Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iPhone 3.0
-
AuthorPosts
-
@gibson131 30232 wrote:
Läste nånstans att vi som har köpt våran lur med abonnemang och att den då är operatörsbunden inte kommer att kunna uppdatera. Stämmer detta eller kommer den funka för alla?
Nej det stämmer sannolikt inte alls.
Dom som har gamla basebandet och har låst upp med YS ska däremot vänta tills devteam är klara eller fixa en custom firmware som inte uppgraderar basebandet.
Har du en låst telefon som fungerar bra så blir den nog ännu bättre med uppgraderingen!@steffe 30235 wrote:
Nej det stämmer sannolikt inte alls.
Dom som har gamla basebandet och har låst upp med YS ska däremot vänta tills devteam är klara eller fixa en custom firmware som inte uppgraderar basebandet.
Har du en låst telefon som fungerar bra så blir den nog ännu bättre med uppgraderingen!Vilken tur =) Blev lite rädd ett tag där. Då är det bara att vänta ett par månader med andra ord!
@gibson131 30246 wrote:
Vilken tur =) Blev lite rädd ett tag där. Då är det bara att vänta ett par månader med andra ord!
Nej för fasiken, ja har abonnemang på min å de funkar kanon, dock har jag faktiskt stött på att vissa spel samt ibland (Ibland) har webläsaren stängt av sig. vet inte alls om det är pga av 3.0….
Skulle det funka att haxxa sig till det på en iPod Touch? 🙂
@simba 30534 wrote:
Inga problem. Du har inte alls samma problem med iPod Touch som vad du har med iPhone, dvs basebandet (finns inget på en iPod). Du kan alltid nedgradera också ifall det skulle vara så!
Ok. Så det är bara att få hem det frå valfri sida och lägga över? Tänkte att FW’n kunde varit iPhone anpassad. Och det finns ingen jailbreak till 2g iPod antar jag. Finns ju ingen “riktig” till 2.2.1 än så 😛
Min spontana kommentar:varför inte strunta i betan och vänta på den riktiga versionen som kommer i juni?
Har man en vanlig operatörslåst iPhone så blir det då bara att uppgradera i itunes alldeles gratis.@steffe 30563 wrote:
Min spontana kommentar:varför inte strunta i betan och vänta på den riktiga versionen som kommer i juni?
Har man en vanlig operatörslåst iPhone så blir det då bara att uppgradera i itunes alldeles gratis.Han hade ju en iPod Touch? Dessutom finns det en del överintresserade människor (mig själv inräknat) som mer än gärna lever “on the edge” när det gäller mjukvaruutveckling. Alla har vi våra egna hobbysar.
@simba 30595 wrote:
Han hade ju en iPod Touch? Dessutom finns det en del överintresserade människor (mig själv inräknat) som mer än gärna lever “on the edge” när det gäller mjukvaruutveckling. Alla har vi våra egna hobbysar.
Det kan jag mycket väl förstå,min kommentar var mest som ett tips till de människor som i likhet med mig själv inte vill köra nån småbuggig beta.
Visst,de som är intresserade av mjukvaruutveckling ska självklart ladda hem betan om de vill ha den.Yes. iPod Touch var det. Men jag måste alltså koppla ut datorn från internet varje gång jag kopplar in iPoden?
Och isåfall skulle det funka bra, för att vara en beta naturligtvis?
@adrian G 30604 wrote:
Yes. iPod Touch var det. Men jag måste alltså koppla ut datorn från internet varje gång jag kopplar in iPoden?
Och isåfall skulle det funka bra, för att vara en beta naturligtvis?
Ja, du blir (tror jag, inte helt säker) tvungen att ha internet frånkopplat varje sync.
Och nej, det skulle antagligen (som steffe påpekade) inte fungera 100% så som en vanlig konsument skulle förvänta sig. Man kan förvänta sig buggar, krascher samt en del minnesläckor.
@simba 30617 wrote:
Ja, du blir (tror jag, inte helt säker) tvungen att ha internet frånkopplat varje sync.
Och nej, det skulle antagligen (som steffe påpekade) inte fungera 100% så som en vanlig konsument skulle förvänta sig. Man kan förvänta sig buggar, krascher samt en del minnesläckor.
Jaha, då väntar jag då.
Tack för svaren iaf. 🙂
Som jag har fattat det så kom först 3.0 beta till program-utvecklarna och deras testare, sedan beta2, och nu är den på beta3… Officiell 3.0 kommer väl i juni/juli? :confused:
@mekke 30670 wrote:
Som jag har fattat det så kom först 3.0 beta till program-utvecklarna och deras testare, sedan beta2, och nu är den på beta3… Officiell 3.0 kommer väl i juni/juli? :confused:
Den officiella slutversionen av 3.0 kommer sannolikt att presenteras vid apples event i juni.
De som idag påstår att de “inte kör beta” med 3.0 kan väl knappast veta om det är så eller inte,eftersom det ännu inte finns vare sig appar eller andra tjänster som utnyttjar 3.0 fullt ut.
Mmsfunktion och svenskt tangentbord säger inte så mycket om ifall det är beta eller inte.Beta 4 har nu kommit – tankar hem den =) ska bli gött att gå ifrån Beta 3 😛 wiie 😮
nu kör jag 3.0 Beta 4 – inte mycket ändrat sedan 3an, lite finslipningar bara.
har även Pre-releas av Itunes 8.2 – då det var ett måste för att installera Beta 4
annars fick man Error (10) som betyder korupt fil
är jag den ända Beta testaren på forumet? 😮 :laugh:
Funderar på att lägga in 3.0an.
Funkar det att köra iPhonen som modem till datorn när man kör beta4?
@rolle 31048 wrote:
enda gången jag fick MMS att fungera var i Beta 3…
vet inte ifall jag laddat ner olika Telia filer eller vad, ifall det är det som gör det eller vad…
Funkade för mig i Beta 3 genom att bara ändra online inställningarna, behövde ingen fil inte. Men i Beta 4 så kan jag inte ändra online inställningarna, kan du?
@mexii 31093 wrote:
Funkade för mig i Beta 3 genom att bara ändra online inställningarna, behövde ingen fil inte. Men i Beta 4 så kan jag inte ändra online inställningarna, kan du?
vilka inställningar menar du?`Operatör?
Hittade en IPCC Fil som fungerar för beta 4.
ligger IPCC filer på 100 tals olika ställen, bara en handfull av dom som fungerar lol.
@rolle 31137 wrote:
vilka inställningar menar du?`Operatör?
Hittade en IPCC Fil som fungerar för beta 4.
ligger IPCC filer på 100 tals olika ställen, bara en handfull av dom som fungerar lol.
Hm, vad gör jag för fel? Höll inne shift, klickade på “leta efter uppdatering” och valde IPCC filen du länkade till. startade sedan om telefonen.
Och ja, MMS är aktiverat i både telefon och hos telia.:(
@mexii 31172 wrote:
Man ska inte göra något annat när man syncar tro? Står inte att telefonen synkar när jag gör det..
det gör inte min häller (tror jag inte i alla fall)
den ända skillnaden jag ser är i Sms grejen att det är “två våningar” för text samt en kamera ikon – å de har jag inte fören jag uppdaterat filen – men får efter.
är det någon som har fått igång MMS med tele2?
kanske kan dela med sig av sin ipcc då? 🙂
Jag undrar hur man gör en egen .ipcc fil för att ändra operatörsinställningar utan att använda OpenSSH för att överföra inställningarna Carrier Bundles 🙂
En *.ipcc-fil är egentligen samma som en *.ipsw-fil, en *.ipa-fil, etc, det är en vanlig *.zip-fil som dom bytt namn på. Så om du t.ex. provar att ta en *.ipcc-fil och döper om den till *.zip, så kan du zippa upp den och se vad den innehåller. Den innehåller iaf en mapp som heter Payload, och den innehåller Telia_se.bundle 😉 Om det funkar att bara lägga en Telia_se.bundle-fil i en mapp som heter Payload och zippa ihop och döpa om till *.ipcc vet jag inte, pga av att iTunes kollar efter en slags verifiering. Det går t.ex. inte att ta en *.ipa, zippa upp, byta ut en bild och zippa ihop och döpa till *.ipa, jag har provat :rolleyes: Men du kan ju prova min teori 😉
@mekke 31312 wrote:
En *.ipcc-fil är egentligen samma som en *.ipsw-fil, en *.ipa-fil, etc, det är en vanlig *.zip-fil som dom bytt namn på. Så om du t.ex. provar att ta en *.ipcc-fil och döper om den till *.zip, så kan du zippa upp den och se vad den innehåller. Den innehåller iaf en mapp som heter Payload, och den innehåller Telia_se.bundle 😉 Om det funkar att bara lägga en Telia_se.bundle-fil i en mapp som heter Payload och zippa ihop och döpa om till *.ipcc vet jag inte, pga av att iTunes kollar efter en slags verifiering. Det går t.ex. inte att ta en *.ipa, zippa upp, byta ut en bild och zippa ihop och döpa till *.ipa, jag har provat :rolleyes: Men du kan ju prova min teori 😉
:confused: Du har skrivit fel i din profil. Du är inte 14 bast!
😀Det är bara att erkänna, Mekke är tyvärr en övermogen liten unge.
För att återgå till topic:enligt tester macworld gjort,verkar det som bildbehandlingsalgoritmen (den inbyggda kamerans “firmware”) i 3.0 har förbättrats jämfört med 2.2.1.
Detta gör att bildkvalitén förbättras,och kamerans urdåliga egenskaper i dåligt ljus blir en aning bättre.
Det gör naturligtvis inte underverk,men även en liten förbättring är välkommen.@mekke 31312 wrote:
Japp, det vet jag. Jag har provat att ändra Telia_se till Tele2_se och några inställningar, men det går inte. Frågan är hur man ska göra när man låser upp telefonen via Telia efter 12 månader när det gäller MMS och Tethering-inställningar. Eftersom Tele2 inte säljer iPhone så finns det inga inställningar för telefonen. Dessutom vill jag inte jailbreaka min iPhone när OS 3.0 väl kommer. Då är det bra att bara uppdatera telefonen med Tele2 inställningarna för att aktivera MMS och Tethering med enkel knapp via iTunes. Än så länge använder jag OpenSSH (vilket tyvärr kräver jailbreak) för att flytta över Tele2_se.bundle mappen till Carrier Bundles.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.