Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tips (Apps etc) & Trix för iPhone 3G
-
AuthorPosts
-
IM+ eller Beejive … Den senare har tydligen stöd för PUSH och några säger att det fungerar galant, IM+ har en version på APPROVAL hos Äpplet men det är ett par veckor sedan och inget nytt har hänt…
Ge mig tips & råd… 45kr eller 75kr?! :-/
Jag testade IM+ 3.0 Lite igår.. Får inte riktigt ihop det. Det står ju att det ska ha push?! Men hur funkar det? Som det var igår fick man ställa in att man får ett mail i vanliga mailen om att “du har fått ett mail i IM+”, och detta funkade verkligen inte tillfredställande. Satte min bror på att skicka massa meddelanden när jag stängt ner IM+ (vilket är hela grejen med push eller). Han skickade 3-4 meddelanden, men fick bara ett mail i vanliga mailen.
Är det såhär push funkar? att man får ett mail? isåfall är det ju kasst………….
Nej,servern pushar info till iphonen utan att gå via mailservern.
va heter dedär programet som gör att man får ner en liten flik när man drar fingret i status baren? hade de förut på 2.2 men glömt bort va de heter nu när ja har 3.0?? snabba svar tack =)
Tycker dock Bejjive e lite buggigt, får hoppas det kommer en uppdatering som fixar det… Blir lite problem ibland när man ska ha landscape-mode…
felpost.
myBatteryLife tycker jag funkar kanon. Har inte tagit någon bild på app men gå in på appstore och kolla. Den visar hur länge du kan använda luren vid 3g/surf/Ringa osv.
Police Scan för den som gillar lyssna på polis/ambulans/brandkår men nu har ju polisen bytt system så man hör dom sällan. Finns på appstore för 22 kr och funkar i många städer och länder.
undrar? hur gör man för att få tillgång till appstore app´s gratis:-
vad är installous?
snääla hjälp mig med denna@minglarn 35631 wrote:
Gha, vet inte hur jag ska göra…
IM+ eller Beejive … Den senare har tydligen stöd för PUSH och några säger att det fungerar galant, IM+ har en version på APPROVAL hos Äpplet men det är ett par veckor sedan och inget nytt har hänt… 🙁
Ge mig tips & råd… 45kr eller 75kr?! :-/
Rekomenderar IM+ nu med push priset är 75kr nu.
Gör ett konto och regga dig plugga i din lur och ladda hem gratis prog.
@Mr Fyhr 36690 wrote:
Police Scan för den som gillar lyssna på polis/ambulans/brandkår men nu har ju polisen bytt system så man hör dom sällan. Finns på appstore för 22 kr och funkar i många städer och länder.
Du är säker på att du inte menar “police scanner” ?
Det var den jag testade. Fick inte in något kul =S
Hur vet man om sin egen stad är med innan man köper den? 🙂
Detta är visserligen ett tips för jailbroken iPhones, men det passade inte i nån tråd i Jailbreak-forumet 😉
Iaf, om ni (som jag) har råkat göra så att Cydia kraschar direkt när det startas så finns det en lösning. I MobileTerminal, lr via ssh, skriv “dpkg –configure -a”, så fixar sej allt 🙂
När det gäller gratis godbitar tycker jag att det är skitbra att man kan gå in på App Store på telefonen > Topp 25 > Free. Jag har tankat hem massor av gratisapplikationer och det finns mycket användbart (men också väldigt dåliga grejer). Jag rekommenderar ändå att man gör så för att hitta det som faller en i smaken! :rolleyes:
PS. Det man måste tänka på är att, trots att det är gratis, måste man ha ett iTunes-konto. 😉
Någon som har hittat en lösning för att även kunna synkronisera sina mail från både inbox och sent i Outlook utan att skaffa Mobileme?
Sprang på något som heter All My Mail från Attassa i appstore som var gratis och påstod sig kunna lösa detta, någon soh har testat, verkar nytt för det fanns inga omdömen.
Något jag saknar sedan WindowsMobile tiden, så bra att kunna kolla gamla skickade mail och ha kopia av den senaste tidens inkomna mail.
Provade precis att skapa konto och får bara upp servererror och “Try Again”, kanske är många som testar appen….
Vad är skillnaden på 3,0ans % och 3GSens % ?
Efterlyser en alarmklocka som även körs när telefonen är släckt. Sen när alarmet sätts på, hoppar den till/spelar upp en spellista från ipoden. Hade vart kanon! Letat lite men tror inte jag hittat någon som gör detta. Finns det någon? Någon som kan rekomenderas?
Tackar på förhand!
@bozz 38661 wrote:
Efterlyser en alarmklocka som även körs när telefonen är släckt. Sen när alarmet sätts på, hoppar den till/spelar upp en spellista från ipoden. Hade vart kanon! Letat lite men tror inte jag hittat någon som gör detta. Finns det någon? Någon som kan rekomenderas?
Tackar på förhand!
Hade varit ypperligt, Något jag kommer sakna från min N95a!
liten fråga fick en ny 3g då min gamla missade många samtal…och innan när jag gick igenom bildmappen så kunde jag radera bilder direkt…nu får jag inte upp papperskorgen…finns det inte i 3,0?
@r2d2 38825 wrote:
liten fråga fick en ny 3g då min gamla missade många samtal…och innan när jag gick igenom bildmappen så kunde jag radera bilder direkt…nu får jag inte upp papperskorgen…finns det inte i 3,0?
Det är inte så att de ligger i ett Fotoalbum? Jag kan iaf radera bilderna i min Kamerarulle, men inte i Fotoalbumet. (Båda finns under Bilder)
Tror att om du syncar in bilder så kan du inte radera dem från telefonen
jaaa så måste det va för dom här var syncade…tänkte jag lägger upp lite bilder som jag sedan lägger som kontaktbilder….men då är det ju bara att synca bort dom från iphonen nästa gång. tack för hjälpen
skulle vatt bra om det fanns nåt program som man kunde lägga till bilder o info till kontaktlistan från datorn. och som inte kostade nåt 😀
upptäckte hur tråkigt det var utan jailbreak…så blir att jailbreaka idag….telefonen blir helt annan när man har tillgång till fler program än apples ;), lite segare blir den dock får jag för mig .
man skulle bara haft några roliga serier att titta på sett alla scrubs o family guys osv ..som är dryg 25 min…..tips på korta serier eller roliga bra apps?
sen en liten grej….ser i inställ-allmänt-om .. att min kapacitet är 6.8 gb…kan det stämma? har för mig det ska va drygt 7,5 gb
Sleep Cycle, hur coolt som helst väcker dig när du inte sover som djupast. Man placerar mellan sängen och bäddmadrassen med glaset nedåt och laddaren ska vara inkopplad. Man testar sedan att telefonen känner av när du vänder dig i sängen så placeringen är rätt. Funkat bra so far för mig.
Svenskt program och det var 7 spänn i intro pris.
Har för mig att när man t. ex har REM sömn så är man paralyserad och kan inte vända på sig. Tror programmet utnyttjar den kunskapen för att analysera dina vändningar i sängen på natten.
Kör min i flightmode då den ligger nära huvudet på natten.
@jompao 39281 wrote:
Sleep Cycle, hur coolt som helst väcker dig när du inte sover som djupast. Man placerar mellan sängen och bäddmadrassen med glaset nedåt och laddaren ska vara inkopplad. Man testar sedan att telefonen känner av när du vänder dig i sängen så placeringen är rätt. Funkat bra so far för mig.
Har för mig att när man t. ex har REM sömn så är man paralyserad och kan inte vända på sig. Tror programmet utnyttjar den kunskapen för att analysera dina vändningar i sängen på natten.
:O Galet coolt, om det funkar! dock blir det nog lite problem med att väcka mig. Går i REM-sömn fram till 12 varje dag…
Går inte den inte sönder om du ligger på den? Känns väldigt vanskligt!
@bozz 39291 wrote:
:O Galet coolt, om det funkar! dock blir det nog lite problem med att väcka mig. Går i REM-sömn fram till 12 varje dag…
Går inte den inte sönder om du ligger på den? Känns väldigt vanskligt!
Har bara hunnit prova några dagar och det funkar bra så långt. Nej har svårt att tro att den ska gå sönder har alltså resårbotten säng med en tjock bäddmadrass ovanpå och iphonen läggs med glaset nedåt mellan resårmadrass och bäddmadrassen överst i sängen en bit in så det är inte så att huvudet behöver ligga på telefonen, rörelsesensorn funkar fint ändå.
7 spänn är ju värt ett försök om man som jag avskyr att bli bryskt väckt av väckarklockan. Vore ju idealiskt om det gick att på något sätt synkronisera med en sån lampa som långsamt ökar belysningen så man kan vakna enklare.
Ps. funkar inte om du har sån minnesskummadrass typ tempur.
@bozz 38661 wrote:
Efterlyser en alarmklocka som även körs när telefonen är släckt. Sen när alarmet sätts på, hoppar den till/spelar upp en spellista från ipoden. Hade vart kanon! Letat lite men tror inte jag hittat någon som gör detta. Finns det någon?
Det kom en gratis app igår: AlarmTunes Lite
@kurtson 39574 wrote:
Hur ändrar jag från us store till svenska i iTunes, kan inte ladda ner programmet från mobilen pga detta
Vad händer om du klickar på denna länk AlarmTunes Lite?
Har du använt ett amerikanskt kreditkort/gift certifikat? Det borde alltså räcka med att du skapar ett nytt konto med ett svenskt kreditkort. Hittade detta på iTunes forumet:
In order to buy from any given country’s iTunes Music Store you must be able to show some form of residency which would be either:
- a credit card with a billing address in that country, or
- a mailing address in that country and a gift certificate or a prepaid card that was bought in that country.
If you cannot fulfill one of these two sets of conditions, you will not be able to purchase from any given country’s iTMS.
…….this is due to restrictions placed on Apple by the record companies and other rights holders (who are often completely different from country to country and so all require their own individual negotiations and contracts), not by Apple’s choice. And this also applies to all the legal download stores that carry major-label content, not just the iTMS.
Skulle tippa att man infört detta för att man inte vill att alla ska kunna (köpa) ladda ner tv-serier/filmer hur som helst
Måste tipsa om Bargainbin.
Du väljer ut alla apps som du vill ha, men kanske tycker är lite för dyra. När/om sedan utvecklarna väljer att ha en rea på den får du veta det! Idag kom även en uppdatering som gör att du får ett Push-meddelande, så du behöver inte ens gå in i appen för att hålla koll!Gratis dessutom 😀
@bozz 39610 wrote:
Du väljer ut alla apps som du vill ha, men kanske tycker är lite för dyra. När/om sedan utvecklarna väljer att ha en rea på den får du veta det! Idag kom även en uppdatering som gör att du får ett Push-meddelandePassar mig perfekt, har bara kommit till sidan 5 av 221 i Utilities och det är redan 10 “must have”…
Den här kommer jag att nytta av AlibiSMS…
@jompao 39281 wrote:
Värkar som en riktigt häftig app! Har dock jag med oroat mig för strålningen, men med flightmode som du säger borde det inte vara någon fara eller?
@bozz 39610 wrote:
Du väljer ut alla apps som du vill ha, men kanske tycker är lite för dyra. När/om sedan utvecklarna väljer att ha en rea på den får du veta det! Idag kom även en uppdatering som gör att du får ett Push-meddelande, så du behöver inte ens gå in i appen för att hålla koll!Gratis dessutom 😀
Wow! Grym app! Tack för tipset 😀 (sorry för dubbel post)
Måste tipsa om programmet Paper Toss, finns i appstore, gratis. Du ska helt enkelt kasta pappersbollar i en papperkorg, men en fläkt gör det svårare. Sjukt beroende framkallande!
@Mr Fyhr 37898 wrote:
Vet att de var några som ville ha % vid batteriet som 3GS har och några andra som har V3.0 av 3G.
Det finns en app på cydia som heter 3GS battery som ni kan ta hem så får ni %.
Fixade hem denna app och bockade i den i winterboard, men den syns inte… Varför? Någon som kan hjälpa mig?
Tack på förhandÄr inte procentmätare inbyggt i 3,0 ?
inte i 3G’n, men i 3Gs’en av nån anledning
@turbotrojkan 39630 wrote:
Värkar som en riktigt häftig app! Har dock jag med oroat mig för strålningen, men med flightmode som du säger borde det inte vara någon fara eller?
Borde inte vara mycket strålning med tlefondelen, wifi och bt avstängt, men luren och skärmen är igång hela natten, hoppas på någon sortsuppdatering där de kan stänga av skärmen, eller i alla fall bara starta upp själva programmet nån timme innan inställd alarmtid.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.