Visa vem som ringer app (WhoIsCalling i Cydia)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Apps Visa vem som ringer app (WhoIsCalling i Cydia)

Viewing 50 posts - 401 through 450 (of 457 total)
  • Author
    Member
    Post count: 44

skit bra app 🙂 köpte den för en mĂ„nad sen och Ă€r hel nöjd!

EsonG
    Member
    Post count: 2

Är det hĂ€r pluginet beroende av lannerhjelm.se för att fungera? Verkar som det finns nĂ„got centralt problem i varje fall för jag och en bekant har inte fĂ„tt nĂ„gra uppslag sedan midnatt den 7:e november. Den försöker inte kontakta nĂ„gra kĂ€llor för att slĂ„ upp numret och det kommer upp error when contacting lannerhjelm.se

Kirneh
    Member
    Post count: 146

@esong 82623 wrote:

Är det hĂ€r pluginet beroende av lannerhjelm.se för att fungera? Verkar som det finns nĂ„got centralt problem i varje fall för jag och en bekant har inte fĂ„tt nĂ„gra uppslag sedan midnatt den 7:e november. Den försöker inte kontakta nĂ„gra kĂ€llor för att slĂ„ upp numret och det kommer upp error when contacting lannerhjelm.se

Programmet behöver kontakt med lannerhjelm.se nÀr den ska hÀmta hem vilka adresser den ska söka pÄ. Detta görs vid en omstart/respring av telefonen. Om ingen trÀff fÄs pÄ ett nummer hÀmtas ocksÄ nya sökvÀgar hem för att sÀkerhetsstÀlla att de senaste anvÀnds. Om ett samtal frÄn ett annat land Àn föregÄende land ringer behöver ocksÄ nya sökvÀgar hÀmta hem.

Orsaken till problemet var att Binero (mitt webbhotell) hade problem med sin databas under MÄndagen. Alternativ(backup) databas Àr pÄ planeringsstadiet.

weasa
    Member
    Post count: 45

Köpte denna app ja ocksÄ efter att ha provat den nÄgra dagar gratis och jag Àr hel nöjd med denna app faktist mycket bra

Dag
    Member
    Post count: 57

Funkar i 4.2.1?

daikini
    Member
    Post count: 15

Kostar detta program nÄgot?

ssnd
    Member
    Post count: 194

@daikini 83510 wrote:

Kostar detta program nÄgot?

Jepp det kostar 20 spÀnn att köpa via sms i alla fall.

Jag vill ocksÄ veta om det funkar med 4.2.1

r_o_n
    Member
    Post count: 658

Jag gav 15 kr.
    Tycker programmet missar lite nu med 4.2.1

RaYeX
    Member
    Post count: 12

Kirneh, kan du lÀgga till www,118100,se ?
    Eller hur gör jag det sjÀlv med add Source ?

Kirneh
    Member

@rayex 84646 wrote:

Kirneh, kan du lÀgga till www,118100,se ?
    Eller hur gör jag det sjÀlv med add Source ?

Den kĂ€llan finns redan med (genom RKSeek som söker i flera olika kĂ€llor). Ska försöka förbĂ€ttra min sida dĂ€r man kan lĂ€gga till kĂ€llor sĂ„ att Ă€ven namn och adress kan lĂ€gga in dĂ€r. Kanske en liten guide ocksĂ„ skulle vara bra 🙂

RaYeX
    Member
    Post count: 12

Nu finns 118100.se med 🙂 Tack!

karin32
    Member
    Post count: 26

Hej kirneh jo jag undrar en sak. Kan du inte lÀgga in opkollen.se i whoiscalling? Vill veta vad personen som ringer har för operatör? Opkollen.se Àr en ny tjÀnst som har kommit och fungerar mycket bra:) Tack om du kan fixa detta:)

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

opkollen funkar inte alls sÄ bra, eller den sÀger vilken operatör men inte exakt vilken. vilket spelar en stor roll för mig.
    t.ex jag anvÀnder halebop som gÄr under telias nÀt.
    bÄde för telia och halebop sÄ sÀger den teliasonera.

karin32
    Member
    Post count: 26

@pongo 86089 wrote:

opkollen funkar inte alls sÄ bra, eller den sÀger vilken operatör men inte exakt vilken. vilket spelar en stor roll för mig.
    t.ex jag anvÀnder halebop som gÄr under telias nÀt.
    bÄde för telia och halebop sÄ sÀger den teliasonera.

Ja men det stÄr ju. Har du inte dina vÀnner samma operatör. SÄ det spelar ingen roll vÀl om den sÀger telia fast du har halebop för det kostar vÀl lika mycket endÄ? Det verkar vara svÄrt att ta kontakta med dom. SÄ dom kan fixa det du sÀger.

imported_pongo
    Member

nah det spelar en stor roll, för halebop ringer gratis till halebop, men inte gratis mellan halebop och telia, samt en del telia abb ringer inte gratis till halebop heller, har mÄnga kontakter som jag ringer till, orkar vÀl inte stÀlla in vem som har vad. eller frÄga alla.

imported_pongo
    Member

men visst, sÀkert ett bra tips som funktion, Àven om den inte Àr fullÀndad Àn.

weasa
    Member

Fjortis Ă€r ocksĂ„ en operatörs koll sida 😀 lĂ€gg in den

weasa
    Member
    weasa
    Member
    weasa
    Member
    Kirneh
    Member

@weasa 86492 wrote:

Telefonnummer frÄn telefonförsÀljare m.m. Kolla upp vem som ringde nÄt som kan lÀggas in kanske?

BÄde Vemringde.se och Missatsamtal.se finns redan tillagda som kÀllor i programmet. Som standard görs sökning mot missatsamtal.se sist. Det gÄr numera sjÀlv att Àndra ordningen pÄ kÀllorna i settings.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Mycket bÀttre nu nÀr namnet stannar kvar i senaste samtals listan
    mÄga ++++++++++++++++++ för den
    Tack

Banana-Girl
    Member
    Post count: 68

@kirneh 86607 wrote:

BÄde Vemringde.se och Missatsamtal.se finns redan tillagda som kÀllor i programmet. Som standard görs sökning mot missatsamtal.se sist. Det gÄr numera sjÀlv att Àndra ordningen pÄ kÀllorna i settings.

Tjo kan du inte lÀgga in opkollen.se oksÄ e du snÀll? bra att veta vad personen som ringer har för nÀt

aeus
    Member
    Post count: 62

GÄr det flytta denna app frÄn en telefon till en annan?

Jag köpte den till min iPhone3G men kommer fÄ en iPhone4 inom kort och hade velat ha detta programmet pÄ 4:an istÀllet.

Cophe
    Member
    Post count: 1079

@aeus 86617 wrote:

Jag köpte den till min iPhone3G men kommer fÄ en iPhone4 inom kort och hade velat ha detta programmet pÄ 4:an istÀllet.

15:- Àr ingen förmögenhet.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

@cophe 86618 wrote:

15:- Àr ingen förmögenhet.

HÄller med, köpte den sjÀlv en gÄng till nÀr jag bytte telefon

Kirneh
    Member

@banana-girl 86615 wrote:

Tjo kan du inte lÀgga in opkollen.se oksÄ e du snÀll? bra att veta vad personen som ringer har för nÀt

TyvÀrr har jag idag inte stöd för operatör som fÀlt. Det gÄr dÀremot bra att lÀgga till en kÀlla som söker fram informationen till ett befintligt fÀlt (t.ex City).

Om du vill testa kan du lĂ€gga till fjortis.nu enligt nedan (more/add source i WhoIsCalling). Inledande och avslutande ” ska ej vara med.
    url: “http://fjortis.us/[who]”
    city: “href=”/”>(.+)</a"

GĂ„ sedan till settings och flytta upp kĂ€llan “Custom” till första raden. DĂ„ bör du se operatören fram till nĂ„gon annan info har hittats till fĂ€ltet city.

Kirneh
    Member

@aeus 86617 wrote:

Maila mig via lÀnken i WhoIsCalling frÄn din gamla telefon. Maila sedan pÄ samma sÀtt ifrÄn din nya telefon sÄ ska jag flytta licensen. Skriv licensflytt i mailen och lÄt deviceid ligga kvar.

Banana-Girl
    Member

@kirneh 86696 wrote:

Maila mig via lÀnken i WhoIsCalling frÄn din gamla telefon. Maila sedan pÄ samma sÀtt ifrÄn din nya telefon sÄ ska jag flytta licensen. Skriv licensflytt i mailen och lÄt deviceid ligga kvar.

Jag ska försöka tack!

Marra
    Member
    Post count: 6

Banana-Girl vad har du för version pÄ din Iphone 4? Hur jailbreak du Iphone 4 med 4,2?

Marra
    Member

Banana-Girl vad har du för version pÄ din Iphone 4? Hur jailbreak du Iphone 4 med 4,2?

Marra
    Member

Banana-Girl
    Member

@marra 86856 wrote:

har en iphone 4 med version 4.2.1. Enkelt att jailbreaka den lÀs hÀr: Redsn0w 0.9.7 Beta 6 untethered jailbreak för iOS 4.2.1 ute nu! (Guide)[Uppdaterad] | iPhonepyssel

Banana-Girl
    Member

@marra 86856 wrote:

har en iphone 4 med version 4.2.1. Enkelt att jailbreaka den lÀs hÀr: Redsn0w 0.9.7 Beta 6 untethered jailbreak för iOS 4.2.1 ute nu! (Guide)[Uppdaterad] | iPhonepyssel

Banana-Girl
    Member

@marra 86856 wrote:

MarieLoise
    Member
    Post count: 199

whoiscalling bÀttre Àn calldata

MarieLoise
    Member

MarieLoise
    Member

xmattiasx
    Member
    Post count: 36

Sist jag lÀste i denna trÄd sÄ sÄg jag att appen ÀnsÄlÀnge inte fungerar tillsammans med bitesms..har det hÀnt nÄgot pÄ den biten? Eller Àr det nÄgot som kommer lösas? VÀrdesÀtter idag bitesms högre men skulle gÀrna vilja anvÀnda denna ocksÄ =)

MarieLoise
    Member

@xmattiasx 87378 wrote:

Sist jag lÀste i denna trÄd sÄ sÄg jag att appen ÀnsÄlÀnge inte fungerar tillsammans med bitesms..har det hÀnt nÄgot pÄ den biten? Eller Àr det nÄgot som kommer lösas? VÀrdesÀtter idag bitesms högre men skulle gÀrna vilja anvÀnda denna ocksÄ =)

ja du kan anvÀnda bitesms utan problem emd whoiscalling. Jag sjÀlv anvÀnder 10andra program som jobbar med telefonen nÀr det ringer som whoiscalling och det funkar utmÀrkt endÄ

xmattiasx
    Member
    MarieLoise wrote:
    ja du kan anvÀnda bitesms utan problem emd whoiscalling. Jag sjÀlv anvÀnder 10andra program som jobbar med telefonen nÀr det ringer som whoiscalling och det funkar utmÀrkt endÄ

AnvÀnder du bitesms eller menar du att det fungerar med de flesta andra program? Testade för ett par veckor sedan nÀmligen och dÄ funkade det inte. Enligt appskaparen sÄ skulle han eventuellt kontakta skaparna av bitesms för att försöka fÄ det att fungera tillsammans.

MarieLoise
    Member

@xmattiasx 87388 wrote:

AnvÀnder du bitesms eller menar du att det fungerar med de flesta andra program? Testade för ett par veckor sedan nÀmligen och dÄ funkade det inte. Enligt appskaparen sÄ skulle han eventuellt kontakta skaparna av bitesms för att försöka fÄ det att fungera tillsammans.

det var fel pÄ bitesms förut. Men bitesms och whoiscalling funkar 100% tllsamans

xmattiasx
    Member
    MarieLoise wrote:
    det var fel pÄ bitesms förut. Men bitesms och whoiscalling funkar 100% tllsamans

Ok, va bra men dĂ„ ska jag fixa whoiscalling nu dĂ„…tack för infon! =)

imser75
    Participant
    Post count: 78

Jag har installerat WhoisCalling men verkar inte vilja fungera. NÀr det ringer folk frÄn nummer jag ej har sparat kommer det inte upp nÄn info, ser bara numret. MÄste man ha BiteSms installerat oxÄ? Eller nÄt jag missat?
    Kör med 4.2.1

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Funkar för mig i alla fall..

imser75
    Participant

@h3nr11k 88138 wrote:

Funkar för mig i alla fall..

Man mÄste inte göra nÄgra instÀllningar nÄnstans?
    Ska det finnas en meny under “instĂ€llningar”?

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Jag har inte gjort nĂ„got med mitt WIC.. Har inte köpt det Ă€n :(… DĂ„ligt av mig.. Ska göra det nu!

Kirneh
    Member

@imser75 88137 wrote:

Jag har installerat WhoisCalling men verkar inte vilja fungera. NÀr det ringer folk frÄn nummer jag ej har sparat kommer det inte upp nÄn info, ser bara numret. MÄste man ha BiteSms installerat oxÄ? Eller nÄt jag missat?
    Kör med 4.2.1

Ser du ett trialmeddelande pÄ skÀrmen vid samtal?

Om du inte ens ser ett trialmeddelande pÄ skÀrmen nÀr ett okÀnt nummer ringer beror det troligtvis pÄ att mobilesubstrate inte Àr korrekt startat pÄ telefonen(Behövs av WhoIsCalling för att fungera). Testa att starta om telefonen och om inte det hjÀlper installera om applikationen.

Om inget av ovanstÄende hjÀlper maila mig frÄn applikationen sÄ kan jag kontrollera om din telefon har försökt kontakta min server.

imser75
    Participant

@kirneh 88161 wrote:

Ser du ett trialmeddelande pÄ skÀrmen vid samtal?

Om du inte ens ser ett trialmeddelande pÄ skÀrmen nÀr ett okÀnt nummer ringer beror det troligtvis pÄ att mobilesubstrate inte Àr korrekt startat pÄ telefonen(Behövs av WhoIsCalling för att fungera). Testa att starta om telefonen och om inte det hjÀlper installera om applikationen.

Om inget av ovanstÄende hjÀlper maila mig frÄn applikationen sÄ kan jag kontrollera om din telefon har försökt kontakta min server.

Det Ă€r fixat, o “felet” var ganska simpelt. Visade sig att jag hade bara betalat för det men aldrig installerat det 😼
    Funkar kanon nu iaf, haha

Kingmiran
    Member
    Post count: 122

Hej jag har letat runt men kan inte hitta svar. Ibland hÀnder det att företag ringer mig för att jag ska bli kund och sÄdant sÄ jag brukar inte svara. Men nu nÀr det ringde sÄ sa whoiscalling att det va frÀlsningsarmén som ringde. Och det har inte hÀnt nÄgon annan pÄ google nÀr jag sökte. SÄ jag undrar vilka Àr dom och vad vill dom mig?

Viewing 50 posts - 401 through 450 (of 457 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.