iPhone 3.0 jailbreak

Viewing 50 posts - 201 through 250 (of 492 total)
  • Author
    Member
    Post count: 379

@wester 34854 wrote:

Det tror jag inte, jag tror bara dev-team inte vill att folk ska sitta utan telefon för att de uppdaterat och jailbreakat och ändå inte får täckning.

aha det låter bra 🙂 för jag hade ändå 2.2.1 å jag har fått använda telia dom senaste månaderna 🙁 men ska bli skönt att använda något annat snart 🙂

Wester
    Member
    Post count: 200

@dibb 34855 wrote:

aha det låter bra 🙂 för jag hade ändå 2.2.1 å jag har fått använda telia dom senaste månaderna 🙁 men ska bli skönt att använda något annat snart 🙂

Jag har också 2.2.1 men annat baseband så jag kan ha yellowsn0w osv.
    Jag har ännu inte uppdaterat till 3.0 och jailbreakat eller något. Helt enkelt för att vänta tills allt finns där ute som behövs för att ha en fungerande telefon 🙂

foppatoffel
    Member
    Post count: 128

@dibb 34855 wrote:

Jag har suttit i en skön situation. Har haft samma som dibb. men inte ens kunnat använda Telia kort i den:o

dazn
    Member
    Post count: 1

Nu är jag i en jobbig sits.. skulle få återställa, hade jailbreak och när jag skulle göra detta via iTunes och samtidigt uppdatera till 3.0 så kmr det nu upp “sätt i ett giltigt SIM-kort”..

Vad har hänt och vad ska jag nu göra?

imported_Iphone
    Member
    Post count: 181
    TwiZteD
    Member
    Post count: 238

På iClarified guiden med windows 3.0, ska detta göras med iTunes 8.2 eller 8.1 ?
    Spelar det någon roll ?

Samt måste luren vara återställd från att vara JB med 2.2.1 ?
    Eller kan man köra den som den är ?

// TwiZteD

matteh80
    Member
    Post count: 150

iTunes 8.2…du uppgraderar till 3.0 innan du kör jailbreak. Allt står i den guiden…

gelegrodan
    Member
    Post count: 111

@matteh80 34798 wrote:

Jag är glad, fast lite sur över att jag satt uppe hela natten igår o försökte till ingen nytta… 😉 Men nu jäklar ska det jailbreakas!

Jag lyckades inatt….imorse :laugh:

Smukke
    Member
    Post count: 90

@iphone 34870 wrote:

Tomten är här igen;)

iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows)

Fungerande 100%.

är det 100% ? jag vill ju inte sitta med en icke fungerande telefon…

är det lätt?

TwiZteD
    Member

@matteh80 34874 wrote:

iTunes 8.2…du uppgraderar till 3.0 innan du kör jailbreak. Allt står i den guiden…

Men kan man endå fixa med iTunes 8.2 så man kan få in customs/nedladdade .ipa filer, genom att dra över dom till itunes eller liknande som man kan med den äldre itunes 8.1 ?
    Sen klicka sync och dom är över på luren ?
    Går det lika lätt ?
    Så inte itunes 8.2 är spärrad för de ?

Samt ni som har gjort enligt den guiden, fungerar youtube för er ?
    Tack

// TwiZteD

brejkish
    Member
    Post count: 98

TwiZteD:
    Jag kör iTunes 8.2…
    Kan synca över ipa-filer till min jailbreakade lur utan problem 🙂

dibb
    Member
    Post count: 379

yuotube funkar. men är det bara jag som känner att 3.0 drar batteri som fan?

imported_Iphone
    Member
    Post count: 181

@smukke 34876 wrote:

är det 100% ? jag vill ju inte sitta med en icke fungerande telefon…

är det lätt?

jadå det är 100% säkert

BigRob
    Member
    Post count: 38

@twizted 34877 wrote:

Men kan man endå fixa med iTunes 8.2 så man kan få in customs/nedladdade .ipa filer, genom att dra över dom till itunes eller liknande som man kan med den äldre itunes 8.1 ?
    Sen klicka sync och dom är över på luren ?
    Går det lika lätt ?
    Så inte itunes 8.2 är spärrad för de ?

Samt ni som har gjort enligt den guiden, fungerar youtube för er ?
    Tack

// TwiZteD

Ja du kan synca över ipa filer lika lätt till din telefon.

TwiZteD
    Member

Tack för svaren, såg även denna tråden sen

https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/4381-guide-mobileinstallation-patch-till-3-0-a.html

Nu tror jag att jag är övertygad att jag ska uppgradera till 3.0 senare imorgon 🙂
    Grymt bra forum

// TwiZteD

Sai
    Member
    Post count: 23

Jag försökte mig på guiden på iClarified men när jag kommer dit där jag först tryckt in power knappen, sedan power + home sedan bara home så ska den ju reboota men skärmen blir bara svart och inget händer? väntade ett par minuter men står ju inte något om hur länge man skall vänta.

Sedan så undrar jag om man ska fortsätta hålla inne home knappen efter att man kommit dit där den rebootar?

tack på förhand

Barritus
    Member
    Post count: 24

i iClarifieds guide ska man ju i steg 2 göra en återställning med ipsw filen man tankat hem. Behöver man göra det om man redan har 3.0 i luren? Gå direkt på Redsn0w?

jasifil
    Member
    Post count: 300

Två frågor ang jailbreak:

1. Händer det något med menyspråket (svenska) när man jailbreakar?

2. Någon som har lust att förklara varför man gör de olika stegen vid jailbreak eller länka till en sida där detta förklaras? Läser man på Dev-Teams sida så står det att redsnow jailbreakar luren. Jaha, vad ska man då med en massa ipsw-filer hit och dit till?

Zettervall
    Member
    Post count: 27

@jasifil 34913 wrote:

Två frågor ang jailbreak:

1. Händer det något med menyspråket (svenska) när man jailbreakar?

2. Någon som har lust att förklara varför man gör de olika stegen vid jailbreak eller länka till en sida där detta förklaras? Läser man på Dev-Teams sida så står det att redsnow jailbreakar luren. Jaha, vad ska man då med en massa ipsw-filer hit och dit till?

1: Nej, fortfarande svenska så länge du syncar den med itunes.

2. Man behöver ipsw filerna för att öpnna dom i redsnow =) .ipsw är själva programvaran man installerar och redsnow installerar den åt dig.

Enlil
    Member
    Post count: 14

Hur många gånger jag än försöker att jailbreaka en iphone 3g går det inte, går in i dfu, iphonen rebootar, och inget händer sen. 🙁

matteh80
    Member
    Post count: 150

@barritus 34912 wrote:

i iClarifieds guide ska man ju i steg 2 göra en återställning med ipsw filen man tankat hem. Behöver man göra det om man redan har 3.0 i luren? Gå direkt på Redsn0w?

Nä, det lär man inte behöva… Jag gjorde det ändå för jag vill starta “clean”.

Ason
    Member
    Post count: 83

Ursäkta en okunnig sate men ja blir lite förvirrad, finns det en fullständig JB till 3.0 eller är finns det bara för “hackers” än så länge?

Jonas
    Member
    Post count: 116

@ason 34924 wrote:

Ursäkta en okunnig sate men ja blir lite förvirrad, finns det en fullständig JB till 3.0 eller är finns det bara för “hackers” än så länge?

det finns en fullständig jb till 3.0. guide finns på iClarified.

Athy
    Member
    Post count: 8

Har kört enligt guiden som länkades och allt fungerade men nu har jag ingen täckning på mobilen. Har jag missat något. Detta är första gången jag jailbreakar så mkt möjligt att jag gjort något fel. Hjälp uppskattas vill kunna använda min mobil som vanligt. Min telefon är inköpt hos Telia och använder simkortet jag fått till om det är av betydelse.

Jonas
    Member

@athy 34926 wrote:

Har kört enligt guiden som länkades och allt fungerade men nu har jag ingen täckning på mobilen. Har jag missat något. Detta är första gången jag jailbreakar så mkt möjligt att jag gjort något fel. Hjälp uppskattas vill kunna använda min mobil som vanligt. Min telefon är inköpt hos Telia och använder simkortet jag fått till om det är av betydelse.

du måste aktivera telefonen, oftast görs det direkt efter att du t.ex uppdaterat från 2.x till 3.0 när den startar upp.
    antar att man kan göra det nånstanns i iTunes med, leta efter “Aktivera iPhone” eller dylikt. Det är därför du inte får någon mottagning.

Pack
    Member
    Post count: 61

när man har jailbrekat med redsnow är det något annat som man behöver göra för att låsa upp iphonen? asså så att man kan använda andra leverantörer ? tex comviq.

sen undrar jag om dte är något mer man behöver göra för att dne ska vara fullt jailbrejkad, är det bara redsn0w som behövs ?

Athy
    Member

Tackar Jonas hoppade över det steget för det stog inte i guiden 😛 tänkte jag skulle följa den till punkt och prickar. Hoppas det fungerar nu

Zettervall
    Member

Någon mer som har problem med installous i 3.0? Får bara en vit skärm 🙁

mixen1
    Member
    Post count: 11

@pack 34928 wrote:

när man har jailbrekat med redsnow är det något annat som man behöver göra för att låsa upp iphonen? asså så att man kan använda andra leverantörer ? tex comviq.

sen undrar jag om dte är något mer man behöver göra för att dne ska vara fullt jailbrejkad, är det bara redsn0w som behövs ?

Vänta på att Ultrasnow dyker upp i Cydia.. Tills dess är det kört..:(

jasifil
    Member

@zettervall 34918 wrote:

1: Nej, fortfarande svenska så länge du syncar den med itunes.

2. Man behöver ipsw filerna för att öpnna dom i redsnow =) .ipsw är själva programvaran man installerar och redsnow installerar den åt dig.

Tack för det! Fast läser man på Dev-teams sida så står där följande:

simply upgrade the device in iTunes to firmware version 3.0 and run redsn0w to activate and jailbreak the device

Det låter ju som att det bara är att köra redsnow så fort man uppdaterat till den officiella 3.0. Stämmer inte detta?

Förlorar man någon info på telefonen när man jailbreakar? Frågan har säkert varit uppe tidigare men den tål att upprepas 🙂

Pack
    Member
    Post count: 61

okej tack. I iClaified guiden står det att man ska ladda ner iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw men när jag gör det så får jag inte .ispw utan .zip ? så itunes hittar inte filen, någon som vet något om hur jag ska göra ?

Zettervall
    Member

@jasifil 34938 wrote:

Tack för det! Fast läser man på Dev-teams sida så står där följande:

Det låter ju som att det bara är att köra redsnow så fort man uppdaterat till den officiella 3.0. Stämmer inte detta?

Förlorar man någon info på telefonen när man jailbreakar? Frågan har säkert varit uppe tidigare men den tål att upprepas 🙂

Jo, men du uppdaterar först ipsw filen. Sen så måste du välja den i redsnow också, varför vet jag inte men du behöver iallafall inte installera den två gånger.

Edit: iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows)
    Den guiden använde jag. Fungerade klockrent och mycket enkel att förstå.

jasifil
    Member

@zettervall 34940 wrote:

Jo, men du uppdaterar först ipsw filen. Sen så måste du välja den i redsnow också, varför vet jag inte men du behöver iallafall inte installera den två gånger.

Edit: iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows)
    Den guiden använde jag. Fungerade klockrent och mycket enkel att förstå.

Ok, tack. Så man förlorar alltså ingen info på luren när man jailbreakar?

Athy
    Member

När jag jailbreakar telefonen och kommer till stället där redsnow uploadar ram disk så slutar redsnow att fungera. Någon som vet varför?

Zettervall
    Member

@jasifil 34944 wrote:

Ok, tack. Så man förlorar alltså ingen info på luren när man jailbreakar?

Inte ifall du har den säkerhetskopierad i itunes. Då syncar du den bara så får du tillbaka allt.

mandinga
    Member
    Post count: 96

Är i behov av hjälp, rätt så akut nu.

Har jailbreakat, allt gick skitbra! Nu när jag öppnar itunes och skulle säkerhets-återställa. För att få tillbaka alla kontakter, så står det “blabla ny iphone, behövs återställa för att det ska funka” typ.

Hur i hela hel*ete ska jag få tillbaka allt?!?!:eek:

snook
    Member
    Post count: 2190

@mandinga 34952 wrote:

Är i behov av hjälp, rätt så akut nu.

Har jailbreakat, allt gick skitbra! Nu när jag öppnar itunes och skulle säkerhets-återställa. För att få tillbaka alla kontakter, så står det “blabla ny iphone, behövs återställa för att det ska funka” typ.

Hur i hela hel*ete ska jag få tillbaka allt?!?!:eek:

Finns alternativet “Återställ från säkerhetskopia” med?

Om det gör det, ta den senaste som du gjorde.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@alectrified 34749 wrote:

Vad menar du med de?:confused:
    🙂

Jag har 3 boot images. En annanas, ett äpple och sen ett äpple med loading bar men den håller sig mestadels till en svart skärm på slutet.

Wester
    Member

När man bygger en custom ipsw. Så får man ju välja “Activate the phone”. Ska man ha det ikryssat om man kör t.ex. Comviq istället för telia? Fast den är köpt hos telia?

toa1337
    Member
    Post count: 5

Allt på min iphone är borta efter jailbreak. WTF, har gjort enligt guiden med säkerhetskopian och allt. Så hittar inte itunes på den heller. Eller den hittar på telefonen men jag kan inte göra någonting inne på den… HJÄLP

Jonas
    Member

@wester 34971 wrote:

När man bygger en custom ipsw. Så får man ju välja “Activate the phone”. Ska man ha det ikryssat om man kör t.ex. Comviq istället för telia? Fast den är köpt hos telia?

Har du kvar ditt telia kort ? Om du har det välj inte det, alltid bäst att aktivera telefonen med en godkänt kort.

Om du EJ har kvar telia kortet, så måste du välja Activate Phone för att du skall komma in i 3.0 med ditt comviq kort.

Jonas
    Member

@toa1337 34972 wrote:

Allt på min iphone är borta efter jailbreak. WTF, har gjort enligt guiden med säkerhetskopian och allt. Så hittar inte itunes på den heller. Eller den hittar på telefonen men jag kan inte göra någonting inne på den… HJÄLP

kommer du in i OSet ? kan du ringa ? Vad menar du med att iTunes inte “hittar” eller kan göra något på den? Vad är det på skärmen?

Wester
    Member

@jonas 34977 wrote:

Har du kvar ditt telia kort ? Om du har det välj inte det, alltid bäst att aktivera telefonen med en godkänt kort.

Om du EJ har kvar telia kortet, så måste du välja Activate Phone för att du skall komma in i 3.0 med ditt comviq kort.

Som jag tänkte 🙂 Ville ba dubbelkolla ;D

Jonas
    Member

@pack 34939 wrote:

okej tack. I iClaified guiden står det att man ska ladda ner iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw men när jag gör det så får jag inte .ispw utan .zip ? så itunes hittar inte filen, någon som vet något om hur jag ska göra ?

SItter du på mac? Det skall bara vara att byta filändelse från .zip till .ipsw har jag för mig.

Jonas
    Member

@wester 34979 wrote:

Som jag tänkte 🙂 Ville ba dubbelkolla ;D

Jag satt i samma veva, som tur är har jag Telia på ena jobbet och kör med det kortet i fånen tills unlocket kommer x)

Wester
    Member

@jonas 34980 wrote:

SItter du på mac? Det skall bara vara att byta filändelse från .zip till .ipsw har jag för mig.

Och om inte det går så stäng av Öppna säkra filer i Safaris inställningar.

@jonas 34981 wrote:

Jag satt i samma veva, som tur är har jag Telia på ena jobbet och kör med det kortet i fånen tills unlocket kommer x)

Nice

toa1337
    Member

@jonas 34978 wrote:

kommer du in i OSet ? kan du ringa ? Vad menar du med att iTunes inte “hittar” eller kan göra något på den? Vad är det på skärmen?

Jag kan ringa och göra allt som vanligt på telefonen och den blir hittad i itunes men jag får inte upp alla underrubriker och “förstasidan” på iphonen i itunes så att säga. Så försvann allt när jag jailbreakade även fast jag hade säkerhetskopierat.

Jonas
    Member

@toa1337 34983 wrote:

Jag kan ringa och göra allt som vanligt på telefonen och den blir hittad i itunes men jag får inte upp alla underrubriker och “förstasidan” på iphonen i itunes så att säga. Så försvann allt när jag jailbreakade även fast jag hade säkerhetskopierat.

Jag skulle köra en total återställning i Itunes sen aktivera telefonen och när itunes laddat den så kommer den fråga om du vill ställa in den som “en ny iPhone” eller ladda en backup om du hadde gjort någon.

1. återställ
    2. se till så att teleofonen funkar bra med allt från din backup
    3. jb.

Zettervall
    Member

@toa1337 34983 wrote:

Var samma för mig. Stod det bara “Iphone” stort i itunes när du var på iphone fliken? Var så för mig. Var antingen för att jag inte hade någon internet uppkoppling (har du det)? Eller något annat bajs. Jag testade iallafall att starta om min dator (och i samma veva starta om min trådlösa router för jag inte fick igång det trådlösa) och sen fungerade det precis som innan. Håller på att synka all musik nu =)

Edit: Vet inte varför det inte skulle gå utan internet uppkoppling men varje gång jag anslöt iphonen så fick jag upp något felmeddelande om att den inte kunde ansluta till Itunes biblioteket eller något sånt.

toa1337
    Member

@zettervall 34985 wrote:

Var samma för mig. Stod det bara “Iphone” stort i itunes när du var på iphone fliken? Var så för mig. Var antingen för att jag inte hade någon internet uppkoppling (har du det)? Eller något annat bajs. Jag testade iallafall att starta om min dator (och i samma veva starta om min trådlösa router för jag inte fick igång det trådlösa) och sen fungerade det precis som innan. Håller på att synka all musik nu =)

Edit: Vet inte varför det inte skulle gå utan internet uppkoppling men varje gång jag anslöt iphonen så fick jag upp något felmeddelande om att den inte kunde ansluta till Itunes biblioteket eller något sånt.

är precis så för mig också. Ska testa rsa datorn nu då.

Edit: funkade inte att rsa datorn. Fan det här börjar bli svettigt nu! 🙁
    Det står också när jag kopplar i iphonen att itunes inte kan läsa in dataklass information från synkroniseringstjänsten.

Viewing 50 posts - 201 through 250 (of 492 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.