Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iPhone 3.0
-
AuthorPosts
-
Liten snabb fråga nu.
Jag pratade tidigare om att byta ifrån SE X1 till Iphone 3G och har beslutat mig efter att ha blivit återförsäljare att införskaffa en sådan.Frågan är den, kan man få in smiley figurer i SMS så både mottagaren och sändaren ser gubben?
Mvh
Haneryd@hane 32823 wrote:
Liten snabb fråga nu.
Jag pratade tidigare om att byta ifrån SE X1 till Iphone 3G och har beslutat mig efter att ha blivit återförsäljare att införskaffa en sådan.Frågan är den, kan man få in smiley figurer i SMS så både mottagaren och sändaren ser gubben?
Mvh
HanerydOm du jailbreakar 😉 Men om mottagaren ser gubben beror på om den mobilen stöder det.. 🙂
Tack för ett oerhört snabbt svar!
Min tanke var gentemot personer med SE modeller från 2008 och frammåt. Tex W595/995blablalbla 🙂Just nu ser jag ingen anledning med att jailbraka, kan du/någon återigen göra ett försök med att övertala mig?
lägg den i handen och lek med den i 1min. Du kommer vara övertygad!
Ingen mer än apple vet,men jag tror att det inte är så stor skillnad,kan vara nån drivrutin eller utökat filstöd eller så.
hittade en bild som sägs vara nya iphone
tycker den är jävligt snygg 😉 synd att de bara är ett rykte, skulle va jävligt nöjd om nya iphonen skulle se ut sådär 🙂
det är konstigt att bilderna på den “riktiga nya iphone” skiljer sig från varandra..
rundningen i hörnen har olika radier
snygg fejk bild måste jag säga =) den var väldigt stilren…ja man får se snart…själv sktier jag i om det kommer ny…nyss köpt min ju men uppdateringen väntar jag spännt på
Det som jag kan säga om dessa bilder:
1. (platt, fyrkantig knapp) Ser inte Apple ut..
2. (två bilder på samma) Samma iPhone, men olika rundningar i hörnen 😛
Båda är alltså troligen fejk 😉 Men vi får se på måndag 😀
angående måndag, någon som vet en riktigt bra sida där man kan följa allt ifrån? Ispazio livebloggar, hittade även en svensk sida för ett tag sen glömde namnet nu bara… fler tips?
Prova med apples hemsida,lär väl bli nån videopresentation eller så.
@pear 32936 wrote:
angående måndag, någon som vet en riktigt bra sida där man kan följa allt ifrån? Ispazio livebloggar, hittade även en svensk sida för ett tag sen glömde namnet nu bara… fler tips?
Jag kör med MacWorlds SMS-flash! 😀
steffe: den släpps efter konferensen. precis som vid 3.0, vill ha mer liveblogg så man får veta allt direkt!
mekke: då får du bara veta det allra allra viktigaste, man vill ju veta allt småskit också 😉
@pear 33000 wrote:
steffe: den släpps efter konferensen. precis som vid 3.0, vill ha mer liveblogg så man får veta allt direkt!
mekke: då får du bara veta det allra allra viktigaste, man vill ju veta allt småskit också 😉
Ber om ursäkt,fick själv fel info.
Slashat.se och macroumors kommer iaf att ha direktbevakning av delar av keynoten.Någon som vet när OS 3.0 släpps?
Om dom släpper det efter denna konferans eller va man kan kalla det eller om man måste vänta lite till?17 Juni? :O Crap -.-
Nedräkningen har börjat ……:)
Äntligen ett fast datum 🙂
kommer ´man att kunna få MP3 som ring signal nu med 3.0
eller finns det något annat sätt i såfall. vill inte Jailbreakapetbir: googla så hittar du guider om hur man gör. Rätt enkelt faktiskt, behövs inte jailbreak =)
oki tänkte slippa leta 🙂 tack för svaret att det går utan Jailbreak
Någon som kan bekräfta att MMS fortfarande kommer vara frånvarande från 2g?
3.0 verkar ju inte vara en uppdatering för 2g telefoner men det går ju att fixa. Dock läste jag att MMS fortfarande inte kommer funka.
Nu säger ni “använd swirly” men jag har faan testat alla inställningar som går att ändra och jag kan fortfarande inte ta emot mms via swirly, vore ju trevligt att ha MMS integrerat så som 3.0 visar också.Om svaret har funnits nånstans så ber jag om ursäkt, jag letade som faan OCH googlade.
@parazit 33084 wrote:
Någon som kan bekräfta att MMS fortfarande kommer vara frånvarande från 2g?
3.0 verkar ju inte vara en uppdatering för 2g telefoner men det går ju att fixa. Dock läste jag att MMS fortfarande inte kommer funka.
Nu säger ni “använd swirly” men jag har faan testat alla inställningar som går att ändra och jag kan fortfarande inte ta emot mms via swirly, vore ju trevligt att ha MMS integrerat så som 3.0 visar också.Om svaret har funnits nånstans så ber jag om ursäkt, jag letade som faan OCH googlade.
Osis som fan,men har du råd så kanske du skulle kunna byta telefon?
Vanliga 3G lär ju bli billigare nu.Frågan är hur mycket 3.0 kommer göra en vanlig 3g…
Och hur länge det tar innan man kan yellowsn0wa och sånt 🙂
Man får mms och stereonbluetooth bland annat.
Det dröjer nog ett tag innan devteam är klara.En sak som är trist är att skicka video genom mms kommer inte att stödjas på iPhone 3G.
Vet någon när man kan tanka ner den officiella releasen på den nya “firmwaren”?
Förresten, är den språkoberoende, eller måste man vänta på en specifik svensk “release”?
Kommer den 17 juni,har faktiskt bättre språkstöd än 2.2.1,och där finns svenska tangenter också.
You can get it now. Just fire up your favorite Torrent client and look for iPhone OS 3.0 7a341. Everyone can install this, not just developers. Here’s how it works:
Note: The image is called iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw. It should be 230.1MB
Har testat detta nu grabbar och (Y) det fungerar 😀 3.0 nu :D:D
copy paste e underbart! sååååå användbart
@neocon 33181 wrote:
You can get it now. Just fire up your favorite Torrent client and look for iPhone OS 3.0 7a341. Everyone can install this, not just developers. Here’s how it works:
Note: The image is called iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw. It should be 230.1MB
Hur lägger man in det då?
Via Quickpwn eller?
@neocon 33181 wrote:
Finns det jailbreak för 3.0 än?
man gör det i itunes! håll in skift när ni trycker på återställ och välj ipsw som ni laddat ner! stäng av er internet uppkoppling när ni gör det annars går det inte! sen när ni återställt till 3.0 så e det bara tuta o köra :D:D:D
Inget jailbreak än!
@neocon 33181 wrote:
Är du säker på att det är samma som släpps officiellt? Så man slipper strula med ytterligare en uppdatering?
Vore ju hemskt bra iaf. 🙂Hur lägger man in det? Har en helt olåst mobil, men med jailbreak.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.