Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
in reply to: iPhone 3.0 jailbreak #64541
Tjena. Har ett problem. Har nu lyckats med min JB och allt fungerar mer eller mindre som det ska. Jag har dock inga av mina kontakter. Valde att iTunes skulle behandla telefonen som en ny enhet då det stog så i guiden. Finns det något sätt jag kan få tillbaks mina kontakter som jag hade innan jag JB:a telefonen
in reply to: Småfrågor ang. Upplåsning och Jailbreak HÄR #64533Varje gång jag installerar något med cydia får jag ett error message. Appsen jag installerar fungerar men det är irriterande att helatiden få error message. någon som vet varför?
in reply to: iPhone 3.0 jailbreak #64426När jag jailbreakar telefonen och kommer till stället där redsnow uploadar ram disk så slutar redsnow att fungera. Någon som vet varför?
in reply to: iPhone 3.0 jailbreak #64412Tackar Jonas hoppade över det steget för det stog inte i guiden 😛 tänkte jag skulle följa den till punkt och prickar. Hoppas det fungerar nu
in reply to: iPhone 3.0 jailbreak #64408Har kört enligt guiden som länkades och allt fungerade men nu har jag ingen täckning på mobilen. Har jag missat något. Detta är första gången jag jailbreakar så mkt möjligt att jag gjort något fel. Hjälp uppskattas vill kunna använda min mobil som vanligt. Min telefon är inköpt hos Telia och använder simkortet jag fått till om det är av betydelse.
in reply to: Våga rengöra insidan själv? #64074Gå till Telenor lämna in iPhonen och säg att den inte sluter tätt. Vill dem inte ge dig en ersättnings mobil som är en iPhone eller liknande, medans din är på reparation så säger du bara att enligt konsumentköpslagen så är de skyldiga att åtgärda felet i varan utan att det på något sätt kan uppfattas som en “väsentlig olägenhet” för köparen (du alltså). Om du inte får en ersättnings mobil medans Telenor avhjälper felet på din iPhone kan du börja hota med att häva köpet. (se KKL 28-32 §§).
Telenor kommer att göra allt för att du inte ska häva. Allt detta förutsätter att det inte har gått mer än 6 mån efter det att du köpt mobilen (inom 6 mån så presumeras det att felet funnits i varan innan köpet) om det har gått mer än 6 mån måste du göra det “sannolikt” att felet funnits redan från början.(KKL 20a§, reklamation 23§)
Allt förutsätter att du helatiden för en argumentation om att det är en olägenhet att du inte kan använda en “vanlig” mobil på samma sätt som en iPhone och att det därför är ett sådant fel som är av väsentlig betydelse för köparen (du) och att detta måste vart uppenbart för säljaren (telenor).
Hoppas det gjorde dig något klokare. Alltid kul att bråka med stora företag 😀
P.S. dra helatiden in ARN och KV då blir Telenor nog lagom rädda 🙂in reply to: Låsa upp Iphone 3.0 i iTunes funkar ej #63739Nu fungerar min, sitt bara och försök om och om igen tillslut ger den med sig 😉
in reply to: Låsa upp Iphone 3.0 i iTunes funkar ej #63702Jag har samma problem, jag antar att det är för att iTunes är överbelastat
-
AuthorPosts