Officiell iOS4 tråd – allt snack om firmware 4.0 här!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Officiell iOS4 tråd – allt snack om firmware 4.0 här!

Viewing 50 posts - 351 through 400 (of 512 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4365

@classe2010 68980 wrote:

Skärpan på bilderna i “bilder” har försämrats efter uppdatering. Någon som vet varför…?
    Får förmodligen radera dem och plocka in på nytt från PhotoShop…

Nu har jag inte uppdaterat själv men vet att iTunes ger sig på att “optimera” bilderna direkt vid första synkroniseringen efter 4.0 uppdateringen. Ett otyg

Quiz
    Member
    Post count: 15

@quiz 68915 wrote:

Okej så det går att gøra en “carrier unlock” på iphone 3G ?
    Vill anvænda Halebop!

så kan någon førklara hur jag går tillvæga då ?

Det jag har ær Iphone 3G, Bootloader 5.9, Baseband 05.12.01

Kan anvænda iphonen som en ipod och har den jailbrakad, MEN vill som sagt kunna ringa med telefonen!

nåååååån ?

Tompasod
    Member
    Post count: 175

@skoog8 68976 wrote:

Någon som vet om det går att göra så att multitasking funktionen inte funkar för vissa apps? lite irriterande att ha typ 20st apps i multitasking docken när man har öppnat apps sen stängt ner dom.

“Käkar” dom batteri och minne när de ligger i dock-listen? I och med att ingen förutom Tom Tom har iOS4 stöd….

Behöver man döda dem?

jouh
    Member
    Post count: 69

PwnageTool 4.0 släppt, men inget stöd för 3Gs med nya bootromen. Får hålla tillgodo med 3.1.3 ett tag till då. :-/

Freebo
    Member
    armis
    Member
    Post count: 104

PwnageTool 4.0 är släppt 🙂

Dev-Team Blog

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@ponyboy 68970 wrote:

Du har definitivt den nya bootromen. Den gamla bootromen slutade tillverkas vecka 39 2009. Du kan endast återvända till 3.1.3 om du har SHSH sparat för 3.1.3, det finns inget annat sätt.

Jag tror att det kommer jailbreak till alla 3Gs. Jag kan säga att jag är säker på det, det enda negativa vore att det skulle bli tethered för de med ny bootrom men jag tror Geohot har redan löst det. Han har ju demonstrerat untethered jailbreak för ipt3 som inte är Spirit. Håll ut ett par dagar så får vi alla svaret.

@ponyboy 68975 wrote:

Jag gissar på att de väntar på att iPhone 4 ska komma ut och de kan testa sin jailbreak på den. Det är ju smidigare att släppa en jailbreak verktyg som funkar på alla modeller, därför är det klokt att vänta på iPhone 4 och se om den passar eller de måste ändra på vissa saker i verktyget. Min gissning iaf.

Tillägg: 2000 inlägg! Nu tar jag rast. 🙂

Aaarghh.. Verkar som jag hade fel, att man ska fortfarande vara helt fel ute efter 2000 inlägg. 😛
    Dev-Team Blog

Vi får väl hoppas på Geohot.

Freebo
    Member

@armis 69012 wrote:

PwnageTool 4.0 är släppt 🙂

Dev-Team Blog

Bra jobbat, dock bara för 3GS med gamla bootromen. Är du osäker på vad din iPhone har för bootrom? Kolla serienumret och titta sedan i FAQn i min signatur.

Andra smärtsamma begränsningar:

iPhone 3GS

* If you have a Jailbroken iPhone 3GS with the OLD BOOTROM and you DID NOT use Spirit to jailbreak then you can create the ipsw with PwnageTool 4.0 and restore with your jailbroken recovery mode.
    * If you have an iPhone 3GS with the NEW BOOTROM this is NOT supported by PwnageTool 4.0

iPhone 3G

* If you have a Jailbroken iPhone 3G at 3.1.2 (but not jailbroken with Spirit) then you should create the ipsw with PwnageTool 4.0 and restore from recovery mode or DFU mode.
    * If you have an out of the box iPhone 3G you should restore using a PwnageTool 4.0 ipsw using DFU mode.
    * If you have a Jailbroken 3.1.3 iPhone 3G it is very possible that this can fail from recovery mode, if this failure happens you will need to restore using DFU mode.
    * As an alternative to PwnageTool, you can use redsn0w on iPhone 3G (on both Windows and Mac) as mentioned in our last post.

Ponyboy
    Member

@skoog8 68976 wrote:

Någon som vet om det går att göra så att multitasking funktionen inte funkar för vissa apps? lite irriterande att ha typ 20st apps i multitasking docken när man har öppnat apps sen stängt ner dom.

Det går delvis om man har jailbreakat. Det finns en applikation i Cydia som stänger av alla apps som inte jobbar, alltså de utan multitask stöd. Applikationen heter Remove Recent och är gjord speciellt för iOS 4.0. Jag har använt den några dagar nu och skulle inte kunna vara utan den nu.

armis
    Member

Då var min 3Gs (gjord vecka 34,2009) uppgraderad till iOS 4.0 med 04.25 basebandet. Gick hur smidigt som helst 🙂

Ponyboy
    Member

@armis 69028 wrote:

Då var min 3Gs (gjord vecka 34,2009) uppgraderad till iOS 4.0 med 04.25 basebandet. Gick hur smidigt som helst 🙂

Snyggt, har du några source i Cydia nu?

adam_
    Member
    Post count: 43

Är det bara för mac jailbreakat fungerar eller är jag dum på något sätt?

Freebo
    Member

@adam_ 69038 wrote:

Är det bara för mac jailbreakat fungerar eller är jag dum på något sätt?

PwnageTool är bara för Mac, Sn0wbreeze för Windows kommer inom kort

adam_
    Member

Shjysst 🙂

adam_
    Member

En till grej, kan man se om sin lur är operatörsupplåst i itunes?

whywhy99
    Member
    Post count: 288

Dubbletter i adressboken, efter uppdateringen har jag dubbletter och trippletter i adressboken. Nån mer som råkat ut för detta ? Det blir ett sabla jobb att radera alla 🙁

Vad kan det bero på ?

Biboo
    Member
    Post count: 7

Hej!

Har uppdaterat min lur och enligt vad jag läst ska man kunna lägga in APN eftersom jag inte kommer åt internet. Enda sättet att komma åt det är via wifi. Lösningen ska tydligen vara APN och inställningarna ska vara – Inställningar -> Allmänt -> Nätverk -> Mobilt Datanätverk

Men jag har inte det sista dvs – Inställningar -> Allmänt -> Nätverk -> ????
    Vf kommer jag inte åt mobilt datanätverk??

Nån som kan hjälpa mig?

Tack

Matt3
    Member
    Post count: 251

En enkel fråga, orkar inte leta efter svar. Går det jailbreaka en 3gs med os 4.0 i en dator med windows?

Jibbson
    Member
    Post count: 29

Tja! Är sugen på att jailbreaka min 3gs 3.1.2 05.11.07! Den är jb:ad med blackra1n! Är det några problem med att uppdatera den i.o.m att den är jb:ad eller är det bara att köra? Försvinner alla kontakter, bilder, filmer, musik och sms när jag uppdatera? Tacksam för svar// Jibbson 🙂

armis
    Member

@ponyboy 69033 wrote:

Snyggt, har du några source i Cydia nu?

Visst har jag det.

Jättebra tips du (jag tror det var du iaf) gav förut: https://spreadsheets.google.com/lv?key=tz1lkTAAwtDi_7HJxef0Vgg&f=true&gid=1

kobbe92
    Member
    Post count: 1

Installerade idag OS4 på min 3gs min stora förvänting var att jag skulle kunna surfa och lyssna på spotify samtidigt, men till min besvikelse får jag inte det att funka utan när jag byter program så stänger musiken av sig. Har inte Apple fixat det eller gör jag fel?

Andra frågan är om man kan skicka bilder till någon annan via bluetooth, och hur man isf gör det?

MVH Jacob

Flyttad från egen tråd /Freebo

adam_
    Member

håller med dig kobbe92, fungerade utmärkt med backgrounder och spotify förut men nu stängs musiken av och det är värdelöst, man måste väl för sjutton få svara på ett sms utan att behöva stänga av musiken?

frågan är om “felet” ligger hos spotify eller apple?

Freebo
    Member

@adam_ 69059 wrote:

håller med dig kobbe92, fungerade utmärkt med backgrounder och spotify förut men nu stängs musiken av och det är värdelöst, man måste väl för sjutton få svara på ett sms utan att behöva stänga av musiken?

frågan är om “felet” ligger hos spotify eller apple?

“Felet” ligger hos Spotify som skall uppdatera sin klient för 4.0

Biboo
    Member
    Post count: 7

Någon som kan hjälpa mig??

Hej!

Har uppdaterat min lur och enligt vad jag läst ska man kunna lägga in APN eftersom jag inte kommer åt internet. Enda sättet att komma åt det är via wifi. Lösningen ska tydligen vara APN och inställningarna ska vara – Inställningar -> Allmänt -> Nätverk -> Mobilt Datanätverk

Men jag har inte det sista dvs – Inställningar -> Allmänt -> Nätverk -> ????
    Vf kommer jag inte åt mobilt datanätverk??

Nån som kan hjälpa mig?

Tack

Tompasod
    Member
    Post count: 175

RadioBox och TomTom har nu multitasking!

Uppdatera via iTunes

AvoidTheSky
    Member
    Post count: 4

Skicka gärna en enkel guide till mig, helst min epost som är staticground@live.se

Alltså min iphone, det finns inte internetdelning, vissa säger ngt om ipcc fil, hur skaffar jag den, alltså hur gör jag så jag kan ha mobilt bredband med min iphone? Vore jätte tacksam över om jag kunde få en enkel guide, är inte så insatt i datorer och precis lärt mig min iphones grundsaker. Har jailbreakat den med hjälp av en vän, har Iphone 3GS 16 GB Svart 3.1.3

Så en guide, lite enklare än vanligt är väl det jag syftar på, iaf så enkel som möjligt, vad jag ska skaffa och länk till det och det, kommer cara superglad om någon kan ta sig tid och hjälpa mig.

Tack i förhand // Robin Vaxhed

Ps: skriver här för det finns inte “ny diskution” så jag kan göra en egen tråd eller ngn som svarar på den andra tråden..

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@avoidthesky 69075 wrote:

Skicka gärna en enkel guide till mig, helst min epost som är staticground@live.se

Alltså min iphone, det finns inte internetdelning, vissa säger ngt om ipcc fil, hur skaffar jag den, alltså hur gör jag så jag kan ha mobilt bredband med min iphone? Vore jätte tacksam över om jag kunde få en enkel guide, är inte så insatt i datorer och precis lärt mig min iphones grundsaker. Har jailbreakat den med hjälp av en vän, har Iphone 3GS 16 GB Svart 3.1.3

Så en guide, lite enklare än vanligt är väl det jag syftar på, iaf så enkel som möjligt, vad jag ska skaffa och länk till det och det, kommer cara superglad om någon kan ta sig tid och hjälpa mig.

Tack i förhand // Robin Vaxhed

Ps: skriver här för det finns inte “ny diskution” så jag kan göra en egen tråd eller ngn som svarar på den andra tråden..

för att använda en 3gs som modem går du in på Inställningar > Nätverk > Internetdelning > On/Off

så är det iaf på version 3.1.3.

emslan
    Member
    Post count: 2

Försöker uppdatera min iphone 3GS men precis innan nedladdningen till itunes är klar så kommer det upp ett felmeddelande som säger att nätverksanslutningen kopplades ner pga en tidsgräns. kontrollera att nätverksiställningarna är korrekta och att nätverksanslutningen till internet fungerar.

Internet funkar utan problem och har inga andra nedladdningsproblem, var ligger felet och vad göra?? :confused::confused:

Tacksam för hjälp 😉

//Emslan

JBL1
    Member
    Post count: 14

Alltså hur vet man om man har den nya bootromen på sin 3gs ?

Matt3
    Member
    Post count: 251

@matt3 69047 wrote:

En enkel fråga, orkar inte leta efter svar. Går det jailbreaka en 3gs med os 4.0 i en dator med windows?

Eftersom jag vart totalt ignorerad och vill ha mitt svar så får jag väl ta och “bumpa” min fråga…

Ponyboy
    Member

@matt3

Nej det går inte. Det går endast att jailbreaka en 3Gs med äldre bootrom som är redan Pwned (alltså inte Spirit) med Pwnagetool och på Mac.

Valentine
    Member
    Post count: 182

man kan inte låsa upp ios4 ännu va? ;P

JBL1
    Member

Hmm ok har en 3gs med iboot 359.3.2 kan ja använda mig av pwnage tool 4.0 ?

Ponyboy
    Member

@valentine 69092 wrote:

man kan inte låsa upp ios4 ännu va? ;P

Ju, det går att låsa upp om man kan jailbreaka den först. Se tabellen nedan.

bild1j.png

JBL1
    Member

@ponyboy 69096 wrote:

Ju, det går att låsa upp om man kan jailbreaka den först. Se tabellen nedan.

bild1j.png

Ha ja e ju fucked then ser jag ju nu ,, kul 🙁

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@matt3 69087 wrote:

Eftersom jag vart totalt ignorerad och vill ha mitt svar så får jag väl ta och “bumpa” min fråga…

Nej. Ska komma inom kort

SomethinG
    Member

och vart ser man vad man har för bootloder då?
    står ingenstans.. ( vad jag kan hitta iaf )

JBL1
    Member

@something 69101 wrote:

och vart ser man vad man har för bootloder då?
    står ingenstans.. ( vad jag kan hitta iaf )

Sätt telefonen i DFU mode sen kolla under system egenskaper “apple mobile device usb driver” sen går du till details och scrolla ner till device instance path dra pilen längst till höger så står det i slutet iboot-xxx.x.x

SomethinG
    Member

@jbl1 69104 wrote:

Sätt telefonen i DFU mode sen kolla under system egenskaper “apple mobile device usb driver” sen går du till details och scrolla ner till device instance path dra pilen längst till höger så står det i slutet iboot-xxx.x.x

är ingen datansnille och förstod inte ett smack,
    DFU? är det flygplansläge?

ska jag koppla in telefon till datorn för att komma åt system egenskaper?

förlåt jag är lite dålig på just detta område!

Ponyboy
    Member

@something 69105 wrote:

är ingen datansnille och förstod inte ett smack,
    DFU? är det flygplansläge?

ska jag koppla in telefon till datorn för att komma åt system egenskaper?

förlåt jag är lite dålig på just detta område!

Ladda ner f0recast och den svarar på dina frågor.iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones

SomethinG
    Member

står jag har bootloader 6.4

men i tabellen står det ju 359.3 eller 359.3.2
    så vilken har jag ?

pori
    Member
    Post count: 49

@benjamine 68805 wrote:

Så det kommer funka felfritt?

Vänta tills det är officiellt på blog.iphone-dev.org

Vet att det var många som uppdatera i förväg förra året när 3.0 kom ut och de fick vänta upp till en vecka tills de kunde ringa med sina iPhones igen pga förseningar av dev team…

så var lite lugn tills dom säger att det är grönt att uppgradera till iOS 4.0

pori
    Member
    Post count: 49

@quiz 68997 wrote:

nåååååån ?

Just nu kan du inte få någon carrier unlock. Som sagt, gå in på blog.iphone-dev.org. Det är dev teams officiella sida.

dreamcode
    Member
    Post count: 80

@something 69107 wrote:

står jag har bootloader 6.4

men i tabellen står det ju 359.3 eller 359.3.2
    så vilken har jag ?

jag har med bootloader 6.4 men jag kollade med på min mac när telefonen är i dfu mode och jag har iBoot-359.3

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Alla ni som får iBooks att fungera med jailbreakad iPhone kan skriva här i tråden om de kan.

Det är tydligen en bugg på jb’ade iPhones att inte kunna använda iBooks.

whywhy99
    Member
    Post count: 288

Hmm mitt baseband finns inte ens med, så jag är välan rökt för en tid framöver ?

05.13.04

Khayman
    Member
    Post count: 31

Måste säga att jag upplever att 3gsamtal inte bryts lika ofta på min 3g samt att mobilen är snabbare.
    Men samtidigt märker jag en skillnad till det sämre i batteritid.

MartinDJ
    Member
    Post count: 6

@mossarelli 69129 wrote:

Alla ni som får iBooks att fungera med jailbreakad iPhone kan skriva här i tråden om de kan.

Det är tydligen en bugg på jb’ade iPhones att inte kunna använda iBooks.

Jailbreakad iPhone 3G… Sitter just nu och läser “Robinson Crusoe” för fullt…

emslan
    Member
    Post count: 2

@emslan 69082 wrote:

Försöker uppdatera min iphone 3GS men precis innan nedladdningen till itunes är klar så kommer det upp ett felmeddelande som säger att nätverksanslutningen kopplades ner pga en tidsgräns. kontrollera att nätverksiställningarna är korrekta och att nätverksanslutningen till internet fungerar.

Internet funkar utan problem och har inga andra nedladdningsproblem, var ligger felet och vad göra?? :confused::confused:

Tacksam för hjälp 😉

//Emslan

Ingen som kan hjälpa? Det är väldigt frustrerande när man inte kan lösa… :mad2:

Bias
    Member
    Post count: 8

Gick problemfritt. Inget försvann och luren fungerar bra MEN jag är föga imponerad över vad 4 innebar. Förstår inte vad allt ståhej handlat om här på forumet.

Är mer imponerad när windows gör sina uppdateringar

Viewing 50 posts - 351 through 400 (of 512 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.