Tråden om Cydia apps

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Apps Tråden om Cydia apps

Viewing 50 posts - 101 through 150 (of 287 total)
  • Author
    Member
    Post count: 194

@freebo 60307 wrote:

ssnd: jag har två tips. Det första gäller Push, det spelar inte så stor roll om du kollar mailen med Push varje timme eller varannan timme – det är Pushfunktionen som drar kräm. Push är en bakgrundsprocess som drar ström.

Mitt andra tips är mindre enkelt; slå Home Media i skallen med en hammare – efter vad som skrivits om företaget så jag kan man misstänka att de återanvänt ett beg batteri eller kanske inte bytt alls.

Inga av de apparna du har installerade är kända för att dra extra mycket kräm

Det verkar som om du hade lite fel angående mina appar, för det verkas som om att NativeMms 2G var boven som drog en massa batteri för mig.

Detta kom jag på efter att ha studerat denna tråd lite : How to enable MMS on your iPhone 2G

Jag plockade bort NativeMms 2G och efter snart 12 timmars standby och nån timmes användning av telefonen så ser jag nu en oerhörd skillnad i batterimängd (drygt 80% kvar motför som förut mindre än hälften efter samma tid)

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Well, även solen har sina fläckar. Bra att du till slut verkar ha hittat syndabocken

ssnd
    Member
    Post count: 194

Jo det känns skönt 🙂

Braxen
    Member
    Post count: 212

Hej jag köpte precis overbord och för inte det att funka riktigt, det ska ju komma upp ner man håller ner home knappen det gör det inte. Och ner jag trycker på overbord icon kommer det upp massa rutor men man ser inga iconer. men när jag trycker på någon av dom så funkar det rätt kommer till sidan med app. Men man ska väl se vilka app det är på den sidan???

KingMartin92
    Member
    Post count: 186

kan du komma till norrland ta bussen 6timmar så hjälper jag dig braxen sen åker du hem igen

Braxen
    Member

@kingmartin92 60624 wrote:

kan du komma till norrland ta bussen 6timmar så hjälper jag dig braxen sen åker du hem igen

roligha.

allvaR NÅGON SOM KAN HJÄLPA MIG NU NÄR JAG STARTAde om iphone försvan overboard från iphone

Freebo
    Member

Braxen, du kastar dig ut på djupt vatten utan flytväst och med en järnspis i famnen minst 10 ggr per dag – då bör du även kunna simma

Braxen
    Member

@freebo 60629 wrote:

Braxen, du kastar dig ut på djupt vatten utan flytväst och med en järnspis i famnen minst 10 ggr per dag – då bör du även kunna simma

bara för du är duktigt på iphone så är alla andra inte det man har väl ett forum för att hjälpa dom okunniga, och jag tycker vi ibland blir dåligt behandlade och hånade, man vågar ju snart inte fråga några fråger längre

Freebo
    Member

Du har postat 129 gånger i forumet, går du igenom dina egna poster ser du att 110 av dessa är panikfrågor av precis den typen du nyss ställde. Vet du inte vad du gör så ska du även promenera försiktigt fram i jailbreakträsket. Det är ett träsk och ingen av oss vill sitta här och svara på frågor av typen “HJÄÄÄLP ÄR DET INGEN SOM KAN HJÄLPA MIG, JAG VET INTE VAD JAG GJORT ELLER VARFÖR JAG GJORT SÅ…”

Eller för att dra en parallel, ingen här orkar vara din flytväst. Ok?

Tänk en gång extra innan du installerar något och tänk en gång extra innan du postar.

Braxen
    Member

vet inte om jag kommer ställa flera fråger man vågar ju inte längre man kan ju bli dumförklarad av är iphone experter. och om man inte får svar på en fråga som man kanske gärna vill veta, så frågar man en gång till det är inget konstigt med det. jag är brottnings tränare för ungdomar 10-14 år om dom ställer samma fråga 3 gånger på en träning så hånar jag inte dom, man måste ha tålamod får dom som inte kan så mycket. men om det är så på detta forumet så ska jag tänka en extra gång innan jag ställer en fråga

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@braxen 60637 wrote:

vet inte om jag kommer ställa flera fråger man vågar ju inte längre man kan ju bli dumförklarad av är iphone experter. och om man inte får svar på en fråga som man kanske gärna vill veta, så frågar man en gång till det är inget konstigt med det. jag är brottnings tränare för ungdomar 10-14 år om dom ställer samma fråga 3 gånger på en träning så hånar jag inte dom, man måste ha tålamod får dom som inte kan så mycket. men om det är så på detta forumet så ska jag tänka en extra gång innan jag ställer en fråga

Man blir snarare 3års förklarad om man skriver; HJJJÄÄÄCCPCPPPVVLLPPPPP PLIXXXX!! EN IPHIONE (TYP) ÄR PAJJJJ!!! DEN LYSER Å SEN BA NEJ!!J!J!!!! HJÄÄÄLPT

Men har du sökt på ditt problem? 99 av 100 fall så har personen med problemet inte sökt. Det är en jävla bra skillnad om man säger något till någon i person än det skrivna ordet. OM du fått svaret på forumet så försvinner det inte.. Det var en ganska fail parallell..

Tänk, sök och om du inte hittar svaret så ställ en fråga. Då blir alla glada..

Braxen
    Member

@h3nr11k 60641 wrote:

Man blir snarare 3års förklarad om man skriver; HJJJÄÄÄCCPCPPPVVLLPPPPP PLIXXXX!! EN IPHIONE (TYP) ÄR PAJJJJ!!! DEN LYSER Å SEN BA NEJ!!J!J!!!! HJÄÄÄLPT

Men har du sökt på ditt problem? 99 av 100 fall så har personen med problemet inte sökt. Det är en jävla bra skillnad om man säger något till någon i person än det skrivna ordet. OM du fått svaret på forumet så försvinner det inte.. Det var en ganska fail parallell..

Tänk, sök och om du inte hittar svaret så ställ en fråga. Då blir alla glada..

Du behöver inte överdriva det hela! NU BLIR MAN påhoppad från alla möjliga hörn. För att man är mindre bra på en grej. Man blir medlem på ett forum för att lära sig sakor oxh att fråga andra om HJÄLP när man inte kan själv.

Freebo
    Member

Lägg ned nu, vi förstår

Braxen
    Member

ok jag ska tänka en extra gång innan jag frågar något jag lovar

Braxen
    Member

Allvar Nu jag installerade overboard på iphone du försvan activator från iställning och overboard funkade inte som det skulle, Jag läste längre upp i ämnet att det blev problem om man hade infinboard tillsamans med overboard så blev det fel, och det hade jag. Men jag prova om att istalera i activator igen, men då försvan overboard:) konstig någon som vet vad det kan vara för fel?

KingMartin92
    Member

braxen du har så mycket problem så jag tycker du ska gå till apple butiken och ställa alla dina frågor

Braxen
    Member

@kingmartin92 60653 wrote:

braxen du har så mycket problem så jag tycker du ska gå till apple butiken och ställa alla dina frågor

får man inte fråga det är ett forum. och varför blandar du dig

Freebo
    Member

Infiniboard 1.1.2 som kom den 12/3 är kompatbiel med OverBoard. Har du testat att installera om de två + Activator?

Braxen
    Member

@freebo 60657 wrote:

Infiniboard 1.1.2 som kom den 12/3 är kompatbiel med OverBoard. Har du testat att installera om de två + Activator?

håller på med det nu får se hur det blir

Braxen
    Member

så nu fick ja det att funka, tack.

H3NR11K
    Member

@braxen 60643 wrote:

Du behöver inte överdriva det hela! NU BLIR MAN påhoppad från alla möjliga hörn. För att man är mindre bra på en grej. Man blir medlem på ett forum för att lära sig sakor oxh att fråga andra om HJÄLP när man inte kan själv.

Jag nämnde aldrig ditt namn eller antydde till det.. Du verkar vilja bli påhoppad eller vadå? Jag överdriver inte.. Det finns trådar som är ungefär sådär.

Du läser fortfarande inte vad jag skriver.. Jag säger att du bör söka i forumet först. I ditt fall så skrev Pony (Tror jag) som precis vilka saker man skulle ha för att få overboard att funka.. och tänka sig så fixade det sig när du väl installerade det som behövdes..

Visst ska man lära sig i ett forum men man gör det bäst genom att söka och läsa samt fråga om ens fråga inte har ett svar….

God natt

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Såg nu att MewSeek är tillbaka i Cydia, har sett fram emot denna app. Med MewSeek kan man ladda ner låtar och placera dem i iphones musik bibliotek. Den blir faktisk en bra addon för iBluenova då man kan lägga låtarna man har tagit emot i musik biblioteket, det funkade iaf förut med iBluetooth och MewSeek i 2.x.x. Man kan ladda ner den och använda den oregisterad för 10 låtar, vill man registera sig så kostar det 9.99$ engångs summa.

Har hört att den är fotfarande lite buggigt, det släpptes ytterligare en uppdatering idag så jag hoppas det mesta är fixad nu. Kommer själv att vänta ett par dagar och läsa lite kommentarer innan jag laddar ner den och betalar för den.

H3NR11K
    Member

@ponyboy 61099 wrote:

Såg nu att MewSeek är tillbaka i Cydia, har sett fram emot denna app. Med MewSeek kan man ladda ner låtar och placera dem i iphones musik bibliotek. Den blir faktisk en bra addon för iBluenova då man kan lägga låtarna man har tagit emot i musik biblioteket, det funkade iaf förut med iBluetooth och MewSeek i 2.x.x. Man kan ladda ner den och använda den oregisterad för 10 låtar, vill man registera sig så kostar det 9.99$ engångs summa.

Har hört att den är fotfarande lite buggigt, det släpptes ytterligare en uppdatering idag så jag hoppas det mesta är fixad nu. Kommer själv att vänta ett par dagar och läsa lite kommentarer innan jag laddar ner den och betalar för den.

När du väl har köpt den så kan du skriva lite mer om vad du tycker? Låter som en app som jag har haft ett behov av så att den nu finns gör min bakis-söndag bättre!

KingMartin92
    Member

PonyBoy. Tack detta apps var bäääst 🙂

ant0n
    Member
    Post count: 1

@freebo 59105 wrote:

InfiniBoard för scrolling i landskapsläge finns nu i Cydia. 1.99$ är ingenting för en så cool ‘feature’. Get it!

[YOUTUBE]LyxiQNY0jFs[/YOUTUBE]

Hej!
    Nån som vet vad appen heter som gör så att springboarden försvinner till höger i denna videon?

Tack!

Freebo
    Member

Springboard Rotator finns nu i Cydia för US$1.99. Mycket mycket välinvesterade kronor för oss landskapare

[YOUTUBE]5lSyuHMMRoM[/YOUTUBE]

Ponyboy
    Member

MewSeek 2.1

Nu har jag provat denna app oregistrerat och den funkar förvisso väldigt bra men jag har bestämt mig för att inte köpa den. Anledningen är att jag blev väldigt besviken på applikationens Dev, erric. Han har skapat en jailbreak tweak för att komma förbi Apples restriktioner men ändå valt att lägga in en massa restriktioner i själva applikationen. Man kan nämligen endast ladda ner låtar från hans server, finns ingen tillval om att ändra nerladdnings adress. Dessutom så har han tagit bort stödet för låtar man tagit emot via bluetooth och det var den funktionen jag ville ha mest av allt. Lägger man själv manuellt en låt i applikationens mapp och ber den lägga den i iPod biblioteket så krashar applikationen. För varje låt man laddar ner så sparas info om den i appens info.plist, det är möjligt att redigera info.plist manuellt efter varje nerladdad låt men det är så krångligt att det nästan inte är värd det.

Nu är det så att man kan använda applikationen oregistrerad och då kan man ladda ner hur många låtar man vill, alltså han tar betalt endast för tweaken att kunna lägga låtarna i iPod biblioteket. Om man nu endast betalar för tweaken så borde man kunna välja själv vad man vill använda den till. 10$ är väldigt mycket för den funktionen men jag hade ändå betalat den om den funkade utan restriktioner. Jag hoppas att nån annan Dev kopierar hans tweak och gör en mera användar vänlig applikation. Ingen respekt alls för denna Dev.

KingMartin92
    Member

Tjo jag vill ha något safari download program så jag kan ladda ner saker som hamnar på var/mobile/download. Jag vet en som heter safari download manager. Men om man installerar den så kan du inte installera saker från cydia mer för då står det error safari download manager? Vad ska jag göra?

imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

@kingmartin92 61334 wrote:

Tjo jag vill ha något safari download program så jag kan ladda ner saker som hamnar på var/mobile/download. Jag vet en som heter safari download manager. Men om man installerar den så kan du inte installera saker från cydia mer för då står det error safari download manager? Vad ska jag göra?

Hur är det med Safari Download Plug-In då?

/iA

KingMartin92
    Member

den funkade ej

KingMartin92
    Member

Om man byter sitt root lösen via terminal på min iphone som jag redan har gjort kan man få virus endå? jag försöker installera virus skyddet kasper sky funkar ej?

Freebo
    Member

De första maskarna utnyttjade faktumet att alla hade samma default password: alpine.

Nya maskar kan endast komma in om någon manuellt hackar sig förbi ditt lösenord

KingMartin92
    Member

aha oki tack. då behöver man inget virus skydd då?

Freebo
    Member

Nej det tycker jag verkligen inte, det är bara antivirusföretagens sätt att jaga intäkter på nya plattformar.

Visst kommer det säkert nya, smartare virus, maskar och trojaner men du får ställa sannolikheten mot kostnaden och eventuella prestandasänkningen

KingMartin92
    Member

aa du har rätt:)

HabboHotel
    Member
    Post count: 132

Tjo har en fråga. Jag laddade ner ”bluff my call” från cydia och min kompis ska nu köpa credit till mig på https://bluffmycall.com/signup/ men det går ej att skriva in mitt nr där ju??? hur ska jag då få mina credit?????

Ponyboy
    Member

@habbohotel 61434 wrote:

Tjo har en fråga. Jag laddade ner ”bluff my call” från cydia och min kompis ska nu köpa credit till mig på https://bluffmycall.com/signup/ men det går ej att skriva in mitt nr där ju??? hur ska jag då få mina credit?????

Det står att du ska ange ditt email adress och när du har betalat så får du ett pinkod som du sen använda i applikationen.

saigeo
    Member
    Post count: 35

Vilket tangentbordstillägg kan ni rekommendera, finns ju jäkligt många i Cydia. Dessutom är det svårt att veta skillnaderna mellan dom. Så fram med era tips boys and girls.

HabboHotel
    Member

aha oki tack:)

Freebo
    Member

Music Controls har nu uppdaterats och innehåller en hel del sköna nya features

Music Controls 1.2.0 | iPhone News, Help and Guides

Freebo
    Member

För den som händelsevis testade första releasen av Springboard Rotator men, liksom jag, inte var helt nöjd finns det nu en uppdaterad version i Cydia. Man har bkand annat åtgärdat hastigheten och sättet den roterar dina apps samt lagt till en hel del nya switchar, bl.a. en on/off knapp i menyraden.

HabboHotel
    Member

Tjo en fråga om min iphone? Jag brukar skicka låtar till mina vänner med ibluenova men när dom skickar till mig låtar så hamnar dom på var/mobile/download. Men jag vill att dom ska hamna bland mina andra musik. Ska jag använda MewSeek Pro?

HabboHotel
    Member

Snälla en fråga till. jag har categories i min iphone och har gjort en mapp för spel och nu är det ett spel som har uppdateras men spelet ligger på categories mapp är det farligt?

Ponyboy
    Member

@habbohotel

Det går inte att använda MewSeek till låtar överförda med bluetooth, läs mitt inlägg om det lite högre upp.

Det går jätte bra att uppdatera apps som ligger i Categories mappar men om du ska nångång radera dessa apps ta ut dem ur mappen först. Samma med själva mapparna också, radera aldrig en mapp om den innehåller apps. Det som är jobbigt med categories är att inställningarna sparas i säkerhetskopian, så om du skulle nångång återställa till ditt nuvarande säkerhetskopia så kommer dina apps som ligger i mapparna inte synas i din springboard. Mitt råd är alltid spara säkerhetskopior utan appsen i mappar, ifall du nång gång vill återställa och börja om på nytt.

HabboHotel
    Member

oki 1000tack 🙂

Freebo
    Member

BiteSMS 4.7 finns nu live i Cydia. Den stora nyheten är nu att ni som är snåla kan köra det utan licens. Motprestationen är att programmet innehåller iAds.

biteSMS Release 4.7 out now! | iPhone News, Help and Guides

olkee.png

HabboHotel
    Member

Jag har den gamla bite sms med licens då har jag ingen anledning att uppdatera eller?

Freebo
    Member

@habbohotel 62730 wrote:

Jag har den gamla bite sms med licens då har jag ingen anledning att uppdatera eller?

Självklart ska du uppdatera, länken jag angav specificerar alla nya sköna features

HabboHotel
    Member

aha oki tack

KingMartin92
    Member

Tjo jag har läst över allt på internet att man kan spela cs 1.6 och möta andra exsakt som på datorn bara att den är gjort till iphone så gör en guide på en gång så slipper jag vänta tack!!!!!

Viewing 50 posts - 101 through 150 (of 287 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.