Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iPhone 3.0
-
AuthorPosts
-
typiskt, installerade 3.0 beta 5
(en vän reggade min iphone)
så blev jag förvånad över att mms inte fanns. tydligen har apple tagit bort mms samt modem i beta 5, bara för att släppa det längre fram. vet inte om det är längre fram i betan eller i den officiella releasen
kommer få vänja om mig med att Å Ä Ö finns med en gång i tangentbordet.
lite onödig funktion, är denna sök funktionen, den dagen jag har så många aps installerade att jag behöver söka efter dom, är nog den dagen jag ska köra en restore och installera det jag använder
bästa funktionen enligt mig, som kommer finns i 3.0 är ta mig fan
pastle and copy, verkligen något som iallafall jag saknat tidigare
Kan tala om att sökfunktionen inte bara ska användas till att söka apps,kan vad jag förstår hitta bilder,musik och annat också.
O det vattnas i munnen att se 3.0 beta på svenska. Moar, because MOAR.
@mossarelli 31528 wrote:
O det vattnas i munnen att se 3.0 beta på svenska. Moar, because MOAR.
…och om du orkar vänta till mitten av juni så kan du uppgradera till den skarpa versionen och slipper bry dig om betan.
Den kommer givetvis att vara på svenska också!@steffe 31526 wrote:
Kan tala om att sökfunktionen inte bara ska användas till att söka apps,kan vad jag förstår hitta bilder,musik och annat också.
jo jag hittade inställningar för det efter att jag skrev det där, så funktionen är inte så jäkla kass, söker bland ( kontakter, program, musik, podcaster, video, ljudböcker, anteckningar, e-post och kalendern) bästa är nog det med att söka rätt på musik
@pongo 31525 wrote:
typiskt, installerade 3.0 beta 5
(en vän reggade min iphone)
så blev jag förvånad över att mms inte fanns. tydligen har apple tagit bort mms samt modem i beta 5, bara för att släppa det längre fram. vet inte om det är längre fram i betan eller i den officiella releasen
kommer få vänja om mig med att Å Ä Ö finns med en gång i tangentbordet.
lite onödig funktion, är denna sök funktionen, den dagen jag har så många aps installerade att jag behöver söka efter dom, är nog den dagen jag ska köra en restore och installera det jag använder
bästa funktionen enligt mig, som kommer finns i 3.0 är ta mig fan
pastle and copy, verkligen något som iallafall jag saknat tidigare
ok då stannat jag med Beta 4 så länge, vill ha kvar mitt MMS – du är säker säker på att det inte fungerar med en telia fil eller något?
Rolle: vet faktist inte, vet bara att apple tagit bort mms och modem på beta 5 för att släppa det längre fram. men om det funkar fint i beta 4 så stanna där tills det kommer en 6:a eller på själva releasen
@makasu 31361 wrote:
Japp, det vet jag. Jag har provat att ändra Telia_se till Tele2_se och några inställningar, men det går inte. Frågan är hur man ska göra när man låser upp telefonen via Telia efter 12 månader när det gäller MMS och Tethering-inställningar. Eftersom Tele2 inte säljer iPhone så finns det inga inställningar för telefonen. Dessutom vill jag inte jailbreaka min iPhone när OS 3.0 väl kommer. Då är det bra att bara uppdatera telefonen med Tele2 inställningarna för att aktivera MMS och Tethering med enkel knapp via iTunes. Än så länge använder jag OpenSSH (vilket tyvärr kräver jailbreak) för att flytta över Tele2_se.bundle mappen till Carrier Bundles.
Någon som vet hur man skapar .ipcc fil till Tele2? 🙂
@pongo 31550 wrote:
Rolle: vet faktist inte, vet bara att apple tagit bort mms och modem på beta 5 för att släppa det längre fram. men om det funkar fint i beta 4 så stanna där tills det kommer en 6:a eller på själva releasen
ok, kommer nog få gå över till 5an snart ändå, pågrund av att apple stäger ju ner de äldre betorna efter hand.
Läs gärna min tråd om 3.0 Beta på:
https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone-3g/4042-iphone-os-3-0-beta.htmlok, Uppdaterade precis till Beta 5 – å mitt MMS fungerar fortfarande – så det att det var borttaget är bara Bull
det du måste göra för att få tillgång till mms över huve taget, för att äns se det i sms grejen, är att lägga in Filen vi snackat om innan, inte fören då vissas mms. (har varit så på alla betorna, å det vet jag då jag annvänt alla)
@rolle 31596 wrote:
ok, Uppdaterade precis till Beta 5 – å mitt MMS fungerar fortfarande – så det att det var borttaget är bara Bull
det du måste göra för att få tillgång till mms över huve taget, för att äns se det i sms grejen, är att lägga in Filen vi snackat om innan, inte fören då vissas mms. (har varit så på alla betorna, å det vet jag då jag annvänt alla)
bara att googla, men om det funkar för dig så ja mm
beta 5 mms – Google-sökning
EDIT: installerade den där ipcc ska se nu om det funkar skicka mms ^^tack för hjälpen
ja ehm, känns inte som jag behöver googla då jag har svaret framför mig 😉
@rolle 31604 wrote:
ja ehm, känns inte som jag behöver googla då jag har svaret framför mig 😉
true that, fick bara för mig att mms skulle komma med en gång i betan, men tydligen vart man tvungen installera det.
men iallafall så står det en massa på google om att beta 5 har tagit bort eller “gömt” mms funktionerna tills vidare
undrar om det är nån som vet nått om iphone 4g. när kommer den? finns det några bilder? film? hur kommer den vara? är i stort behov av en ny tele. var inne starkt på iphone 3g men sen hörde jag om 4g så jag väntade. nu har jag inte hört nått mer. hoppas den kommer till 3,0 updejjjjten.
Ingen som har någon länk för Beta 3,4 eller 5? 🙂
Är detta en myt? iPhone 3.0 beta 3 med jailbreak, funkar det nu även om beta 5 finns? :O
Download iPhone OS 3.0 Beta 3 and QuickPWN 3.0 Beta 3 JailBreak
beta 4 och 5
ftp://iphonedownload.serveftp.com/@steffeiphone 32068 wrote:
Är detta en myt? iPhone 3.0 beta 3 med jailbreak, funkar det nu även om beta 5 finns? :O
Download iPhone OS 3.0 Beta 3 and QuickPWN 3.0 Beta 3 JailBreak
Troligen en gammal länk,eller tokfejk.
@pongo 32159 wrote:
beta 4 och 5
ftp://iphonedownload.serveftp.com/Tack, då uppdaterar jag min tråd om 3.0 Beta, för mina länkar var för gamla:o
Förresten! Måste man ha iTunes 8.2 för att kunna uppdatera till 3.0 Beta? 🙂
@steffeiphone 32184 wrote:
Förresten! Måste man ha iTunes 8.2 för att kunna uppdatera till 3.0 Beta? 🙂
tror man måste det, iaf från beta 4 till 5… inte helt säker men tror det som sagt
har också för mig det haha, lika bra att kunna ifall någon frågar i min tråd om 3.0 Beta 😛
@rolle 31596 wrote:
ok, Uppdaterade precis till Beta 5 – å mitt MMS fungerar fortfarande – så det att det var borttaget är bara Bull
Använde du Telia_se.ipcc.zip filen för att få mms att funka?
Sorry om jag bombar tråden med frågor 😮
@steffeiphone 32193 wrote:
Använde du Telia_se.ipcc.zip filen för att få mms att funka?
Sorry om jag bombar tråden med frågor 😮
http://dl.getdropbox.com/u/6152/Telia_se.ipcc
denna filen funkade iaf (länkades tidigare i tråden)Sen när 3an kommer.. För oss som har jailbreakat, ska man återställa telefonen innan man uppdaterar till 3.0… Eller kan man bara uppdatera “över” sin gamla version. Känns som det borde vara bäst att återställa först, för att blåsa ur den men vet inte. Någon som vet?
Bara jag som inte kan shift-klicka “check for updates” och välja .ipcc filer? Endast .ipsw filer går att välja.
Skriver man in filnamnet på .ipcc filen kommer det endast upp någon ruta om misslyckad uppdatering eller något sånt…
Itunes 8.2.0.23 btw.datum ? någon som vet ?
@I(have a)Phone 32649 wrote:
datum ? någon som vet ?
Det är ingen som vet säkert, men det kommer nog upp på WWDC på måndag, och släpps nån gång i Juli 😉
@mekke 32651 wrote:
Det är ingen som vet säkert, men det kommer nog upp på WWDC på måndag, och släpps nån gång i Juli 😉
Nu har det kommit en uppdatering till iTunes (8.2.0), och i changelog står det:
“iTunes 8.2 innehåller stöd för iPhone och iPod touch med programvaran iPhone 3.0. iTunes 8.2 innehåller också buggfixar och förbättringar vad gäller tillgänglighet för syn- och hörselskadade.”
Kanske ett tecken på att firmware 3.0 släpps den 8 Juni?
Men! Uppdatera inte iTunes än om ni vill fortsätta jailbreka era iPhone´s. Pga att den motverkar Quickpwn etc genom att iPhonen inte kan gå i DFU läge. Men Dev-Team kommer att uppdatera sina verktyg så fort 3.0 har släppts.
Tack för era snabba svar ! Jag hoppas snook har rätt 🙂
Finns inget jailbrejk till 3.0 ännu,så om du uppgraderar får du köra op-låst och apple original tills devteam hittar på nåt.
@steffe 32675 wrote:
Finns inget jailbrejk till 3.0 ännu,så om du uppgraderar får du köra op-låst och apple original tills devteam hittar på nåt.
nej, vet att det inte finns nån jailbreak till 3an. Det klarar jag mig utan när den kommer (kanske…). Men hur ska jag ha göra före jag uppdaterar?
1. Installera “över” min gamla version och jailbreaken
2. Återställa först (så att jailbreaket försvinner) och sedan uppdatera
Känns som 2an är bäst. Kanske ligger lite jailbreak kvar o skrapar nånstanns om man kör 1an?:P
@bozz 32677 wrote:
nej, vet att det inte finns nån jailbreak till 3an. Det klarar jag mig utan när den kommer (kanske…). Men hur ska jag ha göra före jag uppdaterar?
1. Installera “över” min gamla version och jailbreaken
2. Återställa först (så att jailbreaket försvinner) och sedan uppdatera
Känns som 2an är bäst. Kanske ligger lite jailbreak kvar o skrapar nånstanns om man kör 1an?:P
Kör på ettan, då gör den det första steget automatiskt 😛
Jag hade nog återställt och tagit backup först,då kan inget gå fel.
Men när du uppdaterar så “återställer” den ju till 3.0 😛 Så det blir som att om du vill ha en “clean” iPhone, dvs utan jailbreak, att du återställer två gånger för att få bort allt 😉
@mekke 32697 wrote:
Men när du uppdaterar så “återställer” den ju till 3.0 😛 Så det blir som att om du vill ha en “clean” iPhone, dvs utan jailbreak, att du återställer två gånger för att få bort allt 😉
Jomenvisst,men backupen?
Är kanske paranoid i överkant,men utan mina filer blir allt kaos!Så alla mina rekord från flightcontroll kommer försvinna hur jag än gör när jag installerar 3.0 och alla kontakter med? Buhuu:'(
har dom sagt nått datum när uppdateringen släpps??? eller har ni några rykten om när??
Apple har nån tillställning 8 juni,så innan dess kommer inget.
Så efter 8/6 så kommer version 3?
Inget närmare releasedatum? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.