Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › iPhone 3.0 jailbreak
-
AuthorPosts
-
Nu har jag jailbreakat den och gjort allt som står iclarified men när jag startar den så finns inte cydia fast install cydia var ibockad.
Nån som har nån ide?
Om man gör en återställning i Itunes, försvinner alla spår av jailbreak då? Kan vara bra att veta om man behöver skicka in luren på garantireparation 🙂
Har inte vågat jailbreaka än men vem vet, det kan bli snart 😛
Om man återställer telefonen som en ny telefon i iTunes syns inga spår av Jailbreak. Om du återställer och sen applicerar säkerhetskopian så kan det synas.
@mossarelli 35008 wrote:
Om man återställer telefonen som en ny telefon i iTunes syns inga spår av Jailbreak. Om du återställer och sen applicerar säkerhetskopian så kan det synas.
Då får man se till att ha en säkerhetskopia sedan tiden före jailbreak. 🙂
Verkar helskummt. Har testa guiden från iclarified och försökt 3 ggr men utan att lyckas. När redsnow ska göra sitt så går det mycket snabbare än guiden, tar bara 10 sek. känns som allt inte blir gjort…
har en 3g modemfirm. 04.26.08Hej, jailbreaket e klart och allt… men Cydia krachar, får aldrig igång det
🙁 JA VILL HA CYDIA!!!!Undrar en sak (kommer säkert tycka jag är lite dum men…) vad är det egentligen som händer när man jailbreakar? Vad är fördelar och nackdelar? Funkar det säkert med redsn0w och behöver iphonen vara aktiverad? 🙂
/rulle
Ultras0w kommer att vara kompatibelt med PIN koder 🙂
Försökt massvis med gånger nu men funkar inte. Det stannar hela tiden där det står “waiting for reboot”. Börjar undra om det inte är Vista 64-bitars som spökar, någon som gjort jb med vista 64?
@sai 35031 wrote:
Försökt massvis med gånger nu men funkar inte. Det stannar hela tiden där det står “waiting for reboot”. Börjar undra om det inte är Vista 64-bitars som spökar, någon som gjort jb med vista 64?
Har du stängt av UAC? Tycker att UAC kan ställa till med de mest irriterande problem ibland.
Jag har gjort med Windows 7 x64 så om det funkar med mig så lär det inte vara Vista x64 som spökar…
Ville bara dubbel kolla så inget blir fel, kan ni kolla så jag har allt rätt för mig ?
Jag kör x64 vista, med itunes 7.1.1.10.
Det jag gör är uppgraderar itunes till 8.2 sen följer iClarifid guiden.Så det gör inget om min lur är jailbreaked 2.2.1, bara säkerhetskopierar den, sen börjar direkt ?
Behöver inte återställa den till original ?
Jag har ju ersatt min mobileinstallation fil på iphonen med SSH/Winsp eller vad ftp programmet hette, måste jag göra något med den igen ?
Eller bara skaffa AppSync sen ?Tack
// TwiZteD
Vill dubbel kolla, har läst att detta ska stämma ( så antar det – ja )..
Men som sagt, en iPhone är en nalle som värmer hjärtat så man vill inte ta någon risk !
Över till frågan:Jag har en jailbreakad 2.2.1 (BB 02.30.03). Kör rebel.
När ultrasnow har släppts så ska jag:1: Uppdatera till 3.0 via iTunes 8.2 (Rakt av, utan att först återställa min jailbreak iPhone?).
2: Köra redsn0w för att jailbreaka den på nytt när 3.0 ligger i den.
3: Installera UlraSn0w via Cydia (när ultrasn0w väl släppts vill säga).Har jag förstått det rätt, eller har jag missuppfattat något?
Och ja – jag har läst om det..
Vill som sagt bara vara på säkra sidan 🙂okej är grymt förvirrade nu asså.
En polare till mig har en iPhone som är köpt i USA och låst till AT&Am eller vad det heter och när han köpte den så råkade han uppdatera till 2.2.1 och bb 02.30.03 så vi har fått vänta …och nu har vi kört en 3.0 uppdatering och nu till frågan ..ska vi följa denna gudie för att jailbreaka?
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows)
läste förut någonstans att någon stackare varit med om att JB genom guiden;
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows),
allt funkar som fisken i vattnet förutom ingen kontakt med sin operatör Telia i hans fall, NU ÄR VI 2 bara så ni vet. tycker det är väldigt dålig stil. okul å ha en iphone som inte får någon mobilkontakt 🙁
Tjena. Har ett problem. Har nu lyckats med min JB och allt fungerar mer eller mindre som det ska. Jag har dock inga av mina kontakter. Valde att iTunes skulle behandla telefonen som en ny enhet då det stog så i guiden. Finns det något sätt jag kan få tillbaks mina kontakter som jag hade innan jag JB:a telefonen
Du har inte syncat kontakterna till nåt ställe på datorn, GMail eller liknande? En bra idé annars… Antar du kan slänga in en säkerhetskopia om du har nån sån?
Jag är verkligen så überkass på detta som det bara går. :rolleyes:
Jag kör med windows vista och jag läste igenom nån som hade skrivit intruktioner men där drogs Mac in och allt och jag blir bara psykad. Kan ingen bara adda mig på msn, skicka filerna och typ… prata mig igenom det? :laugh:Har försökt jailbreakat den och återställt den nu, men jag får det inte att fungera. Använde iClarified guiden och kör på Vista 32-bit,( hade firmware 2.2 innan). När den är klar med jailbreaken och telefonen ska startas om (sista steget i guiden), så hänger den sig i recovery mode och det står i itunes att jag måste återställa den… 😡
Nu har jag laddat ner iTunes 8.2, syncat iphonen så den tog säkerhetskopia av den.
Följde guiden på iClarified och gjorde exakt allt som stod.
När allt det var klart, så gick jag in i cydia och installerat app synt programet.
Sen in på iTunes 8.2 igen, och återställ från säkerhetskopia som popade upp, valde då den som var för 30 min sedan. (valde inte ny iphone saken)Sen höll den på att rabblade en hel del och tog tid på sig.
Och nu står den på Säkerhetskopierar iphonen, när den är klar tänkte jag föra över alla dom program/spel jag hade innan uppdateringen.Inväntar den slöa säkerhetskopieringen just nu….loading
Typ helt ny och inget på den, på 3.0, och ändå så tar säkerhetskopieringen sjukt lång tid på sig, inväntar att få föra över alla saker sen..Gjorde jag rätt val, att ta den säkerhetskopieringen den skulle återställa sig till, eller skulle jag ha valt “ny iphone” när den frågade efter allt var klart ?
Vill ju ha kvar mina gamla saker sen 2.2.1…// TwiZteD
Förmodligen en skitdum fråga men måste jag ladda ner “iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw” från iclarified om jag redaan har 3.0 inlagt? om så inte är fallet vart i “beskrivningen” på deras hemsida börjar jag då? HAr tagit hem redsnow…
“@ason 35104 wrote:
Förmodligen en skitdum fråga men måste jag ladda ner “iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw” från iclarified om jag redaan har 3.0 inlagt? om så inte är fallet vart i “beskrivningen” på deras hemsida börjar jag då? HAr tagit hem redsnow…
“Ja du måste ha ipsw filen, men högst troligt hittar den i en av itunes mappar… Och så farligt är det väl inte att ladda hem en 230MB fil….
@gelegrodan 35106 wrote:
Ja du måste ha ipsw filen, men högst troligt hittar den i en av itunes mappar… Och så farligt är det väl inte att ladda hem en 230MB fil….
nä de e inte storleken jag bekymrar mig för, utan när jag packar upp skiten så får jag bara två mappar och ett gäng dfu filerr, ingen ipsw… jag gör förmodligen nått galet men vad?
@wester 35112 wrote:
Det ska vara en .ipsw fil. Laddar du hem i safari eller firefox? har du mac eller windows?
Jag sitter just nu med explorer på en burk med vista… Hade för mig att det var en ipsw fil man fick ner till förra programvaran… va faen gör ja galet tro?
kan ju inte göra mer än klicka på länken och de borde tom jag fixa…Glöm mina probs. Måste vart något med min dator det hela inte gillade. Kör för övrigt vista 64-bitars med i7 rigg.
Bytte till min laptop som kör vista 32 bitars och allt gick hur bra som helst 🙂
Men bannemig!
Andra gången jag försökte nu!
Allt funkar skitbra, men ingen täckning!Vad gör jag fel?
@twizted 35103 wrote:
Nu har jag laddat ner iTunes 8.2, syncat iphonen så den tog säkerhetskopia av den.
Följde guiden på iClarified och gjorde exakt allt som stod.
När allt det var klart, så gick jag in i cydia och installerat app synt programet.
Sen in på iTunes 8.2 igen, och återställ från säkerhetskopia som popade upp, valde då den som var för 30 min sedan. (valde inte ny iphone saken)Sen höll den på att rabblade en hel del och tog tid på sig.
Och nu står den på Säkerhetskopierar iphonen, när den är klar tänkte jag föra över alla dom program/spel jag hade innan uppdateringen.Inväntar den slöa säkerhetskopieringen just nu….loading
Typ helt ny och inget på den, på 3.0, och ändå så tar säkerhetskopieringen sjukt lång tid på sig, inväntar att få föra över alla saker sen..Gjorde jag rätt val, att ta den säkerhetskopieringen den skulle återställa sig till, eller skulle jag ha valt “ny iphone” när den frågade efter allt var klart ?
Vill ju ha kvar mina gamla saker sen 2.2.1…// TwiZteD
Eftersom de flesta programen är för 2.2.1 så fungerar det inte med 3.0 ännu. Bara att vänta tills utgivarna uppdaterar sina program.
@anniie 35120 wrote:
För att göra det lättare för en rookie som mig… Kan du posta länken?… 😮
Inte alltid lätt att vara kvinna på denna planet! hahaladda hem den från itunes när du ska uppdatera, sen hittar du den i
C:Documents and Settings”dators namn”Application DataApple ComputeriTunesiPhone Software Updates
@qeudee 35131 wrote:
ladda hem den från itunes när du ska uppdatera, sen hittar du den i
C:Documents and Settings”dators namn”Application DataApple ComputeriTunesiPhone Software Updates
Jag är som sagt, väääldigt oteknisk! Vet inte ens vars jag ska leta.
Kan någon skicka en länk till en ipsw-fil ja kan tanka hem? Dom jag testar funkar ej… får ingen täckning!:eek:redsn0w-win_0.7.2
redsn0w-mac_0.7.2är släppt nu. Dev-Team Blog
@anniie 35140 wrote:
Jailbreaka..
Då är det väl inte Apples ipsw-fil du ska ha antar jag. Har du laddat ner din fil ifrån denna sida?
@maker 35143 wrote:
redsn0w-win_0.7.2
redsn0w-mac_0.7.2är släppt nu. Dev-Team Blog
va e dt för skillnad på det?
@qeudee 35145 wrote:
va e dt för skillnad på det?
vet ej, bugfixar gissar ja
edit Cydia & Icy finns med
edit2
från MuscleNerd (MuscleNerd) on Twitter
“it now runs on PowerPC OS X , and a GUI issue was fixed too.. (no reason to re-run if you already have JB)“
@jasifil 35144 wrote:
Då är det väl inte Apples ipsw-fil du ska ha antar jag. Har du laddat ner din fil ifrån denna sida?
Är jag ute och cyklar här förresten? Kan det vara så att jag lika gärna kan använda min egna ipsw-fil som jag laddat ner via Itunes? Och att denna ipsw-fil modifieras av redsnow innan man uppdaterar telefonen på nytt om man följer guiden på iClarified?
@jasifil 35144 wrote:
Jag testade den med och den funkade lika dåligt. Testar just nu med en från youtube faktiskt… :confused:
Oh shiiiit!
Nu vill den inte gå igång alls!
Den stannar som i första läge med äpplet…
Kan nån snälla typ hjälpa mig? 😮verkar som fler har problem med att hitta teckning, någon som haft samma problem & lyckats kring gå det ? läste något om en nyare ipws fil? kan det vara så att iClarified guiden´s ipsw fil är av äldre sort eller? fattar inget nu alltså.
tacksam för svar.skulle någon kunna va så snäll och göra en guide för jailbreak av 3,0 😀 blir helt yr i knoppen av allt som står här eller någon sida som beskriver bra 😀
@pizzemyra 35171 wrote:
skulle någon kunna va så snäll och göra en guide för jailbreak av 3,0 😀 blir helt yr i knoppen av allt som står här eller någon sida som beskriver bra 😀
För mac
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone on OS 3.0 Using RedSn0w (Mac)För windows
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows)@wester 35172 wrote:
För mac
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone on OS 3.0 Using RedSn0w (Mac)För windows
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows)Men vad är det jag gör fel då? Jag har försökt nu 4 gånger. Sista gången hakade den och bara dog av. Nu denna gång så vaknade den till liv men inte en enda ikon fanns på telefonen… Nånting gör jag men jag vet fan inte vad! hade inga problem att fixa på förra versionen men nu på 3.0 .. Fuuuuck! :mad2:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.