett problem nu efter jag har JB luren.
    När jag ska synca med itunes så får jag ett error meddelande och undrar nu om någon annan har haft detta problem samt om någon smarting har en lösning på detta?

Tacksam som satan för lite help!:rolleyes:

Skulle underlätta om du postade error meddelandet du får……

iXibbi
    Member
    Post count: 10

Någon vänlig själ som har tid & lust att hjälpa mig JBa min phone?
    1. Jag är inte efterbliven. Har JB 221 förut och utan problem
    2. Jag har 2 olika problem. Först fastnar Jb-et på “waiting to reebot”. Sen, ibland kommer jag förbi det, så gör den vad den ska men inget händer på skärmen i min phon och wipps s står det “Done” och jag klickar på finish. Har varken sett Pineapplet eller något på skärmen.

Jag behöver help, om nån har lust att adda mig på msn och svara på mina dumma frågor:
    sibbe34@hotmail.com

Har testat o jb-a minst 10 ggr och aldrig kommit till att jag ser pineapplet på iphone skärmen.
    Jag har uppdaterat till 3.0 genom itunes och har en 3g som aldrig varit upplåst endast jb-at.

brejkish
    Member

@ixibbi 35304 wrote:

Någon vänlig själ som har tid & lust att hjälpa mig JBa min phone?
    1. Jag är inte efterbliven. Har JB 221 förut och utan problem
    2. Jag har 2 olika problem. Först fastnar Jb-et på “waiting to reebot”. Sen, ibland kommer jag förbi det, så gör den vad den ska men inget händer på skärmen i min phon och wipps s står det “Done” och jag klickar på finish. Har varken sett Pineapplet eller något på skärmen.

Jag behöver help, om nån har lust att adda mig på msn och svara på mina dumma frågor:
    sibbe34@hotmail.com

Har testat o jb-a minst 10 ggr och aldrig kommit till att jag ser pineapplet på iphone skärmen.
    Jag har uppdaterat till 3.0 genom itunes och har en 3g som aldrig varit upplåst endast jb-at.

Kör du XP/Vista eller Mac ?
    Bästa sättet är väl egentligen att youtuba och göra exakt så som dom gör skulle jag tippa på.

Hoppas du får ordning på det !

iXibbi
    Member

kör win 7. Samma som vista antar jag. Har youtubat röven av mig och jag fattar precis hur man gör. Ändå så klarar jag inte av det. Har även testat på en XP och samma sak där.

brejkish
    Member

@ixibbi 35309 wrote:

kör win 7. Samma som vista antar jag. Har youtubat röven av mig och jag fattar precis hur man gör. Ändå så klarar jag inte av det. Har även testat på en XP och samma sak där.

Hört att många har problem med Vista/7..
    Men att det brukar fungera klockrent i XP direkt =/

Testat återställa telefonen och installera om 3.0, sen direkt efter testa jailbreaka den med XP ?
    Kan va en lång-tråkig idé som kan fungera 🙂

iXibbi
    Member

så trött på återställa…har gjort det x antal gånger nu.

QeuDee
    Member
    Post count: 463

@sockerbyxa 35275 wrote:

MVH// Sockerbyxa

du borde gjord en restore efter jailbrejket istället för att ställa en ny iPhone…

Shadow
    Member

Tjenare!
    Jag har ett problem som jag inte lyckats hitta en lösning till….
    Köpte en 3G i Thailand och dom “låste upp den” så den fungerade med Halebop, lyckades uppgradera till 3.0, men som den idiot jag är, lyckades jag återställa den till Fabriks läge, så nu står den bara i “Emergency call” läge och vill bli kopplad till ITunes. Har försökt det mesta för att få i gång den, men till inget resultat….. Är det någon som varit med om detta eller hört om det, och hur man ska lösa det???? MYCKET tacksam för svar.

Har testat på 3 olika pc, XP och Vista, har försökt ner gradera och Quickpwn:a m.m & m.m men utan resultat…. Samma jäkla ikon varje gång, börjar bli less på Iphone kontakten och ITune loggan

Jonas
    Member

@shadow 35327 wrote:

Tjenare!
    Jag har ett problem som jag inte lyckats hitta en lösning till….
    Köpte en 3G i Thailand och dom “låste upp den” så den fungerade med Halebop, lyckades uppgradera till 3.0, men som den idiot jag är, lyckades jag återställa den till Fabriks läge, så nu står den bara i “Emergency call” läge och vill bli kopplad till ITunes. Har försökt det mesta för att få i gång den, men till inget resultat….. Är det någon som varit med om detta eller hört om det, och hur man ska lösa det???? MYCKET tacksam för svar.

Har testat på 3 olika pc, XP och Vista, har försökt ner gradera och Quickpwn:a m.m & m.m men utan resultat…. Samma jäkla ikon varje gång, börjar bli less på Iphone kontakten och ITune loggan

The-Alliance ?

du måte jailbreaka och “hacktivera” telen samtidigt…

Shadow
    Member

@jonas 35336 wrote:

The-Alliance ?

du måte jailbreaka och “hacktivera” telen samtidigt…

QUE????? Jag kanske skulle ha berättat att jag inte är speciellt insatt….jag har bara läst mig till (på väldigt många sidor, och med väldigt månag tips) Men än så länge har jag nog inte varit i närheten!

Jonas
    Member

@shadow 35341 wrote:

QUE????? Jag kanske skulle ha berättat att jag inte är speciellt insatt….jag har bara läst mig till (på väldigt många sidor, och med väldigt månag tips) Men än så länge har jag nog inte varit i närheten!

Ähh fanns en d2 spelare från luleå som hette Shadow (Henke om jag inte minns fel) som spelade i The Alliance, va ju tvungen att fråga.

Skapar du din IPSW fil själv i Mac OS X ?

Tjompa29
    Member

@jonas 35300 wrote:

Skulle underlätta om du postade error meddelandet du får……

Ja självklart glömde helt bort det, meddelandet som kommer upp är :

Ett okänt fel uppstod (13019)

Jonas
    Member

@tjompa29 35349 wrote:

Ja självklart glömde helt bort det, meddelandet som kommer upp är :

Ett okänt fel uppstod (13019)

O2 Forum :: View topic – Fix for Itunes 13019 error after 3.0

läs. gör. rapportera.

jasifil
    Member
    Post count: 300

Testade nyss att för första gången i mitt liv jailbreaka min Iphone. Gjorde enligt Iclarifieds utmärkta guide. Enda problemet jag stötte på var vad jag skulle göra i Itunes efter restoren. Det framgick inte riktigt av guiden. Jag valde alltså att återställa enligt tidigare gjord säkerhetskopia. Allt funkade perfekt. Sedan körde jag redsnow v0.7.2 för windows. Använde dessutom den ipsw-fil som jag laddade ner genom Itunes när jag uppdaterade till 3.0 första gången (samma fil som jag restorade med enligt ovan). I redsnow fick jag välja om jag ville installera Cydia eller Icy. Jag valde båda (bra eller dåligt?). Sedan körde jag. Allt klaffade. Inga problem alls som jag kan se. Hur kommer det sig att så många får problem? Hade jag tur?

Nu återstår bara att se ifall Icy eller Cydia funkar också.

Sockerbyxa
    Member

@qeudee 35324 wrote:

du borde gjord en restore efter jailbrejket istället för att ställa en ny iPhone…

hade det men fick inte med mina kontakter så jag slängde in dom manuellt

blajeans
    Member
    Post count: 73

@anniie 35182 wrote:

Hehe, jo jag har den versionen. Hade allt man skulle ha, testade olika. Men den sista gav med sig till slut! Tack gode gud. Min iPhone är som mitt barn… haha :rolleyes:

Vad gjorde du? Sjysst om man postar lösningen eftersom det verkar vara fler som får problem med detta efter JB´n.

6295gl
    Member

Är det bara jag och Kruset som får felmeddelande
    “Couldn´t configure pre-depend dpkg for ncurses, probably a dependency cycle.” då vi försöker uppdatera Cydia? (Icy verkar fungera felfritt.)

Kruset
    Member

@6295gl 35368 wrote:

Är det bara jag och Kruset som får felmeddelande
    “Couldn´t configure pre-depend dpkg for ncurses, probably a dependency cycle.” då vi försöker uppdatera Cydia? (Icy verkar fungera felfritt.)

har löst problemet
    jailbreaka med redsn0w igen, installera om cydia
    du behöver inte återställa telefonen eller något

Tjompa29
    Member

@jonas 35350 wrote:

O2 Forum :: View topic – Fix for Itunes 13019 error after 3.0

läs. gör. rapportera.

Danke!
    Funkade klockrent!

6295gl
    Member

@kruset 35371 wrote:

har löst problemet
    jailbreaka med redsn0w igen, installera om cydia
    du behöver inte återställa telefonen eller något

Har oxå installerat om. TVÅ gånger. Suck. Men OK. Jag provar en tredje gång.

ecvator
    Member
    Post count: 12

har en fråga som någon kankse kan hjälpa mig med, skulle uppdatera min 2.2.1 lur till 3.0 men nu måste jag aktivera den med ett telia sim då den är låst till denna operatör. finns det något sätt att kring gå detta, eller är det bara att kolla runt efter en vän med telia kort, tyvärr känner jag ingen:) tacksam för svar

Jonas
    Member

@ecvator 35381 wrote:

har en fråga som någon kankse kan hjälpa mig med, skulle uppdatera min 2.2.1 lur till 3.0 men nu måste jag aktivera den med ett telia sim då den är låst till denna operatör. finns det något sätt att kring gå detta, eller är det bara att kolla runt efter en vän med telia kort, tyvärr känner jag ingen:) tacksam för svar

Vilket teliakort som hellst går bra, eller välj activate phone när du skapar ditt custom ipsw med PwnageTool 3.0

Kruset
    Member

varför ska man göra en custom ipsw?

ecvator
    Member

@jonas 35382 wrote:

Vilket teliakort som hellst går bra, eller välj activate phone när du skapar ditt custom ipsw med PwnageTool 3.0

Du får ursäkta mig, hehe
    ska jag bara koppla upp telefonen mot Pwanage då för nu är den typ i något slags mellan läge. och hur gör jag en custom ipsw? låter kompliserat för en noob som jag!? eller är det lätt? Någon bra guide kankse, ska googla runt lite själv. Så man inte blir på hoppad för lathet!

Jonas
    Member

@ecvator 35384 wrote:

Du får ursäkta mig, hehe
    ska jag bara koppla upp telefonen mot Pwanage då för nu är den typ i något slags mellan läge. och hur gör jag en custom ipsw? låter kompliserat för en noob som jag!? eller är det lätt? Någon bra guide kankse, ska googla runt lite själv. Så man inte blir på hoppad för lathet!

för att i det kan du välja att din telefon skall vara aktiverad. Det kan du inte om du bara jailbreakar med redsn0w.

iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G on OS 3.0 Using PwnageTool (Mac)

är en guide om hur du gör ditt egna ipsw.

ecvator
    Member

@jonas 35388 wrote:

för att i det kan du välja att din telefon skall vara aktiverad. Det kan du inte om du bara jailbreakar med redsn0w.

iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3G on OS 3.0 Using PwnageTool (Mac)

är en guide om hur du gör ditt egna ipsw.

Sitter på en PC gör det någon skillnad, tackar så mycket för hjälpen!

6295gl
    Member

Eftersom jag fortfarande får felmeddelande “Couldn´t configure pre-depend dpkg for ncurses, probably a dependency cycle.” då jag försöker uppdatera Cydia tänkte jag lyda Krusets råd och installera om redsn0w.

Problemet är att redsn0w hänger sig under “uploading ramdisc”. Såg på redsn0ws hemsida att fler hade klagat över det. Har inte haft detta problem tidigare. Någon mer än jag som råkat ut för detta?

snook
    Member
    Post count: 2190

Klistrar denna tråd ett tag så den kommer att bli lättare att hitta.

*Klibbig*

Wester
    Member
    Post count: 200

Om man väljer “Ställ in som ny iphone” kan man hitta säkerhetskopian senare?

Viewing 50 posts - 301 through 350 (of 492 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.