Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tips (Apps etc) & Trix för iPhone 3G
-
AuthorPosts
-
@steffe 31714 wrote:
Att över huvudtaget skriva om sånt här i forumet kan tolkas som ett brott mot forumets regler,även om regelbrottet i detta fallet inte är så allvarligt.
Jaså, det är olagligt att skriva om att Cydia är emot pirater? Sen när? Det är ju inget olagligt… Bara en bra sak, och en uppmaning mot att Cydia inte ska användas för detta 😉
Nej,antipiratinfo är naturligtvis inte olagligt,men att diskutera nedladdning av piratprogram kan faktiskt med en hård tolkning tas som brott mot forumets regler.
Om cydia verkligen är emot piratkopior så kanske dom skulle ta bort alla sådana program och alla länkar till piratsidor.
Detta kommer sannolikt inte att inträffa.
Om folk sen använder piratprogram eller inte är inte något som jag lägger mig i.Jaja, det var iaf inte tänkt som ett forums-brott, bara som en liten info. Så moderatorerna får göra vad dom vill med mitt inlägg 😉
hej känner nån till sånna program?
-program som sparar kartor så att man kan kolla offline på dem
-program som kan radera “bilder, låtar, samtal…” i iPhonen
-program som gör tystlägesknappen handikap? meningslös?
ja vill att mobilen aldrig ska va på tystläge även om ja trycker den där knappen
-program som gör att jag aldrig ser lockscreenen, jag går in på springboard direkt när ja unlockar mobilen
-program för att visa MIN dock på lockscreen
-tips på bra gadgets för SBsettings…vore tacksam för tips dock det inte så nödiga program
Vill tipsa om Simplify Musik 2 som finns i AppStore för 22kr.
Går att jämföra med Spotify. Fast du skapar playlists på datorn, som sedan streamas via 3G till din iPhone. Säkert via WiFi oxå ifall man inte är på resande fot.
Underbar app, har gjort mig smått förälskad. Men framför allt att jag har lyckats att ta ett ytterligare steg IFRÅN iTunes…
Carpe: Måste datorn du streamar ifrån vara på? (antar det)
Hur mycket måste datorn vara på? Har en bärbar, kan den ligga igång, men med stängt lock, i viloläge asså.
Tjo! Har en jailbreakad iphone och skulle väldigt gärna vilja instalera Eniros app.
Tyvärr måste man ha nya programvaran som jag förstås inte vill installera då.
Kan man kringå det på något sätt?:confused:@halle 6721 wrote:
inställningar-allmänt-nätverk. 3G går att stänga av men inte edge…
Jo..Om du har JB den, och installera BossPrefs kan du stänga va 3G, Egde eller annat..Jag kör nästa bara WIFI hemma och på Max restaurang(gratis internet). Kör 3G/edge för att använda karta,läsa e-post när jag är inte hemma…
@bozz 31991 wrote:
Carpe: Måste datorn du streamar ifrån vara på? (antar det)
Det måste vara igång ja, eller iaf vara kopplad mot nätet. Jag lägger inte upp några playlist i ruttna iTunes eller Winamp.
Kör i gång programmet som man ombeds att ladda hem till datorn, markerar alla mappar med mina låtar i(som ligger på datorn). Och sen så kan jag hämta dessa via telefonen.
Dags för ett tips igen:
Viasat sport har en ny gratisapp i appstore,visar aktuella sportklipp från viasat och sportnyheter.Detta är endast för jailbroken iPhones, så ni med officiell kan skippa detta inlägg!
Detta kanske räknas som gratisreklam, men jag vill iaf tipsa om en ny Cydia-source 😛 Det är: anmeyastudios.uuuq.com/apt 😀 Finns ännu inte så mycket i den, men den kommer nog uppdateras rätt snart 🙂 Nån som vill gissa vem ägaren är? 😀
Tack för det tidigare tipset, borde vara allmänt känt 🙂
Grymma program
Nytt kameraprogram:
PanoLab.
Programmet gör det möjligt att skapa panoramabilder i iphonen.
Har själv testat gratisversionen,och den funkade riktigt hyggligt!
De brister jag har sett har inte mycket med programmet att göra,det är mest kamerans brister som märks.
Om man tar hänsyn till detta och använder kameran till nåt den klarar så blir det väldigt fina panoramabilder!Mekke, det där repositoryt. Vad finns på det? Kan man bläddra i ett repository enbart?
“Alla program är uppdaterade”
-nej det är dom inte!Någon mer som ibland är med om detta? När jag går in på Uppdatera i Appstore så står det att alla program är uppdaterade, fast de inte är det.. Är säker på att jag har några program som inte är uppdaterade.
I vanliga fall brukar de som inte är uppdaterade komma tillbaks.
Men när det hände idag blev jag lite otålig…Det har ju kommit en uppdate av Flightcontrol!!!!!!!!! 😛Vad ska man göra åt det?
Mera appar att prova:
Vrimz,om man vill se hur bilen ser ut med andra fälgar
Pelham 123,skjutspel
Darkroom lab,menar nu inte den som tidigare hette steadycam utan en helt annan app,bildbehandling i iphonen!“darkroom lab” vill inte hitta sig i AppStore
Måste tipsa om Let’s golf i appstore, 75 kr.
Så sjukt bra och roligt 😀Mina favoriter (just nu):
Flightcontroll – snacka om beroendeframkallande!
My Football – Fotbollsresultat, liveresultat, trupper, tabeller (Har dock kommit en från ESPN nu som verkar bra, inte kollat den än..)
Stoneloops – para ihop bollar med olika färger innan de når döskallen 😮
Airportmania – Landa flygplanKänner mig heldum men jag lyckas inte sätta en bakgrund på min iPhone. Kör temat Glasklart och original så är där svart bakgrund.
Så jag gick in i library/themes/glasklart och där la jag min bakgrund. wallpaper.png
Har testat med jpeg också men det funkade inte.I winterboard ligger ordningen user wallpaper, glasklart. Testade även glasklart överst utan resultat.
Vad gör jag fel?
Tips från mig:
Fotoappen mosaica finns tillfälligt gratis i appstore.
Gör panoramamosaiker automatiskt,man kan sen lägga upp Dom på nätet.
Påminner lite om panolab.Hmm.. Det finns väl inget inbyggt som gör att jag kan få text på lockscreenen väl? (borde finnas!!). Såg nu att det finns en app (på AppStore) som fixar det, någon som provat en sådan app?
Ett tips till alla 3.0:are som väntar på jailbreak:
Många saker samlas i säkerhetskopian, t.ex. Emoji-tangentbord 😀
Okey, med 3.0 intryckt i iPhönen så ställs frågan så klart till eder alla… 😀
Finns det något program som stödjer 3.0 PUSH ute?
Vilket leder till min tidigare fråga: hur kommer push funka? Blir det som “mailpushen” att man får ställa in hur ofta man vill hämta. Eller funkar det som sms? Att man får direkt.
@bozz 34901 wrote:
Vilket leder till min tidigare fråga: hur kommer push funka? Blir det som “mailpushen” att man får ställa in hur ofta man vill hämta. Eller funkar det som sms? Att man får direkt.
eller kan man t.ex. googla eller söka i forumet?
Push är vad det låter som, servern pushar datan till din telefon när det finns nya saker tillgängliga, istället för att din telefon ska kolla t.ex. var 30min om det finns något nytt. Get it?@gelegrodan 34916 wrote:
eller kan man t.ex. googla eller söka i forumet?
Push är vad det låter som, servern pushar datan till din telefon när det finns nya saker tillgängliga, istället för att din telefon ska kolla t.ex. var 30min om det finns något nytt. Get it?Lugn grodan, lugn. Ber så hemskt mycket om ursäkt för min fråga och allt lidande den orsakat dig. Men tackar såklart för hjälpen
Har kollat igenom nästan alla svar i den här tråden och jag bugar och bockar för alla fina apps ni har föreslagit! 🙂
Men nu har det varit lite dåligt med inlägg på sista tiden så jag skulle vilja att alla som ser detta inlägget kan dela med sig av sina “favorit apps” som ni har!
Men för att få något måste man även ge något. Så jag vill rekommendera ett par apps för er också!
Track & Field – Mycket roligt friidrottsspel på iPhonen! Du ska genom att trycka på två knappar så snabbt som möjligt slå CPUn i olika grenar, jag själv gillar inte friidrott men det här spelet är sjukt roligt ändå! Kostar en liten slant men det äre värt!
Wack it! Gangster – Ett sjukt beroendeframkallande spel från MadInSweden som går ut på att du ska “skjuta” ner massor av gubbar som dyker upp på stillbilden på skärmen, du skjuter genom att dutta med fingret på dom 🙂
Black Mamba Racer – Det roligaste racing spelet på iPhonen enligt mig. Du har en liten bil som du kör med genom att klicka på skärmen. Den driftar något enormt och det är riktigt roliga banor också!
World 9 – Detta är inte ett spel utan detta är en applikation som låter dig få vara Super Mario 🙂 Klicka på START, lägg iPhonen i din ficka och börja sedan hoppa, och VIPPS så är du super mario! 😀 Det låter alltså som att Mario hoppar 😉 *BOOOING* *BOIIIING* … Riktigt roligt på stan!
De spelen jag tycker är roligast för tillfället är Peggle och Paper Toss! Peggle är svårt att förklara vad det går ut på men är ett sikta-och-skjut-på-bollar-spel… Paper Toss går ut på att “snärta” en papeprsboll i en papperskorg, måste beräkna med vinden oxå.
Har försökt att söka så mycket jag kan men hittar inte.
Är det någon som vet vilket app (eller så) som gör att man kan flytta runt ikoner hur man vill? Dvs att dom inte ska hamna i ordning efter den sista ikonen på deskop.
T.ex så man kan ha en tom sida, med typ en ikon i höger hörn, och en i vänsterhörn bara.
Tack för svar!
Installera iBlank, så får du genomskinliga ikoner 🙂
Om ni vill ha procentuellt batteri&andra godsaker:
apt.iphone-storage.deI den sourcen så finns en tweak som heter asBattery, installera, reboota. Sen går ni in i inställningar > allmänt > användning och slår på toggeln.
Kan även tipsa om Forwardmsgfix som finns i samma source.
Den tar bort pop-upen som kommer när ni ringer ett samtal.En bra source för tweaks 🙂 Finns en hel den ikonändrare också.
Gha, vet inte hur jag ska göra…
IM+ eller Beejive … Den senare har tydligen stöd för PUSH och några säger att det fungerar galant, IM+ har en version på APPROVAL hos Äpplet men det är ett par veckor sedan och inget nytt har hänt… 🙁
Ge mig tips & råd… 45kr eller 75kr?! :-/
@minglarn 35631 wrote:
Gha, vet inte hur jag ska göra…
IM+ eller Beejive … Den senare har tydligen stöd för PUSH och några säger att det fungerar galant, IM+ har en version på APPROVAL hos Äpplet men det är ett par veckor sedan och inget nytt har hänt… 🙁
Ge mig tips & råd… 45kr eller 75kr?! :-/
jag kör beejiveim och är skitnöjd iaf.
@salkin 35620 wrote:
Har försökt att söka så mycket jag kan men hittar inte.
Är det någon som vet vilket app (eller så) som gör att man kan flytta runt ikoner hur man vill? Dvs att dom inte ska hamna i ordning efter den sista ikonen på deskop.
T.ex så man kan ha en tom sida, med typ en ikon i höger hörn, och en i vänsterhörn bara.
Tack för svar!
För att bara flytta ikonerna:se iPhone användarhandbok!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.