TeliaKundservice

Forum Replies Created

Viewing 45 posts - 1 through 45 (of 45 total)
  • Author
    Posts
  • TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    @kenny84 91822 wrote:

    Jag har en 3GS med Telia där säningen kommer och går hella tiden min sambo har 4g med Telia och hon har sändning hella tiden så det är inte Telia det är fel på. Vad kan vara fel ?

    Felet kan sitta antingen i simkortet eller i telefonen. Du kan börja med att göra en soft reset. Den gör du genom att hålla inne den runda homeknappen samtidigt som du håller in on/off knappen tills du ser ett äpple. Släpp då knapparna och låt telefonen starta.
    Om det inte hjälper kan du prova ditt simkort i en annan telefon för att se hur det fungerar där.
    Om du behöver ett nytt simkort kan du ringa 90200 eller besöka en av våra butiker för att få ett nytt.

    Om felet sitter i telefonen kan jag rekommendera en återställning. Koppla in telefonen till din dator, öppna iTunes och återställ den.

    Jag hoppas att råden ovan ska hjälpa dig.

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45
    in reply to: ip4 lagning telia #112256

    @pongo 91179 wrote:

    det visade sig iaf att den var köpt 2010 juni, så ingen ny =)

    När det gäller service av iPhone så erbjuder vi utbytesservice. Det innebär att alla trasiga iPhones byts ut till en industrirekonditionerad enhet med nytt bakstycke, ny display samt nytt batteri. Det gäller oavsett om felet täcks av garantin eller inte. Om felet inte täcks av garantin får man ett kostnadsförslag på en utbytesenhet och om felet täcks av garantin får man en enhet kostnadsfritt.

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    @tomede 89740 wrote:

    Vet någon varför man får felmeddelande ” okänt roamingmärke” när man försöker logga in på Homerun. Jag kan se efter det att jag skrivit in användarnamn, operatör och lösenord (i dom tre separerade fälten) och därefter trycker på logga in, då hoppar det ett @homerun.telia.com in i användarnamnet. Så det blir så här: m59008338@homerun.telia.com
    Detta gör förmodligen så att inloggningen misslyckas. Någon som har något förslag på lösning?
    Har Iphone4 med 4.2.1

    Hej!
    Det gör ingenting att @homerun.telia.com automatiskt fylls i när du ska logga in, det är normalt.

    Det låter som att det kan vara något fel på din access så jag rekommenderar att du kontaktar vår support för Homerun så de kan kontrollera det. Du kan nå dem på telefonnummer 020-221150.

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    Hej.

    Jag heter Thomas och arbetar på Telias kundservice.

    Nu var detta en gammal tråd, ända från januari 2010 då villkoren var annorlunda. Sedan sommaren 2010 erbjuder Telia möjligheten att slutfakturera ett abonnemang oavsett bindningstid.

    Ta gärna kontakt med oss på kundservice så hjälper vi er att räkna ut vad en slutfakturering skulle kosta dig.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas Lindmark
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    @iPhoneReservdelar.se 86049 wrote:

    Beträffande fordon så finns det antenner som i alla fall påstås öka signalen.
    Fungera på så sätt att det finns en yttre anten och en innre antenn
    Den innre antennen ska fånga upp och vidarebefodra signaler till den yttre och på så sätt få bettre signal.
    Ingen kabel ansluts till telefonen.

    Då låter det som någon form av repeater vilket kräver tillstånd från PTS att använda. Se PTS – Repeatrar

    Med vänliga hälsningar
    Thomas Lindmark
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    @iPhoneReservdelar.se 85950 wrote:

    Jag vet att det fanns externa GSM antenner att tillgå som monteras uppe på taket och på nåt sätt föbättrar signalen innomhus.
    Hurvida dessa säljs fortfarande eller var de går att hitta vet jag inte.
    Värt att googla efter det kanske

    Det finns så kallade riktantenner som du ansluter till din telefon genom en kabel. Huruvida det finns någon sådan som passar till iPhone har jag dock ingen aning om, men tvivlar starkt på det. Hör med någon välsorterad säljare av telefonilösningar så bör dom veta.

    Antennen ska dock riktas mot närmaste mast så jag tvivlar på att det kommer fungera särskilt bra i ett fordon i rörelse.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas Lindmark
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    @swiftier 85308 wrote:

    Synd att det inte finns inne på lager, man ids inte vänta 6 veckor på en telefon, löjligt

    Jag förstår att det inte är roligt att behöva vänta på telefonen. Vi har väldigt stor efterfrågan på iPhone 4 just nu och eftersom våra inleveranser är relativt små innebär det väntetider för våra kunder. Vi vet ofta inte exakt när leveranserna kommer och därför kan vi inte ange ett exakt leveransdatum. Jag beklagar detta och hoppas att vi snart ska ha god tillgång på iPhone 4.

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    Hej!

    Du kan köpa iPhone 4 utan abonnemang via våra butiker, dock inte via vår hemsida.

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    @zoro 84041 wrote:

    Hej Kristoffer,

    Jag undrar om jag med halebop som operatör kan låsa upp min iphone 3GS i en telia butik? Det är snart 12 månader sedan jag köpte den men jag har ytterligare 12 månader bindning på den.
    Vad gäller för upplåsning, 12 månader från inköpet eller bindningstiden?

    Det bör så vitt jag vet gå bra, men jag skulle rekommendera dig att ta kontakt med Halebops kundtjänst på Halebop-SMS:a och ring billigt med kontantkort & abonnemang-Halebop.se för att få detta bekräftat till 100 %. 12-månadersperioden gäller från inköpsdatumet.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas Lindmark
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    Hej!

    Mitt namn är Kristoffer Gustafsson och jag jobbar på Telias Kundservice.

    Om du vill låsa upp din telefon så besöker du Telias butik. På http:/*/*www.*telia.*se/*butiker kan du söka efter din närmaste Telia butik.

    Det går till precis som Flash säger.

    Telias butik skickar en beställning till Apple på operatörsupplåsningen av din iPhone. Det tar normalt några dagar innan den är klar. Efter det ska du koppla telefonen till din dator och öppna iTunes. Om upplåsningen är klar kommer det att dyka upp en uppdatering som du ska godkänna. Klicka då på Hämta och uppdatera, så blir din telefon upplåst. Kostnaden för upplåsningen är 300 kronor.

    Ha en fortsatt trevlig dag!

    Med vänlig hälsning
    Kristoffer Gustafsson, Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    Hej!

    Vi säljer iPhone 4 utan abonnemang via våra butiker.
    16 GB modellen kostar 6195 kr och 32 GB modellen kostar 7295 kr.
    Telefonerna är låsta till Telia i 12 månader.

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45
    in reply to: Wi-Fi problem #105654

    @diflover 82175 wrote:

    Jag har inte trådlöst internet hemma. Så för någon dag sen så var jag på stan och skulle connecta till ett trådlöst internet.
    Hittade ett som inte hade lösenord, väljer den, men endå så blir jag inte connectad till något internet. Har en iPhone 4 kan kanske vara bra att veta.
    Någon som har någon lösning på detta?

    Skicka med 2 st bilder.

    1. Bild 1

    2. Bild 2

    Tacksam för svar på hur man ska fixa detta! 🙂

    Hej!

    Du har försökt att ansluta till Telia Homerun som är ett trådlöst nätverk från Telia. För att kunna surfa på en Homerunzon måste du logga in med ett användarnamn och lösenord via inloggningssidan. Eftersom att du inte har gjort det kommer du inte ut på internet.

    För att få inloggningsuppgifter till Telia Homerun krävs det att du har ett abonnemang hos oss där Homerun ingår. Det är till exempel mobilt bredband och vissa av våra tjänster för mobilsurf.

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    Jag heter Kristoffer Gustafsson och arbetar på Telias Kundservice. Jag måste tyvärr informera er om att simkort från Halebop ej fungerar i telefoner som är operatörslåsta till Telia. För att häva låset måste telefonen varit låst till oss i 12 månader och först då är det möjligt för våra butiker att plocka bort låset mot en avgift på 300 kronor. När det gäller iPhones tar upplåsningen lite längre tid då Apple ska behandla informationen. Låset i sig tas först bort när man synkroniserar sin telefon mot iTunes igen. Ber om ursäkt för eventuell förvirring.

    Med vänlig hälsning
    Kristoffer Gustafsson, Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    @johanfo 81210 wrote:

    Ok, tack. Vill bara dubbelkolla, det finns alltså ingen 3G modell som INTE har WIFI? För kommer mestadels använda den i hemmet och skulle ju suga om inte wifi finns 🙂

    Sedan undrar jag bara om det finns nått sånt att få ett extra simkort(telia) som man då kan ha i iPaden eller måste man hålla på byta mellan Iphonen och Ipaden?

    Du kan välja ett så kallat extrakort till de flesta av våra mobilabonnemang och extrakortet går givetvis att få i mikrosim-storlek. För mer info, se länk nedan:

    Extrakort – Ringa och svara – Tjänster – Mobil telefoni – Privat – Telia.se

    Med vänliga hälsningar
    Thomas Lindmark
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45
    in reply to: bestulen iphon4! #103776

    @naimjosefi 79867 wrote:

    kränkt menade jag då när fick veta att kundtjänsten hade ljugit att det går att spärra hela mobilen.

    Då har personen du har pratat med gett dig fel information vilket jag ber om ursäkt för. Som tidigare skrivet är det inte möjligt att spärra telefonens operativsystem genom IMEI-numret.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas Lindmark
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45
    in reply to: bestulen iphon4! #103768

    @naimjosefi 79863 wrote:

    det här är inte okej att tar bort mina inlägg här bra så här!?????
    klart telia är en lögnare när efter ett antal samtal säger kundtjänsten att de spärra hela mobilen när man spärrar IMEI numret.. och så fick jag veta här att det är bara en stort ljög hela skiten. det blir man krökt av det väl ? (till dig Telia)

    Att spärra hela telefonen är inte möjligt genom att spärra IMEI-numret (om nu ingen telefontillverkare lyckas med detta på något sätt i framtiden).

    Här på forumet finns det en befintlig tråd om en IMEI-spärrad iPhone (se länk nedan). Enkelt sammanfattat kan ingen kunna ringa med telefonen när den är spärrad, men att starta den och använda de funktioner som finns i operativsystemet fungerar.

    https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/6508-kan-man-anvaenda-en-imei-spaerrad-phone.html

    Vet tyvärr inte vad du menar med “det blir man krökt av det väl ?”.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas Lindmark
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45
    in reply to: bestulen iphon4! #103765

    @naimjosefi 79681 wrote:

    ja, polisen sa att de kunde inte spåra mobilen och operatören kanske kunde, men telia sa att de kan inte spåra saker på utan ett samarbete med polisen.

    För att göra en triangulering/spårning av en telefon måste vi få in en begäran om detta från Polisen. Precis som någon skrivit tidigare i tråden så sker detta i stort sett endast vid grövre brott eller försvunna personer.

    @iPhoneReservdelar.se 79686 wrote:

    IMEI nr spärras offtast bara i Svenska nät, och i bästa fall i norden. Så att telefonerna fungerar hur bra som helst i t.ex. Tyskland.

    Vid en stöldspärr så spärras telefonen i IMEI Database (som tidigare hette EIR, Equipment Identity Register). Telefonen blir då obrukbar hos samtliga operatörer som nyttjar detta register.

    På länkarna nedan kan du läsa mer om IMEI Db och EIR:
    Central Equipment Identity Register – Wikipedia, the free encyclopedia
    IMEI Database ~ GSM World

    Med vänliga hälsningar
    Thomas Lindmark
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45
    in reply to: 3G försvinner #103478

    @cls 79483 wrote:

    Jag har sett under två veckor tillbaka att 3G försvinner på min iPhone 3Gs och går över till ett “E” (har telia). Är det min telefon eller Telia som är problemet? :confused:

    Hej.

    Jag heter Thomas och jobbar på Telias kundservice.

    På länken nedan kan du se vår aktuella driftinformation:
    Driftinformation för mobil telefoni – Kundservice – Privat – Telia.se

    I trakterna kring Malmö (där jag antar du befinner dig baserat på din profil) har vi i dagsläget något som felar i närheten av Åkarp samt i närheten av Borgeby.

    Om du inte bor i närheten av något av de fel vi känner till (som markeras på kartan) får du hemskt gärna ta kontakt med vår kundtjänst som skickar en felanmälan vidare till avdelningen för nät & drift.

    Om du har möjlighet uppskattar vi om du tar dig tid att prova ditt simkort i en annan telefon för att utesluta att det är telefonen som är boven i dramat.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas Lindmark
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45
    in reply to: Telia max25 #103476

    Hej.

    Jag heter Thomas och jobbar på Telias kundservice.

    På samtliga våra privatabonnemang ingår Mobilsurf Bas som standard. Tjänsten innebär att du betalar 20 kr/megabyte upp till en maxtaxa på 9 kr/dygn. Denna prissättning innebär att du når upp i dygnets maximala kostnad efter du nyttjat cirka 0,5 megabyte.

    Om du bara surfar några timmar i veckan är Mobilsurf Bas den tjänst jag skulle rekommendera. Detta förutsatt att de timmar du pratar inte är utspridda på en stund varje dag.

    Om du surfar lite oftare kan du välja mellan att teckna tre olika mobilsurfspaketeringar, Mobilsurf (1 GB), Mobilsurf Extra (5 GB),
    Mobilsurf Extra+ (10 GB) där datamängden inom parantesen är vad som ingår i respektive tjänst. Samtliga dessa surftjänster går också att teckna tillsammans med ett abonnemang för att få dem till ett lägre pris.

    Läs gärna mer om respektive surftjänst på Surfa i mobilen – Mobil telefoni – Privat – Telia.se

    Med vänliga hälsningar
    Thomas Lindmark
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    @matt3 79032 wrote:

    Någon som vet om man fortfarande kan köpa iPhone hos Telia till kontantpris?
    Vad kostar då iPhone 4 16gb och 32gb? Vad kostar då iPhone 3Gs 16gb och 32gb?Mvh

    Hej.

    Jag heter Thomas och jobbar på Telias kundservice.

    Iphone 4 16GB kostar kontant 6395 kr och 32GB kostar 7495 kr. Iphone 3GS 16GB och 32GB har utgått ur vårt sortiment eftersom de inte längre tillverkas. Alternativet är en 8GB som kostar 5195 kr.

    Samtliga telefoner är operatörslåsta till Telia.

    Vill du göra en beställning ber jag dig kontakta kundtjänst på telefon 90200 eller köpa telefonen i någon av Telias butiker. Detta eftersom vår hemsida just nu inte tillåter helt kontant köp.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas Lindmark
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    Hej.

    Jag heter Thomas och jobbar på Telias kundservice.

    Inställningar för mobil e-post (teliamail.com) ska vara som nedan:

    Användarnamn: din e-postadress
    Lösenord: ditt tilldelade lösenord
    Inkommande POP3-server: mailin.telia.com POP3-port 110 alt. IMAP-port 143
    Utgående SMTP-server: mailout.telia.com SMTP-port 465 med SSL, SMTP-autentisering av.
    APN: online.telia.se

    Om det fortfarande är problem efter du lagt in dessa inställningar så prova med att ta bort kontot från telefonen, starta om telefonen och lägg upp kontot på nytt.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas Lindmark
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    Hej!

    Jag heter Thomas och jobbar på Telias kundservice.

    Eftersom efterfrågan varit långt över förväntan och Telia haft (och till stor del fortfarande har) problem att leverera i den takt ni efterfrågar iPhone 4 så kommer alla som har beställt iPhone 4 från och med den 30 juli till och med den 31 augusti och som har stått i beställningskö få ta del av detta presentkort på 200 kr (gäller inte de som köpte telefonen direkt i butik under lanseringsnatten).

    Denna värdecheck gäller endast i Telias butik och går tyvärr inte att nyttja via hemsidan eller kundtjänsten.

    Har du stått i kö under perioden ovan och inte fått detta erbjudande så har det blivit något fel. Ta i sådana fall kontakt med kundtjänst så kan de skicka ut en värdecheck.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas Lindmark
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    @merlinen 76376 wrote:

    Ok, tackar

    Men vilken dag i månaden är det ni nollar mätaren??

    Hej!

    Om du har en tjänst med fast pris för datatrafiken så nollas datamängden den sista dagen på månaden/ den första dagen på nästa månad.

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    @merlinen 76239 wrote:

    Jo men problemet är ju att komma ihåg att noställa, samt den räcknar ALL trafik inkl. wifi .

    Jag vill ju bara veta trafiken som går på 3G eller Edge.

    Hej!

    Jag heter Susanne och jobbar på Telias kundservice.

    Om du har Telia kan du skicka ett sms till nummer 4466 med texten datamängd. Du får då tillbaka ett sms med information om förbrukad datamängd. Meddelandet är kostnadsfritt.

    Mätaren som finns i iPhone mäter även trafik över wifi, därför kan den vara svår att använda för att hålla koll på 2G/3G surf.

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45
    in reply to: Simkort #100242

    @muffins 75134 wrote:

    Simkortet brukar dyka upp ett par dagar efteråt i en helt egen försändelse. Det dimper ner i din brevlåda.

    Hej!

    Jag heter Susanne och jobbar på Telias Kundservice.

    Det stämmer att simkortet ibland kan anlända några dagar efter att du har fått telefonen. Det är bara att vänta på att det dyker upp.
    Hoppas du blir nöjd med din nya telefon!

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    @stefanis 50623 wrote:

    Hej Susanne på Telia Kundservice,

    tack för Ditt förslag men det hjälpte tyvärr inte att jag raderade och återinstallerade iTunes.

    Har Du ytterligare förslag? Jag tycker detta minst sagt är lite märkligt, min iPhone känns fortfarande bara igen som en enhet i iTunes men där kan jag bara via synkroniseringsåtgärden ladda upp bilder från valda mappar/album i Aperture till min iPhone men ej den omvända vägen dvs det sker ingen nedladdning av bilder från min iPhones kamerarulle till mitt Aperture program. Min iPhone känns överhuvudtaget inte alls igen som en enhet i programmen Bildinsamling, iPhoto eller Aperture (ani principvänder sistnämnda program som standardprogram för bildhantering). Jag kan alltså bara komma åt bilderna jag tar med kameran i min iPhone genom att antingen ladda upp dom till min frus Windowsbaserade laptop och därifrån via en extern hårddisk eller ett USB-minne överföra dom till min Mac och Aperture ELLER genom att maila bild för bild till min Mac…

    Är det trots allt möjligen något fel på min iPhone…?

    Mvh
    Stefan

    Hej!

    När du ominstallerade iTunes, tog du då även bort filen iTunesX.pkg (finns under Bibliotek – Receipts)? Om du inte gjorde det, så kan du prova att ominstallera iTunes igen.

    Jag har pratat med min support och eftersom att det fungerar på en annan dator så verkar det inte vara telefonen det är fel på. Jag har tyvärr inte några fler förslag att komma med.

    Jag hoppas att du får det att fungera.

    Susanne Boström
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    Hej!

    Har du provat att avinstallera iTunes och installera det på nytt?

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    Hej!

    Du kan använda dig av antingen iPhoto eller bildinsamling på din mac för att föra över bilderna från din telefon.

    Om du använder dig av iPhoto så kommer din telefon att finnas under enheter i programmet, och där kan du sedan välja att importera bilder.

    Om du vill att iPhoto eller Bildinsamling ska öppnas automatiskt när du ansluter din iPhone börjar du med att öppna Bildinsamling. Välj Inställningar på menyn Bildinsamling och välj sedan program med hjälp av menyn bredvid “När en kamera ansluts, öppna.”

    Här kan du läsa mer om detta: iPhone: Förkorta tiderna för säkerhetskopiering och återställning genom att minska kamerarullen i iPhone.

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    Hej!

    Det du beskriver är Visual Voicemail, en tjänst som för tillfället inte finns hos Telia.
    Du måste ringa upp 133 för att lyssna av meddelandena, och där kan du sedan trycka 9 för att hoppa över ett meddelande. Du kan kolla på guiden för mobilsvar här: Mobilsvar Mobilt Support Kundservice – Telia.se

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    Alla teliakunder med mobilabonnemang kan få en månad Spotify Premium kostnadsfritt genom att smsa Spotify till 4466.
    Om man inte säger upp tjänsten så löper den vidare till ordinarie kostnad 99kr/månad.

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    Hej!

    Det är ingen bindningstid på Spotify, och om du vill avbeställa tjänsten så kan du antingen ringa kundtjänst eller göra det själv via Mina Sidor på telia.se.

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    Hej!

    Kolla i telefonen under avancerat. Under inställningar för inkommande kan du se till så att port 110 är valt och SSL ska vara avslaget.

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    @bozz 42189 wrote:

    Gäller dessa surfpriser även om man har fastpris?

    Ja, fastpris taxan gäller bara i Sverige.

    Med vänliga hälsningar
    Susanne

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    Hej!

    Jag heter Susanne och jobbar på Telias kundservice.

    Om du går in på den här länken kan du läsa om Telias priser utomlands.
    Prisinformation abonnemang Utomlands Mobilt – Telia.se

    Till exempel: om du blir uppkopplad mot Soneras nät i Finland så kostar det 25 kr/MB. Övriga operatörer tar 35 kr/MB.

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45
    in reply to: GPS-problem #70643

    Hej!

    Om en återställning inte hjälpte, så bör du lämna in den på service.

    Ibland så går telefoner sönder och det kan till exempel bero på en bristfällig lödning vid tillverkning som tillslut gav vika.

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45
    in reply to: GPS-problem #70534

    Hej!

    Jag heter Susanne och jobbar på Telias kundservice.

    Är du utomhus när du använder gps:en? Inomhus så blir inte positioneringen speciellt exakt, då den ofta går via mobilmasterna istället för satellit.

    Om du även har problem utomhus så kan du prova att återställa telefonen via iTunes. Förhoppningsvis så hjälper det.

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    @jompao 41353 wrote:

    Fungerar den SMTP inställningen oavsett om man är ansluten via wifi eller 3G/Edge? Trodde jag med att port 25 var blockad. Kan jag använda min egen domäns smtp via port 25 med? 3G och Wifi?

    Hej!

    Du kan använda port 25 tillsammans med smtprelay1.telia.com om du är uppkopplad mot Telias nät, antingen via 2g/3g eller wifi.

    Du kan inte använda din egen domäns smtp via port 25, det är detta som inte är tillåtet längre.

    Med vänliga hälsningar
    Susanne

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    Hej!

    Jag heter Susanne och arbetar på Telias kundservice.

    Du kan använda port 25 till smtprelay1.telia.com.

    Om det fortfarande krånglar för dig så kan du prova att återställa nätverksinställningarna i telefonen, det löser ofta epost problem.

    Det gör du under: Inställningar – Allmänt – Återställ – Återställ nätverksinställningar.

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    @jompao 40895 wrote:

    Vad bra kan ni då framföra att mottagningen på 3G är piss på Ekersgatan 38 i Örebro. Enligt Er täckningskarta ska de vara full sprätt med Turbo 3G men det växlar fram och åter mellan EDGE och 3G hela tiden även om tlefonen ligger still.

    Hej!
    Jag har kollat upp hur det ser ut i området där du bor, och inom ett halvår så kommer vi att bygga ut 3G där.

    Förhoppningsvis så ger det dig bättre mottagning på 3G och en trevligare surfhastighet!

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    Hej!
    Jag heter Susanne och jobbar på Telias kundservice.

    Jag ber om ursäkt för att du inte fick rätt information när du ringde in till Telia, och som du själv kom fram till så är det ett ganska vanligt problem att man har ett för gammalt simkort, som inte klarar av 3G.

    Kul att höra att du får ut bra hastighet nu i alla fall.

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45
    in reply to: taskig mottagning #69313

    Hej!
    Jag heter Susanne och arbetar på Telias kundservice.
    Det är tråkigt att höra att du upplever sämre täckning på din nya iPhone. Det finns några saker du skulle kunna prova för att försöka lösa problemet.

    Har du gjort de uppdateringar man kan göra via iTunes? Om du har gjort det så kan du gärna prova med ett annat sim kort i telefonen. Om du inte har tillgång till ett Telia kort så kan du gå in i närmsta telia butik och be om hjälp där.

    Om du efter detta fortfarande har problem så får du gärna höra av dig till mig via den här länken: .: PROOF :.

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    Hej!

    Det ska inte vara några problem. Om du köper telefonen hos Telia, så kan du använda vilket telia simkort du vill.

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45
    in reply to: E i displayen? #66051

    @mossarelli 36714 wrote:

    ^Snyggt. Precis vad vi behöver. Way to go Telia.

    Här har du en avatar du kan använda:
    avacil.jpg

    Tack Mossarelli! Nu har jag också en tjusig avatar. :laugh:

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45
    in reply to: E i displayen? #66039

    Hej!

    När det står E i telefonen så är du uppkopplad mot Telias EDGE nät.
    För att undvika kostnader för mobil data så bör du se till att Wifi är aktiverat i telefonen.

    Det finns tyvärr inget enkelt sätt att stänga av mobil data i iPhonen, men om du ändrar kopplingspunkten i telefonen från online.telia.se till något annat så kommer telefonen inte kunna surfa på mobilnätet, utan endast på Wifi.

    Detta kan du ändra under: Inställningar – Allmänt – Nätverk – Mobilt datanätverk – APN.

    Med vänliga hälningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

    TeliaKundservice
    Member
    Post count: 45

    Hej.

    Anders Häll heter jag och jobbar på Telia Kundservice och jag tänkte ge dig ett svar på din frågeställning här.

    Ja man kan använda en iPhone som är köpt med ett Telia abonnemang tillsammans med ett Telia Refill kort. Telefonen är operatörslåst till i detta fall Telia. Sedan spelar det mindre roll om du har ett Telia refill eller ett Telia abonnemang i den. Jag vill dock påpeka att använda ett Halebop kort inte fungerar trots att Halebop använder Telias nät.

    Mvh
    Anders Häll
    Telia Kundservice.

Viewing 45 posts - 1 through 45 (of 45 total)