Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Apps › Visa vem som ringer app (WhoIsCalling i Cydia)
-
AuthorPosts
-
@r_o_n 55641 wrote:
Så när det inte är beta längre, “dör” våra betaversioner då? Om den hamnar på appstore kan du låta priset bli standardpris, 7 kr ($0,90) då?
Beta versionerna kommer att dö. Jag kommer att ha en testversion som man kan testa i x-antal dagar. Därefter kommer appen att kosta ca: $1,99 (har inte satt priser ännu). Funderar även på att lägga till betalning via SMS.
@kirneh 56265 wrote:
Beta versionerna kommer att dö. Jag kommer att ha en testversion som man kan testa i x-antal dagar. Därefter kommer appen att kosta ca: $1,99 (har inte satt priser ännu). Funderar även på att lägga till betalning via SMS.
Kan du inte bjuda oss trevliga betatestare på en licence;)
Eller ligga på 7 kr som i appstore. Du lär nog ändå sälja så det räcker. 🙂
funkar fortfarande inte :S
telefonen respringar vid varje inkommande sms :S dock inte då nån ringer,
har jailbreakad telefon med redsn0w på 3.1Tycker den fungerar jätte bra, har inte stött på några problem eller buggar med den senaste uppdateringen.
Just nu som jag förstått så använder den sig bara av eniro och hitta.se, skulle vara jätte bra om man kunde i själva applikationen välja vilka sidor den ska hämta information ifrån. Eller ännu bättre vore om man kunde välja land eller länder man vill att den ska hämta information ifrån.
Exempel bild på hur en sån funktion skulle se ut. Man trycker på den svenska flaggan uppe i vänstra hörnet och då kan välja vilket eller vilka länder man vill byta till.
Skulle vilja ha ett tillägsval.
När man får erbjudandet av att spara numret, så vill jag ha möjligheten att lägga till det till en existerande person, det kanske bara är ett nytt nummer, eller hem eller jobb.
känns lite låst att bara kunna välja skapa ny person.
jag gör iofs så att jag stänger av programmet, går in i samtalslistan och sparar, men det borde gå direkt.@kurtson 56377 wrote:
Skulle vilja ha ett tillägsval.
När man får erbjudandet av att spara numret, så vill jag ha möjligheten att lägga till det till en existerande person, det kanske bara är ett nytt nummer, eller hem eller jobb.
känns lite låst att bara kunna välja skapa ny person.
jag gör iofs så att jag stänger av programmet, går in i samtalslistan och sparar, men det borde gå direkt.Det finns men du måste gå vidare ett steg. Du väljer spara person, sen dyker det upp längst ner….
Min failar när den skall söka efter nr i sms, är det något som kommer fixas? annars verkar den grym!
Den nya betan är stabilare för mig. Den gamla kraschade min springboard konstant.
@wallden_66 56831 wrote:
Min failar när den skall söka efter nr i sms, är det något som kommer fixas? annars verkar den grym!
Är det att springboard går in i felsäkert läge efter att du tryckt på en av knapparna i smsmeddelandefönstret?
@ponyboy 56300 wrote:
Tycker den fungerar jätte bra, har inte stött på några problem eller buggar med den senaste uppdateringen.
Just nu som jag förstått så använder den sig bara av eniro och hitta.se, skulle vara jätte bra om man kunde i själva applikationen välja vilka sidor den ska hämta information ifrån. Eller ännu bättre vore om man kunde välja land eller länder man vill att den ska hämta information ifrån.
Exempel bild på hur en sån funktion skulle se ut. Man trycker på den svenska flaggan uppe i vänstra hörnet och då kan välja vilket eller vilka länder man vill byta till.
Snyggt jobbat. Jag har något liknande på gång och jag har byggt grunderna för en inställningssida där det ska gå att välja vilka källor som ska användas vid sökning. (Blir nog inte färdig till nästa betaversion)
Applikationen känner även till sökning på sidorna tlf.no, eniro.fi,eniro.dk, anywho.com (dock kräver detta att telefonen är inställd på dessa länder). Att lägga till fler sidor att söka på är bara en konfiguration på min server.
Tja, verkar vara ett effektivt program, är den släppt från betan?
programmet hittar inte detta nummer 0770799799 från min isp, och fler som jag har testad.
men när jag går inn på hitta.se och eniro.se då hittar dom dessa nummer ???@dreamcode 57430 wrote:
programmet hittar inte detta nummer 0770799799 från min isp, och fler som jag har testad.
men när jag går inn på hitta.se och eniro.se då hittar dom dessa nummer ???Problemet med detta nummer är att mitt program ansåg vcard:en(adressuppgifterna) vara av för dålig kvalitet då både mobiltelenummer och hemtelefonnummer saknades. (Dock fanns arbetstelefonnummer). Jag kommer lägga till att den godkänner denna typ av kontakter till nästa version.
tack för snabbt svar och bra information.
Hej
Jag använder mig av bitesms och det verkar inte funka för mig med nr upplysning. Är det fler som har upplevt det? Kommer det att funka i framtiden?
Martin
Testade BiteSMS och denna applikation fungerar inte med mitt program då BiteSMS troligtvis lyssnar på samma händelse i springboard som min hook. Upptäckte dock ett kompabiltetsproblem med BiteSMS som kan leda till att springboard kraschar som jag har löst till version 1.37.
Jag har även löst så att IQuickReply fungerar i kombination med programmet.
@kirneh 57763 wrote:
Testade BiteSMS och denna applikation fungerar inte med mitt program då BiteSMS troligtvis lyssnar på samma händelse i springboard som min hook. Upptäckte dock ett kompabiltetsproblem med BiteSMS som kan leda till att springboard kraschar som jag har löst till version 1.37.
Jag har även löst så att IQuickReply fungerar i kombination med programmet.
Nice, kombon med BiteSMS var nog anledningen till mina krascher. Skall ladda ned din nya version och testa nu.
Upptäckte att den går in och letar info om existerande telefonnummer, som redan finns i telefonboken…. kan man slå av det?
Känns lite onödigt.Nu har även jag testat, en guldapp !
@kurtson 57781 wrote:
Upptäckte att den går in och letar info om existerande telefonnummer, som redan finns i telefonboken…. kan man slå av det?
Känns lite onödigt.Programmet söker endast efter kontakten på nätet om det visas upp ett numeriskt nummer i displayen vid samtal/sms. (tar bort dessa tecken /+-( ) innan kontroll om det är numeriskt).
V1.38 Släppt. Innehåller förbättringen att programmet hämtar hem uppdaterat sökinformation från min server om inget nummer hittas. (Tidigare krävdes en respring för att ny information skulle hämtas)
v1.39: Springboard kraschar fortfarande på min Blackra1nade 3GS med 3.1.2 och biteSMS =/
Vill du ha en syslogd till mailen?
Jag har iRealsms3.0 och jag kan inte ta emot samtal. Så fort jag får ett samtal går telen in i safe mode…
SÅ jag var tvungen att avinstallera appen…….
Hej på er,
Hur går det med programmet, börjar det närma sig “helt klart”?
Jag fick avinstallera applikationen efter senaste uppdateringen. Min gick i safe mode flera gånger…
Om någon fortfarande har problem med “Safe Mode” i v1.40 skulle jag vara jättetacksam om ni skickade en syslog till mig. (Går att göra via t.ex. Rock)
Min lur kraschar efter varje inkommande samtal 🙁 Jag har den senaste uppdateringen
@whywhy99 59621 wrote:
Hur gör man det ?
https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/6785-visa-vem-som-ringer-app-beta-testare-sokes-6.html#post59522 eller via ‘iFile’
Du länkar hit ?
Ifile har jag, men fattar inte mycket av det 😮
ja, jag länkar till den post du inte läste första och andra gången… Använd “Rock” =)
Hej allihop!
Har använt appen i ett par veckor nu! Fungerar bra, förutom att massor av mina samtal har börjat kopplas vidare till röstbrevlådan, trots full täckning.. Safe mode utlöses titt som tätt också!Jag har länge försökt få bort appen, men hittar inte lösningen, den verkar va permanent för mig? Håller jag så alla apps skakar så finns det inget kryss liksom!
Antar att de finns en simpel lösning eftersom jag sett flera som säger att dom avinstallerat appen..
Tack på förhand!
@bentybent 59718 wrote:
Hej allihop!
Har använt appen i ett par veckor nu! Fungerar bra, förutom att massor av mina samtal har börjat kopplas vidare till röstbrevlådan, trots full täckning.. Safe mode utlöses titt som tätt också!Jag har länge försökt få bort appen, men hittar inte lösningen, den verkar va permanent för mig? Håller jag så alla apps skakar så finns det inget kryss liksom!
Antar att de finns en simpel lösning eftersom jag sett flera som säger att dom avinstallerat appen..
Tack på förhand!
Cydia applikationer ska du radera från cydia. Cydia/Manage/Packages/Who is calling, tryck på Modify och sen Remove.
Känner till att vissa har problem med “safe mode” medans det fungerar utmärkt för andra. Appen har nu totalt hittat namnet på 10500 personer :-).
De som har problem med krasher som sänder mig en syslog som leder till att jag löser problemet får en licens på appen.
@kirneh 59725 wrote:
Känner till att vissa har problem med “safe mode” medans det fungerar utmärkt för andra. Appen har nu totalt hittat namnet på 10500 personer :-).
De som har problem med krasher som sänder mig en syslog som leder till att jag löser problemet får en licens på appen.
va säger du???? ska du ta pröjs för appen 😛
Kommer bli grymt när allt funkar
@2crueal4u 59730 wrote:
va säger du???? ska du ta pröjs för appen 😛
Kommer bli grymt när allt funkar
En gratisversion med reklam kommer att finnas enligt planen.
våre nice om detta kom som nån standard, och sen att man kan spara informationen direkt till kontakter.
finns ett program på cydia som heter syslogd to /var/log/syslog
kan det vara något som kan funka för felsökning? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.