Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Officiell iOS4 tråd – allt snack om firmware 4.0 här!
-
AuthorPosts
-
sorry för ev. korspostning men så här står det på dev teams blog:
all four one!
Around an hour ago the new version of the iPhone Operating System (now called ‘iOS’) was released.
iOS 4 is a huge release for Apple with many many changes and those changes offer slick additional features.
These new features are being offered by Apple as a free upgrade to qualifying devices.
We are working hard on a release to our tools that will jailbreak your device (or give you iOS 4 via the jailbreak train) and provide you with a carrier unlock.
Until these tools are released you should hold off on updating your device until we have fully tested our tools with all the relevant devices.
If you rely on hacktivation or a carrier unlock (ultrasn0w) then you should not upgrade until we have fully tested and released our tools.
Don’t be tempted with unofficial PwnageTool/redsn0w bundles or releases, just check here or our team twitter for real time release information.
Remember, we risk our devices so you don’t have to (but this time anyone who has made a mistake upgrading their baseband firmware at 3.1.3 or 4.0 should be OK real soon 😉
sry att jag måste posta här men verkar inte få ett svar, vart skapar man tråd? så jag kan få den hjälp med min iphone om modem
@avoidthesky 68512 wrote:
sry att jag måste posta här men verkar inte få ett svar, vart skapar man tråd? så jag kan få den hjälp med min iphone om modem
[IMG]http://data.fuskbugg.se/skalman01/-oj.PNG[/IMG]
Dags att prova det.. återkommer med personliga tycken.
@slaneby 68510 wrote:
Sitter på en liten fråga.. Har i dagsläget en 3G med Custom 4.0 (8A293 FW 05.13.04)
EJ JailBreak MEN multitasking & background aktiverat. Är min version samma som den officiella som kom för en stund sedan?Ja, samma build nummer: 8A293
Vill du ha den nyss släppta 4.0 får du ladda ned IPSWn och köra en SHIFT-Restore med IPSW-filen
Edit: det är samma release men vem vet hur iTunes reagerar lite senare =)
slaneby
June 21, 2010 at 19:07Post count: 0blablabla fel, raderat
Laddade ner uppdateringen för en stund sen. Hade gjort säkerhetskopiering, och lämnade sen i telefonen tills uppdateringen släpptes.
Sen laddade jag ner uppdateringen (valde EJ hämta och installera). När det var klart så installerade jag det. Sen när det var klart så fanns allt kvar i telefonen.
Meddelanden, kontakter, bilder, alla inställningar för internet…Känns lite som att: Vad ska hända nu??
ultrasn0w 0.93 released! Cydia repo is repo666.ultrasn0w.com. Works with basebands 04.26.08 thru 05.13.04
haha freebo!
@Göbbe 68522 wrote:
ultrasn0w 0.93 released! Cydia repo is repo666.ultrasn0w.com. Works with basebands 04.26.08 thru 05.13.04
haha freebo!
Gött, äntligen slipper vi Denniz12345’s tjat 😮
Jag kan fortfarande bara ha svart bakgrund..
Men det kanske ska vara så.. har en 3G.
men har en annan bakgrund i mapparna.hummmm.
unlock kommit men inget jailbreak?
har jag förstått det rätt?slaneby
June 21, 2010 at 19:13Post count: 0@freebo 68516 wrote:
Ja, samma build nummer: 8A293
Vill du ha den nyss släppta 4.0 får du ladda ned IPSWn och köra en SHIFT-Restore med IPSW-filen
Edit: det är samma release men vem vet hur iTunes reagerar lite senare =)
Tack Freebo. Känner mig nöjd med denna. Ville bara checka att inte missat något.
Mina operatörsinställningarna uppdaterades fint när jag installerade förra veckan.Går att JB i installationsskedet men klarar mig utan det (just nu) men vill gärna
ha tillgång till BackGround & Multitasking som medföljer i “min” custom ipsw..
vilket det ju inte gör med itunes iOS4 officiella.slaneby
June 21, 2010 at 19:14Post count: 0@slaneby 68528 wrote:
Multitasking och background är inaktiverat i 3G
OKi trodde bara de va multitasking som va det..
tack för snabba svar…Jag har en 3GS som jag köpte i mitten av maj, när tror ni ett jailbreak kan komma?
Jaha då har man iOS 4.0, synd att man sitter på en 3G. Det enda som jag har märkt är rättstavningsfunktionen och mapparna.
Har jag missat något roligt?
YouTube – iOS 4 in 10 minutes – TiPb video quick-start guide
Det mesta finns inte till 3G:confused:
Jag fick för mig att Apple i och med iOS 4 äntligen skulle införa ett rotationslås så man kan ligga och kolla i teleofonen utan att innehållet roterar. Hittar inte detta. Säg nu inte att de jävlarna låst ute oss 3G-ägare även från den funktionen?
Är det något mer än eposten som förändrats för oss med 3G? Känns ju lite klent.
@jockel 68530 wrote:
Jag har en 3GS som jag köpte i mitten av maj, när tror ni ett jailbreak kan komma?
Fortfarande inga datum bestämda.
Edit: Angående installationen så gick den smärtfritt. Valde alt. “Hämta och installera”.
Lite småkul att mina blanka ikoner gjorda via iBlank är kvar, alla program också.
@jasifil 68533 wrote:
Jag fick för mig att Apple i och med iOS 4 äntligen skulle införa ett rotationslås så man kan ligga och kolla i teleofonen utan att innehållet roterar. Hittar inte detta. Säg nu inte att de jävlarna låst ute oss 3G-ägare även från den funktionen?
Allt för att vi ska köpa en nyare iPhone. Nu kommer jag hata Appel tills någon förklarar varför de inte gett de nya funktionerna till oss som sitter på iPhone 3G. Vi med 3G får nöja oss med mappar och rättstavning:mad:
Fyfan för Apple…
@jasifil 68533 wrote:
Är det något mer än eposten som förändrats för oss med 3G? Känns ju lite klent.
du sitter du med en Volvo 245a när XC60an precis släppts och klagar över att trimkitet till XC60an inte passar din bil?
Najs att man kan byta bakgrund på hemskärmen, det kunde man väl inte innan? I så fall har jag missat det 🙂
slaneby
June 21, 2010 at 19:24Post count: 0hårdvaran är för klen säger dom, men funktionerna funkar fint på 3G om du frågar mig
@slaneby 68543 wrote:
hårdvaran är för klen säger dom, men funktionerna funkar fint på 3G om du frågar mig
Vilka as!
Med tanke på att Apples multitask ska vara resurssnålare än tex Backgrounder och faktumet att Backgrounder fungerar fint på 3G så tvivlar jag stenhårt på att hårdvaran är för klen.
@utalker 68545 wrote:
Menar du att 3G inte har hårdvaran till att köra de nya funktionerna. Det tvivlar jag på.
Eller drog du bara en dålig jämförelse?
Jag drog en enkel jämförelse för att du skall förstå att du inte kan kräva allt av en f.d., nej förresten en f.d. f.d. plattform. Du får avgöra om Apple har rätt i att upplevelsen på en 3G blir under all kritik och påverkar kundens perception av Apple. Kör på du bara
Edit: jag tror jag ska slå av er möjlighet att redigera era egna poster 😛
@freebo 68541 wrote:
du sitter du med en Volvo 245a när XC60an precis släppts och klagar över att trimkitet till XC60an inte passar din bil?
Det är ju en viss skillnad. Ett rotationslås kan väl knappast ta några systemresurser i anspråk. Då är det bättre att de stänger av animeringen av apparna på hemskärmen och istället aktiverar rotationslåset. Mycket dåligt av Apple.
Sedan blev jag så fruktansvärt besviken på Apple att man fortfarande inte kan välja valfri meddelandesignal.
Edit. Ändrat språkbruket något nu sedan jag lugnat ner mig 🙂
@freebo 68550 wrote:
Jag drog en enkel jämförelse för att du skall förstå att du inte kan kräva allt av en f.d., nej förresten en f.d. f.d. plattform. Du får avgöra om Apple har rätt i att upplevelsen på en 3G blir under all kritik och påverkar kundens perception av Apple. Kör på du bara
Edit: jag tror jag ska slå av er möjlighet att redigera era egna poster 😛
Det är väll trevligt att kunna redigera poster när man kommer på att man tar ut sin ilska på Freebo istället för på Apple;)
@slaneby 68543 wrote:
hårdvaran är för klen säger dom, men funktionerna funkar fint på 3G om du frågar mig
Ok
Hur kan man fixa det 😉
Hejsan, har läst i tråden nu men inte fått något svar..
Kör i nuläget en jailbreakad (behöver ej låsa upp) 3Gs med version 3.0.1 och således ett gammalt baseband(om jag förstått det rätt).
Finns det jailbreak till 4.0 redan? och isf vart?slaneby
June 21, 2010 at 19:38Post count: 0Glöm inte att ladda ner iBooks killar .. 😉
ja det va tråkigt att inte kunna surfa på 3G nätet
vad va det för miss hos apple?@dreamcode 68564 wrote:
ja det va tråkigt att inte kunna surfa på 3G nätet
vad va det för miss hos apple?Startat om med en reset? Återställt Mobil Data nätverket?
NEEEJJJ jag får ett fel medelande 3014, någon som vet vad jag ska göra???
jag laddar ner den via itunes..en fabriksåterställning går inte heller.
Har nu haft säkerhetskopiering på länge!
Den har stannat här (se bild).Någon som vet vad jag ska göra åt saken?
Snälla gubbar, vill inte förstöra denna otroligt fina tråd med tjat men jag TROR att någon, iaf någon vid namn freebo kan svaret:)
Kan jag uppdatera till os4.0 och jailbreaka den direkt eller finns inte det? Har JB nu med 3.0.1…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.