Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Officiell iOS4 tråd – allt snack om firmware 4.0 här!
-
AuthorPosts
-
Det tackar jag för Freebo 🙂 Men det väl inte dumt att uppdatera till 4.0 nu, kan det förstöra för framtiden så att säga?
Around an hour ago the new version of the iPhone Operating System (now called ‘iOS’) was released.
iOS 4 is a huge release for Apple with many many changes and those changes offer slick additional features.
These new features are being offered by Apple as a free upgrade to qualifying devices.
We are working hard on a release to our tools that will jailbreak your device (or give you iOS 4 via the jailbreak train) and provide you with a carrier unlock.
Until these tools are released you should hold off on updating your device until we have fully tested our tools with all the relevant devices.
If you rely on hacktivation or a carrier unlock (ultrasn0w) then you should not upgrade until we have fully tested and released our tools.
Don’t be tempted with unofficial PwnageTool/redsn0w bundles or releases, just check here or our team twitter for real time release information.
Remember, we risk our devices so you don’t have to (but this time anyone who has made a mistake upgrading their baseband firmware at 3.1.3 or 4.0 should be OK real soon 😉 Now! 🙂
Ok nu har dom ju skrivit now så då borde det har släppts en jb eller ? På deras sida har dom strukit över “REAL SOON” och lagt till now
Så det går och JB IOS4 till 3G nu eller? , Går det och låsa upp till Comviq?
att dom skriver “now” är säkert för att ultrasn0w finns nu på nätet som kan låsa upp ios 4
@dreamcode 68599 wrote:
att dom skriver “now” är säkert för att ultrasn0w finns nu på nätet som kan låsa upp ios 4
Aa ok aja tillbaks till väntandet 😛
Okej, det går och låsa upp men inte JB eller?
3g och 2g går väl låsa upp det är väl bara 3gs som dom inte släppt jb till ännu?
Jag har en 3G och vill veta om någon har JB och låst upp !
Om nu GM e samma som Final bör det väl gå att jailbreaka med redsn0w 0.9.5b5-2? Dock tror jag du behöver ios4 beta4 för det, för redsn0w ger felmeddelande med GM/Final… Men personligen väntar jag tills de släpper JB som funkar direkt.
Eller är jag helt ute och cyklar? =)
läängtar tills jailbreak kommer för iphone 4.0! :):o:rolleyes::cool:
@benjamine 68608 wrote:
Jag har en 3G och vill veta om någon har JB och låst upp !
Jag har JB och låst upp
har försökt i 2 timmar hitta något om jb share !
Är det någon som använt blackra1n rc4 ska vara en läckt version som ja fått tag på.
~~~~~~~ Blackra1n RC4 ~~~~~~~~~~
| Leaked from Geohot himself! |
| Jailbreaks the following |
| devices: |
| iPod touch 1g,2g,3g & 4g* |
| iPhone 1g,2g,3g & 4g** |
| And… The iPad! |
| * All models |
| ** All models & basebands |
| Greetings from ~Ev!-L!NuX~ |
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Men när ja kör igång står det bara att den inte hittar min iphone
Någon som vet hur man stänger en app utan att den bara döljer sig i bakgrunden (multitaskmenyn)? Eller måste man dubbelklicka och stänga av varje app med minustecknet varje gång man kört en app? Verkar ju ganska störigt. Har jag missat något?
Om jag har förstått det rätt så går det alltså att jailbreaka ios 4? 🙂
@something 68629 wrote:
och då är min fråga , Hur Jailbrake man OS4 för en 3GS ?
Jadu, jag äger en 3G så det kan jag tyvärr inte svara på.
Har inte lust att läsa igenom 14 sidor. Men nu finns alltså uppdateringen?. Skall man ansluta sej till itunes och uppdatera där som vanligt eller hur fungerar det? Och när man har JB, är det nå speciellt då?
Ska man eller ska man INTE uppdatera 4.0 ?
hur har ni gjort? vill ju kunna jaila sen igen, om det blir som jag hört att dev team släpper
jb och unlock till 4.0 är det ju inget att tveka på, men ska man ist update med en custom ipsw så att inte basebandet uppdateras för säkerhetsskull? 🙂Jag har en jailbreakad 3Gs med version 3.1.2 (med gamla bootromen).
Till frågan, när jag uppgraderar till 4.0 via iTunes installeras då en ny fräsch version ovan den gamla, eller ligger rester av jailbreaken kvar?
jag fixade mitt problem som va att jag inte kunde surfa på 3G data,
med att köra full restore istället för att köra update som jag gjörde först.så nu kan jag surfa på 3G data med Tre 🙂
@kungen 68294 wrote:
Sorry för totalt offtopic, men är det satt vilket datum den kommer till sverige? Och vilket är det datumet? 😀
Jag vet att alla stora operatörer sitter i förhandlingar just nu så inget är klart än.
Apple är som dom är, allt ska gå enligt deras regler och sätt att arbeta. Sista juli ifall förhandlingarna går som det är tänkt.
Jag gissar på 23 eller 30 juli..Apple gillar fredagar.
Jag får min några tidigare (förhoppningsvis) iom att jag är anställd hos en av de större operatörerna som säljer ifån 🙂
@benjamine 68733 wrote:
Kan du inte ge oss 3G användare en liten tour hur man gör då xD Skulle vara dunder 😉
Ska sova just nu, så får bli när jag vaknar, om ingen annan hinner före 😛
@benjamine 68733 wrote:
Kan du inte ge oss 3G användare en liten tour hur man gör då xD Skulle vara dunder 😉
Jag håller på o jailbreakar min 3G 16gb just nu. Kan förklara lite hur jag gör.
Ladda ner redsn0w 0.9.5. Finns på redmondpie.com
Sedan laddar du ner iphoneos 4.0 firmware..googla det.
Starta redsnow, sök upp firmware och ladda upp det i redsn0w. Följ instruktionerna som redsn0w ger dig och du har en jailbreakad iphone 3g med multitasking och background 🙂 🙂
Funkar blackra1n som JB och upplåsning till iOS4, och måste man installera på ngt speciellt sätt om man vill kunna jb:a lr låsa upp,
sry om ngn redan frågat*
@jonis1994 68737 wrote:
Funkar blackra1n som JB och upplåsning till iOS4, och måste man installera på ngt speciellt sätt om man vill kunna jb:a lr låsa upp,
sry om ngn redan frågat*
Håll dig från 4.0 om du vill ha “unlock”.
Vänta tills dev team garanterar att de släpper en unlock.
Du kan följa dom på blog.iphone-dev.org
Små irriterande att ingen ger ett straight svar?
Kan man, om man har en iPhone 3G.
Göra en såkallad “Carrier unlock” så man kan ringa med telefonen?@quiz 68739 wrote:
Små irriterande att ingen ger ett straight svar?
Kan man, om man har en iPhone 3G.
Göra en såkallad “Carrier unlock” så man kan ringa med telefonen?Nej det kan du inte! DVS uppdatera inte till 4.0 om du förlitar dig på din carrier unlock..dvs om du använder ultrasn0w eller blackra1n.
Ville bara säga att en restore tillbaka till 3.1.3 gick galant.
Vill säga att min iPhone fick en släng “gul” skärm och blev helt brickad.
Måste återställa den nu kl 02:40, helt perfekt.
Update #1: redsn0w beta has been updated to hacktivate iOS 4.0 for iPhone3G (in addition to jailbreaking the iPhone3G and iPod Touch 2G). The download links for redsn0w 0.9.5b5-3 are:
For now, the redsn0w beta release supports only the iPhone3G and iPod Touch 2G at today’s 4.0. It’s still a beta, so you’ll need to let Cydia reorganize, reload, and update after using redsn0w.
Source: Dev-Team Blog
vaknade just nu och hoppades på ny jailbreak på morgonen, men inte 🙂
Eller är det bara jag som är helt dum i huvet ?
Hittar ingestans där det skall gå att byta bakgrunden.
Det nya att kunna lägga till födelsdagar finns inte heller.
3G16gb, var jb på den 3.1.2
Tre poster flyttade, vänligen starta inte nya trådar för varje fråga /Freebo
@vikcrille 68750 wrote:
Update #1: redsn0w beta has been updated to hacktivate iOS 4.0 for iPhone3G (in addition to jailbreaking the iPhone3G and iPod Touch 2G). The download links for redsn0w 0.9.5b5-3 are:
For now, the redsn0w beta release supports only the iPhone3G and iPod Touch 2G at today’s 4.0. It’s still a beta, so you’ll need to let Cydia reorganize, reload, and update after using redsn0w.
Source: Dev-Team Blog
Går det att göra en Unlock om man använder iPhone 3G FW 3.1.3.
Alltså så man kan ringa med telefonen?För jag råkade uppdatera till 3.1.3 och har inte kunnat ringa med telefonen,
utan Bara använda den som iPod.Så help me pronto!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.