Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Officiell iOS4 tråd – allt snack om firmware 4.0 här!
-
AuthorPosts
-
@ponyboy 68448 wrote:
Det finns Pwnagetool men den är endast för jailbreakade 3Gs med äldre bootrom. Nu är 4.0 är officiellt är ute så ska jag testa och se om det går att jailbreaka en 3Gs som inte har varit jailbreakad med den.
Ok då väntar jag lite med update och se vad som händer under kvällen 🙂
Tack för svar..hej, stog att man ska kunna zooma in me kameran upp till 5x, hur gör man det?
Regarding Spotify.
Vill inte spela av musiken när jag lägger ner den, trodde det var tanken med multitasking? (Eller är det bara att den behöver en update?).
Någon annan som har testat detta?Mvh
Petter
slaneby
June 21, 2010 at 17:34Post count: 0Öppna kameran och svep/håll in fingret så kommer zoomen upp
Programmen måste la skrivas om till iOS 4 , så det kommer ska du se.
Jag uppdaterade till iOS 4, dvs. laddade ner iOS 4 från redmondpie(?)
Shift klickade på leta efter uppdateringar och sen valde jag min iOS 4 programvara som jag precis ladda ner, allting fungerar felfritt! förutom när jag ska surfa på 3G nätet, kan komma åt allt med wifi men inte med 3G data. Någon som har råkat ut för samma sak eller vet en lösning på detta? vore verkligen guld!Jag sitter på DH just nu, så har försökt under hela dagen att säkerhetskopiera, men har tagit en jävla tid och har behövt gå från datorn, så har fått avbryta…
Så måste man göra denna säkerhetskopiering?
Vart kan man se när man senast gjorde en säkerhetskopiering? 🙂Nu kommer alla som undrar om det är safe att installera uppdaterade Carrier Settings via iTunes. Svaret är ja
Bara för att vara på den säkra sidan, jag har en 3GS, 3.1.2 med jailbreak blackrain, kan jag återställa telefonen i itunes och samtidigt uppdatera till 3.1.3 (som antagligen är 4.0 nu) utan problem?
@hampfred 68463 wrote:
Jag uppdaterade till iOS 4, dvs. laddade ner iOS 4 från redmondpie(?)
Shift klickade på leta efter uppdateringar och sen valde jag min iOS 4 programvara som jag precis ladda ner, allting fungerar felfritt! förutom när jag ska surfa på 3G nätet, kan komma åt allt med wifi men inte med 3G data. Någon som har råkat ut för samma sak eller vet en lösning på detta? vore verkligen guld!Du har troligtvis fel APN
Sök på APN+(din operatör)
Hmm skulle man inte kunna jailbreaka 3gs + ios 4 med blackra1n RC4 ?
Har också problem med säkerhetskopieringen, gjorde en innan som gick smärtfritt. Nu händer dock ingenting när den ska säkerhetskopiera innan uppdateringen. Bör det inte funka sätta i DFU och uppdatera så slipper man säkerhetskopiera?
okej, men vart ändrar man sin apn då? hittar inte riktigt..
inställningar- allmänt – nätverk och sen då??Men så de går alltså inte att Jailbreaka iphone 3G som är uppdaterad till 3.1.3 än ?
även om jag uppdaterar till iOS 4 ?!hur vet man hur man ska andvända dom nya funktioner som kom till nu på 3gs eller får man testa sig fram bara?
@freebo 68466 wrote:
Nu kommer alla som undrar om det är safe att installera uppdaterade Carrier Settings via iTunes. Svaret är ja
vart hittar jag detta i itunes? mina telia settings är helt off… inget funkar.. har lagt in apn men funkar ej ändå, samma med får ej upp telia utan Sweden 3G som carrier…
@tikka 68473 wrote:
hur vet man hur man ska andvända dom nya funktioner som kom till nu på 3gs eller får man testa sig fram bara?
Läs Apple – iPhone – Nya funktioner i iOS 4-programuppdateringen. och testa sedan själv
Jag kan inte heller använda 3g nät för surf. Har 3 :mad2:
“Men så de går alltså inte att Jailbreaka iphone 3G som är uppdaterad till 3.1.3 än ?
även om jag uppdaterar till iOS 4 ?!”Nån ?
Hur ska man göra för att få behålla sina kontakter och sms???
Eller kan man inte behålla sina sms och kontakter? 🙁Till er som inte kan surfa över mobilnätet: https://www.iphoneinfo.se/forum/operatorer-abonnemang/4085-apn-samlingstrad.html
Spara SMS:
SMS ligger i /Var/Mobile/Library/SMS
Kopiera * .db (Databasen) or plist-filerna, (dra över katalogen Parts oxo för att få med bilder från MMS) till pcn/macen och dumpa tebax dem efter uppgraderingen.
@matteh80 68481 wrote:
Spara SMS:
SMS ligger i /Var/Mobile/Library/SMS
Kopiera * .db (Databasen) or plist-filerna, (dra över katalogen Parts oxo för att få med bilder från MMS) till pcn/macen och dumpa tebax dem efter uppgraderingen.
Det där är väl bara om man har Jailbreakat?
Jag har inte jailbreakat min. Eller hur kommer man åt dom där filerna??@quiz 68477 wrote:
“Men så de går alltså inte att Jailbreaka iphone 3G som är uppdaterad till 3.1.3 än ?
även om jag uppdaterar till iOS 4 ?!”Nån ?
en 3G med 3.1.3 jailbreakar du med Spirit, uppdaterar du till 4.0 kan du nedgradera fw och jailbreaka igen med Spirit men du kommer inte att kunna låsa upp den (om du nu behöver det….)
Joo de är just det jag behöver :S, men när kommer upplåsningen då ?
Jaja Inställningar -> Allmänt -> Nätverk -> Mobilt Datanätverk men jag har inte Mobilt Datanätverk bara att välja på eller av med Mobildata
Hjääälp!!
Jag kan inte uppdatera version 4? :S
När det börjar installeras, så dyker det upp “Ett okänt fel uppstod (3014)… :/Har en ny 3gs 3.1.3 baseband 05.12.01
Någon som kan hjälpa mig????
GAH, säkerhetskopierade tidigare idag, MÅSTE jag göra det igen? tar en evighet
Kan man bara lägga till ett antal Apps i kategori-mapparna? När jag skulle lägga till fler spel i min ”Spel” så la sig bara appen brevid kategori ikonen, har 12 st spel i en kategori. Sen undrar jag också som du kan se högst upp står där Jocke och Liverpool FC, det är någon bugg från när jag haft MakeItMine från Cydia, hur kan jag ta bort det?
Gränsen är 12. MakeItMine datan lästes in från din backup, du får leva med det tills dessa att det kommer en JB för iOS4. LFC är bäst så Låt Stå =)
Är rätt ny med Iphone.. vet inte hur jag ska laddar ner den igen.
Itunes gjorde jobbet.Tråkig att man kan inte uppdatera 4.0 :/
@fajaan 68500 wrote:
Är rätt ny med Iphone.. vet inte hur jag ska laddar ner den igen.
Itunes gjorde jobbet.Tråkig att man kan inte uppdatera 4.0 :/
Håll sedan ned SHIFT och klicka på Restore i iTunes.
Hjälp på vägen för den som vill utforska alla nyheter:
http://www.tipb.com/2010/06/14/ios-4-walkthroughäsch jag ger upp… kommer upp samma probelm hela tiden..
Tack för hjälpen iaf Freebo..
Tog det lång tid för er andra att uppdatera till OS4?
slaneby
June 21, 2010 at 18:53Post count: 0Sitter på en liten fråga.. Har i dagsläget en 3G med Custom 4.0 (8A293 FW 05.13.04)
EJ JailBreak MEN multitasking & background aktiverat. Är min version samma som den officiella som kom för en stund sedan? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.