Officiell iOS4 tråd – allt snack om firmware 4.0 här!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Officiell iOS4 tråd – allt snack om firmware 4.0 här!

Viewing 50 posts - 301 through 350 (of 512 total)
  • Author
    Member
    Post count: 80

byta bakgrund går du till inställningar/bakgrundsbild, men om du har iPhone 3G då tror jag att du inte kan byta bakgrund.

för födelsedagar går du till kontakter, väljer kontakt som du vill lägga till födelsedag,klickar på ändra, bläddra längst ner och klicka på gröna plus ikonen lägg till fält och välj födelsedag.

whywhy99
    Member
    Post count: 288

Bakgrunden visas bara i lockscreen inte i hemskärmen, rätt eller fel ?

Tre poster flyttade, vänligen starta inte nya trådar för varje fråga /Freebo

Swinge
    Member
    Post count: 83

Fel..

Du kan välja olika bakgrunder på lockscreen och homescreen nu om du vill 🙂

vikcrille
    Member
    Post count: 43

@quiz 68767 wrote:

Går det att göra en Unlock om man använder iPhone 3G FW 3.1.3.
    Alltså så man kan ringa med telefonen?

För jag råkade uppdatera till 3.1.3 och har inte kunnat ringa med telefonen,
    utan Bara använda den som iPod.

Så help me pronto!

ultrasn0w tips: 1) Works for all basebands since 3.0 FW
    Alltså ultrasn0w fungerar till dessa basebands: 04.26.08, 05.11.07, 05.12.01, 05.13.04

Så lägg till den här sourcen i cydia: http:// repo666.ultrasn0w. com
    o installera sen ultrasn0w sen borde det ju fungera 🙂

CLS
    Member
    Post count: 223

Jag har skapat ett mailkonto i min iPhone 3Gs som nu kör på ios4 sedan i morse.

När jag tar emot ett mail i inkorgen och försöker sedan radera det, får jag ett meddelande om att mailet inte kan flyttas till papperskorgen.

När jag tittar på mailkatalogerna ser jag att papperskorgen inte finns utan endast “trash” som är den engelska översättningen.

hela Telefonen är på svenska så papperskorgen borde synas.

Please help! 🙁

Flyttad från egen tråd /Freebo

matteh80
    Member
    Post count: 150

Gött!

Nu var det inga problem alls att jailbreaka en 3G efter de släppte 0.9.5 beta 3. Kan återkomma med lite feedback ang. hur allt funkar med cydia och liknande…

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@cls 68784 wrote:

Jag har skapat ett mailkonto i min iPhone 3Gs som nu kör på ios4 sedan i morse.

När jag tar emot ett mail i inkorgen och försöker sedan radera det, får jag ett meddelande om att mailet inte kan flyttas till papperskorgen.

När jag tittar på mailkatalogerna ser jag att papperskorgen inte finns utan endast “trash” som är den engelska översättningen.

hela Telefonen är på svenska så papperskorgen borde synas.

Please help! 🙁

Flyttad från egen tråd /Freebo

Kör du IMAP så speglas foldrarnas namn på servern över till din telefon . Jag har ingen iPhone här just nu men om du går in i mailinställningarna så kan du ange vilka foldrar som skall speglas/syncas från servern samt om du vill använda lokala eller severns foldrar

GonyX
    Member
    Post count: 43

hej läste i Musclenerd twitter att det är inte bra om man uppdaterar till 4.0 om man låg på 3.1.3 JB med spirit. Vad kan inte vara bra?
    Har min SHSH sparad btw

Freebo
    Member

@gonyx 68788 wrote:

hej läste i Musclenerd twitter att det är inte bra om man uppdaterar till 4.0 om man låg på 3.1.3 JB med spirit. Vad kan inte vara bra?
    Har min SHSH sparad btw

MN sa: Reminder: iPhone3GS & iPod3G owners (especially if you used Spirit for your first JB) should stay away from iOS4 for now

Det han varnar för är att PwnageTool 4.0 eller RedSn0w ännu inte släppts för 3GS/IPT3G så uppdaterar du din 3GS (eller IPT3G) så kan du inte jailbreaka och alltså inte låsa upp.

Uppdaterar du till iOS 4.0 och sedan återställer till 3.1.2 med SHSHs kan du iofs jailbreaka men inte låsa upp…

Farhang
    Member
    Post count: 56

hejsan alla glada

har precis installerat ISO4 på min 3gs telefon
    min fråga är , hur skapar jag en så kallad icon/map där jag kan slänga in alla min spel, jag har ett som heter verktyg , men vill ha ett till för spel

Freebo
    Member

Drag och släpp spelikon 1 över spelikon 2 – done

flyttar posterna till rätt tråd. (Ja, jag är OCD vad gäller antalet trådar då det påverkar forumets/sitens svarstider) /Freebo

solsara
    Member
    Post count: 5

EDIT:
    Nu började det funka helt plöstligt, 20 minuter senare?? Jaja, ni behöver inte läsa det här inlägget.. 😉

—-original inlägg—-

Förlåt en okunnig nybliven iphone-ägare.. 🙂

Uppdaterade till iOS4 precis, och kommer inte ut på 3G-nätet. Har en 3GS, inte jailbreakad, halebop. Ändrade APN till halebop.telia.se, men det hjälpte inte. Funderar på att göra en återställning via iTunes, men undrar om det är något som försvinner då eller om verkligen allt finns vid säkerhetskopieringen. Några andra förslag annars från experterna? 🙂

BenjaminE
    Member
    Post count: 111

@pori 68736 wrote:

Jag håller på o jailbreakar min 3G 16gb just nu. Kan förklara lite hur jag gör.

Ladda ner redsn0w 0.9.5. Finns på redmondpie.com

Sedan laddar du ner iphoneos 4.0 firmware..googla det.

Starta redsnow, sök upp firmware och ladda upp det i redsn0w. Följ instruktionerna som redsn0w ger dig och du har en jailbreakad iphone 3g med multitasking och background 🙂 🙂

Tack bror xD Men haha , går det att låsa upp IOS4 till Comviq?

Freebo
    Member

@benjamine 68797 wrote:

Tack bror xD Men haha , går det att låsa upp IOS4 till Comviq?

Ja, iClarified – iPhone – Hur man låser upp iPhone 3G med UltraSn0w

sindeed
    Member
    Post count: 15

Hade 1400 foton i min iPhone innan jag säkerhetskopierade och installerade iOS 4. Nu finns bara 33 bilder och inga apps jag laddat ned. Nån som kan hjälpa mej med detta?

BenjaminE
    Member
    cronberg
    Member
    Post count: 25

3Gs JB med blackra1n (3.12) Tele2. Baseband 05.11.07
    Går det att lägga in OS4 och få det att fungera? Vad behövs för PC?

Freebo
    Member

@cronberg 68812 wrote:

3Gs JB med blackra1n (3.12) Tele2. Baseband 05.11.07
    Går det att lägga in OS4 och få det att fungera? Vad behövs för PC?

Du behöver iTunes 9.2 för att installera iOS 4.0 men notera att du inte kommer att kunna jailbreaka/låsa upp förän senare idag eller i morgon då 3GS-specifika verktyg beräknas släppas. De kan dock dröja, så vänta med 4.0

Swinge
    Member

@freebo 68813 wrote:

Du behöver iTunes 9.2 för att installera iOS 4.0 men notera att du inte kommer att kunna jailbreaka/låsa upp förän senare idag eller i morgon då 3GS-specifika verktyg beräknas släppas. De kan dock dröja, så vänta med 4.0

Nu blir jag lite förvirrad.. tyvärr hade jag bara spirit innan men kan det hända att det kommer 3gs jb redan idag till iOS4? jag var beredd att få använda min unbreaked ett bra tag! :O unlock behöver jag inte.

Freebo
    Member

@swinge 68817 wrote:

Nu blir jag lite förvirrad.. tyvärr hade jag bara spirit innan men kan det hända att det kommer 3gs jb redan idag till iOS4? jag var beredd att få använda min unbreaked ett bra tag! :O unlock behöver jag inte.

Det kan hända ja. Om du kan tänka dig att köra utan jailbreak och inte behöver låsa upp ja då updaterar du till 4.0 och håller utkik här efter 3GS-specifika JB-verktyg.

sindeed
    Member

Hade 1400 foton i min iPhone innan jag säkerhetskopierade och installerade iOS 4. Nu finns bara 33 bilder och inga apps jag laddat ned. Nån som kan hjälpa mej med detta?

MartinDJ
    Member
    Post count: 6

@matteh80 68785 wrote:

Gött!

Nu var det inga problem alls att jailbreaka en 3G efter de släppte 0.9.5 beta 3. Kan återkomma med lite feedback ang. hur allt funkar med cydia och liknande…

Passar på att hänga på här.
    Jailbreakade min 3G imorse oh det verkar funka klockers!
    Telefonen blir ju lite seg med JB men helt klart så pass att man överlever det för att få alla schyssta grejer som det innebär med JB.

Swinge
    Member

@freebo 68818 wrote:

Det kan hända ja. Om du kan tänka dig att köra utan jailbreak och inte behöver låsa upp ja då updaterar du till 4.0 och håller utkik här efter 3GS-specifika JB-verktyg.

Då är allt som det ska då 🙂 Jag visste att jag inte skulle kunna jailbreaka med en gång men jag körde in iOS4 i morse, man är ju så nyfiken! 😛

pori
    Member
    Post count: 49

@whywhy99 68764 wrote:

Eller är det bara jag som är helt dum i huvet ?

Hittar ingestans där det skall gå att byta bakgrunden.

Det nya att kunna lägga till födelsdagar finns inte heller.

3G16gb, var jb på den 3.1.2

Tre poster flyttade, vänligen starta inte nya trådar för varje fråga /Freebo

Du måste jailbreaka med redsn0w 0.9.5 för att få dom alternativen. Apple leverar inte dessa till 3Gn. Bara 3Gs och 4

CLS
    Member
    Post count: 223

Har installerat ios4 på min iPhone 3gs i morse.

Installationen gick bra men har problem att få mailen att fungera (har telia). Har ställt in pop3 kontot korrekt och angett utgående mailserver som “mailout.telia.com” SSL och port 465.

Inga problem att ta emot mail men att skicka så går det inte.

Redan vid skapandet av pop3 kontot så försöker telefonen att ansluta mot SSL och till sist när det inte går så kommer ett fönster upp som säger att det inte går att ansluta med SSL och frågar om jag vill ansluta utan SSL, vilket heller inte går.

Jag har även lagt in ett Exchange konto på telefonen och där gick det utmärkt att installera.

Är det fler som kör med Telia och upplever detta problem så vore jag tacksam om få veta.

Har ingen lust att installera om och förmodligen hjälper det inte heller.

Sungoud
    Member
    Post count: 12

Har uppdaterat min Iphone 3gs till IOS 4 men hittar inte Mapp o Gamecenter funktionerna??

Kan ngn hjälpa mig?

mvh.

matteh80
    Member
    Post count: 150

För att skapa en mapp drar du en ikon över en annan…

Sungoud
    Member

Okej Tack Men gamecenter funktionen?

Freebo
    Member

@sungoud 68880 wrote:

Okej Tack Men gamecenter funktionen?

Vad jag minns så var det tal om att släppa GameCenter först i september

Sungoud
    Member

@freebo 68881 wrote:

Vad jag minns så var det tal om att släppa GameCenter först i september

Jaha har inte hört om detta. 🙁

dreamcode
    Member
    Post count: 80

ja GameCenter finns inte ute.

JockeL
    Member
    Post count: 107

Freebo: ”Reminder: iPhone3GS & iPod3G owners (especially if you used Spirit for your first JB) should stay away from iOS4 for now”

Jag hade 3.1.3 och mitt första Jailbreak var Spirit. Sedan igår återställde jag telefonen och sedan installerade iOS4. Vad är det som kan hända? Ska jag återgå till 3.1.3?

Freebo
    Member

@jockel 68888 wrote:

Freebo: ”Reminder: iPhone3GS & iPod3G owners (especially if you used Spirit for your first JB) should stay away from iOS4 for now”

Jag hade 3.1.3 och mitt första Jailbreak var Spirit. Sedan igår återställde jag telefonen och sedan installerade iOS4. Vad är det som kan hända? Ska jag återgå till 3.1.3?

Det som händer är att du just nu inte kan JBa en 3GS med 4.0 och har du en 3GS med iBoot 359.3.2, dvs den nyare bootromen så är det inte säkert att den går att JB alls med 4.0, kanske tethered men vem vet…

Nu är det ju så att lejonparten av Dev-Team är amerikaner och den stora massan jailbreakar för att komma loss från AT&T. Inget jailbreak -> ingen unlock -> många arga slutanvändare (folk som hade för bråttom att installera iOS 4 och inte har SHSH sparade)

JockeL
    Member

@freebo 68892 wrote:

Det som händer är att du just nu inte kan JBa en 3GS med 4.0 och har du en 3GS med iBoot 359.3.2, dvs den nyare bootromen så är det inte säkert att den går att JB alls med 4.0, kanske tethered men vem vet…

Nu är det ju så att lejonparten av Dev-Team är amerikaner och den stora massan jailbreakar för att komma loss från AT&T. Inget jailbreak -> ingen unlock -> många arga slutanvändare (folk som hade för bråttom att installera iOS 4 och inte har SHSH sparade)

Hur vet jag om jag sparade SHSH? Och om jag byter tillbaka till 3.1.3, får jag inte dessa problem då? 😮

Freebo
    Member

@jockel 68898 wrote:

Hur vet jag om jag sparade SHSH? Och om jag byter tillbaka till 3.1.3, får jag inte dessa problem då? 😮

Om du lyckas nedgradera till 3.1.3 så innebär det att har du sparat SHSH blobbarna via Cydia

BenjaminE
    Member

Tja, Jag har uppdaterat min iphone 3G till IOS 4.0 och Upplåst till Comviq! allt funka perfekt MEN, förut brukade jag använda Tele2_se.ipcc för att få alla Comviq inställningar på 3.1.2 men nu funkar det inte på 4.0, Är det någon som vet en nyare eller hur jag fixar internet xD

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@freebo 68892 wrote:

@ Freebo: Hur ser jag om jag har en iboot 359.3.2?
    gick in på Inställningar > Allmänt > om > sen vilken är så man kan se detta?

whywhy99
    Member
    Post count: 288

@pori 68852 wrote:

Du måste jailbreaka med redsn0w 0.9.5 för att få dom alternativen. Apple leverar inte dessa till 3Gn. Bara 3Gs och 4

Stort tack för det svaret, nu kan jag sluta leta efter det 🙂

Quiz
    Member

Okej så det går att gøra en “carrier unlock” på iphone 3G ?
    Vill anvænda Halebop!

så kan någon førklara hur jag går tillvæga då ?

Det jag har ær Iphone 3G, Bootloader 5.9, Baseband 05.12.01

Kan anvænda iphonen som en ipod och har den jailbrakad, MEN vill som sagt kunna ringa med telefonen!

JockeL
    Member

Hittat en bugg till, kolla ikonerna som heter RAWK, en av ikonerna är från temat Suave?

bdyLuuGSZ.png

JockeL
    Member

Man kan ju byta bakgrund, skulle man inte kunna via något program eller vad det kan vara, byta dock och ikoner med?

Molo
    Member
    Post count: 196

@jockel 68921 wrote:

Hittat en bugg till, kolla ikonerna som heter RAWK, en av ikonerna är från temat Suave?

bdyLuuGSZ.png

Du har inte lust att dela med dig av den dära bakgrunden till mig via pm eller om du lägger upp den här…?

///Cappe

JockeL
    Member
    Molo
    Member
    Post count: 196

Man tackar man tackar 🙂

JockeL
    Member

Verkar inte få svar i den andra tråden, så testar här istället.

Jag köpte min iPhone 16GB i början av maj 2010, hur kan jag få reda på om jag har nya eller gamla bootromen. Om kanske inte sparat sin SHSH, finns det något annat sätt att kunna nedgradera? Klarar inte av nya iOS4 utan ett JB och skulle därav behöva 3.1.3. Hjälp!

Har läst att i och med att jag uppdaterade till iOS4 kanske JB aldrig kommer funka på min iPhone? Stämmer det? 😮

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@jockel 68964 wrote:

Verkar inte få svar i den andra tråden, så testar här istället.

Jag köpte min iPhone 16GB i början av maj 2010, hur kan jag få reda på om jag har nya eller gamla bootromen. Om kanske inte sparat sin SHSH, finns det något annat sätt att kunna nedgradera? Klarar inte av nya iOS4 utan ett JB och skulle därav behöva 3.1.3. Hjälp!

Har läst att i och med att jag uppdaterade till iOS4 kanske JB aldrig kommer funka på min iPhone? Stämmer det? 😮

Du har definitivt den nya bootromen. Den gamla bootromen slutade tillverkas vecka 39 2009. Du kan endast återvända till 3.1.3 om du har SHSH sparat för 3.1.3, det finns inget annat sätt.

Jag tror att det kommer jailbreak till alla 3Gs. Jag kan säga att jag är säker på det, det enda negativa vore att det skulle bli tethered för de med ny bootrom men jag tror Geohot har redan löst det. Han har ju demonstrerat untethered jailbreak för ipt3 som inte är Spirit. Håll ut ett par dagar så får vi alla svaret.

JockeL
    Member

@ponyboy 68970 wrote:

Du har definitivt den nya bootromen. Den gamla bootromen slutade tillverkas vecka 39 2009. Du kan endast återvända till 3.1.3 om du har SHSH sparat för 3.1.3, det finns inget annat sätt.

Jag tror att det kommer jailbreak till alla 3Gs. Jag kan säga att jag är säker på det, det enda negativa vore att det skulle bli tethered för de med ny bootrom men jag tror Geohot har redan löst det. Han har ju demonstrerat untethered jailbreak för ipt3 som inte är Spirit. Håll ut ett par dagar så får vi alla svaret.

Tack. Jag hade Spirit innan jag uppgraderade till iOS4, så du tror alltså att det inte spelar någon roll om jag hade Spirit eller om jag haft blackra1n etc. Du tror inte det tar mer en ett par dagar innan vi får svar hur det går med JB till 3GS. Najs.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Jag gissar på att de väntar på att iPhone 4 ska komma ut och de kan testa sin jailbreak på den. Det är ju smidigare att släppa en jailbreak verktyg som funkar på alla modeller, därför är det klokt att vänta på iPhone 4 och se om den passar eller de måste ändra på vissa saker i verktyget. Min gissning iaf.

Tillägg: 2000 inlägg! Nu tar jag rast. 🙂

Skoog8
    Member
    Post count: 9

Någon som vet om det går att göra så att multitasking funktionen inte funkar för vissa apps? lite irriterande att ha typ 20st apps i multitasking docken när man har öppnat apps sen stängt ner dom.

classe2010
    Member
    Post count: 3

Skärpan på bilderna i “bilder” har försämrats efter uppdatering. Någon som vet varför…?
    Får förmodligen radera dem och plocka in på nytt från PhotoShop…

Viewing 50 posts - 301 through 350 (of 512 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.