iPhone 3.0

Viewing 50 posts - 151 through 200 (of 554 total)
  • Author
    Member
    Post count: 476

@simba 28206 wrote:

Apple kan ju omöjligt hoppas på att tjäna pengar på mobilmarknaden utan att släppa nya telefoner.

jag har inget imot att dom släpper en ny iphone varje år, det är väl rätt lagom och hur apple har fungerat hittills så verkar det som att dom äldre stödjer den ny mjukvara och en del programvara med så det är mer som datorer än andra telefoner som du sa att dom släpper telefoner hela tiden. samma dåliga kvalitet.
    det jag vill påpeka dock är att dom får, vad är det 30% av alla köp i appstore, med tanke på hur mycket folk har tjänat som säljer program där vad har då inte apple gjort. appstore är en guld gruva, riktigt geni drag, dom skulle lätt kunna leva på appstore att bra tag, dock tror jag inte vi konsumenter skulle vara så glada om dom inte uppdaterade sin riktiga produkt, telefonen är jag pratar om also 😉

steffe
    Member
    Post count: 2452

Naturligtvis kommer det en ny iPhone med tiden,även apple måste hänga med i utvecklingen.Att göra som andra tillverkare och bara byta yttre delar och köra samma funktioner och programvara på 3-5 olika telefonmodeller är väl kanske inte apples grej så därför blir tiden mellan modellerna lite längre.

jompao
    Member
    Post count: 456

@trub 28260 wrote:

jag har inget imot att dom släpper en ny iphone varje år, det är väl rätt lagom och hur apple har fungerat hittills så verkar det som att dom äldre stödjer den ny mjukvara och en del programvara med så det är mer som datorer än andra telefoner som du sa att dom släpper telefoner hela tiden. samma dåliga kvalitet.
    QUOTE]

Ja inte lär jag köpa en ny före mitt 24 månaders tvångsjuck är avklarat med Felia…

Så länge de kör så långa bindningstider blir det ju svårare och svårare att sälja nya telefoner. 12 månader borde ju vara max bindningstid, då har de ju en chans att kränga en ny lur i samma takt som det kommer nya modeller.

Rolle
    Member
    Post count: 159

nu kör jag 3.0 Betan. Kommer lägga upp en film på min sida, förmodligen senare idag.

finns en hel del finna uppdateringar jag längtat efter ända sedan 2g´ns tid.

bla

* Copy/Past
    * Man kan Söka i Ipoden
    * mms

samt massor av ändringar. dock är Betan ganska seg.

OBS:! skulle ni lyckas få tag på IPSW filen å tänk uppdatera, GÖR DET INTE!
    saken är den att uppdaterar ni kommer ni inte kunna aktivera å ni kommer inte kunna gå tillbaka till senare version (eller det går men det är massa timmars pill med det) för att använda 3.0 Betan måste man ha ett Utväklar-konto- det vill säga ett sådant för spelutväklare, å det kostar drygt 1000kr

r_o_n
    Member
    Post count: 658

Undrar om 3.0 även är versionsnummer på ny firmware och om den finns tillgänglig när telefonen 3.0 släpps?

Mekke
    Member
    Post count: 2271

3.0 är den nya firmwaren… En iPhone 3.0 har det inte sagts något om 😉 Men firmware 3.0 kommer i juli, troligtvis också en ny iPhone då 🙂

steffe
    Member

Den nya iphonen kommer troligen kallas iPhone 2.1.
    3.0 är namnet på firmwaren.

Rolle
    Member

@steffe 28557 wrote:

Den nya iphonen kommer troligen kallas iPhone 2.1.
    3.0 är namnet på firmwaren.

nja det vetefan

Mekke
    Member

iPhone 2G var iPhone 1,1 och iPhone 3G är iPhone 1,2. Den nya iPhonen har man sett att den heter iPhone 2,1 och en ännu nyare som heter iPhone 3,1. Men vad de kommer att heta (3Gn kallas ju inte 1,2) vet vi ännu inte 😉

steffe
    Member

Dessa nummerkombinationer är nog mest menade som arbetsnamn under utvecklingen,så att inga konkurrenter ska kunna räkna ut exakt vad som egentligen är nytt.
    Som tidigare sagts så hette iPhone 3G inte 3G förrän den började säljas.

Rolle
    Member

@steffe 28567 wrote:

Dessa nummerkombinationer är nog mest menade som arbetsnamn under utvecklingen,så att inga konkurrenter ska kunna räkna ut exakt vad som egentligen är nytt.

jaja men det är ju så det är.

förmodligen blir iphonens namn 3

finns ju
    Gen 1 (2g) Generation 1
    Gen 2 (3g) Generation 2
    så blir väll den nya
    Gen 3

steffe
    Member

@rolle 28583 wrote:

finns ju
    Gen 1 (2g) Generation 1
    Gen 2 (3g) Generation 2
    så blir väll den nya
    Gen 3

Rätt,kan bara hålla med.

Rolle
    Member

nu har jag lagt upp en film på min sida, länk finns i signatur.

kunde dock inte visa allt, då tex MMS inte fungerar än, tror inte alla Operatörer har stöd för det eller något så kamera ikonen i sms rutan finns inte där. (Trots att mms är igång i inställningarna)

snook
    Member
    Post count: 2190

@rolle 28596 wrote:

nu har jag lagt upp en film på min sida, länk finns i signatur.

kunde dock inte visa allt, då tex MMS inte fungerar än, tror inte alla Operatörer har stöd för det eller något så kamera ikonen i sms rutan finns inte där. (Trots att mms är igång i inställningarna)

MMS fungerar, man behöver bara synka en ipcc-fil (operatörsinställning) till iTunes.

Rolle
    Member

@snook 28600 wrote:

MMS fungerar, man behöver bara synka en ipcc-fil (operatörsinställning) till iTunes.

du vet inte hur man gör det?

snook
    Member

@rolle 28605 wrote:

du vet inte hur man gör det?

Du ändrar i ~/Library/iTunes/iPhone Carrier Support/Telia_se.ipcc (det är en zippad fil) och sedan gör du “alt/check for update” i iTunes och väljer den modifierade ipcc filen.

Rolle
    Member

@snook 28607 wrote:

Du ändrar i ~/Library/iTunes/iPhone Carrier Support/Telia_se.ipcc (det är en zippad fil) och sedan gör du “alt/check for update” i iTunes och väljer den modifierade ipcc filen.

hittar inte ~/Library/iTunes/iPhone Carrier Support/Telia_se.ipcc =/

är det i C eller är det i Itunes – hur blir det till den svenska? 😮

Simba
    Member
    Post count: 1063

@rolle 28583 wrote:

finns ju
    Gen 1 (2g) Generation 1
    Gen 2 (3g) Generation 2
    så blir väll den nya
    Gen 3

Inget illa menat Rolle, men jag tror nog inte att den kommer att heta “3” – det är på tok för likt 3G. Givetvis kommer den att inom Apple vara den tredje-generationens iPhone (2,1 , Gen 3, etc.) men jag tror att den kommer få ett annat publikt namn, typ iPhone HD eller så.

@rolle 28610 wrote:

hittar inte ~/Library/iTunes/iPhone Carrier Support/Telia_se.ipcc =/

är det i C eller är det i Itunes – hur blir det till den svenska? 😮

Jag antar att du kör Windows. Då blir det för XP: C:Documents and Settings[Användarnamn]Application DataApple ComputeriTunesiPhone Carrier Support

… och för Vista /7: C:Documents and Settings[Användarnamn]AppDataRoamingApple ComputerMobileSyncBackup

Om mappen inte finns får du skapa den.

Rolle
    Member

@simba 28643 wrote:

Inget illa menat Rolle, men jag tror nog inte att den kommer att heta “3” – det är på tok för likt 3G. Givetvis kommer den att inom Apple vara den tredje-generationens iPhone (2,1 , Gen 3, etc.) men jag tror att den kommer få ett annat publikt namn, typ iPhone HD eller så.

Jag antar att du kör Windows. Då blir det för XP: C:Documents and Settings[Användarnamn]Application DataApple ComputeriTunesiPhone Carrier Support

… och för Vista /7: C:Documents and Settings[Användarnamn]AppDataRoamingApple ComputerMobileSyncBackup

Om mappen inte finns får du skapa den.

ok Tack, nu har jag skapat mapen (Kör vista)
    va var det sen man skulle göra i Itunes? alt/check – Say what? check???

Mekke
    Member

Ladda ned snooks fil och lägg den där, och sen shift+leta efter uppdateringar och välj den 🙂

Simba
    Member

@rolle 28662 wrote:

ok Tack, nu har jag skapat mapen (Kör vista)
    va var det sen man skulle göra i Itunes? alt/check – Say what? check???

@mekke 28668 wrote:

Ladda ned snooks fil och lägg den där, och sen shift+leta efter uppdateringar och välj den 🙂

Inte Shift+Återställ då? 😉

Mekke
    Member

@simba 28686 wrote:

Inte Shift+Återställ då? 😉

Nej, det är för ipsw-filer 😉

Rolle
    Member

@mekke 28668 wrote:

nu har jag testat det å det fungerade 🙂 Tack så mycket

satt först å tänkte “Leta efter uppdateringar”….. va fan ska jag leta.. va? men sen slog det mig va du menade 😛

😮 :rolleyes:

Går dock inte att skicka, då det misslyckas hela tiden, men läste på forums här om dagen att det är så för de flästa.

Rolle
    Member

@steffe 28567 wrote:

kör nu 3.0 Beta 2

wtf, på typ alla forums sägs det att det går hur bra som helst att mmsa. jag får bara “ditt meddelande skickades inte”

någon som vet en lösning?

Simba
    Member

@rolle 28877 wrote:

kör nu 3.0 Beta 2

wtf, på typ alla forums sägs det att det går hur bra som helst att mmsa. jag får bara “ditt meddelande skickades inte”

någon som vet en lösning?

Du din!

Du ska veta att en annan inte är så lite avis på att du får leka med 3.0 betan. Angående dina MMS relaterade problem, jag antar att du har gjort om proceduren som snook nämnde ett par posts upp? Är det någon annan som du vet fått MMS att funka med Telia?

Rolle
    Member

@simba 28893 wrote:

Du din!

Du ska veta att en annan inte är så lite avis på att du får leka med 3.0 betan. Angående dina MMS relaterade problem, jag antar att du har gjort om proceduren som snook nämnde ett par posts upp? Är det någon annan som du vet fått MMS att funka med Telia?

har testat det som stod ovan, har även testat lite annat skit. inget verkar fungera =/

vet dock inte hur det är för andra Telia kunder… – inte så många som har betan…

kan tala om för dig att det är inte mycket att leka med 😛 – skit beta, härligt att jag fick tag på 2an idag – 1an var katastråff….

Simba
    Member

@rolle 28903 wrote:

har testat det som stod ovan, har även testat lite annat skit. inget verkar fungera =/

vet dock inte hur det är för andra Telia kunder… – inte så många som har betan…

kan tala om för dig att det är inte mycket att leka med 😛 – skit beta, härligt att jag fick tag på 2an idag – 1an var katastråff….

det kallas ju “beta” av en anledning 😛 😎

Rolle
    Member

@simba 28980 wrote:

det kallas ju “beta” av en anledning 😛 😎

jojo Beta = oklar prudukt =) å det kan jag tala om för dig att det märks 🙂

i min mening skulle Apple lagt mer tid på 3.0 innan Betan släpptes. känns knappt klar för Beta stadiet äns…

Fyfy apple.

steffe
    Member

Den beta som släppts är avsedd för utvecklare som gör nya apps,den är nog inte tänkt att använda för normalt telefonerande eller messande.

Bmode
    Member
    Post count: 201

hmm.. funkar telias mms-fix tilla andra opperatörer än telia ?

Rolle
    Member

@bmode 29013 wrote:

hmm.. funkar telias mms-fix tilla andra opperatörer än telia ?

självklart inte, dock finns det andra operatörs-fixar ute på interent – typ för alla olika operatörer.

blast11
    Member
    Post count: 102

Bevis för att iPhone får videofunktionalitet – MacWorld

Goda videofunktionsnyheter! 🙂

Konstigt att det tar nästan ett dygn för macworld att få upp nyheten i jämförelse med macrumors…

QeuDee
    Member
    Post count: 463

@blast11 29332 wrote:

Bevis för att iPhone får videofunktionalitet – MacWorld

Goda videofunktionsnyheter! 🙂

Konstigt att det tar nästan ett dygn för macworld att få upp nyheten i jämförelse med macrumors…

läste igår på ispazio :o:o asså det nått konstigt me Apple 😮 vrf skulle de tillverka fånen o sälja den utan t.ex. MMS o videoinspelning, när de har planer o tillägga dessa funktioner senare :eek::eek:

blast11
    Member

@qeudee 29346 wrote:

läste igår på ispazio :o:o asså det nått konstigt me Apple 😮 vrf skulle de tillverka fånen o sälja den utan t.ex. MMS o videoinspelning, när de har planer o tillägga dessa funktioner senare :eek::eek:

Marknadsföringsplan 🙂 Det är smart, och positivt! 🙂

MeXii
    Member
    Post count: 69

Jag får fasen inte till det med MMS i 3.0. Har 3.0 beta 2 och har tankat config filen som postats tidigare i tråden.

Kör Windows 7, så skulle någon vänlig jycke kunna posta en snabb guide hur sjutton jag bär mig åt? Testat att bara synka opratörsfilen, men det hjälper icke.

Tack ! 😮

QeuDee
    Member

@blast11 29350 wrote:

Marknadsföringsplan 🙂 Det är smart, och positivt! 🙂

iså fall blir det den första mobiltelefon som kommer ut utan videoinspelning, mms, copy&paste…. och får dem 2 år senare XD Apple kanske tror att iPhone har mognat upp tillräckligt mycket för att få dem…
    Good Boy!!! *Steve Jobs till iPhone*

blast11
    Member

@qeudee 29369 wrote:

iså fall blir det den första mobiltelefon som kommer ut utan videoinspelning, mms, copy&paste…. och får dem 2 år senare XD Apple kanske tror att iPhone har mognat upp tillräckligt mycket för att få dem…
    Good Boy!!! *Steve Jobs till iPhone*

Kan ju inte ha allt från början. Då finns det inget att sukta 🙂

Rolle
    Member

igår kom tydligen Beta 3

laddar ner den nu, den skall testas – tydligen ska Apple lägga ner beta 2 om ca en vecka, så de som inte uppdaterar kommer inte kunna använda telefonen fören de gör det 😛 (detta gäller dock bara dom med betan ^^)

Feygo
    Member
    Post count: 161

@blast11 29384 wrote:

Kan ju inte ha allt från början. Då finns det inget att sukta 🙂

Vad jag vet så är Apple de enda som lyckats med å släppa en mobil om året som är fit i jämförelse med de mobiler som släpps under året. Gaalet 🙂

gojje
    Member
    Post count: 47

Ang 3.0

av en lycka råkade jag få tag på det kommande 3.0 versionen.
    Kan lista lite småsaker jag märkt redan. (har inte haft tid att utforska det ännu)

MMS funkar perfekt (dock verkar det inte funka på beta men som sagt det är ju en beta som finns ute)
    Tangentborden är svensk, alltså å,ä,ö
    Går även att vända på telefonen & man får en större tangent funktion.
    samtal in,ut,missade står även med i “senaste”.
    hmm…vad har vi mer tro..JO då nya versionen 3.0 stödjer mms kommer en ikon “Röstmemon” med & lägge sig. vet inte alls vad det är men skall kolla detta.
    Läste lite om att det ryktas att det skall kosta. Då jag fick detta gratis vete fan alltså men har svårt att tro att dom tar ut en avgift för att få upgradera sin lur. låter knepigt i mina öron. Senast idag fick jag reda på att det kommit lite prog för 3.0 som gör 3G & hela telefonen betydligt mycke snabbare än vad den är idag & det är ju posetivt.

Mvh

steffe
    Member

Uppgraderingen för iPhone 3G kommer efter vad äpplet själva säger att vara kostnadsfri.
    Till iPod touch verkar man få betala.

Simba
    Member

@steffe 30087 wrote:

Uppgraderingen för iPhone 3G kommer efter vad äpplet själva säger att vara kostnadsfri.
    Till iPod touch verkar man få betala.

Yep. Gratis för iPhoneägare, 99$ för iPod Touch användare.

QeuDee
    Member

@simba 30124 wrote:

Yep. Gratis för iPhoneägare, 99$ för iPod Touch användare.

10$ ere annars O.o

Simba
    Member

@qeudee 30125 wrote:

10$ ere annars O.o

Haha, juste ^^ Är något trött för tillfället.. :rolleyes:

Feygo
    Member

Har inte hängt med i svängarna, har det sagts något om när 3.0 förväntas släppas?

steffe
    Member

Juni nån gång.

snook
    Member

@feygo 30138 wrote:

Har inte hängt med i svängarna, har det sagts något om när 3.0 förväntas släppas?

Förmodligen 8 Juni på Apple Developer Connection – Worldwide Developers Conference 2009 eller veckorna efter.

Feygo
    Member

Tack och bock!

gojje
    Member
    Post count: 47

största frågan är när man kan njuta av att slänga i sitt comviq kort på 3.0 =)

Lär la ta åt minstånde 4 mån kan jag tänka mig. testade dessutom copy/past funktionen…riktigt bra må jag säga, samt posta flera bilder i mailen än nu bara 1 i taget på 2.2

Gibson131
    Member
    Post count: 8

Läste nånstans att vi som har köpt våran lur med abonnemang och att den då är operatörsbunden inte kommer att kunna uppdatera. Stämmer detta eller kommer den funka för alla?

Viewing 50 posts - 151 through 200 (of 554 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.