Temabilder samt frågor. (mall i första inlägget)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Temabilder samt frågor. (mall i första inlägget)

Viewing 50 posts - 751 through 800 (of 1,018 total)
  • Author
    Posts
  • johanfo
    Member
    Post count: 52

    @vurtnero 75405 wrote:

    Någon som vet vad denna bilden kör för tema/widget osv? Hittade den på nätet!
    XFMyeaQZL.png
    Är väldigt tacksam för svar!

    Nån som hittat detta tema ännu?

    Mr.Axan
    Member
    Post count: 33

    @johanfo 77912 wrote:

    Nån som hittat detta tema ännu?

    Suave tror jag det heter, sen är temat på bilden som du har moddat lite.

    johanfo
    Member
    Post count: 52

    @Mr.Axan 78048 wrote:

    Suave tror jag det heter, sen är temat på bilden som du har moddat lite.

    Tack!

    Hur gör man för att modda själv? Som jag förstått så används det iBlank där för att få 3×3 ikoner. Vilka program använder man osv?

    Mr.Axan
    Member
    Post count: 33

    @johanfo 78077 wrote:

    Tack!

    Hur gör man för att modda själv? Som jag förstått så används det iBlank där för att få 3×3 ikoner. Vilka program använder man osv?

    Jag är inte så insatt i modding utan jag kör Suave temat som det är. Men googla lite så hur du nog hur man gör.

    johanfo
    Member
    Post count: 52

    Har fått i ordning ikonerna nu. Nån som kan hjälpa hur man fixar till vädret som på temat ovanför? Har försökt kolla youtube och googlat, men hittar bara en massa om WeatherIcon och det verkar inte vara samma?

    blazern
    Member
    Post count: 5

    @ponyboy 65401 wrote:

    Många som frågat efter denna tema, Kleinmones dbar contest versionen. Skriv helst i denna tråd och inte via PM. Jag har översatt de tyska delarna till svenska och ändrat vissa delar till engelska. Temat innehåller 4000 illumine ikoner så den är ganska stor.

    Kan laddas här.

    img0830.png
    img0833w.png

    Hur i hela världen får man till så inte ikonnamnet är med på “första sidan” där cydia, system osv, står? Jag antar att det är “No undocked icon labels” som gäller, men hur kan man då ha med namnen under ikonerna på nästa sida, där resterande apps ligger…? Jag blir snart tokig!

    Vädret funkar inte heller? Det står bara “… LOADING…” ?

    Jag kör med 4.0.1…

    //Jonas

    hellense
    Member
    Post count: 3

    Spam..
    Inlägg raderad /Ponyboy

    mrsmart
    Member
    Post count: 287

    @hellense 78372 wrote:

    Done! /Ponyboy

    Vad är detta för scam? Laddaren är helt fel på bilderna. och hela sidan verkar rutten. kan mod radera det citerade inlägget så att ingen blir lurad.

    Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

    @blazern 78319 wrote:

    Hur i hela världen får man till så inte ikonnamnet är med på “första sidan” där cydia, system osv, står? Jag antar att det är “No undocked icon labels” som gäller, men hur kan man då ha med namnen under ikonerna på nästa sida, där resterande apps ligger…? Jag blir snart tokig!

    Vädret funkar inte heller? Det står bara “… LOADING…” ?

    Jag kör med 4.0.1…

    //Jonas

    https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/9-temabilder-pa-er-iphone-haer-och-temafragor-14.html#post52239

    SomethinG
    Member
    Post count: 363

    Hur ändrar man Engelska texten i Lockinfo?
    Missed calls
    Calendar
    Notifications

    tacksam för svar 🙂

    blazern
    Member
    Post count: 5

    @ponyboy 78469 wrote:

    https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/9-temabilder-pa-er-iphone-haer-och-temafragor-14.html#post52239

    Har försökt få till det förbaskade vädret på homescreenen hur länge som helst nu. Jag tror att det kan vara så att det inte får kontakt med yahoo’s vädertjänst?! På lockscreenen kör det mot apple’s istället, enligt config-filen (var weatherSource = “Apple”; // “Yahoo” is broken for now, so use “Apple”) och där funkade det att få in Tidaholm kanonbra med hjälp av väderkod SW021. Hur ändrar jag så att den söker där på homescreenen också?

    Beträffande “ikonnamnen” så stämmer väl min fil (LocalizedApplicationNames.strings) ??? Fanns bara en mapp i com.apple.springboard (sv.lproj)

    “com.apple.mobileipod-MediaPlayer” = ” “;
    “com.apple.mobileslideshow-Camera” = ” “;
    “com.apple.Preferences” = ” “;
    “com.saurik.Cydia” = ” “;
    “com.saurik.WinterBoard” = ” “;
    “com.apple.Weather” = ” “;

    //Jonas

    blazern
    Member
    Post count: 5

    En sak till, hur aktiverar jag RSS på lockscreenen med temat aktiverat? Funkade fint innan jag la in temat…

    johanfo
    Member
    Post count: 52

    Funkar Clear Status Bar från cydia för någon på iOS4? Får det inte att fungera..

    tehfiskk
    Member
    Post count: 154

    @ponyboy

    kan du dela med dig av illumine folder ikonen? var lägger man den så de fungerar i dbar ?

    johanfo
    Member
    Post count: 52

    Nån som vet hur man fixar en osynlig statusbar bakgrund? Så att den är samma som sitt wallpaper i homescreen

    johanfo
    Member
    Post count: 52

    @johanfo 79269 wrote:

    Nån som vet hur man fixar en osynlig statusbar bakgrund? Så att den är samma som sitt wallpaper i homescreen

    Nån? 🙂

    MiRRe
    Member
    Post count: 174

    Har en liten fråga, på min 3GS hade jag glasklart ganska länge och jag märkte att när jag satte igång det så att säga så fick jag även på låsskärmen dom “kanterna” man ser under t.ex klockan och över slidern var liksom borta så det såg mer “rent” ut, hoppas ni förstår 😛 och även dockan på hemskärmen var borta så det såg ut som ikonerna liksom bara var där. Jag försökte installera glasklart på min 4:a men det fungerar inte, ikonerna blir knäppa och ja, det verkar helt enkelt inte fungera. Vet någon om det inte är kompatibelt kanske med 4:an eller varför det inte fungerar. Men annars undrar jag om man kan få det att bli så för ikonerna behöver jag inte ändra, men jag skulle vilja få bort dom “kanterna” så det ser mer clean ut, hoppas verkligen ni förstår.

    Tack på förhand 😀

    givememoney
    Member
    Post count: 70

    Finns de nått annat än iblank att använda så man kan flytta på mapparna och så??

    simonrangeby
    Member
    Post count: 1

    Först en snabb fråga. Hur avinstallerar man en cydia app?

    Vill fixa 3×3 ikoner men när man ska ladda hem iconoclasm så ståre att man måste köpa den?

    Kevin
    Member
    Post count: 41

    Vart kan jag fixa iFunbox ? deras hemsida är nere ? och jag vill inte tanka ner från vilken sida som helst

    imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

    @simonrangeby 80705 wrote:

    Först en snabb fråga. Hur avinstallerar man en cydia app?

    Vill fixa 3×3 ikoner men när man ska ladda hem iconoclasm så ståre att man måste köpa den?

    Du går in i Cydia -> Manage -> Packages
    Där tar du bort filer.

    Jag, iconoclasm kostar. Du förstår att de som utvecklar apparna vill tjäna pengar.

    E-Minor
    Member
    Post count: 87
    Kevin
    Member
    Post count: 41

    Vart kan jag fixa iFunbox ? deras hemsida är nere ? och jag vill inte tanka ner från vilken sida som helst… Finns det nån som kan skicka det via mail eller nått ? då det är gratis kan det ju knappast räknas som olaglig fildelning ?

    E-Minor
    Member
    Post count: 87

    @kevin 80893 wrote:

    Vart kan jag fixa iFunbox ? deras hemsida är nere ? och jag vill inte tanka ner från vilken sida som helst… Finns det nån som kan skicka det via mail eller nått ? då det är gratis kan det ju knappast räknas som olaglig fildelning ?

    ifunbox_en.zip

    MiRRe
    Member
    Post count: 174

    @e-minor 80742 wrote:

    IMG_0067.png

    Hur har du gjort för att få ikonerna så? 🙂 Väldigt snyggt.

    E-Minor
    Member
    Post count: 87

    Gridlock (Cydia)

    MiRRe
    Member
    Post count: 174

    @e-minor 80940 wrote:

    Gridlock (Cydia)

    Ah tack så mycket 🙂

    Kevin
    Member
    Post count: 41

    @e-minor 80929 wrote:

    ifunbox_en.zip

    Tack så jätte mycket :), du har antagligen räddat mig från virus 🙂

    Kevin
    Member
    Post count: 41

    Jag får inte i-Funbox att fungera ? jag har version 0.9 och en iPhone 4, 4.1 JB med GP, BB 01.59.00. jag har även Afc2add inlagt.. kan det vara så att i-Funbox är en för gammal version för att det ska fungera för mig ?

    EDIT: Lösningen var att lägga en äldre iTunesMobileDevice.dll i samma mapp som iFunbox.exe

    Länk : iTunesMobileDevice.dll

    Saya
    Member
    Post count: 25

    @ponyboy 77786 wrote:

    Lockscreen:

    imageubu.jpg

    Springboard:

    imageic.jpg

    imagegjg.jpg

    Vad heter det här temat? Det är riktigt snyggt!

    E-Minor
    Member
    Post count: 87

    illumine

    MiRRe
    Member
    Post count: 174

    @e-minor 81046 wrote:

    illumine

    Är det någon speciell source till den i Cydia? 🙂

    Tar gärna emot tips på stilrena iPhone 4 teman, och Wallpapers, gärna med Apple loggan 🙂

    Kevin
    Member
    Post count: 41
    MiRRe
    Member
    Post count: 174

    @kevin 81061 wrote:

    29uwoww.png

    Alltså jag får inte mitt glasklart att bli riktigt som jag vill ha det, tog Glasklart HD men vilka ska man markera i Winterboard? Finns ju många olika alternativ.

    Kevin
    Member
    Post count: 41

    @mirre 81062 wrote:

    Alltså jag får inte mitt glasklart att bli riktigt som jag vill ha det, tog Glasklart HD men vilka ska man markera i Winterboard? Finns ju många olika alternativ.

    Jag har kryssat för dessa

    Glasklart HD No Pinstripes
    Glasklart HD No Pages Dots
    Glasklart HD No Dock
    Glasklart HD Icons
    Glasklart HD Folder Black
    Glasklart HD Chat Bubbles
    Glasklart HD Badges

    Och vissa ikoner blir mörkare än vissa beror på en fil du får ändra igenom iFunBox, Sökvägen dit är /System/Library/PrivateFrameworks/MobileIcons.framework/. Sedan ändrar du felen som heter AppIconMask@2x.png till tex AppIconMask@2x-GlasklartHD.png.

    Wallpapper finns här http://www.maxthemes.com/downloads/candybars-blue.jpg

    Kevin
    Member
    Post count: 41

    @saya 81033 wrote:

    Vad heter det här temat? Det är riktigt snyggt!

    LockScreen = Typophone 4

    E-Minor
    Member
    Post count: 87

    @mirre 81058 wrote:

    Är det någon speciell source till den i Cydia? 🙂

    Tar gärna emot tips på stilrena iPhone 4 teman, och Wallpapers, gärna med Apple loggan 🙂

    MacThemes Forum / [Theme] illumine

    MiRRe
    Member
    Post count: 174

    Jag förstår inte varför jag inte kan lägga in bilder på telefonen från datorn, står bara att filtypen inte kan spelas upp? :S Det är en jpg bild som jag bara drar in på telefonen i iTunes, men utan framgång, hur ska man annars göra?

    Saya
    Member
    Post count: 25

    Jag har testat att ladda ner flera SMS-teman men får det inte riktigt att funka. Bakgrunden ändras men inte färgen eller formen på bubblorna. Vad kan det här bero på? Jag har Glasklart-tema för övrigt men så vitt jag vet är det ingen inställning till SMS, den har sett ut som vanligt. Vad behöver jag göra för att det ska funka? :confused:

    Dag
    Member
    Post count: 57

    iphone 3gs – storlek + font + mer(bold?) på texten i statusbaren (datum/klocka/ledigt ram/batteri procent)?

    edit:
    font-family: monospace; font-size: 16px;*/ color: XXXXXX
    hittade jag på internätet. Någon som kan stämma?

    fr3b3r
    Member
    Post count: 3

    Lite rippoff!
    Men så här ser min ut…

    Raderar din bild pga det som är på den första bilden..

    Dag
    Member
    Post count: 57

    @kevin 81102 wrote:

    Jag har kryssat för dessa

    Glasklart HD No Pinstripes
    Glasklart HD No Pages Dots
    Glasklart HD No Dock
    Glasklart HD Icons
    Glasklart HD Folder Black
    Glasklart HD Chat Bubbles
    Glasklart HD Badges

    Och vissa ikoner blir mörkare än vissa beror på en fil du får ändra igenom iFunBox, Sökvägen dit är /System/Library/PrivateFrameworks/MobileIcons.framework/. Sedan ändrar du felen som heter AppIconMask@2x.png till tex AppIconMask@2x-GlasklartHD.png.

    Wallpapper finns här http://www.maxthemes.com/downloads/candybars-blue.jpg

    Hur fick du ikonen på “bilder”?

    edit: Eftersöker inte längre fonterna i tidigare inlägget då jag hittade:
    “Number signal bars” – idag på cydia. Måste ha kommit ut nyligen!
    http://modmyi.com/mmi/upload/4cb9e7a2c0d5d.png

    Någon som har några andra tips på häftiga/snygga wifi-bars?

    iGotProblem
    Member
    Post count: 6

    Vet Inte riktigt om den här frågan ska vara här…. men Kan man ändra Sidorna som sms bubblorna är på jag vill ha så att dom smsen jag skickat är på vänster sida

    bioswe
    Member
    Post count: 18

    Dag:

    Kolla här för häftiga/snygga wifi-bars
    MacThemes Forum / [Signal Bar Ios4] Cosca 7 signal Bar pack

    goa200
    Member
    Post count: 1

    LS
    img0446q.png

    springboard

    img0443e.png

    DonRon
    Member
    Post count: 96

    @iphonedanne 77603 wrote:

    Du gör såhär för ikonera, skapa en mapp som heter com.apple.mobileicons.framework i bundles, lägg sedan AppIconMask.png + AppIconShadow.png i den mappen så fungerar auto skapandes av appstore apps.

    För vädret klistrar du in detta i dBarContest-by-kleinmoneWidgetsWeatherWeather.html

    så fungerar det sen.

    [IMG]http://www.snigelfart.se/dbar.PNG[/IMG]
    [IMG]http://www.snigelfart.se/dbar1.PNG[/IMG]
    [IMG]http://www.snigelfart.se/dbar2.PNG[/IMG]

    Sjukt snygg lockscreen!
    Hur har du gjort för att få det på svenska? dvs kalender, missade samtal samt ikonerna?

    Har lyckats få igång lockinfo, men det är inte i närheten så vackert som ditt 🙂

    Tacksam för svar.

    raekaN
    Member
    Post count: 139

    Nu har ja vart å kladdat igen me nytt tema =)
    får dock ej ihop klockan riktigt..

    fbda15c1.jpg
    ce72bf02.jpg

    imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

    Läckert tema raekaN, hade ett liknande förut. Ditt såg dock lite bättre ut.

    Eelias
    Member
    Post count: 2

    Hur får man bort docken i iOS 4? Transparent dock i winterboard fungerar inte. 🙁

    iphonedanne
    Member
    Post count: 59

    Då har man pillat lite igen då.
    Nära på varning där mr.. /H3

    [IMG]http://www.snigelfart.se/iphone/sc2.PNG[/IMG]

Viewing 50 posts - 751 through 800 (of 1,018 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.