Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tips (Apps etc) & Trix för iPhone 3G
-
AuthorPosts
-
Aha!Jag upptäckte att jag tydligen hade satt push på manuell hämtning.
Ja ja jag vet att det är klantigt,måste ha vatt på den av misstag eller nåt!Nejvisst,men varför verkar det då som jag inte får reda på uppdateringar utan att leta i itunes själv?
Borde väl poppa upp en siffra vid appstoreikonen?
När jag får mejl och sånt gör det så iaf.Ja… Det gör det för mig, iaf, men oftast inte sådär bara, utan när jag stänger en annan app, som t.ex. Cydia. Då står det oftast en liten siffra 🙂 Men då är ju mitt problem att det ibland står en siffra utan att det finns uppdateringar :confused:
Jag tänkte bara dela med mig av en liten praktisk sak, som fixar ett problem som jag råkat ut för (av misstag) två gånger… 🙁
Iaf, om man fixar lite med systemfilerna i iPhonen, bl.a. om man ska byta en sms-signal, så kan det hända, oftast p.g.a. konstiga program, att nått viktigt försvinner… Och det är ju inte bra 😉 Men det går att få tillbaka sakerna utan backup eller nått sånt 🙂 Leta bara upp ipsw-filen, döp om den till en zip, och zippa upp den. Då finns där (troligtvis) en kernel-fil, en mapp, och två dmg-filer. En av dessa dmg-filer innehåller allt som installeras på iPhonen när du återställer 😀 Så öppna den, och leta upp din fil 😉
OBS! Dmg-filer är Mac-skivbilder. För att öppna på en windows måste du fixa lite, dvs bränna ut på en cd. Men det är inte så lätt, så kolla här hur man gör 😉
Någon som vet någon/några bra apps för att rensa upp på skrivbordet så man kan ta bort några onödiga appsikoner som inte används?
Håll fingret stilla på en app tills alla börjar wobbla,knacka på det lilla krysset på den/dom du vill bli av med,tryck på hemknappen när du är klar.
Du får också ta bort dom från programbiblioteket i itunes,annars kommer dom tillbaka när du synkar.Skype släpptes i Tisdags och jag testade det och det fungerar bra.
Finns på app storeFör er som är lika intresserade av F1 som jag,så vill jag bara påminna om en webbapp som heter iFone.
Den är gratis och innehåller väldigt mycket.kom en app där du kan följa allsvenskan, live rapporter på matcher osv …riktigt bra 🙂
finns i appstore =D@steffe 28845 wrote:
För er som är lika intresserade av F1 som jag,så vill jag bara påminna om en webbapp som heter iFone.
Den är gratis och innehåller väldigt mycket.Jag är galen i F1 en underbar sport speciellt i år med alla nya regler men nu till saken Jag har en app som fungerar bra med och den heter F1 Mobile samt så finns det en F1 Mobile Lite
En fråga,
Jag har sett att vissa har att det står t ex “78%” på batteri indikatorn, istället för att ha en batterisymbol. Hur fixar man det? Min iphone är ej jailbrejkad.
Jag skulle vilja tipsa om iSwap Faces i AppStore, 22Kr, men verkligen värt sitt pris 🙂 Man kan alltså byta ansikten på olika personer 😀
Javisst,men frågan är väl hur mycke man egentligen använder det.Om du gillar den så ska du naturligtvis ha den.
Ja, jag kan inte stå för andras åsikter, men jag har gjort typ 20 bilder sen igår, och jag hittar alltid fler personer att byta ansikten med 😛
Vill tipsa om ett par appar:
Pandoras box,sökapp för nyheter och prissänkningar i appstore.
Lightsabre,nödvändig för jediriddare,kan leda till kropps-och egendomsskador.
Red baron,”flygsimulator”,har 2 personer samma app kan det bli rätt kul efter lite pilsner,hög skaderisk!
Kitty,trakassera din omgivning.(hundar blir vansinniga!)Måste tipsa om Flight Control. Kostar 7spänn…Utan tvekan det spel jag spelar mest.
“En gång till bara..En gång till bara..En gång till bara..En gång till bara..En gång till bara..”Mera tips:
Aggravation,diverse irriterande ljudeffekter.
Fart songs,”fispiano”
Dog commander,testa “postman,attack” på grannens hund!
En gratis provversion av wolfenstein 3D finns nu i appstore,bara 3 banor,men alltid nåt!
Ni som inte redan har provat borde göra det.
(ja,det ser ut precis som originalet till C-64!)Har hittat ännu mer:
MiBugle,spela hornsignaler
Freeballin,flipperspel,gratisversionen är riktigt hyfsad.
Flashbang,ett enkelt sätt att räkna ut avstånd till åskväder.
Tap defense,spel,prova själva,bra på tåget.
Take me to my car,väldigt bra sätt att hitta tillbaka till bilen.@bozz 26663 wrote:
Man blir så glad när man hittar funktioner som man inte trodde fanns… Hade fått för mig att det inte gick att skicka samma sms till flera personer samtidigt.. Men det är klart det går! Vill därför vana er andra från att få för er detta:d
Det finns på den vanliga sms appen också 🙂
@wariorman 30912 wrote:
Det finns på den vanliga sms appen också 🙂
Jo, det var där jag “hittade” det hehehe:p
Nu jäklar ska här listas FREE APPS =)
Nu är det förmodligen flera redan nedskrivna här på tråden men det får ni ha överseende med.
Börjar med lite olika Program,onödigheter samt dvs.
* SeaDragon (grymt bra Google Earth liknande prog dock 100 gånger bättre!)
* iTranslate (bra prog om man är på resande fot tex)
* Hitta hem (För den som vill köpa ny bostad,hus,tomt,villa mm..)
* Bmi Calator (Räknar ditt BMI, bra för träningsfolk)
* SR PodRadio (lyssna på 100 tals olika sända program)
* Arlas kokbok (Kanonbra app som kan rädda helgens grillning)
* Tastline (samma som ovanstående)
* WebCam free (se genom 1000-tals olika webcams runt om i världen på platser, onödigt? nja beror på…ska man till fjällen & funderar på vad snönivån ligger på så är det bra)
* Västtrafik (ta dig fram i västsverige på ett smidigt sätt. stödjer gps location)SPEL
lägger en rank på dessa mellan 1*-5*****
* PapiMissile (*)
* PapiJump (****)
* RobotsFREE (**)
* Tux Rider (**)
* Wolf3dlite (***) alla minns vi väl Wolf, jävligt dåligt men kult är det ju!
* Gold Miner (****)
* Copter (***)
* Pocket Tanks (***)
* Payback lite (****)
* CatchaMouse (**)* Monster Truck Trucks Nitro!!!
7 SEK Lätt värt det! dock tyckte jag det var lite snålt med bara 8 banor. Men för 7 kr så var det fett! Rekomenderas varmt!Tack för mig Hoppas någon fått lite tips iaf
over and outTänkte rekommendera programmet Nimbuzz som finns i Appstore.
Det bästa gratis “Msn-programmet” enligt mig 🙂Någon som dricker mycket cocacola och vill ha gratis musik från iTunes? kolla under locken på colan:P
Synd bara att man inte kan få en app istället för en låt 🙁
någon som vet ifall det finns något liknande för apps?
Alltid bra med gratisgrejer!
Får väl dricka Cola nån gång,synd det inte finns på pilsner också!Någon som kan tipsa om något bra alamklocke program till ej jailbreaked iPhone?
@steffe 31280 wrote:
Förutom väckningsfunktionen i den vanliga klockan finns det flera i appstore.
En del kostar pengar och andra inte.Om du använder sökfunktionen i appstore så hittar du dom.Vart är den väckningsfunktionen?
Jag har sökt i Appstore men vill ha nå konkreta tips från er.
Jag använder mig av goodnite just nu men den är ju värdelös, måste ha på programmet för att den ska funka. Funkar inte med köra den på stand by läge som på alla andra mobilerKnacka på klockikonen,titta längst ner på skärmen när klockan är uppe,välj alternativet väckarklocka,ställ in tid,tryck på home,klart!
@steffe 31301 wrote:
Knacka på klockikonen,titta längst ner på skärmen när klockan är uppe,välj alternativet väckarklocka,ställ in tid,tryck på home,klart!
Du, jag kan säga med all säkerhet att jag inte har något sånt alternativ på min klocka i iPhone…det enda jag har är:
Världsklocka, Påminnelse, Tidtagarur och Timer…Påminnelse och väckning är liksom samma sak.
Du kan ha flera tider inställda!
Om du tycker detta verkar oklart eller så föreslår jag att du tittar lite i användarhandboken,finns en noggrann beskrivning där!Gå in i klockan, välj Påminnelse, klicka på det lilla plusset i hörnet, ställ in om denna påminnelse/väckning sa återupprepas vissa dagar i veckan, lr om den bara ska ringa en gång, ringsignal, snooze på lr av, namn på påminnelsen, och sen tiden 🙂 Klicka på klar när du är klar, och du kommer att se när den ska ringa 😛
Kan någon ge mig bra apps,
antingen
2st 7kr
eller
1st 15krPlayman track & field, 7 kr. Friidrottsspel
Flightcontrol, 7 kr. Landa många flygplan på en gång
🙂@steffe 31301 wrote:
Knacka på klockikonen,titta längst ner på skärmen när klockan är uppe,välj alternativet väckarklocka,ställ in tid,tryck på home,klart!
När du skriver “knacka” menar du att man ska trycka fler än 1 gång på t.ex klockiconen? För mig händer de inget varken när man trycker en gång eller flera gånger på klockiconen.
@miche 31411 wrote:
När du skriver “knacka” menar du att man ska trycka fler än 1 gång på t.ex klockiconen? För mig händer de inget varken när man trycker en gång eller flera gånger på klockiconen.
Knacka är ett ganska vanligt uttryck för trycka när det gäller touchscreen. Klockikonen på springboard, menar han 🙂
Miche! Om du kollar längst ner när du har startat klockan hittar du ett antal alternativ där!
Välj “påminnelse”,det är den som ser ut som en väckarklocka!
Tycker för övrigt att du skulle titta lite på användarhandboken,eftersom det nog skulle bespara dig en del besvär.
Den finns både i telefonen och på apples hemsida,givetvis på svenska.Du kommer säkert att hitta mycket där,och sen kan du kolla iPhone tips & trix också.@mekke 31413 wrote:
Knacka är ett ganska vanligt uttryck för trycka när det gäller touchscreen. Klockikonen på springboard, menar han 🙂
Ok, knacka tycker jag låter som just vad ordet är, att man trycker fler än 1 gång :p
Och ja, det är väl givet att man kommer in till inställningarna för alarm och sånt när man trycker på klockan i springboarden, trodde han syftade på klockan högst upp i statusfältet!@steffe 31421 wrote:
Miche! Om du kollar längst ner när du har startat klockan hittar du ett antal alternativ där!
Välj “påminnelse”,det är den som ser ut som en väckarklocka!
Tycker för övrigt att du skulle titta lite på användarhandboken,eftersom det nog skulle bespara dig en del besvär.
Den finns både i telefonen och på apples hemsida,givetvis på svenska.Du kommer säkert att hitta mycket där,och sen kan du kolla iPhone tips & trix också.Jag som missförstod ditt inlägg, trodde du menade klockan uppe i statusfältet, eftersom den vanliga klockan är ju väldigt given att man kommer till alarmet och så, tänkte att det kanske var något jag missat, men tydligen så var ju inte fallet så:)
Tack iaf!
Hittade en lika korkad som meningslös men ibland rätt kul grej i appstore:
HUZZAH!,testa särskilt security huzzah!.Kan vara kul på partyt.Måste bara dela med mej av en cool grej jag just såg 😀 Jag upptäckte det av en slump :laugh:
I iTunes, när du är inne på din iPhone, då kan du ju se Namn, Kapacitet, Programversion (firmware) och Serienummer. Om man klickar på Programversion får man istället se Byggversion (t.ex. 5H11 för 2.2.1, 5G77 för 2.2 etc.), och klickar du på serienumret ser du en Identifierare 😀
Jätteonödigt, men kul 😛
Nu blir väl detta en slags dubbelpost, men iaf:
Jag upptäckte att Cydia blivit lite trevligare mot pirater. Jag letade efter ett tema som tydligen bara fanns på en viss source som innehöll en massa piratade (:P) program, och det är säkert många som vet vilken, men jag la iaf till den. Då varnade Cydia för att den är dålig 😀 Bara så att ni vet, asså, så är “hackers” (typ Saurik) alltså ganska snälla och glada personer som inte vill någon illa 😛
OBS! Detta är inget brott mot §8, bara en uppmaning 😉
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.