iPhone 3.0

Viewing 50 posts - 351 through 400 (of 554 total)
  • Author
    Member
    Post count: 658

@neocon 33188 wrote:

man gör det i itunes! håll in skift när ni trycker på återställ och välj ipsw som ni laddat ner! stäng av er internet uppkoppling när ni gör det annars går det inte! sen när ni återställt till 3.0 så e det bara tuta o köra :D:D:D

Inget jailbreak än!

När man tar backup, försvinner alla mp3 eller itunes återställer dem från de kataloger man har sina mp3 i?

soer
    Member
    Post count: 12

@neocon 33188 wrote:

man gör det i itunes! håll in skift när ni trycker på återställ och välj ipsw som ni laddat ner! stäng av er internet uppkoppling när ni gör det annars går det inte! sen när ni återställt till 3.0 så e det bara tuta o köra :D:D:D

Inget jailbreak än!

Vadå “går inte om du inte stänger av internetuppkopplingen”? Det verkade fungera bra hos mig. Den håller på och synkar nu så jag har inte fått leka så mycket än men det verkade fungera fint som sagt.

Sen så är det inte shift man håller inne utan alt. Iaf på Mac.

Neocon
    Member

jag var tvungen att stänga av min internet uppkoppling, men det gäller väl kanske inte för alla då 😉 ta en backup innan ny gör detta och JA detta är en riktig 3.0 ingen beta och allt fungerar ypperligt! 😀 inte hundra men tror medie-biblioteket på försvinner men gör en spellist i itunes innan och sedan synka över den till iphonen så ska det nog fungera 😀

r_o_n
    Member

Funkar ju bra det här (ironi).
    Ett stort fett rödkryss samt texten
    iPhone-enheten “Ronnies iPhone” kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (1602).

Så det fungerade ju inte så väldans bra det här….
    130200941442P9722.jpg

Så nu har jag en iPhone som jag inte hittar i iTunes och en iPhone som enbart visar en bild med en usbsladd med en pil mot en iTunessymbol

Dessutom så jävlas vista och vill ha enhetsdrivrutiner för att känna igen min f.d. iPhone som inte är en enhet just nu.

Så vad f*n gör jag nu? Vill gärna ha en fungerande telefon igen.

Hittade detta knepet i ett forum från juni -08. Funkar det med vista och nu?

There has been an issue with the recent iPhone update where it leaves the

phone in Recovery Mode. Here are some steps that have been known to fix

this problem for Windows users:

1. Disconnect your iPhone from the computer.

2. Restart the computer
    .

3. Connect the iPhone to the computer.

4. Select Install Drivers Later on the dialog that appears.

5. Hold down the Windows Key and press R.

6. Type devmgmt.msc and click OK.

7. Right-click Apple Mobile Device listed under Other Devices and then select

Properties.

8. Select Browse…

9. Point it to C:Program FilesCommon FilesAppleMobile Device Support

and click OK.

r_o_n
    Member

@r_o_n 33198 wrote:

Funkar ju bra det här (ironi).
    Ett stort fett rödkryss samt texten
    iPhone-enheten “Ronnies iPhone” kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (1602).

Så det fungerade ju inte så väldans bra det här….
    130200941442P9722.jpg

Så nu har jag en iPhone som jag inte hittar i iTunes och en iPhone som enbart visar en bild med en usbsladd med en pil mot en iTunessymbol

Dessutom så jävlas vista och vill ha enhetsdrivrutiner för att känna igen min f.d. iPhone som inte är en enhet just nu.

Så vad f*n gör jag nu? Vill gärna ha en fungerande telefon igen.

Hittade detta knepet i ett forum från juni -08. Funkar det med vista och nu?

There has been an issue with the recent iPhone update where it leaves the

phone in Recovery Mode. Here are some steps that have been known to fix

this problem for Windows users:

1. Disconnect your iPhone from the computer.

2. Restart the computer
    .

3. Connect the iPhone to the computer.

4. Select Install Drivers Later on the dialog that appears.

5. Hold down the Windows Key and press R.

6. Type devmgmt.msc and click OK.

7. Right-click Apple Mobile Device listed under Other Devices and then select

Properties.

8. Select Browse…

9. Point it to C:Program FilesCommon FilesAppleMobile Device Support

and click OK.

Det fungerade iaf inte, mitt tips.

Den vill ju ha en restore drivrutin verkar inte som en vanlig till iPhone fungerar. 🙁
    Vad gör jag?

soer
    Member

@r_o_n 33201 wrote:

Den vill ju ha en restore drivrutin verkar inte som en vanlig till iPhone fungerar. 🙁
    Vad gör jag?

Gör om från början. Ladda ner filen från en annan källa så du vet att det inte är den som är korrupt. Testa starta om iPhone genom att hålla inne hemknappen och powerknappen tills den stänger av sig och startar igen (släpp inte knappen förrän du ser äpplet).

Jag uppdaterade med en fil från Pirate Bay. Gjorde det på min Mac. Fungerade jättebra på första försöket. Men det tog naturligtvis en liten stund.

soer
    Member

@r_o_n 33201 wrote:

Vad gör jag?

Förresten, du måste ju aktivera den genom iTunes precis som när du startade den första gången. Kan du göra det när den är jailbreakad? Jag har inte jailbreakat min så jag vet inget om det, men eftersom det funkade för mig men inte för dig så kan det ju ha med det att göra?

jolinjom
    Member
    Post count: 818

@neocon 33188 wrote:

Inget jailbreak än!

Men du hade redan jailbreakat när du uppdaterade? Btw: Hade du iTunes 8.2 eller?

steffe
    Member
    Post count: 2452

Denna diskussion strider mot forumets regler gällande piratkopierat material!
    Ska ni vara på forumet så läs reglerna för bövlen!!!

jolinjom
    Member

@steffe 33220 wrote:

Denna diskussion strider mot forumets regler gällande piratkopierat material!
    Ska ni vara på forumet så läs reglerna för bövlen!!!

Att du orkar?

snook
    Member
    Post count: 2190

Ingen diskussion om material från nämnd hemsida.

steffe
    Member

@jolinjom 33223 wrote:

Att du orkar?

Finns det vissa regler så får ni följa dom,eller diskutera piratverksamhet på annat håll!

jolinjom
    Member

Fråga: när ni uppdaterade, var ni jailbreakade eller inte? btw steffe: jailbreak är olagligt

r_o_n
    Member

Så hur återställer jag/får jag igång min iPhone igen?

Har ver. 8.1.0.52 på iTunes och en dator som inte känner igen min iPhone eftersom det havererade mitt i en uppdatering.

Om inte datorn känner igen den usbenhet (iPhone) som man ansluter, hur gör man?

r_o_n
    Member

Eller om någon har en länk till en lösning. Känns lite surt att man testde detta innan den officiell releasen.

Så kan någon hjälpa så gör det.

r_o_n
    Member

@steffe 33228 wrote:

Finns det vissa regler så får ni följa dom,eller diskutera piratverksamhet på annat håll!

Det är ju faktikt inte du som ska styra upp det. Forumet har moderatorer, du är nog inte en av dem.

gelegrodan
    Member
    Post count: 111

Någon som vet om “Gold edition” (7A341) är _Final_ eller om det kommer någon uppdatering den 17e? Så man slipper uppdatera igen mest. Min telefon är för övrigt registerad developer telefon så ni som gnäller över att det är olagligt och dylikt kan… Vara tysta 😉

Samt, den här .ipcc filen man behöver, shift-klicka på “Check for update” fungerar ej? Kan enbart välja .ipsw filer då, eller gör jag något fel?

steffe
    Member

Jailbrejk och betaversioner har aldrig varit olagligt,men det är förvisso piratkopiering.

jolinjom
    Member

Fråga: Är det ok om du har jailbreakat när du uppdaterar?

snook
    Member

@jolinjom 33245 wrote:

Fråga: Är det ok om du har jailbreakat när du uppdaterar?

Jailbreak med tillhörande program försvinner.

r_o_n
    Member

Så, nu har jag fått igång min iPhone igen.
    Tror jag väntar tills den riktiga releasen, inte att jag utsätter mig för detta igen. 🙂

gelegrodan
    Member

Någon som uppdaterat än? Och vet om mms inställningar dylikt hänger med? (Telia)

EDIT: Uppdaterade just.. MMS inställningar följer med, tethering verkar funka (nätverks-enhet ploppar upp, provade aldrig att surfa dock)
    Nu fattas bara jailbreak 🙂

6295gl
    Member
    Post count: 220

Allt verkar fungera OK med min. Alla inställningar, SMS, anteckningar, mm följde med.

schwartz
    Member
    Post count: 31

GM funkart klockrent på min lur oxå, kan för dem som inte vet, tillägga att det inte behövs nåt “hackande” för att få den att fungera, bara att välja den i iTunes med shift-knappen efter download (windows).

Rätt sweet att streama musik via bluetooth och att kunna söka iPoden 😉

/Jesper

QeuDee
    Member
    Post count: 463

ALLA NYA FUNKTIONER I IPHONE OS 3.0

hittade den i ispazio och översatte 😛

This article is good 111 new lists that have been trying to find the new operating system dell’iPhone, firmware 3.0. The list is very long and contains many small features and functions more or less known, so if you want to know all of OS melafonino of, pay attention to every single point. Good reading.

1. Cut / Paste

2nd Copy / Paste

3rd Shake to cancel / re-typing of a text

4th Selecting the text for easy removal of mass

5th MMS

6. Horizontal keyboard in native Notes

7th Native horizontal keyboard in Mail

8th Horizontal keyboard in native Messages

9th Possibility to send SMS and MMS

10th Erasing a single SMS or MMS

11th The progress bar of a message has been moved up to allow the user to compose a new message while the first is sent

12th USB Tethering

13th Bluetooth Tethering

14th Bluetooth Stereo (A2DP)

15th Spotlight feature allowing the user to search for anything in your device

16th Search Bar in native Notes

17th Search bar in the native Mail

18th Search Bar in native iPod

19th Buying In-App

20th Coupling of the double-tap the Home button to the function Spotlight

21. Coupling of the double-tap the Home button to Native Photos

22. Added a preview of the shot captured with the camera. The icon will be visible in the lower left corner of the screen

23. Shake to start random playback in native iPod

24th Scrolling screenshots in native App Store

25th Opportunity to see the type of phone number of every call in the tab “Current” (for example, home, work, mobile)

26th History of calls, including duration of each call made or received

27th Option for the sharing of contacts in each contact card

28th Ability to copy a link by simply pressing Safari

29th Possibility to open a link in Safari to a new page simply by pressing

30th Auto fill forms for the username and password in Safari

31. Login to your YouTube account

32. Opportunity to see the comments on YouTube

33. Sign up to YouTube

34th Opportunity to vote on YouTube

35th Possibility of trying to send text messages failed (the failure to be indicated by a red exclamation mark that appears next to the message)

36th Turn-by-turn

37th The maps can be launched within other applications, Oltra than in native Maps

38. Access to the door of the dock to allow communication with the equipment

39. Connectivity Peer-to-peer via Bluetooth (does not require Wi-Fi)

40th New application note Speech

41. Expanded parental controls

42. Anti-phishing

43. Remember the Wi-Fi

44. Notes sync with iTunes

45th Improved native Borsa

46. New types of calendars (CalDAV)

47. Integrated a notice to confirm the deletion of a note

48. Integrated a notice to confirm the removal of a photograph

49. Ability to select more than one photo to be attached to an e-mail

50th Find My feature for iPhone users MobileMate

51. Podcasts downloaded via the 3G connection does not have limits regarding the size

52. A tap on the Home button allows users to access the Spotlight

53. A tap on the Home button while using Spotlight enables users to return to the first page of the Springboard

54. Possibility of changing the playback speed of audio books

55. Signature applications dell’Appia Store

56. Push Notifications

57. Tags Audio / Video

58. Streaming Video (HTTP, HTML 5 and h.264)

59. Subscription Calendar

60th Login to iTunes

61. Creating an iTunes account

62. Encrypted data

63. LDAP (directory services)

64. VPN on-demand

65. EAP SIM

66. Proxy Support

67. Profiles OTA

68. Revocation of certificates

69. Exchange ActiveSync Policies

70. Scrubbing Multimediale

71. Support for new languages

72. Keyboards improved

73. Updates failed applications are shown with a duplicate of the icon that has the label “Paused”

74. When you select multiple emails to be sent / deleting, the blue dot placed next to each email read display next to the red dot instead of being completely ingnorato

75. Visual Voicemail

76. Ability to change the phone ring tones from the “Favorites”

77. Improved function Timer

78. Glossy effect applies to the icons of applications Telephone, Messaging and iPod

79. In native Notes you can delete a note by sliding your finger on it

80th Advanced Options for Bluetooth Handsfree Devices

81. Added option through which shutting down a single web page in Safari, it opens a new, blank course

82. Improved dictionaries

83. The blue dot associated with a particular point on a map, is now shown at the center of the circle shows the position

84. If you listen to a song while the device is charging, the battery in place will show the album cover that contains the song

85. The font of the title of the song shown in LockScreen was reduced, and thus made smaller

86. Among the phone settings you can choose your number

87. Option to disable the alerts text messages

88. Option to disable the preview text messages

89. Option to enable / disable the field “Subject” in text messages

90th Ability to integrate the iPod music in the other application

91. In App Store email addresses in the descriptions of the applications will be clickable

92. Increase the speed of JavaScript

93. Allow 11 Springboard, a difference of 9 permitted with the previous firmware

94. Ability to restart the device even from the “Slide To Unlock”

95. In Settings> General> Home> Results of Search, the user can decide what can be searched and in what order

96. A counter to be informed about the number of applications has been added in Settings> General> Info

97. Added the option “Load Images” in the Mail settings

98. If you set Exchange, will have an option on the phone book full of contacts

99. Option for the repetition of 30 seconds of audio

100. Improved the speed of scrubbing when you press the white dot in the progress bar in native iPod

101. When you send a text message, the box in which the text is typed gradually fades from white to green, instead of changing from one color to another in an instant

102. Improved moving from one application to another Springboard

103. The name of the album is displayed in the controls that appear in the iPod LockScreen

104. Shake to change song by LockScreen with iPod controls initiated

105. Ability to view information on the podcasts saved nell’iPhone (time and date of publication)

106. If you listen to a song when the iPod is charging, at the end of the playback screen will automatically switch to notify the beginning of the next song

107. Support WAVE files in native Mail

108. Attachments will not be automatically downloaded. You will need to tap upon this in the mail so you can download

109. If you use Bluetooth headphones with the iPod, the volume bar will be hidden and, in its place, display the name of headphones

110. The forced reset of the phone (Power + Home button for 10 seconds) shut off the device instead of restart

111. You no longer need a space between two words for the “completion” automatic to boot

In addition to all these features, the 3G iPhone combined with the S firmware 3.0 will add many more. We discussed here.

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

@neocon 33181 wrote:

You can get it now. Just fire up your favorite Torrent client and look for iPhone OS 3.0 7a341. Everyone can install this, not just developers. Here’s how it works:

Note: The image is called iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw. It should be 230.1MB

Har testat detta nu grabbar och (Y) det fungerar 😀 3.0 nu :D:D

copy paste e underbart! sååååå användbart

Tack för infon funkar klockrent 🙂

gelegrodan
    Member

Ja nu fattas bara jailbreak 😉
    Och för er som undrar, quickpwn för beta 5 ska tydligen funka för GM men är inte att rekommendera 😉

bozz
    Member
    Post count: 1199

58. Streaming Video (HTTP, HTML 5 and h.264)

Vadå, kan man se fler videoformat? i Safari då eller?

carpe
    Member
    Post count: 904

Hur är det med leveransrapport av SMS i 3,0?

jasifil
    Member
    Post count: 300

@steffe 33238 wrote:

Jailbrejk och betaversioner har aldrig varit olagligt,men det är förvisso piratkopiering.

Nu är jag inte så hemma i detta med jailbreak men jag trodde att man där använde sig av modifierad mjukvara. Kan aldrig vara tillåtet om du frågar Apple. Vad gäller diskussionen ovan så är den lika olaglig som om du har en licens av t.ex. office men laddar ner installationsfilerna via TPB. Jag menar har du licens så spelar det ingen roll varifrån filerna kommer.

steffe
    Member

@jasifil 33347 wrote:

Nu är jag inte så hemma i detta med jailbreak men jag trodde att man där använde sig av modifierad mjukvara. Kan aldrig vara tillåtet om du frågar Apple. Vad gäller diskussionen ovan så är den lika olaglig som om du har en licens av t.ex. office men laddar ner installationsfilerna via TPB. Jag menar har du licens så spelar det ingen roll varifrån filerna kommer.

Enligt amerikansk domstol är mjukvaran för jailbrejk inte identisk med apples egen,så därför är det lagligt!
    Att jämföra med piratat office går alltså inte,utan du får då jämföra med openiffice,som inte behöver licens.
    Det är bara om mjukvaran är en kopia som den är olaglig,så har det alltid varit.
    Skriver man en egen mjukvara så kan man naturligtvis inte bli straffad! Om så vore hade väl alla linuxutvecklare blivit inburade för länge sen.
    Tycker att du ska lära dig skillnaden mellan piratkopia och open source!

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Wohoo. 3.0.

Var tvungen att pröva, Copypaste funkar i miniräknaren *hurr hurr*.
    Då har man sett det, gjort det.

jasifil
    Member

@steffe 33351 wrote:

Enligt amerikansk domstol är mjukvaran för jailbrejk inte identisk med apples egen,så därför är det lagligt!
    Att jämföra med piratat office går alltså inte,utan du får då jämföra med openiffice,som inte behöver licens.
    Det är bara om mjukvaran är en kopia som den är olaglig,så har det alltid varit.
    Skriver man en egen mjukvara så kan man naturligtvis inte bli straffad! Om så vore hade väl alla linuxutvecklare blivit inburade för länge sen.

Det var rackarn vad du var stursk idag! För övrigt är jag väl insatt i skillnaderna mellan piratkopia och open source. Det är ju inte det som detta handlar om eller hur? Du behöver nog läsa mitt inlägg en gång till verkar det som. Som jag skrev så är jag inte så insatt i jailbreak men jag har fått för mig att man modifierar Apples originalprogramvara. Varför snackar man annars hela tiden om att man lyckats “hacka” mjukvaran? Men tydligen har man skrivit helt ny programvara från grunden? Om det istället är så att man är inne och pillar i Apples mjukvara så tror jag inte att det är tillåtet någonstans. Inte om du frågar Apple.

En liten fråga, varför skulle det vara olagligt att uppdatera på det sätt som beskrivits tidigare i tråden? Att det är lite på gränsen håller jag med om eftersom man sprider en kopia av mjukvaran. Men det handlar om en mjukvara som Apple själva har spridit. Den fanns för nedladdning redan i måndags för vissa. Detta framkom under själva inledningen av WWDC. Alla som har en Iphone har alltså rätt att uppdatera gratis vilket gör att “brottet” reduceras till i stort sett ingenting.

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@steffe 33351 wrote:

Nog för att Apple sagt att jailbreak gör det så lätt att få in crackade AppStore-apps i iPhonen, så att jailbreak numera är olagligt. Men men… :laugh:

steffe
    Member

det olagliga i denna uppdatering är att det handlar om en med apples egen identisk programvara.
    Att kalla egenmodifierad programvara eller delprogram man skrivitvutanför den officiella programvaran för “hack” är en gammal tradition från handdatorn palm pilots tid,då hela OS var open source.
    De tilläggsprogram och ändringar som palm inte gjorde själva kallades för “hack”.
    En modifierad och alltså inte piratkopierad mjukvara kallas alltså “hackad”,och detta är till skillnad från att sprida identiska kopior utan tillstånd faktiskt fullt lagligt.
    En “hackad” firmware är naturligtvis inte en identisk kopia,så därför är den inte olaglig.
    Vid den metod som beskrivs i den av mig kritiserade disskussionen handlar det om en olagligt kopierad originalfirmware.
    Jag förstår inte riktigt varför man inte kan vänta tills apple släpper firmwaren nästa vecka?
    Då skulle denna disskussion aldrig uppstått!

jasifil
    Member

@steffe 33362 wrote:

En “hackad” firmware är naturligtvis inte en identisk kopia,så därför är den inte olaglig.

Intressant! Är Apples mjukvara alltså open source? Det hade jag ingen aning om. Tycker t.o.m. att det strider mot deras annars så strikta policys. Eller är det istället så att de släppt hårdvaruspecarna så att vem som helst kan skriva OS för Iphone? I så fall är det ju lite märkligt att Apple hävdar att garantin upphör om man jailbreakar. Lika märkligt är det att inte dessa “modifierade hack” finns att hämta i Appstore.

Jag tror jag behöver ett litet klarläggande vad gäller OS i jailbreak. Är det Apples programvara som man utgått ifrån och så att säga crackat för att kunna ändra i? Eller har man byggt ett helt nytt OS utan att “kika” i Apples kod? Om man nu kikat i Apples kod så kan man ju undra hur detta har gått till utan att bryta mot några lagar?

Någon som kan förklara begreppet “jailbreak” för en som inte är så insatt. Det vore intressant att få veta varför man valt just det begreppet.

snook
    Member

Jag tycker vi släpper diskussionen om jailbreak är olagligt eller inte, och återgår till topic!

Jailbreak går bra att prata om i forumet, men inte prata om sidor med piratkopierat material och länka.

.

On topic:

Lite flyt ska man ha ibland.

Har ju en iphone köpt på realese dagen som är upplåst med yellowsnow och använder Tre (låst till Telia).

3.0 kommer ju den 17 Juni, och man kan ju inte tro att Dev-Team har en upplåsning klar till den dagen 🙁

Men vi kommer att byta från Tre till Telia den 17 Juni (har företags telefon) 🙂

Så den 17 Juni är det bara att uppdatera utan att bry sig om att den blir låst .

Dessutom den 11 Juli så kan man gå till Telia och få den helt upplåst 😀

Då tar sambon den och jag köper 3G S.
    😮

Inte nog på det så går jag på semester den 17 Juni. 😎

Det är bara solen som fattas nu.

6295gl
    Member
    Post count: 220

Någon mer än jag som kör med nya 3.0 och inte hittar vart man justerar ljudet om man har ett bluetooth stereo headset inkopplat?
    Om man trycker på volymknapparna på sidan händer ingenting. Längst ner i displayen där man kan justera volymen står det headsetets namn istället. (Kör man trådbundet fungerar allt som det ska.)

steffe
    Member

Svar till tidigare:apples mjukvara är inte open source,men jailbrejkfirmware räknas inte in i apples patenträttigheter.
    Angående headset sä beror det nog på att dom headset apple tycker att man ska ha har egen volymkontroll,så att apple ska tjäna mer stålar.

Mekke
    Member

En liten fråga till någon som vet: :rolleyes:

I 3.0 synkas ju anteckningar, men var kommer dom? Är dom som anteckningar i Mail? (på Mac, asså ;))

gelegrodan
    Member

För er som undrar så funkar Tethering “out of box” med Telia.

Några pics:

Tethering på
    1244856009696.png

Acid3 testet
    1244855959390.png

En liten bugg
    1244856058540.png

Är den här söken ny, eller är det jag som har missat den?
    1244856290267.png

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@jasifil 33364 wrote:

Intressant! Är Apples mjukvara alltså open source? Det hade jag ingen aning om. Tycker t.o.m. att det strider mot deras annars så strikta policys. Eller är det istället så att de släppt hårdvaruspecarna så att vem som helst kan skriva OS för Iphone? I så fall är det ju lite märkligt att Apple hävdar att garantin upphör om man jailbreakar. Lika märkligt är det att inte dessa “modifierade hack” finns att hämta i Appstore.

Jag tror jag behöver ett litet klarläggande vad gäller OS i jailbreak. Är det Apples programvara som man utgått ifrån och så att säga crackat för att kunna ändra i? Eller har man byggt ett helt nytt OS utan att “kika” i Apples kod? Om man nu kikat i Apples kod så kan man ju undra hur detta har gått till utan att bryta mot några lagar?

Någon som kan förklara begreppet “jailbreak” för en som inte är så insatt. Det vore intressant att få veta varför man valt just det begreppet.

Apples mjukvara är inte open source, den är betald, utvecklad och släppt tillsammans med en produkt som de äger rättigheterna på. I Apples användaravtal står det att man inte får ändra systemfilerna till den nivå där Apple inte tillåter användaren att vara på, därav Jailbreak är inte tillåtet om man vill behålla garantin och vara en god kund.
    Om Jailbreak är olagligt så är det också olagligt att styla om bilen eftersom en bilsäljare inte ger dig möjligheten att sätta på en vinge som du köpt själv.
    Det är inte tillåtet att jailbreaka om man vill behålla garantin. Går iPhonen sönder pga Jailbreak har Apple inte några som helst skyldigheter att hjälpa till.

Jailbreak är ett tillägg till Apples OS. Strukturen och mobilen är nästan den samme förutom att Jailbreak drar upp Apples spärrar för att installera program som inte är ifrån Appstore. Jailbreak lägger också till Cydia (open source) och Installer (Closed source) som är utvecklat av duktiga personer.
    Med Jailbreak får du: Cydia, Installer, replace boot logo och access till mobilens root-hårdisk via ssh och usb. Enligt Apple så har bara deras program iTunes tillåtelse att ta sig in på hårdisken via usb och där har vi vår första konflikt.
    Varför bråka? Jailbreak är en av de bästa sakerna som finns och Apple kan inte klaga på JB för det är en av de sakerna som får mobilen till att sälja.
    @gelegrodan 33411 wrote:

1244856290267.png

Du kan använda sökfunktionen i nästan alla vanliga apps med 3.0.

steffe
    Member

Visst,apple tillåter inte jailbrejk och deras garanti gäller naturligtvis inte brejkade telefoner.
    Däremot är jailbrejk inte olagligt,eftersom det som sagt inte är en ren kopia av apples mjukvara.
    Om man brejkar sönder luren så får man skylla sig själv vad gäller garantin,men man riskerar inte åtal.
    Olagligt enligt svea rikes lag är inte detsamma som otillåtet enligt apples garantiregler.

jasifil
    Member

@mossarelli 33412 wrote:

Apples mjukvara är inte open source, den är betald, utvecklad och släppt tillsammans med en produkt som de äger rättigheterna på. I Apples användaravtal står det att man inte får ändra systemfilerna till den nivå där Apple inte tillåter användaren att vara på, därav Jailbreak är inte tillåtet om man vill behålla garantin och vara en god kund.
    Om Jailbreak är olagligt så är det också olagligt att styla om bilen eftersom en bilsäljare inte ger dig möjligheten att sätta på en vinge som du köpt själv.
    Det är inte tillåtet att jailbreaka om man vill behålla garantin. Går iPhonen sönder pga Jailbreak har Apple inte några som helst skyldigheter att hjälpa till.

Jailbreak är ett tillägg till Apples OS. Strukturen och mobilen är nästan den samme förutom att Jailbreak drar upp Apples spärrar för att installera program som inte är ifrån Appstore. Jailbreak lägger också till Cydia (open source) och Installer (Closed source) som är utvecklat av duktiga personer.
    Med Jailbreak får du: Cydia, Installer, replace boot logo och access till mobilens root-hårdisk via ssh och usb. Enligt Apple så har bara deras program iTunes tillåtelse att ta sig in på hårdisken via usb och där har vi vår första konflikt.
    Varför bråka? Jailbreak är en av de bästa sakerna som finns och Apple kan inte klaga på JB för det är en av de sakerna som får mobilen till att sälja.

Du kan använda sökfunktionen i nästan alla vanliga apps med 3.0.

Tack för din utförliga förklaring. Då fattar jag lite mer om vad jailbreak handlar om. Det känns som att jag fått lite vatten på min kvarn vad gäller tidigare diskussion. 🙂

soer
    Member

@mekke 33387 wrote:

En liten fråga till någon som vet: :rolleyes:

I 3.0 synkas ju anteckningar, men var kommer dom? Är dom som anteckningar i Mail? (på Mac, asså ;))

Jajjemän, de hamnar i Mail i Mac OS X. På Windows skulle jag tro att de hamnar i Outlook. Men vem använder Windows… 😉

Förresten, det är ganska lustigt att jag sitter här och tycker att min iPhone blev helt fantastisk när den fick MMS och internetdelning. Med tanke på att det är något som ALLA mina tidigare telefoner sen åtminstone 2002 har haft :p

soer
    Member

@gelegrodan 33411 wrote:

1244856290267.png

Sök i Mail är nytt.

jasifil
    Member

@soer 33422 wrote:

Förresten, det är ganska lustigt att jag sitter här och tycker att min iPhone blev helt fantastisk när den fick MMS och internetdelning. Med tanke på att det är något som ALLA mina tidigare telefoner sen åtminstone 2002 har haft :p

Jovisst är de duktiga på Apple att få en att känna att deras nya OS 3.0 är en teknisk innovation och nästan ett underverk när det egentligen bara handlar om funktioner som i stort sett varenda mobil haft de senaste åren.

Mekke
    Member

@soer 33422 wrote:

Jajjemän, de hamnar i Mail i Mac OS X. På Windows skulle jag tro att de hamnar i Outlook. Men vem använder Windows… 😉

Tack! 🙂 Och mkt bra sagt efteråt oxå 😀

@jasifil 33426 wrote:

Jovisst är de duktiga på Apple att få en att känna att deras nya OS 3.0 är en teknisk innovation och nästan ett underverk när det egentligen bara handlar om funktioner som i stort sett varenda mobil haft de senaste åren.

Det är därför iPhonen är så fantastisk nu 🙂 Nu har den inte bara ett mkt bra gränssnitt, många bra funktioner utöver “vanliga” mobiler, utan även alla grundfunktioner som den tidigare saknat :laugh:

steffe
    Member

Vill gärna dela med mig av vad jag gillar mest i 3.0,om ni andra har mer så haka på!

Sökfunktionen,med mitt bristande ordningssinne på disken är det skönt att få den.
    MMS,äntligen,inte för att jag inte klarar mig utan,men ibland är det bra.
    Textinmatningen,landscape mode och svenska tangenter,hurra!
    Thetering,kan behövas på semestern.
    A2DP,”redig” bluetooth med peer2peer,halleluja!
    Utökat mailstöd,positivt för mig iaf.

Som sagt,haka gärna på om ni har mera!

Mekke
    Member

Jag tycker att dom saker steffe just sagt är jättebra, men oxå:

Röstmemon 🙂 Praktiskt att ha ibland 😀
    Aktier-appen :laugh: Inte alls nödvändigt för mej, men den är rolig 😛
    Logga in på YouTube!! 😀
    html5-stöd 😉
    Och en sak som nog inte många märkt, men nya “procent-batteriet” i 3.0 är mkt bättre än tidigare 🙂

Det var mina favoriter :laugh:

Viewing 50 posts - 351 through 400 (of 554 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.