Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Viewing 50 posts - 3,551 through 3,600 (of 4,041 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1906

@loeb 76346 wrote:

Tjena grabbar, råkade för typ en vecka sen uppdatera min 3GS som var jailbreakad, till 4.0.2 och då låste den ju sig. Bestämde mig igår att försöka fixa den, men då var det väll försent? Har kikat på nätet och det sägs att man inte kan nergradera till 4.0.1 längre och att det inte finns någon jailbreak till 4.0.2..

Min lur är låst till TELIA fast jag använder comviq, har köpt ett telia kontantkort som ja stoppat i o då fungerar telefonen. När ja går in i Jailbreakme så står det
    ”Welp. Version to new. You need to downgrade to 4.0.1/3.2.1 or earlier before you can use this site”

Finns det absolut inget att göra nu, vet att man kan negradera via tinyumbrella o så men den funkar inte längre. Är det bara att vänta på att en jailbreak kommer ut till 4.0.2? Hur länge kommer det att dröja i såna fall..

Är ingen expert som ni säkert märkt. Tack!

Finns inget jb till 4.0.2 i dagsläget.
    Att det inte funkar med tinyumbrella är nog för att du inte har sparat SHSH-filen för 4.0.1. Körde du tinyumbrella före eller efter du fick in 4.0.2? Om svaret är _efter_ så är det orsaken till att det inte fungerar.

Du har inget minne om du sparat din SHSH-fil hos cydia, när du hade 4.0.1?

Loeb
    Member
    Post count: 3

Uppdatera direkt från 3.1.3 till 4.0.2, man kunde tydligen inte nergradera längre då apple inte signerar nergradering längre typ. Fast bullshit.. Jag nergradera precis min telefon till 4.0.0 precis när ja börja ge upp hoppet, hade heller aldrig sparat några shsh filer via cydia.. Ni som vill nergradera från 4.0.2 kan säga till så kan jag förklara

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Om du sparade 3.1.3 ssh med cydia så har saurik sparat 4.0 och 4.01 åt dig därför kan du nedgradera.

vossen
    Member
    Post count: 1457

Apple UK skickade min telefon den 20 aug, vilken fw tror ni att den kommer med?

muffins
    Member

@vossen 76382 wrote:

Apple UK skickade min telefon den 20 aug, vilken fw tror ni att den kommer med?

Det kan vara hugget som stucket faktiskt. Beror på tillverkningsdatumet på telefonen.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@johanfo 76032 wrote:

Hur blir det med iPhones egna multitask funktion när man laddar hem multifl0w? Går det att stänga av den som finns på telefonen nu?

Den finns kvar men är typ on hold. Drar mindre ram och process så det är extremt bra! Multifl0w is the shit!

Sen kan man impa på brudarna också 😛

C_Zods
    Member
    Post count: 17

OM man har en iphone 3g! och har sparade shsh filer i cydia 😀 sen skulle man få hem 4an med 4.0.2 finns det då något sätt att använda dom shsh filerna för att nergradera 4an?

iPhoneReservdelar.se
    Member

ssh är unika för enhet de fungerar bara med din iPhone annars är de värdelösa

JackLovely
    Member
    Post count: 7

Blev nyligen stolt ägare av en Iphone 4, hade beställt den med TRE-kontantkort. Gick direkt till buktiken för att låsa upp så jag kan använda mitt tele2 ab. Men enligt dom skulle det ta 1-3v innan upplåsningen sker.

Finns det som ni ser det nån anledning till att inte låsa upp den själv så jag kan använda den under tiden jag väntar?

Tacksam för svar..

Mvh,

Olle

Loeb
    Member

Har jailbreakat min lur med ultrasn0w och laddat ner **********, men den fungerar väldigt segt, har testat installera om och sånt.. Några förslag på vad man kan göra ?

Har version 3.2.5

wilkab89
    Member
    Post count: 84

Exakt så är det för mig med. Har samma version. Det har funkat fint innan men idag är den seg

H3NR11K
    Member

@loeb 76423 wrote:

Har jailbreakat min lur med ultrasn0w och laddat ner **********, men den fungerar väldigt segt, har testat installera om och sånt.. Några förslag på vad man kan göra ?

Har version 3.2.5

@wilkab89 76424 wrote:

Exakt så är det för mig med. Har samma version. Det har funkat fint innan men idag är den seg

Inget piratsnack

curtacon
    Member
    Post count: 25

Vet någon om när Apple började sälja Iphone 4 med 4.02 förinstallerat? Har en Iphone 4 från USA som köptes för 10 dagar sen. Har svenska återförsäljare börjat sälja I4 med 4.02? Om ja, hur länge sen var det?

Då är det kört att jailbreak och unlock:(

H3NR11K
    Member

Ingen vet… I och med att det kommer massa iPhone 4 nu i slutet av September så lär de vara 4.0.2. Men ingen vet helt säkert..

imported_Iphone
    Member
    Post count: 181

Kan man jailbreka en iphone 4 v4.0.2? Hur jag gitter ingenstans!

iPhoneReservdelar.se
    Member

@iphone 76484 wrote:

Kan man jailbreka en iphone 4 v4.0.2? Hur jag gitter ingenstans!

Nej !

imported_Iphone
    Member
    Post count: 181

Ingen lösning alls?! Kan man nergradera den då till v 4.0.1?

iPhoneReservdelar.se
    Member

@iphone 76491 wrote:

Ingen lösning alls?! Kan man nergradera den då till v 4.0.1?

Om telefonen var jb innan och du har sparat dina ssh så går det annars får du sitta utan jb tills den nya dyker upp

(Ovanstående gäller iPhone 4 samt iPhone 3GS)
    (iPhone 2G samt iPhone 3G går att nedgradera utan sparade ssh)

Shwareb
    Member
    Post count: 36

Hej, jag har en iphone 3Gs med firmware versionen 3.1.3 och basebandet 05.12.01 och nu har jag bestämt mig för att jailbreaka den. Vad ska jag göra, finns det någon guide?

EDIT: Jag har aldrig jailbreakat denna telefon tidigare

Tacksam För Svar 😀

iPhoneReservdelar.se
    Member

@shwareb 76496 wrote:

Hej, jag har en iphone 3Gs med firmware versionen 3.1.3 och basebandet 05.12.01 och nu har jag bestämt mig för att jailbreaka den. Vad ska jag göra, finns det någon guide?

EDIT: Jag har aldrig jailbreakat denna telefon tidigare

Tacksam För Svar 😀

Sök nästa gång
    https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/8798-%5Bguide%5D-jailbreaka-alla-4-0-4-0-1-iphones.html

bubiis
    Member
    Post count: 28

har låst upp min iphone (4.0.1) men får ett ofta error meddelande som säger insert sim, ibland har jag full mottagning. Någon som vet hur jag kan lösa detta?

Tompasod
    Member
    Post count: 175
    bubiis wrote:
    har låst upp min iphone (4.0.1) men får ett ofta error meddelande som säger insert sim, ibland har jag full mottagning. Någon som vet hur jag kan lösa detta?

Problem med simkortet eller “läsaren” verkar de som, inget med upplåsning eller J B att göra HW fel…

bubiis
    Member
    Post count: 28

@tompasod 77263 wrote:

Problem med simkortet eller “läsaren” verkar de som, inget med upplåsning eller J B att göra HW fel…

Kanske är så men känns inte som att du skulle vara det eftersom det fungerade bra fram till att jag byte språk:confused:

Netstream
    Member
    Post count: 2

Tjenare. Köpte iphone4 i första svängen från tele2 och den funkar klockrent. Haft den ett tag men fick för mig att jba den. Gjorde det idag och har massor med program på pcn. Känner mig som en idiot att fråga men, hur i helvete får jag över programen till telefonen? I iTunes säger den bara o signerarat program. Tacksam för svar.

//net

muffins
    Member

@netstream 77381 wrote:

Tjenare. Köpte iphone4 i första svängen från tele2 och den funkar klockrent. Haft den ett tag men fick för mig att jba den. Gjorde det idag och har massor med program på pcn. Känner mig som en idiot att fråga men, hur i helvete får jag över programen till telefonen? I iTunes säger den bara o signerarat program. Tacksam för svar.

//net

Jag vet vad det är för program du talar om.
    Men med tanke på forumets etik & regler så tycker jag du borde läsa dessa.
    Då det är strikt förbjudet att tala om crackade apps, med mera.

Mvh

Netstream
    Member
    Post count: 2

Ojsan då var det inget^^ tack iaf
    //net

skogsmulle101
    Member

@rotkiv 14902 wrote:

Hej!

Klurig fråga. Men för att du ska få ett så bra svar som möjligt vill jag gärna att du beskriver lite mer detaljerat.
    Kan du använda Safari? Har du 3G täckning? Använder du dig av Telia?

(T ex, när du öppnar Cydia, vad står det där uppe när den laddar? Kommer det någon error? Isånafall, vilken?)

Om du vill underlätta ännu mer kan du ta ett gäng screenshots (tryck på home knappen samt vilo knappen samtidigt).

Väl Mött

Jag hade samma problem. Inget WiFi så jag kunde inte låsa upp min utlandsköpta iPhoen 3G 16GB. Till slut, när jag testat allt uppdaterade jag till 4.0.2. Innann det sparade jag min SHSH, för 3.1.2. som jag alltid kört på. Men verkar inte funkat. Jag vet att Apple slutade signera firmwares för ett tag sedan. Kan det ha med saken att göra? Tack för hjälpen! Nu är min iPhone 3G bara i NO SIM-läget med vad det ser ut som iOS4 bakgrunden. Endast nödsamtal. Ingen iPod eller nåt funkar i telefonen. Vad skall jag ta mig till?

För övrigt SUGER Telenor riktigt mkt, vad det än gäller!

skogsmulle101
    Member

@iPhoneReservdelar.se 76485 wrote:

Nej !

Någon hört om något nytt JB för 4.0.2 är på gång. DEV team säger inget just nu…

iPhoneReservdelar.se
    Member

Du får vänta tills 4.1 släpps ikväll så får vi se vad som händer.
    Om jag inte fattar fel så har du 3G den kan du jb-a med redsn0w även på 4.0.2

MiRRe
    Member
    Post count: 174

Kommer 4.1 släppas ikväll?

iPhoneReservdelar.se
    Member

Yess, nån gång under dagtid i USA typ kvällstid här runt 19:00 kanske ?

skogsmulle101
    Member

@iPhoneReservdelar.se 77589 wrote:

Du får vänta tills 4.1 släpps ikväll så får vi se vad som händer.
    Om jag inte fattar fel så har du 3G den kan du jb-a med redsn0w även på 4.0.2

Hmm jag har då testat allt…

MiRRe
    Member
    Post count: 174

@iPhoneReservdelar.se 77593 wrote:

Yess, nån gång under dagtid i USA typ kvällstid här runt 19:00 kanske ?

Aha där ser man, installerade iTunes 10 igår och kopplade i 3Gsen för att se om det nya kommit ut men det hade det inte, hade ingen aning om release datum för det osv. Men nu vet jag 🙂

Kommer antagligen uppdatera 3Gsen med 4.1 (pappa ska börja använda den) sen blir det att vänta lite med 4:an eftersom den är JB:ad. 🙂

probe
    Member
    Post count: 66

Har låt upp min iphone 3gs 3.1.3 med blackrain.

men nu skall jag låsa upp telefonen hos telia. ur får jag bort “upplåsning”
    har kikat i rock, cydia och blackrain. i blackrain kan jag ta bort jailbreak och upplåsning menm det är bara upplåsning jag vill få bort.

Tack.

H3NR11K
    Member

Avinstallera blacksn0w! Ska finnas under packages

johanfo
    Member
    Post count: 52

När jag öppnar cydia står det längst upp: “This device has SHSHs on file for iPhone OS/iOS: 3.1, 3.1.2, 3.1.3, 4.0, 4.0.1”

Någon som har nån enkel guide med vad jag ska göra med detta?

Vad är iFile för något och vad används det till?

muffins
    Member

@johanfo 77769 wrote:

När jag öppnar cydia står det längst upp: “This device has SHSHs on file for iPhone OS/iOS: 3.1, 3.1.2, 3.1.3, 4.0, 4.0.1”

Någon som har nån enkel guide med vad jag ska göra med detta?

Då kan du alltså nergradera dig till 3.1 / 3.1.2 / 3.1.3 / 4.0 & 4.0.1 helt enkelt.

Om du skulle vilja nergradera dig till något av ovannämnda så kan du läsa mer här ( Börja läs isf från “Det som behövs att göra är lite ändringar för att lura iTunes att tro programmet pratar med apple`s signaturs-servrar, men i själva verket talar iTunes med cydias signaturservrar.” ): Säkra din iPhone för framtida nergraderingar av firmware | iMedia

MarieLoise
    Member
    Post count: 199

En ny jailbreak är på väg Och den gör även att du iphone bli jailbreakad för alltid.

SHAtter Exploit will Jailbreak All Existing iOS Devices Forever !

We previously broke the news to our respected readers of a low-level bootrom exploit which would enable jailbreaking on iOS 4.1 and beyond with all versions of the iPod touch, iPhone and of course, iPad! This exploit was special in a way because Apple will not be able to patch the exploit with a software update, instead it will require Apple to release entirely revised hardware for iPhone, iPad and iPod touch and we all know that we are at least 6 months away from any hardware revisions.

Word around the Twittersphere is that the exploit named SHAtter is in the bootrom section, together with Pwnage 2.0 and 24kpwn which will make all existing devices, including the new iPhone 4 and iPod touch 4G pwned for life! It is obviously not publicly available yet, both the Chronic Dev Team and the iPhone Dev Team hackers are hard at work right now trying to get everything ready for full release. Unfortunately though, this jailbreak is reportedly said to be tethered i.e. you will be required to connect your iOS device to your computer on every reboot unlike how untethered userland jailbreak like JailbreakMe worked. iPhone hacker posixninja has confirmed that Geohot also had this exploit dubbed at that time as “pwned4life” before leaving the jailbreak scene.

We will of course let you know whenever these new jailbreak and unlock tools for iOS 4.1 are available for download. Stay tuned!

with thanks to Mr.x for my signature

r_o_n
    Member
    Post count: 658

Vet inte om frågan kommit i tråden innan.
    Men, en 3GS med JB, funkar den felfritt ihop med iTunes och iTunes med luren?
    Läste någonstans att ver. 10 strular med lurar man jaiklbreakat.

Så funkar det som det ska, eller inte?

hellense
    Member

Hi, i bought one apple iphone 4 32GB factory unlocked MC605B/A ,it is unlocked,it need not to jailbreak, it can upgrade anytime. I like it very much.

curtacon
    Member

Tja! EN kort fråga, om jag har OS 4 på min Iphone 4 kan jag återställa telefonen men till 4.01? Den är jailbreakad och unlocked men jag undrar om 4.01 är mycket bättre än 4? När jag jailbreak så valde jag “make my life easier” i easy = sparat SHSH?

En till fråga =) Varför står det SHSH 4.1 i Cydia när jag startade den? Jag hade 4.0 när jag “Make my life easier”? Om jag återställer nu är det kört?

iPhoneReservdelar.se
    Member

Om du har shsh sparat till just 4.0.1 så kan du det

curtacon
    Member

@iPhoneReservdelar.se 78591 wrote:

Om du har shsh sparat till just 4.0.1 så kan du det

Jag sparade den när jag hade 4.0 så det är 4.0 endast för mig då? Men har Cydia angett fel siffror eller är min SHSH 4.1 numera?

JonsonPhoto
    Member
    Post count: 4

Om jag Jailbreakar min iphone 4 och har kvar lagt över mina program på itunes som jag har laddat ner när jag har jailbreak på.
    Om jag sen återställer mobilen kan jag ha kvar programmen som jag laddade ner när jag hade jailbreak om jag bara synkroniserar över det?

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@jonsonphoto 78789 wrote:

Om jag Jailbreakar min iphone 4 och har kvar lagt över mina program på itunes som jag har laddat ner när jag har jailbreak på.
    Om jag sen återställer mobilen kan jag ha kvar programmen som jag laddade ner när jag hade jailbreak om jag bara synkroniserar över det?

Alla dina apps som du laddat ner kommer ligga kvar som du laddat ner, Dock kommer du få göra alla inställningar i Cydia igen.
    Dock så kommer du inte kunna använda din JB program fören du har JB om telefonen. så du kommer få upp varningsmeddelande i itunes om att program inte lagts in i din telefon, och det är p.g.a att den kan inte lägga in JB apps så länge telefonen inte är JBad .

roffe68
    Member
    Post count: 20

Letar men hittar inget svar jag fattar :(.. Har kommit över en 3gs 16gb som har 3.1.3 och 05.12.01 modemfirmware,, jag har Jb och ultras0w så den e upplåst men kan jag på nått vis uppdatera till 4.01 eller ska jag stanna med det jag har till det kommer jb och upplåsning till 4.1?

H3NR11K
    Member

@roffe68 78959 wrote:

Letar men hittar inget svar jag fattar :(.. Har kommit över en 3gs 16gb som har 3.1.3 och 05.12.01 modemfirmware,, jag har Jb och ultras0w så den e upplåst men kan jag på nått vis uppdatera till 4.01 eller ska jag stanna med det jag har till det kommer jb och upplåsning till 4.1?

Behöver du 4.0.1? Om inte. stanna där. Om du vill ha 4.0.1 så använder du dig av sn0wbreeze!

Wh0ami
    Member
    Post count: 11

Hejsan, alla dessa olika sätt att jailbreaka alla möjliga variationer på telefoner, bootroms och bootloaders osv gör mig lite förvirrad… Så nu hoppas jag på att någon schysst iphoneguru kan peka mig i rätt riktning.

Har 2 telefoner som jag skulle vilja uppgradera och sedan jailbreaka.
    Den ena är en jailbreakad (redsnow) iPhone 3G 3.01, baseband 04.26.08 och bootloader 06.04, den här luren vill jag uppgradera till 3.1.3 och jailbreaka, men jag vill inte förlora min möjlighet till att låsa upp den. Stämmer det förresten att man kan låsa upp sin telefon hos telia efter 12 månader eller gäller operatörslåset hela abbonemangstiden ( 24 månader i mitt fall )?
    Hur som helst, ska jag köra en restore i itunes och sen redsnow, eller jailbreakme.com eller vad är bästa tillvägagångssättet ?

Den andra luren är en jailbreakad (redsnow) iPhone3GS, 3.01, baseband 04.26.08, bootlader 06.04 som ska uppgraderas till ios 4.01, den har shsh från firmware 3.01 på cydiaservern. inte lika viktigt att ha kvar möjligheten till unlock på den här telefonen. vad är bästa sättet att jailbreaka?

Tack på förhand!

Minglarn
    Member
    Post count: 343

@wh0ami 79466 wrote:

Stämmer det förresten att man kan låsa upp sin telefon hos telia efter 12 månader eller gäller operatörslåset hela abbonemangstiden ( 24 månader i mitt fall )?

Det stämmer… Efter 12 månader kostar det om jag minns rätt.. 350:- och sker på ett par timmar.

Wh0ami
    Member
    Post count: 11

ok tack, då är det mest jailbreaken av 3Gn samt 3GSn som e viktig då, även om det skulle vara fint att ha kvar möjligheten att köra ultrasnow.

Viewing 50 posts - 3,551 through 3,600 (of 4,041 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.