Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tips (Apps etc) & Trix för iPhone 3G
-
AuthorPosts
-
@kungen 40164 wrote:
Om du jailbreakat, så laddar du ned SBSettings, sen drar med fingret längs statusbaren> more> sen typ procent battery lr liknande
Funkar nu. Tack för hjälpen!
Har nu ett annat problem, vet inte om det är rätt tråd, men ger det ett försök…
Min iPhone SLUKAR batteri nu sen några dagar tillbaka. Stack hemifrån med nästan fulladdat batteri kl 14.00. När jag kommer hem (18.00) är batteriet på 14%…
Får panik, hjälp mig!(och nej, jag har inte suttit och spelat spel hela tiden eller lyssnat på musik eller något, utan ringt ett samtal och skickat 7-8 sms)
@callep 40169 wrote:
Min iPhone SLUKAR batteri nu sen några dagar tillbaka. Stack hemifrån med nästan fulladdat batteri kl 14.00. När jag kommer hem (18.00) är batteriet på 14%…
Får panik, hjälp mig!(och nej, jag har inte suttit och spelat spel hela tiden eller lyssnat på musik eller något, utan ringt ett samtal och skickat 7-8 sms)
SBSetting använder mycket batteri, skulle jag tro..
@callep 40169 wrote:
Använder winterboard?
@kungen 40202 wrote:
Använder winterboard?
Ja det gör jag… Har tagit bort lite grejer från winterboard nu också i hopp om att den inte ska sluka så mkt, tex teman jag inte använder, procentmätaren (den började sluka när jag börjat få rätt på det, så blev lite misstänksam)
Mycket konstigt att den slukar som den gör…
i normala fall slukar min telefon ca 4 % undernatten, inatt så gick den från 66 till 46, ändå hade jag slagit av 3g, wifi och stängt alla program.
myskoCallep och Kurtson, det är nog nåt med vädret.. Troligtvis pga växthuseffekten!
Kurtson, testa starta om telefonen. Jag tycker det verkar som att min drar mindre batteri ifall jag har den avstängd på natten eller startar om den då och då (kan vara inbillning)
Calep, var det dålig täckning där du var den där dagen då ditt batteri gick från fullt till 14% på några timmar? Om man har dålig täckning/ingen ligger den o söker efter nät hela tiden. Stäng då av 3g tex.Jag kör nuförtiden knappt aldrig med 3g, sparar typ 20-30%/dag på det (:eek:)! Går lite segar att surfa (1sek längre o ladda en sida…) men men
OT igen: om någon gillar Airportmania, testa Chocolate shop frenzy! Samma stuk men lite annat.
@bozz 40226 wrote:
Callep och Kurtson, det är nog nåt med vädret.. Troligtvis pga växthuseffekten!
Kurtson, testa starta om telefonen. Jag tycker det verkar som att min drar mindre batteri ifall jag har den avstängd på natten eller startar om den då och då (kan vara inbillning)
Calep, var det dålig täckning där du var den där dagen då ditt batteri gick från fullt till 14% på några timmar? Om man har dålig täckning/ingen ligger den o söker efter nät hela tiden. Stäng då av 3g tex.Jag kör nuförtiden knappt aldrig med 3g, sparar typ 20-30%/dag på det (:eek:)! Går lite segar att surfa (1sek längre o ladda en sida…) men men
OT igen: om någon gillar Airportmania, testa Chocolate shop frenzy! Samma stuk men lite annat.
Har precis låst upp luren, och därför bytt simkort till det gamla och där har jag inte aktiverat surf än… Så det kan inte vara det som spökar.
Mycket mysko måste jag säga.Även om du inte surfar, så stäng av 3G. allmänt-nätverk. Det äter batteri
@gugl1234 40319 wrote:
Kan någon admin radera detta. Länk till en bluff sida… Vill man göra riktiga IQ tester är det Mensa Sverige som gäller.
@bozz 40240 wrote:
Även om du inte surfar, så stäng av 3G. allmänt-nätverk. Det äter batteri
hmm, har opperattör TRE, och jag kan inte stänga ner 3g:n.
Såfort jag för det så har jag ingen sändning, provade att switcha på edgen i SBSettings
men den reagerade inte, måste alltså ha på 3g:n hela tiden och batterierna rinner som piss i pölen 🙁@bmode 41250 wrote:
hmm, har opperattör TRE, och jag kan inte stänga ner 3g:n.
Såfort jag för det så har jag ingen sändning, provade att switcha på edgen i SBSettings
men den reagerade inte, måste alltså ha på 3g:n hela tiden och batterierna rinner som piss i pölen 🙁Hej
Kan det vara så att tre inte har gsm, endast 3g nät.
Så om du stänger av 3gn så har du ingen nät. Eller har jag fel?Håller till topic nu 🙂
vill tipsa om LetMeKnow. Är en liten app där du får pushmeddelanden från Bla twitter, Youtube, aktier, väder och RSS (!). Dock är det inte vanlig push, den funkar lite som vanliga mailappen. Appen kollar ca var 15 min (tycker dock att det verkar som det är lite oftare) och har något nytt hänt skickas ett pushmeddelande! Det kanske inte är något för den som vill ha infon DIREKT, men duger åt RSS mm tycker jag 🙂
Hej
Har fortfarande problem med mitt batteri. Min iPhone ligger och laddar under natten. Sticker till skolan med fullt batteri. Skickar några sms i, och sen när jag kommer hem så är batteriet nere vid 20%.
När jag vaknade nu imorse stötte jag på nåt konstigt. Min iPhone har laddats under natten, men när jag vaknar är batteriet nere på så låg nivå att det visar rött… Även fast den har laddats under natten. Mycket mysko!
Någon som vet vad som kan va problemet?tack på förhand
@callep 41299 wrote:
Hej
Har fortfarande problem med mitt batteri. Min iPhone ligger och laddar under natten. Sticker till skolan med fullt batteri. Skickar några sms i, och sen när jag kommer hem så är batteriet nere vid 20%.
När jag vaknade nu imorse stötte jag på nåt konstigt. Min iPhone har laddats under natten, men när jag vaknar är batteriet nere på så låg nivå att det visar rött… Även fast den har laddats under natten. Mycket mysko!
Någon som vet vad som kan va problemet?tack på förhand
Om du laddat telefonen under natten utan att den laddats något är det nog bara lämna in där du köpte den..
Måste rekomendera Castle of Magic!! Hur kul
som helst i Super Mario stuk! Är bland det roligaste jag spelat på iphonen! Köpte det nu när det är på rea för 7kr så vänta inte, KÖP!:laugh:Vill rekomendera Camena, finns i appstore för 7 kr. En skön program som visar lyrics till låtarna som du har i din bibliotek.
Någon som har något tips för hur jag kan få inställd “påminnelse” tid på lockscreen, så man inte behöver gå in i “klocka” för att kolla vilken tid som är inställd?
Måste rekomendera ett ritprogram
SketchBook MobileX
X står för lite/fri versionenfulla kostar 22 kr, vilket jag inte testat än, men gratis versionen har mycket mer än jag trodde jag skulle få, 3 lager max att rita på, ändra storlek saknar jag lite, undo och redo lätt och tillgängligt, pressure sensitive funkar ok.
Mycket bra för att bara döda tid eller om man verkligen gillar att sketcha.
@trub 42556 wrote:
Måste rekomendera ett ritprogram
SketchBook MobileX
X står för lite/fri versionenfulla kostar 22 kr, vilket jag inte testat än, men gratis versionen har mycket mer än jag trodde jag skulle få, 3 lager max att rita på, ändra storlek saknar jag lite, undo och redo lätt och tillgängligt, pressure sensitive funkar ok.
Mycket bra för att bara döda tid eller om man verkligen gillar att sketcha.
Kan du sitta och rita med en vanlig penna på skärmen? Eller repas den?
@bozz 42564 wrote:
Kan du sitta och rita med en vanlig penna på skärmen? Eller repas den?
Om du köper en pekpenna som är gjord för iPhone så repas den ju såklart inte om företaget har något i skallen när de tillverkar den.
Och som jag hoppas du vet så är ju iPhonens skärm kapacitiv, därav multitouch och den lätta touchen. Den reagerar på statisk el tror jag, i huden. Så därför måste man köpa speciella pekpennor. 😉
@adrian G 42568 wrote:
Om du köper en pekpenna som är gjord för iPhone så repas den ju såklart inte om företaget har något i skallen när de tillverkar den.
Och som jag hoppas du vet så är ju iPhonens skärm kapacitiv, därav multitouch och den lätta touchen. Den reagerar på statisk el tror jag, i huden. Så därför måste man köpa speciella pekpennor. 😉
Usch! Vem går och köper en pekpenna till iPhone haha.. Nee, blir till o testa med en vanlig pinne/penna :p
YouTube – Dungeon Hunter for iPhone
DAMN!
Nu har det kommit tillbaka efter att varit bortplockad (pga en bugg). Skaffa Dungeon Hunter i en Appstore nära dig!
Testat det en stund och det verkar kanonkul!
@bozz 42596 wrote:
YouTube – Dungeon Hunter for iPhone
DAMN!
Läste om det på Macworld. Verkar coolt. Diablo 2 tog ju en del tid i anspråk.
Ännu en rekommendation. Har inte testat det men Robocalypse verkar galet kul. Är ett RTS spel, vilket man kan köra multiplayer (!) på:eek:
Kostar just nu 22kr (limited time).
Ska vänta med att införskaffa det tills jag klarat ut Dungeon hunter dock :laugh:
För er som tycker gratis är gott:
Enligt vissa källor ska Car jack streets vara gratis i helgen.
(GTA liknande, kostar normalt 22kr )Rekommenderar Crayon Physics. En gammal klassiker som fungerar utmärkt på iPhone
Liksom Table Tennis som fungerar betydligt bättre än de flesta andra pingisspel jag testat :laugh:
Peggle är asnice och bjuder på låååånga spel
@bozz 43022 wrote:
Kommit tillbaka i appstore nu efter att varit bortplockat (pga bugg), testat en stund och det verkar helkul!
Skaffa Dungeon hunter i en Appstore nära dig.
Köpte det dagen det kom tillbaka men jag ångrar det starkt, har skitdålig fps…laggar extremt mycket då jag t.ex möter 3st fiender… 🙁
Min favorit är lätt minigore.:)
@fallqvist 43835 wrote:
Köpte det dagen det kom tillbaka men jag ångrar det starkt, har skitdålig fps…laggar extremt mycket då jag t.ex möter 3st fiender… 🙁
Min favorit är lätt minigore.:)
Konstigt. Mitt laggar ingenting! Inte ens när jag möte 4-5 fiender. Har du testat starta om telefonen?
Tänkte slå ett slag för Stacks v.3 för fw 3.0 och uppåt.
Installerade det idag och det funkar fint 🙂
YouTube – How to get and use the Stock v3 for iPhone and iPod Touch
För att kunna göra inställningar på Stacken behövs CyDelete.
Tänkte tipsa er som är hungriga och gillar gratis mat, så kan ni får en Max orginalburgare från, just ja, Max om ni visar upp en bild från deras app Max Locator.
Bara att läsa mer, detta gäller bara till den 27:e oktober så passa på.
Max – Nöje & tävlingar
Smart PR trick från Max eller dumdristigt? Man kan ju tydligen hämta ut vid flera tillfällen då det räcker att visa upp bilden i kassan.
Smaklig måltid! 😛@frojk 45092 wrote:
Tänkte tipsa er som är hungriga och gillar gratis mat, så kan ni får en Max orginalburgare från, just ja, Max om ni visar upp en bild från deras app Max Locator.
Max – Nöje & tävlingar
Smart PR trick från Max eller dumdristigt? Man kan ju tydligen hämta ut vid flera tillfällen då det räcker att visa upp bilden i kassan.
Smaklig måltid! 😛Jag har en 3.0 med JB, men det står att “this application requires the iPhone 3.1 Software update” någon som vet hur man får ner denna app utan att uppgradera till 3.1?
@frojk 45092 wrote:
Max – Nöje & tävlingar
Smaklig måltid! 😛Tack för tipset, hann med att sluka ett par gratisburgare! 🙂
Kul att se augmented reality på 3GS! Gratis så det är ju bara att testa.
roqyBT (Cydia) skall alltså låta dig använda en separat bluetooth GPS puck för navigering. Verkar inte finns någon möjlighet att testa bara att köpa, så är det någon som har testat den? Undrar om det även funkar för iPod Touch ägare, tror det.
Har precis köpt Bloons Tower Defence vilket är mycket spel för pengarna (7:-). Väldigt enkelt spel som man kan sitta länge med, bra spel helt enkelt 🙂
Köpte även Real Racing (49:-) som har grymt bra körkänsla och verkar enligt mig vara det bästa bilspelet hittils till iPhone!2 värda spel!
Kan rekommendera Donut Games – Play Online Games flera små trevliga spel där.
@whywhy99 46147 wrote:
Kan rekommendera Donut Games – Play Online Games flera små trevliga spel där.
Ja dom e trevliga 🙂 Rat On Run är nu GRATIS 😀 !
Rat On A Scooter e kul@freebo 46162 wrote:
Härligt med alla tips, jag vill rekommendera AppMiner
Håll reda på vilka appar som är på rea eller t.om. FREE, sätt bokmärken på dyra appar och bli påmind om realisationer m.m. Grymt smidigt
Har inte testat Appminer (det måste jag göra!). Finns även en liknande som heter BarginBin
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.