Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR

Viewing 50 posts - 3,601 through 3,650 (of 4,041 total)
  • Author
    Member
    Post count: 11

aja, tack ändå … får väl chansa lite :/

JWallbeck
    Member
    Post count: 21

Det brukar funka om man testar Cydia, men var noga med att välja Manage och sedan Packages, för annars kan deet bli knas! Välj sedan den appen som ni vill ta bort. Voila!

alpe
    Member
    Post count: 7

Tjenare, det finns en möjlighet att någon kanske redan har frågat detta då jag inte orkar läsa igenom 151 sidor. I alla fall,

Jag har läst en massa om att folk uppdaterar till 4.1 men samtidigt behåller sitt baseband på 1.59.00. Så jag tänkte fråga, är det ett Måste att göra detta för att det nya jailbreaket ska fungera? Alltså att man har 4.1 eller kan man ha lägre (4.0.2) För jag är i väldigt stort behov av att låsa upp mobilen också.

Tack på förhand!

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

@alpe 79957 wrote:

Tjenare, det finns en möjlighet att någon kanske redan har frågat detta då jag inte orkar läsa igenom 151 sidor. I alla fall,

Jag har läst en massa om att folk uppdaterar till 4.1 men samtidigt behåller sitt baseband på 1.59.00. Så jag tänkte fråga, är det ett Måste att göra detta för att det nya jailbreaket ska fungera? Alltså att man har 4.1 eller kan man ha lägre (4.0.2) För jag är i väldigt stort behov av att låsa upp mobilen också.

Tack på förhand!

Vi får vänta och se om den nya jb kommer att inkludera 4.0.2 eller inte.
    Basebandet ska du undvika att uppdatera då ultrasn0w inte fungerar med den nya som kommer med 4.1

ssnd
    Member
    Post count: 194

Efter att ha resonerat en del i denna tråd

https://www.iphoneinfo.se/forum/problem-och-felsokning/9646-svarlost-wifi-problem-3g-4-1-a-2.html#post79968

så inser jag att frågorna lutar en del åt jailbreakhållet så jag riktar en fundering hit.

Försökte jailbreaka

3G
    4.1
    Redsn0w 0.95 b5 (windows)

Resultatet blev en jailbreakad lur där cydia-ikonen blev vit och telefonikonen (den där man ringer osv) försvann helt.

Samma lur fast med snowbreeze där får jag error 1611 i itunes.

k1ng3n
    Member

Om jag nedgraderar en 3g med 4.0.1 till 3.1.3 , kan jag använda min backup i itunes för program och kontakter då?

ZnarkZz
    Member
    Post count: 13

Börjar tro att det inte kommer komma nått JB till iPhone 4 running iOS 4.1. Om jag har förstått det hela rätt så kommer väl iOS 4.2 att släppas snart.

blajeans
    Member
    Post count: 73

@ssnd 79969 wrote:

Efter att ha resonerat en del i denna tråd

https://www.iphoneinfo.se/forum/problem-och-felsokning/9646-svarlost-wifi-problem-3g-4-1-a-2.html#post79968

så inser jag att frågorna lutar en del åt jailbreakhållet så jag riktar en fundering hit.

Försökte jailbreaka

3G
    4.1
    Redsn0w 0.95 b5 (windows)

Resultatet blev en jailbreakad lur där cydia-ikonen blev vit och telefonikonen (den där man ringer osv) försvann helt.

Samma lur fast med snowbreeze där får jag error 1611 i itunes.

Jag körde med denna guiden och det funkade kalas.
    Hur man jailbreakar med sn0wbreeze

Brantic
    Member
    Post count: 2

Reklam är inte tillåtet /iA

Xervz
    Member

“Things have progressed to the point where we don’t expect anymore roadblocks. ETA for greenpois0n is 10/10/10 at 10:10:10AM”

Taget från chronic dev team (chronicdevteam) on Twitter

Äntligen en ETA 🙂

Casual7
    Member

@xervz 80290 wrote:

“Things have progressed to the point where we don’t expect anymore roadblocks. ETA for greenpois0n is 10/10/10 at 10:10:10AM”

Taget från chronic dev team (chronicdevteam) on Twitter

Äntligen en ETA 🙂

Yes!

@ QuickPWN “greenpois0n Release on 10/10/10 @ 10.10 GMT”

Alltså ingen ETA, cronic dev team säger att releasen är fastställd enligt ovanstående!

Inget gör oss gladare just nu!

Valentine
    Member
    Post count: 182

asså kommer det ens komma ett jb och upplåsning till 4.1 3gs. telia återställde min mobil så hade inget val mer än att uppdatera den för den gick sönder -.-

Valentine
    Member

men kan inte uppdatera 3gs eller ngn annan bara iphone 4 -.- som e väldigt surt för mig..

muffins
    Member
    Post count: 1906

Du kunde inte hålla dig till redan existerande tråd? https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/9762-greenpois0n.html

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Som Muffins säger! Håll dig till den befintliga tråden..

imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

Låser upp ämnet och svetsar ihop det men den stora tråden.
    /iA

k1ng3n
    Member

@k1ng3n 80017 wrote:

Om jag nedgraderar en 3g med 4.0.1 till 3.1.3 , kan jag använda min backup i itunes för program och kontakter då?

Tacksam för hjälp!

muffins
    Member

Ja det kan du.

krinka
    Member
    Post count: 5

hej, har ett par frågor ang jailbreak. Har köpt mig en iPhone 4 iOS 4.0.2 och firmware 01.59.00 och har läst här och där att man kan jailbreaka 4.1.

Men jag undrar hur det blir eftersom jag vill låsa upp den så jag kan använda andra simkort så då undrade jag om någon har någon toppen idé om jag ska uppdatera mobilen eller vänta ett tag till?

Sen om jag skulle uppdatera telefonen till 4.1 så undrar jag hur man behåller bb som alla pratar om eller gör den det automatiskt?

// Mvh dannee

muffins
    Member

@krinka 80501 wrote:

hej, har ett par frågor ang jailbreak. Har köpt mig en iPhone 4 iOS 4.0.2 och firmware 01.59.00 och har läst här och där att man kan jailbreaka 4.1.

Men jag undrar hur det blir eftersom jag vill låsa upp den så jag kan använda andra simkort så då undrade jag om någon har någon toppen idé om jag ska uppdatera mobilen eller vänta ett tag till?

Sen om jag skulle uppdatera telefonen till 4.1 så undrar jag hur man behåller bb som alla pratar om eller gör den det automatiskt?

// Mvh dannee

Behålla bb: Uppdatera till 4.1 utan att uppgradera basebandet för iPhone 4 | iMedia.nu

Jailbreaka iPhone 4 på iOS 4.1: Limera1n – Hur man jailbreakar sin enhet | iMedia.nu

ZnarkZz
    Member
    Post count: 13

Har både JB’at iPaden och iPhonen med limera1n precis och allt fungerade perfekt, inga problem alls 😀

iNisse
    Member

Hej!

Förmodligen att första inlägget på detta tråd är för gammalt? Jag har jailbreakat, men har inte upplåst upp ännu, men vill göra det nu.

Nu vill jag låsa upp operatören 3G. Jag körde upplåsningsprogram via cydia, ultrasn0w. Det gick inte.
    Jag försökte hitta och leta efter rätt program till att låsa upp. Men jag läste en del, så blir jag förvirrad – >

1. Hur kan jag spara Apple och cydias apps? Via SSH eller funbox? (för att säkerhetskopia)
    2. Om det går inte att låsa upp pga firmware 05.12.01 och bb 3.1.3. I så fall hur jag ska göra?
    3. Om det måste downgrade eller så, måste jag hämta ett nytt, eller?

2a. Vad ska jag göra?

halentised
    Member
    Post count: 1

Herre min skapare, sluta spamma reklam.
    /iAsh

Drivalen
    Member
    Post count: 41

Dessa jä… smyg annonser.

muffins
    Member

@inisse 80683 wrote:

Hej!

Förmodligen att första inlägget på detta tråd är för gammalt? Jag har jailbreakat, men har inte upplåst upp ännu, men vill göra det nu.

Nu vill jag låsa upp operatören 3G. Jag körde upplåsningsprogram via cydia, ultrasn0w. Det gick inte.
    Jag försökte hitta och leta efter rätt program till att låsa upp. Men jag läste en del, så blir jag förvirrad – >

1. Hur kan jag spara Apple och cydias apps? Via SSH eller funbox? (för att säkerhetskopia)
    2. Om det går inte att låsa upp pga firmware 05.12.01 och bb 3.1.3. I så fall hur jag ska göra?
    3. Om det måste downgrade eller så, måste jag hämta ett nytt, eller?

2a. Vad ska jag göra?

Det finns ingen operatör som heter 3G.

05.12.01 går att låsa upp.

Hur kan jag spara Apple och cydias apps? Via SSH eller funbox? (för att säkerhetskopia)
    Högerklicka i iTunes och välj säkerhetskopiera.

Om det går inte att låsa upp pga firmware 05.12.01 och bb 3.1.3. I så fall hur jag ska göra?
    Det baseband du uppgav går att låsa upp. Du säger att det inte fungerade för dig – har du startat om telefonen efter du installerade det?

iNisse
    Member

@muffins 80698 wrote:

Det finns ingen operatör som heter 3G.

= Tre
    @muffins 80698 wrote:

05.12.01 går att låsa upp.

Ja oki. vilket program ska det vara?

@muffins 80698 wrote:

Hur kan jag spara Apple och cydias apps? Via SSH eller funbox? (för att säkerhetskopia)
    Högerklicka i iTunes och välj säkerhetskopiera.

Det finns inget ord som säkerhetskopiera. När jag klickade på höger:
    Mata ut
    Synkronisera
    Överför inköp
    Återskapa från säkerhetskopia
    Återställ varningar

@muffins 80698 wrote:

Om det går inte att låsa upp pga firmware 05.12.01 och bb 3.1.3. I så fall hur jag ska göra?
    Det baseband du uppgav går att låsa upp. Du säger att det inte fungerade för dig – har du startat om telefonen efter du installerade det?

Att ha startat om iPhone – svaret är ja.

blajeans
    Member
    Post count: 73

Hörde ett rykte om Limesn0w som kunde låsa upp BB 02.10.04 på iPhone4, nån som vet om detta stämmer?

Valentine
    Member

limesn0w?

QeuDee
    Member
    Post count: 463

3GS 4.0, vill uppdatera till 4.1 o låsa upp, går det?

MiRRe
    Member
    Post count: 174

@qeudee 80817 wrote:

3GS 4.0, vill uppdatera till 4.1 o låsa upp, går det?

Eftersom baseband uppdateras så kan man inte låsa upp operatörslås än. Ryktet säger ju att limesnow är på G, så vänta hellre att uppdatera om du måste ha en unlock.

Någon får rätta mig om jag har fel nu ^^

Valentine
    Member

limesn0w kommer aldrig komma har jag läst.

Drivalen
    Member
    Post count: 41

Läst var då ?
    Det jag såg var att det var på gång.

MiRRe
    Member

@valentine 80834 wrote:

limesn0w kommer aldrig komma har jag läst.

Enligt iPhonepyssel.se så har Geohot sagt att det inte kommer, men han äger sidan Limesnow, så vem vet 🙂

muffins
    Member

@mirre 80839 wrote:

Enligt iPhonepyssel.se så har Geohot sagt att det inte kommer, men han äger sidan Limesnow, så vem vet 🙂

Troligast är att han kommer vara EgoHot när iOS 4.2 kommer och släpper sin unlock eventuellt då, precis innan någon annan grupp släpper upplåsningsverktyget.

Valentine
    Member

@drivalen 80838 wrote:

Läst var då ?
    Det jag såg var att det var på gång.

iphonepyssel.se

Dag
    Member
    Post count: 57

MuscleNerd (MuscleNerd) on Twitter
    @dennis_rnb 3GS users at 4.2 will be covered for the carrier unlock (but not til 4.2 is out)

Om jag inte tolkar det fel. Så när 4.2 kommer – så kommer även jb + unlock till 3gs?

edit:

@MuscleNerd please.. Do something nice: unlock for 3gs, 05.14.02 baseband.

@leinpinguin yep, but gotta wait til public 4.2 for that…sorry

Ännu mer som pekar på unlock till 3gs när 4.2 kommer?

MuscleNerd

For all new limera1n and greenpois0n jailbreakers: there is also unlock on the horizon for at least some of you in 4.2

sherif_hashim

@Yangkyx for now, u d better take that as 3g/3gs has been confirmed while the i4 is still being worked out hopefully

muffins
    Member

@dag 80958 wrote:

MuscleNerd (MuscleNerd) on Twitter
    @dennis_rnb 3GS users at 4.2 will be covered for the carrier unlock (but not til 4.2 is out)

Om jag inte tolkar det fel. Så när 4.2 kommer – så kommer även jb + unlock till 3gs?

edit:

Ännu mer som pekar på unlock till 3gs när 4.2 kommer?

MuscleNerd

sherif_hashim

Unlock till 3GS efter att 4.2 har släppts, ja.
    I dagsläget kan du redan jailbreaka din iPhone 3GS.

Dag
    Member

@muffins 80962 wrote:

Unlock till 3GS efter att 4.2 har släppts, ja.
    I dagsläget kan du redan jailbreaka din iPhone 3GS.

Japp, sitter redan på 3gs 4.1 med limera1n låst till halebop/telia. Men alltid bra att ha möjligheten att byta simkort därför jag vill ha den upplåst. Men av allt jag lyckats läsa mig till så kommer något motsvarande ultrasn0w först med 4.2 – om inte egohot kommer med limesn0w innan.

muffins
    Member

@dag 80971 wrote:

Japp, sitter redan på 3gs 4.1 med limera1n låst till halebop/telia. Men alltid bra att ha möjligheten att byta simkort därför jag vill ha den upplåst. Men av allt jag lyckats läsa mig till så kommer något motsvarande ultrasn0w först med 4.2 – om inte egohot kommer med limesn0w innan.

Är 99% säker på att någon upplåsning av de nyaste basebanden inte kommer komma förens 4.2 lanserats i skarp version. Annars vore det att kasta exploits i sjön.

Mvh

Dag
    Member

@muffins 80972 wrote:

Är 99% säker på att någon upplåsning av de nyaste basebanden inte kommer komma förens 4.2 lanserats i skarp version. Annars vore det att kasta exploits i sjön.

Mvh

Tråkiga nyheter men är väll så det ligger till. Är ju inte så att jag fått en ipod istället för en iphone. Något datum för 4.2 finns inte än? Mer än att det kommer i november?

muffins
    Member

@dag 80973 wrote:

Tråkiga nyheter men är väll så det ligger till. Är ju inte så att jag fått en ipod istället för en iphone. Något datum för 4.2 finns inte än? Mer än att det kommer i november?

Någon gång i November, närmare vet jag inte iaf.

Mvh

Saya
    Member
    Post count: 25

Har inte läst igenom hela tråden men jag hoppas att någon vill ge mig en snabbt och enkelt svar på mina (kanske korkade) frågor, jag vill inte starta en ny tråd. Jag har iPhone4, version 4.1 (8B117) och modemfirmware 02.10.04. Jag är inte intresserad av att låsa upp telefonen, däremot är jag intresserad av att jailbreka den. Är GreenPois0n rätt program för mig? Dvs fungerar det mot de uppgifter jag skrev här ovan?

Och om jag sedan ångrar mig, går det att återställa telefonen utan problem? Då återställs den till fabriksny gissar jag så får jag installera om alla appar? Eller kan jag innan jag jailbreakar lägga in nån återställningspunkt i iTunes så att den återställer till så den är nu?

Mycket tacksam för era svar! 🙂

muffins
    Member

@saya 81017 wrote:

Har inte läst igenom hela tråden men jag hoppas att någon vill ge mig en snabbt och enkelt svar på mina (kanske korkade) frågor, jag vill inte starta en ny tråd. Jag har iPhone4, version 4.1 (8B117) och modemfirmware 02.10.04. Jag är inte intresserad av att låsa upp telefonen, däremot är jag intresserad av att jailbreka den. Är GreenPois0n rätt program för mig? Dvs fungerar det mot de uppgifter jag skrev här ovan?

Och om jag sedan ångrar mig, går det att återställa telefonen utan problem? Då återställs den till fabriksny gissar jag så får jag installera om alla appar? Eller kan jag innan jag jailbreakar lägga in nån återställningspunkt i iTunes så att den återställer till så den är nu?

Mycket tacksam för era svar! 🙂

1. Ja du kan använda antingen GreenPois0n eller limera1n och jailbreaka.

2. Gör en backup i iTunes innan du återställer, så får du med alla apps (från AppStore) efter en återställning.

Saya
    Member

Tack för ditt svar muffins men då kommer nästa fråga, hur gör man en backup? Är det det den gör när den synkar?

MiRRe
    Member

@saya 81048 wrote:

Tack för ditt svar muffins men då kommer nästa fråga, hur gör man en backup? Är det det den gör när den synkar?

När din telefon synkas i iTunes så borde det stå längst uppe att den gör en säkerhetskopiering av telefonen 🙂

Saya
    Member

Ska kolla detta när jag kommer hem från jobbet sen lutar det åt en jailbreak. Är faktiskt lite nervös över det… min första iPhone och jag är så rädd att det går snett och att jag inte får igång den igen och garantin inte ska gälla så att jag har kastat 7000 i sjön 🙂

MiRRe
    Member

@saya 81060 wrote:

Ska kolla detta när jag kommer hem från jobbet sen lutar det åt en jailbreak. Är faktiskt lite nervös över det… min första iPhone och jag är så rädd att det går snett och att jag inte får igång den igen och garantin inte ska gälla så att jag har kastat 7000 i sjön 🙂

Skulle något gå snett så ska det bara gå att återställa igen, så försvinner ju JB:n och allt som har med den o göra 🙂

Men det borde inte bli några problem 🙂

Saya
    Member

Nu har jag jailbreakat med hjälp av GP och jag är fortfarande lite rädd 😛

Har fått ner Cydia och har därifrån nu hämtat Winterboard. Men efter att ha laddat ner både Cydia och Winterboard så ska iphonen startas om. Är det så här efter varenda liten sak man laddar ner?! Det är ju skitdrygt i så fall… :confused:

Edit: När jag gjorde själva JB så kom det massa text på skärmen och jag kunde läsa “warning” och “error” flera gånger men jag fick ändå “Jailbreak complete” i GP. Skulle det vara så?

muffins
    Member

@saya 81077 wrote:

Nu har jag jailbreakat med hjälp av GP och jag är fortfarande lite rädd 😛

Har fått ner Cydia och har därifrån nu hämtat Winterboard. Men efter att ha laddat ner både Cydia och Winterboard så ska iphonen startas om. Är det så här efter varenda liten sak man laddar ner?! Det är ju skitdrygt i så fall… :confused:

Edit: När jag gjorde själva JB så kom det massa text på skärmen och jag kunde läsa “warning” och “error” flera gånger men jag fick ändå “Jailbreak complete” i GP. Skulle det vara så?

Winterboard använder sig utav vitala delar som kräver omstart, detsamma gäller Cydia.
    Det är inte efter varje sak du drar hem som telefonen behövs starta om, utan bara för vissa saker.

gha
    Member
    Post count: 4

jag fick tillbaka min iphone från lagning nu. då kom den med 4.0.2/01.59.00. kan jag göra det så lätt för mig att jag uppdaterar den till 4.1 med nya baseband via itunes och sedan jailbreaka den?

Viewing 50 posts - 3,601 through 3,650 (of 4,041 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.