Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Vilket klockslag kommer 3.0?!
-
AuthorPosts
-
@gelegrodan 34093 wrote:
Itunes 8.2? Provat shift+Restore? (eller återställ eller vad det nu heter för er som kör svenska)
Ja, jag uppdaterade iTunes igår. Jag försöker även att återställa, men samma errormeddelande (13).
Vilken version av 3.0 är det som ni nu laddar hem? 7A341?
hoppas för telefonen e värdelös utan Jailbreak ändå !!! mitt tycke då 🙂
Jag har 3.0 GM, och behöver inte uppdatera :laugh: Jag har senaste 😛 Det bevisar att 3.0 GM är exakt samma som 3.0 😀
@gelegrodan 34102 wrote:
Samma här, förstår inte hypen över 3.0 nu, funnits ute i veckor 🙂
Håller med 😀 Men jag väntar på jailbreak, borde komma snart… :mad2:
@gelegrodan 34099 wrote:
Jailbreak I guess? Prova att restora med 2.2.1 och sen uppdatera till 3.0 ?
Nope, inget Jailbreak.
😡
På fredag blir det 3.0, jailbreak & ultrasn0w för min del 😀
Kör rebel nu med 02.03.30, dessutom är min lur inte jailbreakad nu ( sist jag jailbraeakade den så pajjade rebel kortet så ja va tvungen o programera om skiten )..Längtar tills på fredag !
@brejkish 34105 wrote:
På fredag blir det 3.0, jailbreak & ultrasn0w för min del 😀
Kör rebel nu med 02.03.30, dessutom är min lur inte jailbreakad nu ( sist jag jailbraeakade den så pajjade rebel kortet så ja va tvungen o programera om skiten )..Längtar tills på fredag !
uppdaterat här, rebelsim fungerar inte 🙂 så du får vänta
Spotlight är jue klockrent 🙂
@koppartrans 34107 wrote:
Spotlight är jue klockrent 🙂
Hela iPhonen är klockren :rolleyes:
Bara att vänta på Dev-Team nu.. 😛
@mhellstrom 34040 wrote:
Läs igenom vad som uppdateras/läggs till ordentligt en gång till, efter någon vecka kommer du nog fatta vad som va bra med 3.0…
Men vafan, nu sitter man här som en jävla fågelholk, tror inte Appels servrar kommer klara den här stormen galant så det är lika bra att var snabb, men så har nedladdningen av iTunes 8.2 hängt sig 🙁
Har kört V3.0 ett tag och visst den är bra men jag tror många har för mycket förväntningar på V3.0 och blir kanske besvikna. Vad som är bäst tycker jag är mms och markera kopiera/klipp ut. Jag hade mms innan med men V3.0 mms tycker jag funkar mycket bättre.
Läste det innan idag om Apples servrar pallar trycket för samtliga 40 miljoner användare av iPhone och iPod Touch väljer att uppgradera samtidigt så kan de bli jobbigt.
@gelegrodan 34112 wrote:
Att du är så såld till en överprisad telefon? 🙂
Den är det 😉 Jämför med en SE.. 😛
Och iPhonen är inte överprisad.. 🙂
Happ, du har man installerat iTunes 8.2 och startat om datan, 3.0 på G nu:)
Om det är någon som fortfarande väntar så kan ni ju gå direkt på källan.
http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-6578.20090617.VfgtU/iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipswhaha crap,
uppdatera till 3.0 står fortf ett “3” uppe till vänster… ingen mottagning fast jag har telia kort i 😀
Återställer…
var hittar man MMS funktionen ? och att använda iphonen som modem? nån bra sida? eller info tack
@Mr Fyhr 34117 wrote:
Håller med har varit SE fan länge men när ja köpte iphone så fastna jag direkt i träsket och är lite sugen på iPhone 3gs 🙂
Det är jag med!! Nån som sett filmerna med 3Gs? Finns på iClarified, sjukt bra 😀
Men att dom ska vara så dyra… 🙁
Oj, måste käka, missar att jailbreak direkt 🙁 Får fixa det sen 😛
Jag kan inte skicka mms med nya 3.0. Har Telia refill, nån inställning som måste göras?
@amko 34121 wrote:
var hittar man MMS funktionen ? och att använda iphonen som modem? nån bra sida? eller info tack
http://www.theiphoneblog.com/2009/06/17/iphone-30-software-walkthrough/
Hur går det för er grabbar?
rullar det på som det skall eller är det krångel ? verkar vara en del om man läst dom senaste 5 sidorna i tråden. har ingen jailbreak å beta 4 versionen verkar det som man behöver återställa även den ?ååå äääääääää ööööööööööö :d
är det bara min telefon som känns mycket snabbare?
ah men det har jag ju hört vart rätt nytt…
har la funnit flera månader lixomUndrar som Kruset:
Ska man återställa innan eller ska man bara uppdatera?
Vilket rekommenderas?bestämde mig för att återställa
bl.a för att jag döljt massa ikoner när den var JBad..känns skönt med en helt nyinstallerad lur också, segt att installera om allt dock
Jag kanske ställer en idiotisk fråga, och 90% kanske garvar åt mig nu.
Men om jag vill återställa den, ryker alla nummer i min kontaktbok då? Kan jag återställa dom, samt mina sms?
Tacksam för svar! 🙂
Tjena..
Finns dewt nån vänlig skäl som kan förklara hur man skickar mms med telia abb. Jag får inte iväg det och på telias hemsida finns ingen info om inställningar för iPhone.
// Alex
@alex73 34152 wrote:
Tjena..
Finns dewt nån vänlig skäl som kan förklara hur man skickar mms med telia abb. Jag får inte iväg det och på telias hemsida finns ingen info om inställningar för iPhone.
// Alex
Står det något ? jag gjorde inget innan men jag hade swirlymms innan.
De va bara skicka ett mms.Är det inställningar du vill ha så finns dom på telias hemsida.
Telia.se – Bredband, Telefoni & Digitaltv – hr hittar du tjnsten fr dig!
@gelegrodan 34143 wrote:
Kör återställ om du nu har jailbreakat … sen kan du ju köra in din backup igen 😉
Känns väl säkrast iaf 🙂Hm, den 2.2.1 fil jag använde mig av var redan jailbreakad…
Då måste jag ju leta rätt på en vanlig 2.2.1 utan jailbreak och återställa till den.Skrev detta innan idag
Det bör avslutningsvis påpekas att den som har jailbreakat sin mobil bör avvakta ett tag med att installera uppdateringen. varför vet jag inte det står här I kväll är det dags för iPhone OS 3.0 – MacWorld vet inte om de går att återställa har för mig att jag hade det problemet innan 2.2.1.Itunes verkar inte palla trycket som någon nämnde… Den kan tydligen inte ansluta till Itunes för att slutföra installationen, jag är därför i mellansteget där det står att man ska ansluta telefonen till Itunes och jag kan inte göra nånting. Känns rätt pissigt..
Jag har telenor och har inte jailbraikeat eller hur det nu stavas. Men när jag har uppdaterat så står det att simkortet är låst. Jag slår in pinkoden och den köper det och i displayen ser man bara en usb kabel och en itunes logga… Går ändas att ringa nödsamtal?? Och itunes säger att den inte får kontakt med servern???
Hur återställer man?
Om jag högerklickar på min iphone i itunes så finns inte det alternativet??
@Mr Fyhr 34162 wrote:
Skrev detta innan idag
Det bör avslutningsvis påpekas att den som har jailbreakat sin mobil bör avvakta ett tag med att installera uppdateringen. varför vet jag inte det står här I kväll är det dags för iPhone OS 3.0 – MacWorld vet inte om de går att återställa har för mig att jag hade det problemet innan 2.2.1.Alright, det är inte brådskande för mig att uppdatera heller. Tänkte ändå vänta tills efter fredag då folk kan börja chimea in och säga att det funkar osv 🙂 Jag vill/vågar iaf inte vara längst fram i frontlinjen 😉
@r0bban_k 34165 wrote:
Jag har telenor och har inte jailbraikeat eller hur det nu stavas. Men när jag har uppdaterat så står det att simkortet är låst. Jag slår in pinkoden och den köper det och i displayen ser man bara en usb kabel och en itunes logga… Går ändas att ringa nödsamtal?? Och itunes säger att den inte får kontakt med servern???
Hur återställer man?
Om jag högerklickar på min iphone i itunes så finns inte det alternativet??
vänsterklicka på den i iTunes, då kommer din telefon upp. Till höger kan du klicka återställ, går inte att missa! 😀
@mandinga 34151 wrote:
Jag kanske ställer en idiotisk fråga, och 90% kanske garvar åt mig nu.
Men om jag vill återställa den, ryker alla nummer i min kontaktbok då? Kan jag återställa dom, samt mina sms?
Tacksam för svar! 🙂
Om du återställer den utan att säkerhetskopiera så försvinner dina kontakter. Tror sms försvinner hur du än gör 😛
För att säkerhetskopiera så kopplar du in din iPhone, högerklicka på din iPhone i spalten till vänster i iTunes och väljer säkerhetskopiera 😀
@wester 34169 wrote:
Alright, det är inte brådskande för mig att uppdatera heller. Tänkte ändå vänta tills efter fredag då folk kan börja chimea in och säga att det funkar osv 🙂 Jag vill/vågar iaf inte vara längst fram i frontlinjen 😉
Men hittar du orginal filen så testa den finns på iTunes om man trycker på återställ ? eller har ja helt fel nu de kanske var hos dev team kanske… Minns inte.
Jag kan inte få upp det, men det verkar som det är fler folk än jag som har hamnat i detta mellan läge för itunes verkar överbelastat:-(
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.